امروز هم مثل روزهای قبل با قسمت دهم دور هفتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال در خدمت شما هستیم. این قسمت به گروه کراساوورهای متوسط اختصاص دارد که در دوئل قبلی آن رقابت میان میتسوبیشی اوتلندر و رنو کولئوس برگزار شد. در این دوئل مجموعاً تعداد ۲۷۳۳ رأی به ثبت رسیده که کولئوس توانست با دریافت ۱۶۶۶ عدد از آنها و کسب ۶۱ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالیکه اوتلندر موفق به کسب ۱۰۶۷ رأی شده است. حال امروز در چهارمین دوئل گروه کراساوورهای متوسط پژو ۵۰۰۸ و دوج جورنی به مصاف یکدیگر رفتهاند.
فورد اج | نیسان مورانو | هیوندای سانتافه | جیپ گرند چروکی |
فورد اج | ؟ | ||
میتسوبیشی اوتلندر | رنو کولئوس | دوج جورنی | پژو ۵۰۰۸ |
رنو کولئوس | ؟ | ||
کیا سورنتو | اشکودا کودیاک | تویوتا هایلندر | جیامسی آکادیا |
اشکودا کودیاک | ؟ |
دوج جورنی
دوج برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۷ از کراساوور متوسطی بنام جورنی رونمایی کرد. این خودرو روی پلتفرم JC کرایسلر ساخته شده که با خودروهایی چون کرایسلر ۲۰۰ و دوج اونجر مشترک است. تولید جورنی از سال ۲۰۰۸ در کارخانهٔ کرایسلر در مکزیک آغاز شده و با مدل ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد. این کراساوور آمریکایی غیر از خانهاش در کشورهای دیگری چون اروپا، استرالیا، چین و ژاپن هم عرضه میگردد اما بازار عمده و اصلی آن ایالاتمتحده است بهنحویکه تا پایان ماه نوامبر در این کشور بیش از ۸۵ هزار دستگاه فروش داشته است. جورنی برای مدل ۲۰۱۱ مورد فیسلیفتی جزئی قرار گرفت که همچنان در حال تولید است. همچنین پس از شراکت کرایسلر با فیات، نسخهٔ ریبج شدهٔ این خودرو با نام فیات فریمونت در بازارهایی چون اروپا عرضه گردید؛ بنابراین از سال ۲۰۱۱ به بعد جورنی با برند دوج در اروپا حضور نداشته است. این کراساوور سه ردیفه هماکنون در بازار ایالاتمتحده صرفاً با پیشرانههای بنزینی تنفس طبیعی کرایسلر عرضه میگردد که شامل دو موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر و ۳.۶ لیتری V6 میشود ولی در بازار اروپا غیرازاین دو موتور، یک پیشرانهٔ دیزلی چهار سیلندر ساخت فیات نیز برای آن ارائه میگردد. ولی ما در این رقابت پیشرانهٔ پایهٔ بنزینی جورنی یعنی نمونهٔ ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی را انتخاب کردهایم که ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. جورنی با این پیشرانهٔ چهار سیلندر صرفاً بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود و امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن وجود ندارد اما در پیشرانهٔ بزرگتر ۳.۶ لیتری این امکان فراهم است.
پژو ۵۰۰۸
پژو نخستین بار در سال ۲۰۰۹ مدل جدیدی بنام ۵۰۰۸ را بهعنوان یک امپیوی کامپکت معرفی نمود. این خودرو تا سال ۲۰۱۶ علاوه بر اروپا در بازارهای دیگری چون آفریقای شمالی، آمریکای جنوبی، استرالیا و روسیه عرضه گردید؛ اما با افزایش خارقالعادهٔ محبوبیت کراساوورها و از طرف دیگر کاهش محبوبیت امپیویها، پژو تصمیم گرفت ۵۰۰۸ را به یک کراساوور تبدیل کند. بدین ترتیب نسل دوم این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ بهعنوان یک کراساوور متوسط سه ردیفه رونمایی شد. این نسل از ۵۰۰۸ روی پلتفرم EMP2 پژو-سیتروئن ساخته شده که با کراساوورهای دیگر این گروه یعنی سیتروئن C5 ایرکراس، اوپل گرندلند X و پژو ۳۰۰۸ مشترک است. پژو این کراساوور متوسط را با چهار پیشرانهٔ مختلف شامل دو نمونهٔ دیزلی و دو واحد بنزینی به بازار عرضه میکند؛ اما درحالیکه ۵۰۰۸ یک کراساوور متوسط سه ردیفه است، پیشرانهٔ بنزینی پایهای که برای آن در نظر گرفته شده یک واحد ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو با تنها ۱۳۰ اسب بخار قدرت است؛ بنابراین به جهت هماهنگی با رقیب آمریکایی، ما در این دوئل پیشرانهٔ بنزینی قویتر ۵۰۰۸ را انتخاب کردهایم که از نوع ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو است. این موتور ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند. ۵۰۰۸ هماکنون بزرگترین کراساوور پژو محسوب میشود اما بااینوجود همانند دیگر کراساوورهای گروه پژو-سیتروئن از سامانهٔ چهارچرخ محرک بیبهره بوده و تمامی مدلهای آن صرفاً بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشوند. این کراساوور سه ردیفهٔ فرانسوی تا پایان ماه اکتبر امسال در بازار اروپا بیش از ۳۳ هزار دستگاه فروش داشته است.
مشخصات فنی
دوج جورنی | پژو ۵۰۰۸ | |
پیشرانه | ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | ۱۷۵ اسب بخار | ۱۶۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۲۵ نیوتن متر | ۲۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۴ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۱.۷ ثانیه | ۱۰.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۶ لیتر (ترکیبی) | ۶.۱ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۷۸ لیتر | ۵۳ لیتر |
وزن | ۱۷۳۵ کیلوگرم | ۱۳۶۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۸۹ متر | ۴.۶۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۹ متر | ۲.۸۴ متر |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۵ / ۷ نفر |
حجم صندوق بار* | ۷۸۵ لیتر | ۹۵۰ لیتر |
قیمت پایه | ۱۸,۳۸۵ پوند | ۲۴,۴۹۵ پوند |
* حجم صندوق ذکرشده در جدول مربوط به حالتی است که ردیف سوم صندلیها جمع شده باشند
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9900084]
:::فرشاد:::
۲۷ آذر ۱۳۹۶قطعا ۵۰۰۸، از همه نظر مدرنتره.
meysam
۲۷ آذر ۱۳۹۶قطعا پژو 3008.ای کاش مسئولین محترم به جای پژو 2008 لگن،این شاهکار رو میاوردن تا مردم کشورشون هم یه ماشین درست حسابی سوار میشد،حداقل اگه نمیتونست هم سوار بشه،ببینتش.
علیرضا
۲۷ آذر ۱۳۹۶فقط کابین پژو میارزه به کل دوج
ایرانی
۲۷ آذر ۱۳۹۶واقعا…
داشبورد دوج شبیه تیباس یه کم… خخ
فورد
۲۷ آذر ۱۳۹۶دوج 400 کیلو سنگین تره از پژو هستش پژو زیبا تره ولی انتخاب من دوجه
بهنام
۲۸ آذر ۱۳۹۶اره دوج جورنی خیلی قدیمیه واقعا توان رقابت نداره
orangotan
۲۷ آذر ۱۳۹۶کابین پژو و دوج خیلی فرق دارن واقعآ پژو کار کرده روی کابین
ولی این موتورا چیه فرانسویا استفاده میکنن
یکم قوی تر فکر میکنم مناسب تر باشه
به شخصه اولویتم موتور تنفس طبیعیه
حامد
۲۷ آذر ۱۳۹۶اره ولی نه ۴ سرعته دوج!!!
تو این دوره زمونه که اکثر ماشینا بالای ۶ تا دنده دارن
انتخاب من تو این سگمنت از امریکایی ها جیپ چروکیه?
بهنام
۲۸ آذر ۱۳۹۶والا نمیدونم چرا پژو چت میکنه رو یه موتور الان بیشتر محصولات پژو – سیتروئن – دی اس همشون از موتور 1.6 توربو استفاده میکنن فقط بوست توربو کم زیاد میشه ?
میگم نمیدونم چرا حس میکنم همین موتور tu5 خودمونه ?
حامد
۲۷ آذر ۱۳۹۶دوج جورنی نیاز به بروزرسانی داره مخصوصا کابینش
۵۰۰۸ خیلی مدرنتره
KamyR
۲۷ آذر ۱۳۹۶طراحی داخلی پژو بینظیره
امیر
۲۷ آذر ۱۳۹۶پژو اینو میخوره
Sina
۲۷ آذر ۱۳۹۶توی دوج جورنی نشستم ماشین خوبیه واقعا ۷ نفرم ساپورت میکنه قیافه داخلش و کیفیت موادش خوبه منتهی از بیرون قیافش پیر و قدیمیه و مشکل دیگش دوام و کیفیت ژاپنیای هم رده خودشو اصلا نداره
من خیلی دوست داشتم تویوتا یه ماشینی دقیقا با ابعاد و پلتفرم دوج جورنیه و تو مایه های قیافه و مشخصات فنی راو ۴ بسازه در کل منظورم یه راو ۴ هفت نفرست مثلا اسمش بگذاشت راو۴L یا راو۶
یه ماشین توپی از آب در میومد
AK_007
۲۸ آذر ۱۳۹۶تو suvها پرادو فورچونر و تو کراس اوورا هایلندر هست
مهدی
۲۷ آذر ۱۳۹۶به نظرم ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ در حال حاضر بهترینها تو کلاس خودشون هستن
F۲۲RAPTOR
۲۷ آذر ۱۳۹۶رای من به جورونی به چند دلیل
F۲۲RAPTOR
۲۷ آذر ۱۳۹۶موتور تنفس طبیعی
تونسخه شیش سیلندر سامانه ۴چرخ متحرک داره
و ظاهرشخیلی از پژو بهتره
امیر
۲۷ آذر ۱۳۹۶یعنی دوج جورنی ۷و۸ ساله هیچ تغییری نکرده با این قیافه مسخره وقدیمیش مث تاروس وکرایسلر ۳۰۰ بابا مدرن کنیدشون حتی دورانگو هم باس طراحیش نو شه چرا اینقد دس رو دس میذارن چلنجروچارجرم باید نو بشن حسابی متاسفانه فیات کرایسلر دراین زمینه فاجعه کار کرده
Mohammad
۲۷ آذر ۱۳۹۶دوج با حجم موتور ۸. لیتر کمتر و ابعاد بزرگ تر واقعا پوکوند پژو رو
AK_007
۲۸ آذر ۱۳۹۶دقت نمیکنی دیگه!
شاهين
۲۷ آذر ۱۳۹۶پژو یا رنو بهترین ماشین های دنیا رو هم بسازن بازم یه برند اقتصادی هستن و بابت پولی که میدی به چشم نمیان.این نظر منه.با ارادت به همه دوستانی که چون ۲۰۶ و پرشیا و ال نود دارن به رنو و پژو رای میدن ولی من اصالت برند برام از همه چی مهمتره و به دوج رای دادم.
امیرحسین (Lion26)
۲۷ آذر ۱۳۹۶میشه بپرسم از کجا به این نتیجه رسیدید که همه 206 یا ال نود این کمپانی ها رو دارن؟
دقیقا منظورتون از اصالت چیه؟ پژو اصالت نداره یا رنو؟
1810 Peugeot as a coffee mill company
1830 as a bicycle manufacturer
1882 as a car manufacturer
1898 as a motorcycle company
1926 as a separate company
Dodge 1900
دیگه حالم واقعا از کلمه اصالت بهم می خوره. تا چیزی ندارن بگن، میگن اصالت.
Just France and Japan.
Hosein
۲۷ آذر ۱۳۹۶عیب نداره اینم یه نظره دیگه!!?فقط ناراحتی نداره که،از کجا میدونی هرکی رای داده چون پژو داشته؟!!اگه واقعبین باشه آدم در واقعیت پژو از تمام جهات سرتره،حالا اصالت تنها به چه دردی میخوره؟(بگذریم که پژو هم کم نداده)
احسان
۲۸ آذر ۱۳۹۶حالا طنزش اینه که دوج به اندازه رنو و پژو اصالت هم نداره:))
carlove
۲۵ شهریور ۱۳۹۷اصالت پژو رو زیر سوال میبری
Hamid.Hellcat
۲۷ آذر ۱۳۹۶انتخاب من فورد اعظم
Hamid.Hellcat
۲۷ آذر ۱۳۹۶منظور دوج اعظم البته فرقی نداره مهم اینه که آمریکایی باشه
AK_007
۲۸ آذر ۱۳۹۶اول طرفتو بشناس
بعد بزرگش کن!
Hemichan
۲۷ آذر ۱۳۹۶مقایسه عالی ایه
توان مهندسیم کشک
سروش
۲۷ آذر ۱۳۹۶اصلا اعتقادی به این اعداد و ارقام ندارم .
دو سال پیش میخواستم ی گوشی با بودجه محدود بخرم و بعد ی کم تحقیق تو نت و مقایسه امار و ارقام به این نتیجه رسیدم هواوی 4c ی گوشی میان رده عالیه و با ششصد تومان پول صاحب ی گوشی شدم که هم رده های اون قیمتشون بیشتر از ی ملیونه . خلاصه من گوشی رو گرفتم و وقتی سه نفر از دوستام گوشی رو دستم دیدن اونها هم هواوی گرفتن . سرتون رو درد نیارم با فاصله زمانی که گوشی رو خریدیم با همون فاصله چهارتاشون بوردشون سوخت ولی ی سونی داریم چهار پنج ساله خداوکیلی هیچیش نشده . متن بالا رو بخاطر این نوشتم که بگم اعداد و ارقام تو سایتها و مجلات با دنیای واقعی خیلی فرق داره . مثلا تو ازمایش ی ماشین اول میشه بخاطر چند صدم ثانیه شتاب و دو سه هزار دلار ارزونتر ولی ساید همون ماشین دو هزار دلار ارزونتر اخر سر حساب کنی با خرج و مخارج خیلی گرانتر از ماشینای دیگه دراومده باشه واسه صاحبش . من به این نتیجه رسیدم واسه تحقیق بهترین کار نظر مصرف کننده رو بپرسی
amin'
۲۷ آذر ۱۳۹۶من هم از وقتی لنسر خریدم به این مسئله اعتقاد پیدا کردم که به جدول و ارقام روی کاغذ نمیشه اعتماد کرد
ناشناس
۲۸ آذر ۱۳۹۶سروش جان حرفات کاملا درسته. واقعا ساده لوحانه هستش اگه بخوایم صرفا به اعداد و ارقام روی کاغذ توجه کنیم. اگه اینطوره که دیگه دوئل ها برای چیه. خود پدال ماشینی که روی کاغذ اعداد و ارقام بهتری داره به عنوان برنده اعلام کنه دیگه. من تو موارد خیلی زیادی مثل مثالی که شما زدی به این نتیجه رسیدم که خیلی وقتا عملکرد یه چیز (چه ماشین، چه وسایل الکترونیکی، چه لوازم خانگی و …) تو واقعیت، خیلی فرق داره با کاغذ. مخصوصا وقتی مقایسه بین دو چیز باشه. بارها دیدم اونی که رو کاغذ ضعیف تره تو عمل بهتر عمل میکنه یا حتی اگه بهترم نباشه ، اختلافشون کمتر از اختلاف رو کاغذه. البته بحث من این دوئل و این دو تا ماشین نیستا. کلی گفتم.
amir
۲۷ آذر ۱۳۹۶جالبه هر دو دیفرانسیل جلو هستند!اس یو وی اونم با این هیکل دیفرانسیل جلو واقعا نوبره!
amin
۲۷ آذر ۱۳۹۶کابین زیبای پژو عجیب منو یاد نوکیا ۷۶۱۰ میندازه!!
رأی من قطعا پژو به دلیل زیبایی بسیار زیادش
SAEED Z
۲۷ آذر ۱۳۹۶SUV واقعی باید 4*4 باشه نه نازک نارنجی! بقیه شون مثل کفش پاشنه بلندن و بیشتر کاربرد شهری و بین شهری دارن. بگذریم که بازار داغ کراس اور و تب شاسی بلند سواری چه ها که با این کلاس نکرد …
ابولفضل نصیری
۲۷ آذر ۱۳۹۶یعنی هیچی برای عرضه نداره دوج و به نطرم مفتضحانه ترین شکست بین این دوئل ها متعلق به جورنی یک شکست محض
datsun
۲۷ آذر ۱۳۹۶پژو باید به فکر یه سیستم انتقال قدرت برا شاسی بلندهاش باشه آخه یه کراس اوور با این ابعاد دیفرانسیل جلو فقط !!! اصلا داره شاسی بلند چهار چرخ متحرک ؟؟!!
HT
۲۷ آذر ۱۳۹۶فرانسه جدیدا ماشین های خوبی میسازه و طراحی میکنه ولی بازم خیلی راه مونده که به آمریکا برسه
مانی
۲۸ آذر ۱۳۹۶من فکر میکردم تنها جای دنیا که رو ماشین صفر گیربکس اتوماتیک ۴ دنده سوار میکنن ایرانه
و اینکه این دوج چقدر شکمو و چاقه خخخخخ،یسری هم نظر دادن این دجو با هیچی عوض نمیکنن
این آدما هستن که میرن بهشت چون یه ملت رو شاد میکنن
سروش
۲۸ آذر ۱۳۹۶ناشناس جان درسته که خود سایت از رو اعداد و ارقام ماشینها رو پیروز اعلام نمیکنه . ولی این وظیفه رو محول میکنه به دوستان پدالی . در کل نمیگم این کار بده . کاری هم نمیشه کرد چون تو ایران نه ماشین هست و نه توان مالی که بر اساس تجربه رای بدیم . ماشینی که تو مجلات به عنوان مثال تو کلاس خودش بخاطر چند دهم ثانیه اول میشه شاید تو واقعیت خیلی رو مخ راننده باشه بعضی جاهاش و احساس میکنم بعضی مقایسه ها (مجلات خارجی) عادلانه قضاوت نمیکنن . اگه صد بار هم پژو رو ماشین سال اعلام کنن بازم من ازش خوشم نمیاد و جوایز برام مهم نیست . همین پژو ۴۰۵ خودمون جایزه سال اروپا رو برده ولی بازم احساس میکنم بنز و بی ام و و ائودی های همون سال از پژو خیلی بهتر باشن
سعید
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷سلام دوستان
من خودم دوج جورنی 2016 شش سیلندر دارم توی منطقه ازاد اروند
توی این نسخه حجم موتور 3600 و گیربکس 6 سرعته هستش و شتاب صفر تا صد با توجه به وزن 2تنی 7.9 ثانیس
به نظر من اصلا با پژو یا ژاپنی ها و کره ای های هم رده خودش قابل مقایسه نیستش
واقعا سرتره
این ماشین به قدری نرم و رانندگی لذت بخشی داره که اصلا انگار نه انگار که شاسی بلند سوار شدی
کیفیت متریال بکار رفته هم فوقالعادس. یعنی درسته که آپشن خاصی نداره ولی واقعا طراحی داخلی شکیلی داره یعنی اگر از نزدیک ببینید و با سورنتو یا راوفور یا سانتافه مقایسه کنید متوجه این قضیه مشین
carlove
۲۷ شهریور ۱۳۹۷پژو عالیه