شورلتکادیلاک

دوئل شورولت کامارو و کادیلاک ATS کوپه

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور اول، قسمت پنجم، اولین دوئل از گروه کوپه‌های متوسط

کادیلاک ATS کوپه

شورلت کامارو

؟

فورد موستانگ

آئودی A5

؟

مرسدس بنز C کلاس

دوج چلنجر

؟

 

کادیلاک ATS کوپه

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۴

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: آلفا جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۳,۱۰۰ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۷,۷۴۷ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: پنج ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

شورولت کامارو

تاریخ معرفی: می ۲۰۱۵

نسل کنونی: ششم

پلت‌فرم: آلفا جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۶۷,۹۴۰ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۵,۳۸۰ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: پنج ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

کادیلاک ATS-V کوپه

شورولت کامارو SS

پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 ۶.۲ لیتری V8
تنفس توئین توربو طبیعی
قدرت ۴۶۵ اسب بخار ۴۵۵ اسب بخار
گشتاور ۶۰۵ نیوتن متر ۶۱۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۲ ثانیه ۴.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۵ ثانیه ۱۲.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر/ساعت ۲۶۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر (ترکیبی) ۱۱.۴ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۷۲۷ کیلوگرم ۱۶۸۶ کیلوگرم
طول ۴.۶۶ متر ۴.۷۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۷ متر ۲.۸۱ متر
حجم صندوق بار ۲۵۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۴ نفر ۴ نفر
قیمت پایه ۳۶,۴۹۰ دلار ۲۶,۹۰۰ دلار
قیمت موردبررسی ۶۱,۴۶۰ دلار ۳۷,۲۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10076025]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. s ๏ я ๏ u s h

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    بدون هیچ شک و تردیدی کامارو❤❤
    نکته اول اینکه کم ماسل کاری پیدا میشه که اندازه کامارو و موستانگ طرفدار داشته باشه و تو این مقایسه قیمت کادیلاک حدود 24 هزار دلار بیشتر از کاماروئه !!!

    1. شایان

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (191 ديدگاه)

      چلنجر از موستانگ و کامارو آمریکایی تره این دوتا اروپایی شدن

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. s ๏ я ๏ u s h

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (101 ديدگاه)

        خود من 2 ، 3 تا ماسل رو خیلی دوست دارم
        اولی پلیموث باراکودا ، دوج چارجر 1969 و موستانگ 1969 ❤❤

        1. s ๏ я ๏ u s h

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (101 ديدگاه)

          چلنجر 1970 رو یادم رفت

        2. شایان

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (191 ديدگاه)

          اینا که گفتی عالین شورلت شول و بیوک ریورا هم اضافه که به لیستت
          ولی امروزه فقط چلنجر و چارجر ماسل کارن بقیه ماسل نیستن فقط اسم اونا رو دارن

        3. mahdy

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          رو کاپوت چارجر 69 قشنگ میشد فوتبال بازی کرد
          حالا بی مبالغه بگم بیلیاردو میشد بازی کردی خیلی باحال بود
          موتور کاملرو ته=نها دلیل انتخابم بود با این که خروجی جالبی نداره ولی چون مال یه ماسل کار واقعیه دوسش دارم

    2. رضا

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (543 ديدگاه)

      سروش جان این اختلاف قیمت خودش بیانگر چیزیه اونم. اینکه بعضی افراد میان مثلا کوروت zr1 رو وقتی از مک لارن 720 شکست میخوره میگن یه نگاه به اختلاف قیمت بندازین خب این اختلاف قیمت ارتباطی با پرفورمنس دو ماشین نداره چون هردو خودروساز قول بالاترین پرفورمنسو دادن و بیشترین توانایی اون کمپانیا درشون استفاده شده و اختلاف قیمت مربوط به چیزایی غیر از پرفورمنس میشه مثالش همین دوئل کامارو و ATS
      برای فهم بهتر میشه گفت مثلا ATS یه نسخه لوکس تر از کاماروئه چون هر دو زیر مجموعه جنرال موتورزن و تقریبا دو برابر اختلاف قیمت دارن حالا من با رقبای آلمانی و ژاپنی و انگلیسی مقایسه نمیکنم. خب اینجا کسی میاد بگه ATSارزش خرید نداره؟ کادیلاک قطعا به اندازه همون دو برابر قیمت بیشتر چیزای بیشتری در اختیارت میذاره تا کامارو. موضوع واسه ی مقایسه ای مثل دمون و هوراکانم همینطوره. ینی صرفا قیمت کمتر به معنی این نیس که ارزش خرید اون ماشین بالاتره در حالی که اختلاف زیادی ندارن اتفاقا خیلی اختلاف دارن ولی بعضی افراد فقط قضیه رو قدرت موتور میبینن
      در آخر اینکه هدف من ازین کامنت اینه که خواستم یبار این بحث اشتباه اختلاف قیمت رو حداقل برای دوستانی که این کامنت رو میخونن تموم کرده باشم با استفاده ازین دوئل ببخشید طولانی شد یکم

    3. aston martin

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      قیمت مورد بررسی چیه دیگه؟؟
      ضمنا زدید دنده دستی توی عکسا اتوماته :/

    4. Roham

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (758 ديدگاه)

      خب بازار هدفشون کاملا متفاوته
      اصلا قرار نیست قیمت و کیفیت و راندمانشون حتی نزدیک به هم باشه

  2. امیر

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2958 ديدگاه)

    خیلی سخته انتخابش
    جفتشونو از نزدیک دیدم
    با کادیلاک بیشتر حال کردم ولی اختلاف قیمتشون بیداد میکنه واقعا
    از طرفی هم تنفس طبیعی 8سیلندر یه چیز دیگس
    کامارو

    1. علیx76

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      کادیلاک یه ۸ سیلندر۴.۲ توربوی خفن هم داره
      اونو بزارن کناره ۶.۲ لیتری سوپرچارجر کامارو یکم سخت میشه اوضاع

      1. امیر

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2958 ديدگاه)

        بله درسته جدای از قدرت صدای بسیار زیبایی هم داره اما بازم جدال بین سوپر شارژر و توربو میشه ک بنظرم سوپرشارژر برتری داره

    2. شایان

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (191 ديدگاه)

      کادیلاک چاشنی لوکس بودنم درونش هست

  3. Ali Keyhani

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    قطعا کامارو،ولی توی این سگمنت به احتمال زیاد موستانگ اول میشه.

  4. LAMBORGHINI

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    با توجه به شخصیتم ،کادیلاک رو بیشتر از کامارو میپسندم
    هر چند هر دو عالین

  5. علی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    من به کامارو رای دادم و از همه نظر برتره . فقط با طراحی فرمونش مشکل دارم که وقتی میشینم فکر میکنم نباید انتظار داشته باشیم همه فرمونا شبیهه هم باشه یا در حد فرمان bmw m power یا مرسدس amg. زیباییش به همین مختلف بودنشه .
    با تچکر

  6. F22RAPTOR

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با اینکه عاشق atsهستم
    ولی خب کامارو یه چیز دیگه س

  7. مهمان

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (28 ديدگاه)

    به کامارو رای دادم ، ولی کاش صندلی عقبشم پشت سری داشت ، یا شایدم تو این عکس نداره…

  8. سامان اذری

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3218 ديدگاه)

    کامارو از روز ازل

  9. حمیدرضا

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    الان میفهمم چرا فروش کادیلاک انقدر کمتر از شوی هست خیلی خیلی گرون تره

  10. امیر

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    این اختلاف قیمت یه ذره زیاده در واقع مقایسه لوکس با غیر لوکسه با این حال به نظرم کامارو جذاب تره.اصلا آدم نگاهش می کنه لذت دنیا رو می بره بعد مگه از غرش V8 مگه میشه گذشت؟!

  11. Saeed

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    کادیلاک برند لوکس جنرال موتورز هست در حالیکه شورولت برند اقتصادی هست .حتی بین این ۲ تا برند بیوک بعنوان یه برند نیمه لوکس قرارداره.اساسا بازار هدف و مشتریهای این ۲ خودرو هم کاملا متفاوته.فکر نکنم مقایسه درستی باشه.کسی که ماشین لوکس سوار میشه اساسا توقعاتش و طرز فکرش و خواسته هاش با کسی که ماشین غیر لوکس کاملا متفاوته به نظرم.

  12. سام

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (756 ديدگاه)

    من هر دوتا شون رو دوست دارم.به همین خاطر رأی ممتنع می دهم!….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا