پورشهمک لارن

پادشاه 400 متر کیست؟ درگ نفس‌گیر مک‌لارن 720S و پورشه 911 توربو S

پورشه ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ در هنگام رونمایی بسیار سروصدا کرد زیرا این نسل بزرگ‌ترین افزایش قدرت را نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرده و پیشرانهٔ آن ۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به توربو S نسل ۹۹۱.۲ تولید می‌کند. جدای از این، توربو S جدید در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت نیز با زمان تنها ۲.۶ ثانیه، سریع‌ترین ۹۱۱ تولیدی تاریخ محسوب می‌شود. با این اعداد چشمگیر، پرچم‌دار خانوادهٔ ۹۱۱ همچنان شهرت خود به‌عنوان قاتل سوپراسپرت‌ها را حفظ خواهد کرد اما آیا می‌تواند پادشاه مسابقات درگ یعنی مک‌لارن 720S را شکست دهد؟

CarWow می‌خواهد به این سؤال پاسخ دهد و به همین دلیل مسابقه‌ای را ترتیب داده است که همهٔ ما منتظر آن بودیم؛ اما قبل از تماشای این ویدئوی بشدت جذاب و نفس‌گیر، بهتر است ابتدا مقایسه‌ای بین اعداد داشته باشیم. ۹۱۱ توربو S از پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی آشنای پورشه استفاده می‌کند که در اینجا ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر قدرت تولید می‌کند. این نیروی چشمگیر توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

از سوی دیگر، در سینهٔ 720S پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مک‌لارن قرار گرفته که ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد؛ بنابراین سوپراسپرت بریتانیایی قدرت بیشتری نسبت به رقیب آلمانی دارد و همچنین با ۱۴۲۰ کیلوگرم وزن، به میزان قابل‌توجهی از پورشه ۱۶۵۰ کیلوگرمی سبک‌تر هم هست؛ اما از سوی دیگر، برتری توربو S برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است درحالی‌که نیروی موتور در 720S صرفاً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

خب با توجه به اعدادی که در بالا بیان شد، فکر می‌کنید کدام‌یک از این دو سوپراسپرت بشدت سریع و توانمند در مسابقهٔ درگ پیروز خواهد شد؟ آیا ۹۱۱ توربو S می‌تواند به سلطنت 720S بر مسافت ۴۰۰ متر پایان دهد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید اما فقط بدانید که یکی از این دو سوپراسپرت رکورد تایم مسابقات درگ CarWow را خواهد شکست.

مشخصات فنی

پورشه ۹۱۱ توربو S

مک‌لارن 720S

پیشرانه ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۷۲۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۷۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
وزن ۱۶۵۰ کیلوگرم ۱۴۲۰ کیلوگرم
قیمت ۱۵۴ هزار پوند ۲۱۰ هزار پوند

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    به این میگن سلطان درگ ، پورش با این نسخه توربو S گل کاشتی دمت گرم . امروز با دیدن این درگ کلی انرژی گرفتم

    پورش 911 توربو S = لایک
    مکلارن 720s = دیسلایک

    موافقم 27
    مخالفم 8
    1. ممد ژانگولر

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (4196 ديدگاه)

      دمش گرم پورشه عین قرقی مک لارنو جا گذاشت
      با ۲۵۰ کیلو گرم وزن بیشتر و ۶۰۰۰۰ پوند قیمت کمتر و قدرت کمتر مک لارنو یک لقمه چپ کرد
      فقط اون شتاب اولیش ????

      موافقم 22
      مخالفم 4
      1. Mf1

        ۵ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (481 ديدگاه)

        اینم در نظر بگیر که مکلارن ساختش ۲۰۱۸ ولی پورشه ۲۰۲۰ پس خیلی تفاوت داره این خودروها با هم. درسته پورشه در مسافتهای کوتاه میتونه مکلارن شکست ولی در مسیر های طولانی این مکلارن با ۶۰۰۰۰ هزار پوند بیشتر پورشه راحت شکست میده. داش هرموقع میخوای نظری بدهی هم نقاط مثبت بگو هم منفی

        موافقم 6
        مخالفم 15
        1. ممد ژانگولر

          ۵ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (4196 ديدگاه)

          در اینکه که گفتی مک لارن ۶۰۰۰۰پوند گرون تره شکی نیست موافقم داداش

          موافقم 9
          مخالفم 1
    2. Bayerische Motoren Werke

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (956 ديدگاه)

      یعنی درگ ی طرف
      تعویض دنده های گیربکس Porsche لعنتی یک طرف
      Ever ahead

      موافقم 10
      مخالفم 1
    3. مهدی ۹۱۱

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (459 ديدگاه)

      با اینکه طرفدار پورشه ام ولی ۷۲۰ راننده خوبی نداشت حداقل باید ۱۰و۲ رو میزد

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. MAHDI

        ۵ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (5357 ديدگاه)

        نخیر، مکلارن 720 اس شاید بیش از 10 درگ در CARWOW داشته و معمولا تایم 10.4 و 10.5 رو ثبت کرده. وتا الان در این مجله تایمی بهتر از 10.4 نداشته که امروز هم همون ثبت شد.
        اینکه مثلا در موتور ترند زمان بهتری ثبت کرده دلیل نمیشه اینجا هم همونو ثبت کنه چون اینجا اینگلیس و اونجا آمریکا هستش.

        1. NISSAN GTR SOLTAN

          ۵ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (3 ديدگاه)

          دقیقا نکته ای که وجود داره اینه که همه میدونیم مکلارن 720s از لامبورگینی هوراکان و پورشه 911 توربو اس نسل قبل سریعتره و تایم های بهتری رو توی 400 متر نسبت به هورامان و توربو اس نسل قبل ثبت کرده ولی حرف من اینه وقتی مکلارن توی این کانال carwow تایم مساوی هوراکان و تایم پایین تر از توربو اس نسل قبل ثبت میکنه معنیش اینه که راننده ی خوبی نداشته و لانچ خوبی هم نداشته چون مکلارن برای ثبت تایم با توجه به دف عقب بودنش و هرزگردی زیادش نیاز به مهارت بالایی داره

          لانچ پورشه وحشتناک بود و هیچ شکی درش نیست وپیروز این رقابت بوده و همه هم قبول دارن و من خودم عاشق پورشه هستم ولی همیشه باید انصاف رعایت بشه کل حرفم اینه که مکلارن میتونست تایم خیلی بهتری رو بزنه
          یا علی

          موافقم 6
          مخالفم 2
    4. M.A.S

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (846 ديدگاه)

      البته سلطان درگ که داج دیمنه و بین اروپاییام کینگ هنوز داداش بزرگه 911 یعنی 918 هستش ولی در کل 911 جدید هیولاییه

      موافقم 4
      مخالفم 1
    5. علیx76

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      اول خواستم بگم باید 765 میاوردن ولی وقتی اختلاف قیمت رو دیدم منصرف شدم
      پورشه گل کاشته . دم مهندساش گرم . نسخه های پیست محور هم باید به همین اندازه عالی باشن

  2. ارشیاsvj

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    بالاخره یکی پیداشد از مکلارن بهتر باشه.
    البته راننده ۷۲۰ خیلی ضعیف عمل کرد.

    1. عرفان

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (479 ديدگاه)

      مکلارن 720 استاک همینه
      ضعیفم نبود عالی بود

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. چیز

        ۵ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اگر یکم زبان انگلیسی بلد بودی میفهمیدی بعد از درگ دوم مت ازش میپرسه بهتر از این که لانچ نمیشه ؟ میشه ؟
        720اس رو میگفت

  3. علی

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (31 ديدگاه)

    عجب چیزی ساخته پورشه ، غول کش رو کشت ولی هنوز باید منتظر مک لارن 765 موند…..

    1. مهدی موتورز

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1241 ديدگاه)

      کاشکی موتور سنا رو این بود تا الان قیافه سنا رو تحمل نمیکردیم

      موافقم 3
      مخالفم 1
  4. امیر

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2957 ديدگاه)

    کل اروپا حتی اسم پورشه رو هم نمیتونن بکشن
    یه نکته جالب اینکه پورشه برخلاف دیگر المانی ها در قیمت گذاری محصولاتش بسیار منصفه!
    نسبت به پرفورمنس و کیفیتی ک ارائه میده قیمت بسیار پایینی داره

  5. mehran911

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2128 ديدگاه)

    درود
    طبق معمول فوق العاده بود پورشه شگفت زده کرد همه رو
    وجود یکی بهترین و انعطاف پذیر ترین گیربکس های جهان و همینطور سیستم چهارچرخ متحرک و ترکشن کنترل PTM پورشه از مهمترین عوامل لانچ بینظیر این ماشین هستن
    این نسل توربو اس احتمالا رکورد سریعترین لانچ ( 0 تا 48 ) دنیا را دوباره خواهد زد
    منتظر رکورد بهتر این ماشین روی آسفالت پیست درگ هستم
    .
    نکته اینجاست که در توسعه این ماشین بیشتر از هر نسل دیگه ای روی روزمره بودنش تمرکز شده به همین خاطر حجم تکنولوژی که درش بکار رفته در این کلاس بینظیره
    .
    مکلارن با توجه به وزن کمتر و قدرت بیشتر قطعا میتونست بهتر باشه رکورد های بهتری از مکلارن تا به حال ثبت شده و همه دیدیم با توجه به rwd بودنش شاید اگه لاستیک ها از قبل گرم میشدن تایم بهتری ثبت می کرد
    .
    راستی تا یادم نرفته اینم به طرفدارهای پورشه بگم که چند روز پیش تایکان به عنوان تکنولوژیک ترین و پیشرفته ترین خودروی دنیا ۲۰۱۹ _۲۰۲۰ با مجموع 27 نوآوری جدید انتخاب شد
    .
    Ever ahead

    1. Dante

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (99 ديدگاه)

      مهندسی پورش قطعا بهترینه .
      با اینکه طرفدار بی ام و هستم ولی پورش کارش بینظیره
      این درگ واقعا حالم و خوب کرد

      1. mehran911

        ۵ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2128 ديدگاه)

        حال منم همینطور رفیق ❤?

