برای دوئل امروز از سری رقابتهای خودرویی پدال نوبت به گروه کراس استیشنها رسیده است یعنی خودروهایی که بین استیشنها و کراساوورها قرار میگیرند. در دور اول از رقابتهای این گروه، دو کراس استیشن پریمیوم و نوین بازار یعنی ولوو V90 کراس کانتری و مرسدس بنز E کلاس آلترین به مصاف هم رفتند که این دوئل با برتری آلترین و کسب ۶۶ درصد از کل آراء به پایان رسید. بهطورکلی در این رقابت، در دو نظرسنجی سایت و کانال تلگرام پدال ۱۷۴۰ رأی به ثبت رسیده که از این میزان تعداد ۱۱۵۸ رأی به مرسدس بنز و ۵۸۴ رأی به ولوو داده شده است. حال در دور دوم رقابتهای گروه کراس استیشنها، پژو ۵۰۸ RXH رودرروی تویوتا ونزا قرار گرفته است.
مرسدس بنز E کلاس آلترین | ولوو V90 کراس کانتری | آئودی A4 آلرود | اوپل اینسیگنیا کانتری تورر |
مرسدس بنز E کلاس آلترین | ؟ | ||
فولکسواگن پاسات آلترک | سوبارو اوتبک | پژو ۵۰۸ RXH | تویوتا ونزا |
؟ | ؟ |
پژو ۵۰۸ RXH
با داغ شدن بازار کراس استیشنها، پژو نیز تصمیم گرفت برای اولین بار وارد این کلاس شده و نمایندهای را راهی آن کند. بدین ترتیب پژو برای این کار، بزرگترین محصول خود یعنی ۵۰۸ را انتخاب نمود تا با ایجاد تغییراتی در نسخهٔ استیشن آن، یک کراس استیشن ایجاد نماید. ۵۰۸ برای اولین بار رسماً در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۰ رونمایی شد و پژو آنرا جایگزین مدل کوچکتر ۴۰۷ و مدل بزرگتر ۶۰۷ نمود؛ یعنی ۵۰۸ نسل جدید این مدلها بود و هردوی آنها در یک محصول ادغام شدند. این ماشین در دو نسخهٔ سدان و استیشن به بازار عرضه شد و همانطور که اشاره شد، نسخهٔ کراس آن نیز با نام RXH بر اساس مدل استیشن ساخته و راهی بازارهای جهانی شد. پژو ۵۰۸ در سال ۲۰۱۴ مورد فیسلیفت قرار گرفت که طی آن عمدهترین تغییرات در دماغهٔ خودرو شامل چراغهای جلو، جلوپنجره و سپر جلو ایجاد گردید. پس از برقراری دوبارهٔ رابطهٔ پژو و ایرانخودرو نیز قرار است در آینده ۵۰۸ به بازار کشورمان هم عرضه گردد و بدین منظور بارها در نمایشگاههای خودروی داخلی به نمایش درآمده است. ۵۰۸ RXH اما بهرسم تمامی کراس استیشنها، ارتفاع بیشتری از سطح زمین نسبت به نسخهٔ معمولی دارد و به ریلهای روی سقف و پوششهای پلاستیکی در اطراف دهانهٔ گلگیرها، بخش زیرین سپرها و روی رکابها هم مجهز است. همچنین RXH در سپر جلو و پروژکتورهای جلو نیز تفاوتهایی با ۵۰۸ استیشن دارد. پژو برای کراس استیشن خود تنها یک پیشرانهٔ دیزلی را ارائه میکند که در دو نسخهٔ معمولی و هیبریدی به بازار عرضه میشود. ما برای این رقابت، نسخهٔ دیزلی سادهٔ RXH را برگزیدهایم که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند اما این نیرو برخلاف بسیاری از کراس استیشنهای بازار، تنها به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند و امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن وجود ندارد.
