پس از گروه هاچبکهای کوچک نوبت به کلاس بالاتر یعنی هاچبکهای سابکامپکت میرسد تا قهرمان و برندهٔ نهایی آنرا اعلام کنیم. این کلاس خودرویی در اروپا بسیار محبوب است و هاچبکهای سابکامپکت همواره جزء پرفروشترین خودروهای این قاره هستند. به همین دلیل اکثر خودروسازان اروپایی در این کلاس نماینده دارند. در ایالاتمتحده اما هاچبکهای سابکامپکت هرگز محبوب نیستند و بنابراین تعداد بسیار کمی از آنها در کشور عرضه میشوند. درهرحال در گروه هاچبکهای سابکامپکت در رقابتهای پدال ۲۴ خودرو حضور داشتند که این گروه را به یکی از شلوغترین گروههای رقابتها تبدیل کرده بودند.
شرکتکنندگان گروه هاچبکهای سابکامپکت که در مرحلهٔ مقدماتی طی دوازده دوئل باهم به رقابت پرداختند عبارتاند از:
پژو ۲۰۸
سوزوکی بالنو
آئودی A1
آلفارومئو میتو
مزدا ۲
اوپل کورسا
هیوندای i20
میتسوبیشی میراژ
مینی کوپر
دیاس ۳
نیسان میکرا
اشکودا فابیا
سوزوکی سویفت
سیتروئن C3
کیا ریو
شورلت سونیک
تویوتا یاریس
فیات آرگو
رنو کلیو
هوندا فیت
فولکسواگن پولو
سئات ایبیزا
فورد فییستا
امجی ۳
پس از برگزاری دوئلهای مرحلهٔ مقدماتی، از بین این ۲۴ خودرو، دوازده شرکتکننده به مرحلهٔ یکهشتم نهایی راه پیدا کرده و در آن مرحله طی شش دوئل بار دیگر باهم به رقابت پرداختند. هاچبکهای سابکامپکتی که به مرحلهٔ یکهشتم نهایی رسیدند به شرح زیرند:
سیتروئن C3
پژو ۲۰۸
هیوندای i20
کیا ریو
فولکسواگن پولو
تویوتا یاریس
فورد فییستا
رنو کلیو
مزدا ۲
نیسان میکرا
آئودی A1
مینی کوپر
پس از پایان مرحلهٔ یکهشتم نهایی، از این دوازده هاچبک سابکامپکت، شش خودرو شامل سیتروئن C3، کیا ریو، فولکسواگن پولو، فورد فییستا، آئودی A1 و مزدا دو توانستند خود را به مرحلهٔ یکچهارم نهایی برسانند. از این شش خودرو، سه خودروی سیتروئن C3، فولکسواگن پولو و آئودی A1 راهی مرحلهٔ نیمهنهایی شدند اما چون تعداد آنها فرد بود، طبق قانون، کیا ریو هم بهعنوان خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود به مرحلهٔ نیمهنهایی اضافه شد. بدین ترتیب این چهار ماشین باهم در مرحلهٔ نیمهنهایی به رقابت پرداختند و از بین آنها آئودی A1 و فولکسواگن پولو به فینال راه پیدا کردند.
در دوئل نهایی این گروه مجموعاً ۱۰۰۵ رأی به ثبت رسیده است که آئودی A1 موفق شد با دریافت ۶۰۵ عدد از آنها و کسب ۶۰ درصد از کل آراء، پیروز شده و قهرمان گروه هاچبکهای سابکامپکت لقب گیرد درحالیکه پولو با دریافت ۴۰۰ رأی، نایبقهرمان این گروه لقب گرفت. آئودی A1 اما برای رسیدن به این پیروزی راه سختی را پشت سر گذاشته است بهگونهای که در مراحل مقدماتی، یکهشتم نهایی، یکچهارم نهایی و نیمهنهایی به ترتیب آلفارومئو میتو، مینی کوپر، مزدا دو و سیتروئن C3 را از سر راه خود کنار زده و نهایتاً با غلبه بر همخانوادهاش، فولکسواگن پولو، توسط شما بهعنوان محبوبترین هاچبک سابکامپکت انتخاب شد.
رقبای آئودی A1 در مراحل مختلف رقابتها
مرحله | رقیب | درصد آراء |
مقدماتی | آلفارومئو میتو | ۶۶ |
یکهشتم نهایی | مینی کوپر | ۵۳ |
یکچهارم نهایی | مزدا دو | ۶۴ |
نیمهنهایی | سیتروئن C3 | ۷۷ |
نهایی | فولکسواگن پولو | ۶۰ |
آئودی A1 کوچکترین ساختهٔ آئودی محسوب میشود. نسل نخست این ماشین برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰ رونمایی و در نسخههای سهدر و پنجدر و همینطور مدل اسپرت S1 به بازار عرضه شد. A1 اما هماکنون در نسل دوم خود قرار دارد که در ژوئن سال گذشته معرفی شد. این نسل روی پلتفرم MQB A0 گروه فولکسواگن ساخته شده که با پولو مشترک است. نسل دوم A1 صرفاً بهصورت پنجدر تولید میشود و نسخهٔ سهدر آن حذف شده است. همچنین به گفتهٔ آئودی، در این نسل خبری از نسخهٔ اسپرت S1 هم نخواهد بود. قویترین پیشرانهٔ این هاچبک آلمانی یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است.
مشخصات فنی
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۲۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۶.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۳۵ کیلومتر/ساعت |
طول | ۴,۰۲۹ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۵۶۳ میلیمتر |
وزن | ۱۲۶۰ کیلوگرم |
مصرف سوخت | ۶.۰ لیتر ترکیبی |
قیمت | ۲۴,۵۳۹ پوند |
me84
۲۷ خرداد ۱۳۹۸.
کیا ریو هیوندای i20 نیسان میکرا به مرحله یک هشتم رسیدن اما سوزوکی سویفت همون دور اول حذف شد؟؟؟؟؟
ماشین به این توپی یعنی کمتر از این سه تا بود؟
کل دنیا از این ماشین تعریف و تمجید کردن. کمتر ماشینی تو این سگمنت میتونه همچین هندلینگ و لذتی ارائه بده (بگفته بررسی کننده ها نه من که پراید دارم) بعد چطور یه سری اون سه تا رو به این ترجیح دادن؟
برام خیلی عجیبه.
NAVID۰۰۹۸
۲۷ خرداد ۱۳۹۸این خودرو ارزش اول شدن را داره ، حتی تو گروه خودش زیباترینه ، با کیفیت ترینه ، خوش هندلینگترینه و از همه مهمتر لوکس اسپرت ترینه .
ADAK
۲۷ خرداد ۱۳۹۸به این برنده احترام میزارم
احمدرضا
۲۷ خرداد ۱۳۹۸فقط آلفارومئو میتو
عشقه به تمام معنا
ali a
۲۷ خرداد ۱۳۹۸واقعا شایسته رتبه بهترین هاچبک بود
عطا
۲۷ خرداد ۱۳۹۸واقعا دقت کردین؟ وقتی داشت دوئل ها برگزار میشد تو کامنت ها دعوا و جنجال بود.
حالا که داره نتایج اعلام میشه اکثرا کامنت میذارن اقا واقعا شایسته نبود ، متعجبم چرا اون یکی برنده نشده ….???
امیر
۲۷ خرداد ۱۳۹۸سیتروئن c3 بهتر چون جادار و زیبا و خاص و قیمتش هم زیاد نیست ولی کیفیت خوبی داره البته حیف که دس ما کوتاه خرما بر نخیل
Farzad
۱ دی ۱۳۹۸تو این کلاس فورد فیستا رو دوس داشتم .