    2. Mehran (fox)

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (214 ديدگاه)

      همینطور که پورشه واسه همه آلمانی بازا، قوت قلبو باعث غرورشونه کامنتای تو ( مهران عزیز) واسه آلمانی بازای این سایت باعث دلگرمیه….

      1. mehran911

        ۵ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2128 ديدگاه)

        قربونت برم مهران جان ❤❤
        خیلی لطف داری ?
        با اینکه سالهاست تا کوچکترین خبرهای این برند موفق رو هم دنبال میکنم اما هر بار شوکه میشم و با بیشتر از چیزی که انتظار داشتم مواجه میشم
        .
        اخیرا پورشه به شکل شگفت انگیزی در حال پیشرفته تقریبا در هر زمینه ای بصورت جدی داره کار میکنه
        علاوه بر هزینه گسترده روی استارت آپ ها و ساخت بخش توسعه تحقیقات الکتریکی جدید در وایساخ ، در ضلع شمالی وایساخ دوباره در حال ساخت و ساز جدید هستن که هنوز نفهمیدم برای چی هستش
        در کل امسال پورشه اعلام کرد وایساخ با حدود ۷۵۰۰ کارمند بزرگترین مرکز توسعه تحقیقات خودروی “متمرکز” در کل اروپاست
        هفته پیش خط تولید جدیدش رو هم در لایپزیگ ساخت و در کنارش قدرتمندترین جایگاه شارژ تمام اروپا رو معرفی کرد
        .
        اخیرا بیشترین تمرکز پورشه روی سیستم های نرم افزاری با دقت بیشتر روی قابلیت شخصی سازی بوده به نوعی پورشه به شدت در تلاشه در حوزه ی دیجیتال امضا و سبک خودش رو داشته باشه
        همه میدونیم سالهاست پورشه بصورت جدی روی پرینت سه بعدی کار میکنه اما دو سالی هست تمرکزش روی این حوزه را بسیار بیشتر کرده و فارغ از سیستم های معمول پرینت آلیاژ های فلزی داره روی پرینت کامپوزیت های کربنی کار میکنه که این بخش رو مخفی نگه داشته اما آمارش رو از چند استارتاپی که تو این حوزه مشغولن در آوردم
        .
        در کل پورشه چند سالی هست با ساخت مراکز تجربه ( porsche experience ) در مجاورت پیست های بزرگ جهان و تمرکز در حوزه ی مد با پورشه دیزاین و اصرار به حفظ زبان طراحی و هویتش و همینطور توسعه اپلیکیشن های مختلف اندروید و ios و… به شدت سعی میکنه ی لایف استایل یا سبک زندگی بر اساس برند پورشه ایجاد کنه
        به نوعی که شما روزی چند بار با پورشه و خدماتش تعامل داشته باشی
        خلاصه بحث خیلی طولانیه
        شرمنده زیاد نوشتم
        .
        سرم خلوت بشه میام با تمام جزئیات از برنامه های آلمانی ها مینویسم

        1. Mehran (fox)

          ۵ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (214 ديدگاه)

          مثل همیشه عالی و پربار….مثل بعضی از کاربرای سایت نه تو فکر الکی بالا بردن آمار نظراتتی و نه پی جنجال الکی و خورد کردن اعصاب طرفدارای یه برند‌.‌..خوندن کامنتای تو نتیجش آگاهی و لذته…
          مثل همیشه خواهشم از تو دوست خوبم بیشتر شدن حضور و نظراتته..‌‌.همیشه ازت یاد گرفتم و منتظر خبرهای خوبت از پورشه دوس داشتنی و خودروسازایه درجه یک آلمانی هستم…

    3. NISSAN GTR SOLTAN

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3 ديدگاه)

      وجود کاربر هایی مثل شما که اطلاعات خوبی دارن و یدون تعصب صحبت میکنن برای این سایت واقعا لازمه دم شما گرم که مشتی هستی
      من خودم از عاشقان پورشه هستم و مهندسی بی نظیرش رو تحسین میکنم و توربو اس توی این درگ واقعا عالی عمل کرد و لانچ وحشتناکی داشت بنده که بسیار لذت بردم
      و من هم با شما هم نظر هستم که مکلارن قطعا تایم بهتری رو میتونست بزنه اگر راننده ی بهتری داشت و لاستیک ها گرم میشد
      دوست داریم کاربر های خوبی مثل شما بیشتر تو این سایت فعالیت داشته باشن
      یا علی

      1. sphpr00

        ۵ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (13 ديدگاه)

        اگر چار تا کاربر با معلومات آقا مهران و البته با شخصیت داشتیم خیلی عالی میشد . ی سریا هستن اومدن سایت خلاف جهت اب شنا کنن و دنبال عقده گشایی هستن

  6. ایلیاا

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (104 ديدگاه)

    در شاهکار بودن این نسل از 911 شکی نیست، در رقابت موتورترند هم بالاتر از 720 قرار گرفت. ولی بنظرم باید این درگ رو چندبار تکرار میکردن که نتیجه مطمین تر باشه. من احساس میکنم 720 استارت خوبی نداشت و اگه تکرار میشد شاید نتیجه تغییر میکرد.

    1. Farzad

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2561 ديدگاه)

      این درگ دوبار تکرار شد یعنی در مجموع سه بار انجام شد .

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. MAHDI

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5357 ديدگاه)

      دلیل اینکه حس میکنی مکلارن 720 اس لانچ خوبی نداشت فقط وفقط شتاب وحشتناک 911 توربو S بود، یعنی طوری شلیک میشده که حس میکنی مکلارن با مشکل شروع کرده!!!
      و الا مکلارن 720 در این درگ بهترین تایم خودش رو ثبت کرده مثل دفعات گذشته یعنی 10.4 ثانیه. حتی مکلارن 720 تایم 10.5 ثانیه هم در CARWOW داره. یعنی زمان ثبت شده مکلارن در این درگ بهترین رمانی بوده که تا الان در این مجله ثبت کرده.
      نکته دیگه اینه که داریم در مورد تایم 10.1 ثانیه صحبت میکنیم. اگه دقت کنید در درگ تایکان توربواس و 911 توربو اس هم بعضی ها حس کرده بودن که چرا تایکان لانچ خوبی نداشت درحالی که دلیل فقط وفقط اینه که:::: رقبا کند نبودن بلکه 911 توربو اس بیش از حد تصور سریع بوده!!!!!

  7. Enzo

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (317 ديدگاه)

    سیستم چهار چرخ پورش فوق‌العاده بهش کمک کرد .اگه دقت کنید توی دوبار استارت درجا بمحض حرکت پورش حتی هزارم ثانیه هم تاخیر نداشت .تو رولینگم خوب اومد منتهی قدرت بیشتر مک‌لارن بهش چربید .

  8. جواد خطر

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    مَکلارِن از پورشِ سَرتَرِ

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. UNAS

      ۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1849 ديدگاه)

      جواتی این از اون حرفا بودآ

    2. Range Rover

      ۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (204 ديدگاه)

      صد در صد برتره
      فک کن سه سال تمام پورشه رو به زحمت انداخته تا بیاد و شکستش بده
      خوشحال باشین که پورشه تونسته تکنولوژی سه سال پیش مکی رو شکست بده کسی هم انتظار نداشت ۷۲۰ شکست نخوره ولی فک کنین مکلارن نسبت به سه سال پیش چه تکنولوژی هایی رو خواهد مرد???????
      مکلارن برندیه که هیچوقت تو مسابقه به هیچ برندی باج نمیده

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. Ahmad

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1167 ديدگاه)

        هفتاد اسب کمتر و 60 هزار پوند قیمت کمتر هم کشکه حتما؟؟

        موافقم 5
        مخالفم 2
  9. SF90 STRADALE

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    تاج پادشاهی ۴۰۰ متر به پورشه رسید ??
    در رولینگ هم مکلارن 720S فعلاً رقیب نداره
    حالا سوال اصلی اینجاست که …..
    کدام سوپر اسپرت میتونه در هر ۲ مورد این اساطیر درگ رو شکست بده ؟؟؟؟

    1. Mahdi

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (161 ديدگاه)

      SF90 استراداله یا اونتادور SVJ

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. ارشیاsvj

        ۵ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1748 ديدگاه)

        تنها ماشینی که نزدیکشون نمیشه متاسفانه SVJ ☹☹
        تا گیربکس کند SVJ بره دنده بعدی جامونده.??

    2. joojoo

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (278 ديدگاه)

      جانشین اونتادور.
      دوازده سیلندرهای لامبورگینی همیشه وقتی معرفی شدن یه لول سوپر اسپورت ها رو ارتقا دادن.چه توی شتاب. و چه توی تاپ اسپید. و جدیدا هم توی پیست.
      تا قبل معرفی اونتادور. اشل معمول درگ های بین سوپر اسپورتا روی 11-11.5 میچرخید. تنها خودروهایی که تایم زیر 11 داشتن بوگاتی ویرون و با ارفاق مکلارن F1 بودن. حتی کونیخزگ ccx با هزار اسب قدرت نتونست خودشو به زیر 11 بکشونه. اونتادور تایم 10.6 رو زد با 0.2 ثانیه اختلاف نسبت به 10.4 ویرون هزار اسبی. حدس من اینه که با توجه به تایم 9.3 شیرون 300+….لامبورگینی معیار 9.5 رو برای سوپرکارها تثبیت کنه.
      البته معیاری که به طور استاندارد و با یه گاز و ترمز قابل دستیابی باشه. نه مثل سه گانه ی هیبریدی های 2013 که واسه بهترین عملکرد اول باید ده دوازده تا موردو تنظیم میکردن تا بتونن تایم زیر 10 بزنن.911 توربو اس و مکلارن 765 حد نهایی این اشل تایمی واسه سوپراسپورتا هستن.

    3. Mohammadreza

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (870 ديدگاه)

      در رولینگ در مود اسپرت پیشتا از 720 سریعتره.
      درگشون در خود carwow موجوده

      موافقم 1
      مخالفم 2
    4. SRT

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (626 ديدگاه)

      خب این که از قبل مشخص شده بود،یه ماشین دو تنی دف عقب که تایم ۹:۶۵ رو ثبت میکنه.

  10. U.N.C.L.E

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (57 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱ توربو از بدو تولد زهر دار بوده تا الان
    وجود سامانه AWD و مهندسی خارق العاده پورشه نوید یک خودرو فوق سریع در مسیر ۴۰۰متر میده اما یه نکته نباید از یاد برد مک لارن لانچ ضعیفی داشت و رکورد ۱۰.۱ در درگ ریس موتور ترند توسط ۷۲۰اس ثبت شد

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. رامین

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (918 ديدگاه)

    فک کنم تو پورشه چیزی به نام گیربکس وجود نداره یه سرس !!

  12. Hadi

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2191 ديدگاه)

    چه میکنه این توربو s…
    با ۲۰۰ کیلو وزن بیشتر و ۷۰ اسب قدرت کمتر ۷۲۰ رو لوله کرد…
    مهندسی آلمانی که میگن همینه ?
    واقعا شاهکاره این ماشین…

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Range Rover

      ۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (204 ديدگاه)

      توی رول هم لوله شد این هست مهندسی ناب انگلیسی که بعد از نزدیک به چهار سال تونستن مهارش کنن و همه برند ها خوشحال شدن.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  13. AMG///

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (576 ديدگاه)

    پورشه غول کش رو کشت
    و اگه بتونه مکلارن رو ببره صددرصد فراری رو هم میبره
    ????PORSCHE????

  14. OMID

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    واقعا فراتر از انتظار عمل کرد پورشه!
    عالیه با این قیمت
    مک‌لارن هم واقعا از بهترین هاست توی درگ ولی خوب مهندسی پورشه رودست نداره
    لانچش دقیقا مثل خودروهای الکتریکی بود با هر تعویض دنده هم یه شتاب گیری آنی داشت ماشین
    این که توربو اسه موندم gt2 چی میشه ?

  15. Mahdi

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (161 ديدگاه)

    چیکار کرد پورشه مک‌لارن رو خورد سلطان درگ 400متر هم امروز مشخص شد

    موافقم 2
    مخالفم 1
  16. Farzad

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2561 ديدگاه)

    مات شدم از این لانچ پورشه ?
    چندین بار فیلمو زدم عقب که فقط لانچشو نگاه کنم ?

  17. MAHDI

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5357 ديدگاه)

    سریع ترین زمان ثبت شده در مسیر 400 متر CARWOW مال پورشه 911 توربو S ((نسل قبل)) بود با تایم 10.3 ثانیه!!!!!

    در درگ قبلی نسل جدید 911 توربو S و تایکان توربوS زمان ثبت شده توسط 911 توربو S تایم 10.2 ثانیه بود. وحالا در این درگ تونست زمان قبلی خودش روهم ارتقا بده و تایم خیره کننده 10.1 ثانیه رو ثبت کرد.
    نکته جالب اینجاست تایم 10.1 ثانیه در پیست درگ ثبت نشده. بلکه در پیست های عادی ثبت شده!!!!
    **********************
    خوب حالا به نظرتون در رقابتی اگه 911 توربو S و مکلارن 720 در مقابل هم قرار بگیرن کدوم ماشین بعنوان خودروی برتر انتخاب میشه؟!؟!؟ جوان این سوال رو موتورترند داده!!!

    رقابت مجله MOTOR TREND بین مکلارن 720 اس اسپایدر و پورشه 911 توربو S کابریولت و مرسدس AMG GTR رودستر که در پایان نتیجه اینطور ثبت شد.
    * جایگاه اول :: پورشه 911 توربو S
    * جایگاه دوم :: مکلارن 720 اس
    *جایگاه سوم:: مرسدس AMG GTR

    1. MAHDI

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5357 ديدگاه)

      چندروز پیش تو پدال سره این بحث کردیم که در رقابت درگ 911 توربو S و مکلارن 720 اس کدوم پیروز میشه!!
      که من حدس زدم که در مسیر 400 متر قطعا 911 توربو S پیروز میشه اما در درگ رولینگ بدون شک مکلارن 720 پیروز میشه که دقیقا همونطور شده.
      چون طبق زمان هایی که ثبت کرده بود چه در درگ ها و چه در شتاب گیری 0 تا 300 کیلومتر اینو میشد حدس زد که در عمل هم همون شد.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  18. SF90 STRADALE