تویوتا ونزا
ونزا اما تا حدودی با دیگر شرکتکنندگان این گروه متفاوت است چراکه این خودرو از ابتدا بهعنوان یک کراساوور معرفی شد و نسخهٔ استیشن یا سدان آن وجود ندارد. تویوتا برای اولین بار از این کراساوور متوسط در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۸ پردهبرداری کرد؛ اما استایل و فرم کلی ونزا موجب شده که برخی منابع آنرا یک کراساوور ندانسته و بهعنوان یک استیشن محسوب کنند زیرا ارتفاع کمی از سطح زمین داشته که آنرا بیشتر به استیشنها نزدیک میکند. همچنین ارتفاع کلی ونزا نیز کمتر از کراساوورها است. این مورد موجب شد که ما هم بجای اینکه تویوتا ونزا را در کلاس کراساوورهای متوسط قرار دهیم، در گروه کراس استیشنها جای دهیم چراکه ونزا هم بهنوعی بین استیشنها و کراساوورها قرار میگیرد. این خودرو که بر روی پلتفرم مشترکی با تویوتا کمری ساخته شده است، در سال ۲۰۱۳ دستخوش یک فیسلیفت قرار گرفت کی طی آن تغییراتی در چراغهای جلو و جلوپنجرهٔ آن اعمال گردید؛ اما ونزا چندان موفق عمل نکرد و نتوانست انتظارات تویوتا را در بحث میزان فروش برآورده کند که به همین دلیل عرضهٔ آن از سال ۲۰۱۵ در بازار ایالاتمتحده خاتمه یافت. همچنین امسال تویوتا بهطور کامل به تولید ونزا بدون معرفی جایگزین یا نسل جدید خاتمه خواهد داد. این کراس استیشن ژاپنی با دو پیشرانهٔ مختلف چهار سیلندر و شش سیلندر تنفس طبیعی عرضه میشود که برخلاف رقیب فرانسوی هردو از نوع بنزینی هستند؛ بنابراین ناچاراً پیشرانهٔ بنزینی کوچکتر ونزا را برای رویارویی با موتور دیزلی پژو RXH انتخاب کردهایم. این پیشرانه از نوع ۲.۷ لیتری چهار سیلندر است که ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو در نسخهٔ استاندارد تنها به چرخهای جلو منتقل میشود اما برخلاف پژو، امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک برای ونزا وجود دارد.
مشخصات فنی
تویوتا ونزا | پژو ۵۰۸ RXH | |
پیشرانه | ۲.۷ لیتری ۴ سیلندر | ۲ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
سوخت | بنزین | دیزل |
قدرت | ۱۸۵ اسب بخار | ۱۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۷ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۹.۲ ثانیه | ۸.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | – | ۲۲۰ کیلومتر |
مصرف سوخت | ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی) | ۴.۶ لیتر (ترکیبی) |
طول | ۴.۸۰ متر | ۴.۸۳ متر |
وزن | ۱۸۳۵ کیلوگرم | |
قیمت | ۳۳,۵۶۰ دلار | ۳۹,۶۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9761165]
آرش آمریکایی
۱۴ خرداد ۱۳۹۶من به تویوتا رای میدم
چون بنظرم تو این کلاس سرعت و شتاب چندان مهم نیست
و قابل اعتماد بودن و کم استهلاک بودن مهم تره
بر این اساس تویوتا رو انتخاب میکنم
amin
۱۴ خرداد ۱۳۹۶من به پژو رأی دادم به دلیل ظاهر زیباتر،گشتاور بسیار بالاتر و مصرف سوخت بسیار کمتر و شتاب بالاتر،اولین بار بود که از یکی از محصولات تویوتا خوشم نیومد
به نظرم فضای بار پژو هم کاربردی تر و یکدست تره و اون برآمده گیهای محل قرارگیری چرخ تویوتا رو نداره چون تو این کلاس خودرویی قطعا از فضای بار استفاده خواهد شد
فوردد
۱۴ خرداد ۱۳۹۶من به تویوتا رای میدم بعضی وقت ها اعداد فقط روی کاغذ باقی میمونند اما زمان مشخص میکنه چه محصولی برتره
ahmad
۱۴ خرداد ۱۳۹۶به مصرف کم یک ماشین تک محور، دیزلی توروبوشارژ میبالی؟!
پژو باید جلو تویوتا بوق بزنه!
الف.ی
۱۴ خرداد ۱۳۹۶قبول کنید پژو بهتره
یاسین
۱۴ خرداد ۱۳۹۶به عنوان یک ژاپنی باز به 508 رای میدم الان یه گروهی میان میگن این تویوتاس این پژو کل برند تویوتا به هیکل اون می ارزه توروخدا این حرفهای قدیمی رو نزنین این حرفا 20 ساله انقضاش تموم شده پژو اینروزا یکی از با کیفیت ترین و با اصالت ترین برند های اقتصادی دنیاس و ماشیناش قابلیت اعتماد بالا واستهلاک خیلی پایینی دارن اینو گزارش های بازار اروپا تایید میکنه
این مدل چه سدانش چه استیشنش واقعا ماشینای فوق العاده این خیلی پرفروش و محبوبن تو اروپا و طراحی در عین حال ساده ولی شیکی داره سال سیستم فنر بندی مخصوص PSA رو داره که راحتی بی نظیری داره و یه چیز جالبی که هست اینه موتورهای دیزل PSA یکی از کم مصرف ترین و کم الودگی ترین های دنیاس یعنی چند وقت پیش خوستن این کمپانی رو ببرن زیر بررسی این قضیه بدتر شرمنده شدن دیدن این موتورها چقدر کم مصرف و پاکن
دوستانی که نسخه سدانش رو تهران دیدن همه به شیکی و کیفیت و طراحی خوبش اغراق کردن
ونزا هم خیلی ماشین خوبیه ولی طراحی جلوش رو نمیپسندم
مهدی
۱۴ خرداد ۱۳۹۶من جایی زندگی میکنم که محصولات پژو خیلی زیاده باید بگم برخی از طرح های جدیدش حرف ندارن مثلا ۳۰۸ طراحیس عالیه و در حد فولکس های هم قیمت خودش هست البته از ۲۰۸ زیاد خوشم نیومد ولی در کل توی اروپا الان بعد از فولکس بیشترین برندی که میبینی رنو و پژو هست و استقبال بی نظیری ازشون شده
یاسین
۱۴ خرداد ۱۳۹۶بله مهدی جان بر خلاف تصور متعصبانه و غلط ما ایرانی ها محصولات خودروسازان فرانسوی بسیار محصولات خوبی هستن و کیفیتی در حد خودرو سازی اروپا دارن و ازنظر طراحی بسیار اصیل و خوبن
کاوه آهنگر
۱۴ خرداد ۱۳۹۶بنظرم تویوتا شایسته تر بود و به تویوتا رأی دادم
فرزاد لاکچری
۱۴ خرداد ۱۳۹۶من به پژو رای دادم با وجودی که این سگمنت اصلا باب میل من نیست اما خودروسازی فرانسه توی هاچبک و استیشن ید طولایی داره و اینجام خیلی از تویوتا بهتر بود
AK_007
۱۴ خرداد ۱۳۹۶از اونجا که کراس استیشن چندان افرود نمیرن و اینکه گشتاور و مصرف سوخت به نفع 508 هستش
و مهمتر از همه طراحی پژو قطعا شیکتر و چندین پله بالاتر از ونزو هستش من به ۵۰۸ رای میدم
silver
۱۴ خرداد ۱۳۹۶گشتاور پژو عالیه
طراحی داخلی اش هم خوبه
ولی من تویوتا رو انتخاب کردم بیشتر به خاطر ۴wheel بودنش و کم اصطحلاکی تویوتا که توی این رده ماشینها خیلی مهمه.
الف.ی
۱۴ خرداد ۱۳۹۶شک نکنید پژو
رضا
۱۴ خرداد ۱۳۹۶رای من تویوتا چون خودرو یی برای یه عمر بی آزاری و نماد کیفیت و به نظرم زیبا تر و ارزون تر رای میدم
مهدی
۱۴ خرداد ۱۳۹۶منم شاید اگه بخوام یکیشو بخرم تویوتا را بخرم ولی دلیل نمیشه که به پژو رای ندم چون واقعا بهتره البته ممکنه من بودجه هزینه های پژو را نداشته باشم و افت قیمت تویوتا هم قطعا کمتره
Amir
۱۴ خرداد ۱۳۹۶.
پژو فعالیتش رو به عنوان یک خودروساز از سال1882 ( 135 سال قبل ) شروع کرد. پژو از سال 1830 ( حدود 187 سال پیش) با ساخت دوچرخه وارد دنیای حمل و نقل شد.
هر خودروسازی یک دوره هایی در تاریخ خودش افول داشته
پژو هم از این قاعده مستثنی نیست
چون 20 سال کارنامه ی درخشانی نداشته قرار نیست تمام تاریخ و افتخاراتش رو زیر سوال ببریم
فرانسه با آلمان ، ایتالیا و انگلستان مرز مشترک داره و بین این 3 کشور قرار داره. برای من هیچ دلیل عقلانی وجود نداره که آلمانی ها رو به عنوان بهترین خودروسازان جهان قبول کنم ، عاشق ماشین های ایتالیایی باشم ، به خودروهای انگلیسی شدیدا احترام بذارم اما در مورد ماشین های فرانسوی پیش داوری کنم و بگم به درد نمیخورن و … .
هیچ دلیلی برای این طرز تفکر وجود نداره.
پژو اکسیا 20 سال پیش با موتور 2.8 لیتری تا 350 کیلومتر بر ساعت سرعت میگرفت و تمام سوپراسپرت های فراری ، لامبورگینی ، پورشه ، بنز و مکلارن رو به چالش می کشید.
فقط تویوتا و هوندا
۱۴ خرداد ۱۳۹۶امیرجان ظاهرا رئالی هستی. مبارکه قهرمانی :))
البته خودم بارسایی هستم :))
Noble
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ممنون داش
رئال اینقدر افتخارات جمع کرده که با نرسیدن به جام امسال هیچ چی ازش کم نمیشد.
امسال با وجود فتح لالیگا دلم میخواست یوونتوس قهرمان بشه.
هر تیمی غیر از یوونتوس میخواست مقابل رئال باشه برای شکستش لحظه شماری میکردم اما یووه فرق میکرد. یووه به این دلیل فرق میکرد که بوفون توش بود.
از بچگی بوفون ، فرانچـسکو توتتی ، روبرتو باجو و … رو خیلی دوست داشتم. دلم میخواست امسال بوفون جام رو ببره بالای سرش.
بوفون خیلی دلش میخواست قبل از بازنشسته شدن به این جام برسه.
دیدن چهره ی بوفون بعد از خوردن گل دوم و سوم ، و هنگام عبور از کنار جام و دیدن جشن قهرمانی رئال از کنار زمین واقعا برام آزاردهنده بود. منم داشت گریم میگرفت !!!
یونتوس در تمام این تورنومنت ( به جز نیمه ی دوم فینال نشون داد لیاقتش رو داره که قهرمان بشه.)
من 15 -20 ساله سری A رو به فقط به خاطر بوفون و توتتی تماشا میکنم.
حمیدرضا
۱۴ خرداد ۱۳۹۶من به پژو رای میدم فقط و فقط به این دلیل که تولید تویوتا داره متوقف میشه و البته ظاهر پژو خیلی خیلی زیباتر هست
سرجیو لامبورگینی
۱۴ خرداد ۱۳۹۶سلام آقای دهقان لطفاً در مورد دوئل ها مثل دور اول همه ماشین های اون کلاس رو بنویسید و در کنار اون ماشین هایی که دوئل کردن و یه علامت بزارید اینجوری خیلی بهتره لطفاً مثل دور اول همه خودرو علی خاطر در لیست رو بنویسید اول مطلب
ممنون با تشکر ✌✌
عزیزانی که خواسته من خواسته اونا هم هست با لایک تایید کنن لطفاً
#ali.m#
۱۴ خرداد ۱۳۹۶توی قشم یک بار ونزا رو از نزدیک دیدم دقیقا همین رنگی هم بود .از عکسش خیلی خیلی زیبا تر. بود و ارتفاعشم خیلی زیاد بود .
من به تویوتا رای میدم .یک از دلایلم اینه که بنزین میسوزونه از ماشین دیزل اصلا خوشم نمیاد .
و بقیه دلیل هام رو نمیگم چون تکرار مکررات میشه ولی از پژو هم واقعا خوشم میاد .
ali a
۱۴ خرداد ۱۳۹۶تویوتا و بس…مختصر و مفید…
Sajjad.a8
۱۴ خرداد ۱۳۹۶مصرف سوخت پژو خیلی بهتره و گشتاور بیشتری داره
از طرفی تویوتا تنفس طبیعی هست و استهلاک کمتری داره
Mohzen
۱۴ خرداد ۱۳۹۶پژو تا کی میخاد دیفرانسیل جلو بزنه،این پژو اگه تانک هم درست کنه حتما دیفرانسیل جلوه
حالا یکی
۱۴ خرداد ۱۳۹۶بنده تویوتا رو انتخاب کردم به چند دلیل:
موتور تنفس طبیعی و در نتیجه استهلاک و هزینه سرویس و نگهداری پایینتر.
برند تویوتا و در نتیجه اطمینان و کیفیت ماندگار بیشتر.
6000 دلار ارزونتر یعنی حداقل بین 20 تا 30میلیون تومن “قیمت تمام شده” کمتر در ایران.
Awd و در نتیجه اطمینان و آرامش بیشتر در رانندگی مخصوصا خارج از جاده
محمدامین مقدم
۱۴ خرداد ۱۳۹۶پژو خودروساز باهوشیه … خیلی پیشرفت کرده در حدی ماشینایی که میسازه به عنوان خودروی سال معرفی میشن.. البته خب مقایسه ی خودرو دیزلی با بنزینی خیلی هم درست نیست .. طبیعیه که گشتاور و شتاب بالایی داشته باشه ..از اینور هم توربو داره ..ولی با این حال به پژو رای دادم چون زبان طراحی شیک و امید بخشی داره
محمد
۱۴ خرداد ۱۳۹۶گشتاور پژو خیلی بالاتره و شتاب صفر تا صد اون هم بیشتر هست. تازه مصرفش از نصف تویوتا هم کمتره. ظاهر هم که سلیقه ای هست ولی به نظرم پژو زیبا تر بود.
خب وقتی قشنگ تره و با نصف مصرفی که تویوتا داره میتونه بهتر راه بره معلومه به پژو رای میدم.
MehdiTurbo
۱۵ خرداد ۱۳۹۶دوستان به ی چیزی دقت کنید تو عکسی ک پژو و تویوتا کنار هم قرار دارند نسل قبلیشه نسل فعلی عکس تکیه.
Mercede kaviani
۱۵ خرداد ۱۳۹۶با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
با تشکر از مطلب عالی شما از هر نطر توبوتا سمبل کیقت اقتصادی بودن و ….برتری به مدل های فرانسوی رنو پزو وسیترون و در این مورد 508
باتشکردوستدار شما مرسده کاویانی
ACR VIPER
۱۵ خرداد ۱۳۹۶من به پژو رای دادم
چون از لحاظ ظاهر و کابین قشنگتره
ولی از نظر فنی بر تری کامل با تویوتاس
مخصوصا موتورش چون اتمسفرینگ هست
احسان
۱۵ خرداد ۱۳۹۶اتمسفریک
ACR VIPER
۱۶ خرداد ۱۳۹۶مرسی
احسان
۱۵ خرداد ۱۳۹۶صد رد صد پژو بهتره نصف تویوتا مصرف داره اونم گازوییل که ارزونتره گشتاورشم تقریبا دو برابره
شما تکنولوژی موتور رو دقت کنید صدی ۴ میسوزونه اونوقت قدرتش ۱۸۰ اسب و گشتاورش ۴۰۰ نیوتون متر طراحی داشبورد پژو واقعا همیشه عالی بوده هم چیز منطقی و شیک و زیبا طراحی میکنه دیگه چی میخوایین
محمد
۳ تیر ۱۳۹۶سلام به همه دوستان
به نظر من پژو محصولات با کیفیتی تولید میکنه تو این دوئل هم بدون تعصب سرتر از تویوتا بود . در کل نمیدونم چرا دید مردم ایران به پژو اینقدر بده .پژو محصولات خوبی و با کیفیتی تولید میکنه
مکسو
۳۱ شهریور ۱۳۹۶508 ماشینیه که برای بازار چین طراحی شده متاسفه ام واسه کسایی که به پژو رای دادن ، ونزای تویوتا یکی از 14 خودروی قابلیت اطمینان که آنها توسط موسسهی آمریکایی J.D.Power در جهان بررسی شده است.