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    منتظر بهترین درگ دنیا هستیم ….
    فراری SF90 STRADALE
    پورشه 911Turbo S
    لامبورگینی Sian
    مکلارن 765LT

    1. AMG///

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (576 ديدگاه)

      نه اینطوری خوب نمیشه
      Sf90 stradale or new laferrari
      McLaren senna or p1
      Porsche 917 new or 918
      THE MERCEDES AMG ONE
      LAMBORGHINI VENENO OR SIAN

      1. OMID

        ۵ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        وننو که همون اونتادوره اصلا به اینا نمی‌رسه
        سیان هم فکر نکنم چون اصلا قدرتش به اینا‌ نمیخوره
        مگر این اونتادور که گروه اسکوادرا کورس داره توسعه میده که فقط مخصوص پیسته
        یا جانشین اونتادور

        1. joojoo

          ۸ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (278 ديدگاه)

          البته وننو وزنش زیر یک و نیم تنه….صفر تا دویستش توی اشل 7 ثانیه ست…با توربو اس و مکلارن خوب میاد…شایدم بهتر از اینا….ولی خب به پای sf90 نمیرسه….sf90 رسما هایپرکاره…تایم 400 مترش زیر 10 ثانیه ست.
          ولی کماکان در انتظار جانشین اونتادور هستم گرچه مطمئنم به اندازه ی اونتادور کاریزماتیک و ماورایی نخواهد بود……ولی حداقل جواب دندون شکنی به طرفدارای بقیه ی برندهاست که لامبورگینی رو ناتوان از رقابت میدونن.
          لامبوفن ها تنها افرادین که با معرفی نسل جدید خودروهای برند مورد علاقه شون…هم خوشحال میشن….هم ناراحت
          خوشحال از اینکه بازم تا ده سال نفس رقبا بند میاد
          ناراحت از اینکه باید با یه اسطوره خداحافظی کنن….

          هنوزم که هنوزه با مورسیه لاگو درگ میندازن….

  19. Dayan5775

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (216 ديدگاه)

    اوه اوه چه کرد پورشه! واقعا غوله این نسلش? هر دو عالی هستن

  20. (saeed(peugeot

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (238 ديدگاه)

    مکلارن با اون وزن و حدود 3 سال قدیمی بودن خیلی خوب عمل کرد

    1. OMID

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      وزنش که خیلی کمتره از پورشه
      همش ۱۴۰۰ کیلو هست که فکر کنم حدود دویست کیلو سبک تره از پورشه

  21. MAHDI

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5357 ديدگاه)

    یه لحظه تصور کنید مکلارن 720 چهار چرخ محور بود!!!!

    1. SF90 STRADALE

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (4065 ديدگاه)

      به وزن ماشین اضافه میشد ؛ چیزی که مکلارن کاملاً باهاش مخالفه
      الآن دیگه باید پذیرفت که پورشه بهترین عملکرد رو در بین همه سوپر اسپرت ها در مسیر ۱/۴ مایل داره
      عملکرد پورشه جوری بود که به شک و تردید افتادم ؛ شاید SF90 استراداله هم نتونه شکستش بده در ۴۰۰ متر

  22. NISSAN GTR SOLTAN

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پورشه واقعا عالی عمل کرد لانچ فوق العاده ای داشت
    من با اینکه طرفدار تعصبی بنز هم هستم ولی باید قبول کرد در حال حاضر پورشه بالاترین مهندسی رو بین آلمانی ها و حتی بین تمام خودرو سازان داره جوری که شرکت هایی مثل لامبورگینی و فراری و مکلارن در حال تلاش برای رقابت با پورشه هستند

    ولی نکته ای که هست در مورد مکلارن اینه که ادم باید یه مقدار منطقی باشه باید قبول کرد مکلارن اصلا لانچ خوبی نداشت و راننده ی خوبی هم پشت اون نبود چون ماشین های دف عقب به یه راننده ی کار بلد و گرم کردن درست لاستیک نیاز دارن
    من نمیگم مکلارن با یه لانچ خوب میتونست پیروز بشه ولی حرفم اینه که میتونست تایم خیلی بهتری بزنه
    مکلارن 720s سریعتر از لامبورگینی هوراکان و توربو اس نسل قبل هست ولی چطور ممکنه توی این کانال carwow لامبورگینی هوراکان تایم 10.4 بزنه و توربو اس نسل قبل تایم 10.3 بزنه و این مکلارن 720s که از اون دو تا سریعتره بیاد تایم 10.4 رو بزنه که اصلا برای مکلارن تایم خوبی نیست و نشون میده راننده ی خوبی نداشته و در نتیجه لانچ خوبی هم نداشته
    باز هم میگم من نمیگم که مکلارن میتونست پورشه رو شکست بده فقط میگم انصاف باید رعایت بشه و یه راننده ی کار بلد پشت ماشین دف عقبی مثل مکلارن که به مهارت نیاز داره بشینه
    یا علی

    1. Moein

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (912 ديدگاه)

      نه دیگه نشد
      اینطوریا هم نیست حداقل فراری دنبال پورشه باشه
      پورشه خوب و عالی درش شکی هم نیست
      اما فراری هیچوقت دنبال کسی نیست

  23. کارلوس کاستاندا

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (103 ديدگاه)

    یه درگ هیجانی اما بی ارزش همین پورشه توربو اس با 650 اسب بخار قدرت در مدل جی تی دو با 700 اسب بخار قدرت و فقط به علت دف عقب بودن شتاب 2.8 داره پس نمیشه گفت سریعترین خودروی 400 متر میشه گفت سریعترین خودروی 4 چرخ

    1. OMID

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      نه داری برعکس میگی
      پورشه میشه سریعترین خودرو چهارصد متر
      مک‌لارن میشه سریعترین خودرو دیفرانسیل عقب چهارصد متر
      کسی هم دست و پای مک‌لارن رو نبسته بود که مجبور باشه ماشین رو دیفرانسیل عقب بکنه
      خودش نخواسته عوضش دویست کیلو سبک تره

      1. Mclaren

        ۷ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1153 ديدگاه)

        البته اینم در نظر بگیرین سه سال و نیم رکورد دار بودن 720 اس انقدر بی ارزش نبود که حالا همه اومدین برای کوبیدنش مطمئن باشین پروژه بعدی مکلارن از همین حالا استارت خورده که رکورد 400 متر رو از پورشه پس بگیره و به سال نمیکشه این کارو میکنه خیالتون راحت
        یه کمپانی که تا مرز ورشکستگی داره میره همچین هیولایی ساخته و پورشه هنر کرده با اون همه تزریق مالی فولکس واگن اونم بعد سه سال نیم مکلارن 720 رو شکست داده اونم تو رول با اختلاف شکست خورده.

        میگن هرچی بیشتر دشمن داشته باشی نشون میده راهو درست داری میری و با قدرت داری پیش میری قضیه مکلارنه ماشالا همه دشمن سرسختش هستن.

        از این بابت خوشجالم چون مکلارن هیولای دیگه ای میده بیرون که تا چند سال بقیه بدو بدو کنن

        1. OMID

          ۷ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (2170 ديدگاه)

          من نگفتم بی ارزشه گفتم توی درگ دیگه اول نیست و واقعیته
          دشمن؟ مگه من سهام دار پورشه ام؟
          بعدشم شما یک چیزو در نظر نمیگیرید
          توربو اس حداقل یه کلاس پایین تره از 720 و قیمت و قدرتش هم همینو میگه
          جانشین 720 هم بیاد باید با gt2rs رقابت کنه نه توربو اس
          720 از نسل قبل gt2rs هم توی پیست به شدت عقب بود ولی توی درگ با فاصله کم برتر بود
          اگرم واسه پیست میخوای سنا رو نام ببری باید بگم که هایپر کاره و ربطی به اینا نداره
          مگر با 917k مقایسه بشه
          در آخرم بگم هر کی از یه ماشین خوشش میاد لزوما از دیگری بدش نمیاد
          منم از مک لارن بدم نمیاد اتفاقا به نظرم 720 و سنا شاهکارن
          این بالا هم گفتم که صرفا چی با چی مقایسه میشه

      2. Mclaren

        ۷ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1153 ديدگاه)

        اینو در جواب اکثریت کامنت ها گفتم
        من بحث کلاس خودرویی رو وسط نکشیدم پس جواب بی ربط نذارین
        از این تعجب کردم که همه حمله کردن به 720 اس انگار نه انگار این ماشین ساخت سال 2017 هست بنا به این صحبت ها باشه که همین 720 اس از خجالت خیلی از غول های کلاس بالاتر بر اومده
        خواستم یه مقایسه ای بین کمپانی ها داشته باشین…توسعه تکنولوژی نیازمند تزریق پول هست از آسمون نمیوفته پایین هر وقت تو اوج محدودیت هیولا ساختن بیاییم در مورد تکنولوژی فوق پیشرفته صحبت کنیم.
        سنا که تو کلاس خودش از خجالت همه رقبا داره در میاد اصلا نیاز نمیبینم پاشو به این بحث باز کنم
        یکسری معلوم الحالم مدام در حال مسخره کردن طراحیشن ولی همون سنا توی تمام بررسی ها فول امتیازو گرفته 10/10 -5/5 فقط بررسی تاپ گیر بود که بهش امتیاز 9.5/10 داده.
        در ضمن 720 اس خودروی جاده ایه نه پیست محور 720 اس ساخته شده برای درگ هرچند توی پیست هم عملکردش عالی بوده.
        مکلارن اگر از مرز ورشکستگی نجات پیدا کنه از خجالت این هیولای پورشه هم بر میاد.

        برای همین بود که همیشه گفتم رقیب اصلی مکلارن رو فقط فقط پورشه میبینم ولی یکسری فن فراری و لامبورگینی و … صداشون درومده بود.

        در کنار این هم کم لطفی به 720 بخاطر شکستش که من فک میکنم اگر (راننده درست حسابی داشت رکورد 10.2 حداقل میزد رکورد 10.1 هم زده بود) خوشحالم که مکلارن محصول خفن تری رو وارد بازی میکنه

  24. ehsan

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (195 ديدگاه)

    من زیاد خوشحال نشدم چون امید داشتم که زیر 10 ثانیه رو دیگه پورشه واردش میشه شاید در GT2RS

  25. AMG

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    درگ مزخرف و کاملا بی ارزش
    مکلارن ۷۲۰ همیشه ۱۰.۱ تایم میزنه تو درگ
    نمیدونم car wow چه اصراری داره به هر قیمتی تاج پادشاهی درگ رو از مکلارن بگیره !!!

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. AMG///

      ۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (576 ديدگاه)

      یا خدا از منم فیک زدن

  26. ارشیاsvj

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    همین درگو درگ تایمز بزاره مکلارن برنده میشه
    چون درگ تایمز تو پیست درگ ثبت میکنه که برا awd ها خوب نیست
    دوم اینکه خدا میدونه ماشین درگ تایمز چند اسبیه!!!(۷۲۰s رو میگم)

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Mclaren

      ۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1153 ديدگاه)

      باشه تو راست میگی مکلارن پشمه
      مهم اینه کل خاندان لامبورگینی نقطه میکنه تو جاده یا پیست درگ تایم یا هرجای دیگه

      1. joojoo

        ۸ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (278 ديدگاه)

        توی پیست که تا حالا همه ی سوپراسپورتای مکلارن توسط اونتادور کبیر رنده شدن….
        توی درگ هم فکر میکنم تا الان متوجه شده باشی که اونتادور کبیر توی درگ اونقدرا هم دست و پا بسته نیست جلوی 720s…..حداقل روی جاده….و تا قبل از 720s هم اونتادور(قبل معرفی اس وی جی) با رکورد 10.4…..رکورد دار تایم درگ روی اسفالت جاده ای بین سوپراسپورتا بوده…..

        1. Mclaren

          ۹ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1153 ديدگاه)

          بود تموم شد و رفت سه سال رکورد دست ۷۲۰ اس بود
          توی پیستم هنوز به پست سنا نخورده تا با اختلاف هفت هشت ثانیه ای رنده شه???

        2. joojoo

          ۹ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (278 ديدگاه)

          هر وقت جرئت داشتید و رگورد گیری کردید اونوقت بیایید لغوز بخونید واس لامبوفن ها..
          هنوزم اونتادور کبیر با 720s درگ ننداخته ک ببینیم واقعا مکلارن میتونه از پسش بربیاد یا نه. لطفا فقط از درگتایمز حرف نزن که دیگه همه خندشون گرفته….طرف با اوراکان پایه سه دهم از اونتادور کبیر جلو بود…خخخخ….
          اونتادور اس هم که توی درگ کار واو فقط یک دهم اختلاف داشت با مکی……
          در عظمت اونتادور کبیر همین بس که رکوردش با رکورد p1 GTR LM توی نوربرگرینگ فقط 1 ثانیه اختلاف داره

  27. رضا

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ببین دیگ 911gt2 rsجدید چی بشه احتمالا حدود 800 اسب بخار قدرت داشته باشه چون نسل قبل 720 تا داشت

  28. آریا ماشین

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    با ۷۰ اسب بخار قدرت بیشتر و ۲۳۰ کیلو وزن کمتر بردن مک لارن رو کاغذ مثل آب خوردن میمونه ولی این گیربکس و سیستم چهارچرخ محرک لعنتی چه میکنه
    پادشاه جدید درگ?

  29. مازیار

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    لعنتی تو ۲۰ متر اول هر ماشینی رو جا میزاره بعدشم که دیگه اگه میتونی منو بگیر

  30. امیر حسین

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اتفاقا تو همین کار واو فکنم بود که همین پورشه 911 دوج دیمن رو رد کرد من خودم عشق پورشم نه بخاطر این ویدیو از بچگی و اولین پورشه ای که از اونجا عاشق پورشه شدم پورشه 911 توربو اس بود نه این اونکه تو فیلم تیکن 3 هست و خیلی از پورشه ها وهمین از بنز و بی ام وه البته همه بنز و بی ام ها ها نه ولی از خیلی هاشون چه از نظر ترمز شتاب و چیزای دیگه بهتره اما هر ماشینی که دوست دارید بخرید به حرف بقیه گوش ندید کار واو منم دوست دارم اما این واسه مقایسه بهتر ماشیناست اگر موافقی و مثل من ماشین بازی اینو لایک کن .
    الان همون لحظه هیترا که فکر میکنن من چرتو پرت گفتم دیسلایک میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا