ریشههای تشکیل شرکت آئودی را باید در اواخر قرن ۱۹ جستوجو کرد جایی که آگوست هورش، مدیر تولید اسبق شرکت کارل بنز با یک تاجر به نام سالی هرز همکاری کرد تا یک شرکت جدید را تأسیس کنند. او در سال ۱۹۰۴ شرکت Horch & Cie. Motorwagenwerke AG تأسیس کرد درحالیکه سال ۱۹۰۹ نیز شرکت August Horch Automobilwerke GmbH تأسیس شد تا به این ترتیب هورش از مشکلات مربوط به مدیر مالی ارشد شرکت اولیه خلاص شود.
به خاطر اینکه او حقوق تجاری مربوط به نام هورش را نگاه نداشته بود بنابراین راه دیگری به جز انتخاب نام جدید برای شرکت دوم نداشت. هورش پس از پیشنهاد پسر یکی از همکاران خود تصمیم گرفت نام “آئودی” را انتخاب کند. هورش و آئودی در سال ۱۹۳۲ با کمپانیهای DKW و واندرر ادغام شدند تا شرکت اتو یونیون AG تشکیل شود. پس از جنگ جهانی دوم، چندین مدیر ارشد از باواریا به اتو یونیون کوچ کردند. این شرکت نهایتاً در سال ۱۹۶۵ به تملک گروه فولکسواگن درآمد. این کلیت تاریخچهی آئودی است…
A8 هورش که به جنگ مرسدس-مایباخ S کلاس خواهد رفت دارای تجهیزات بیشتری در مقایسه با A8 L خواهد بود اما خب فاصلهی بین محوری آن بیشتر از نسخه عادی نخواهد بود. در خبر منتشر شده به تجهیزات بیشتر A8 هورش و همچنین رینگهای آلیاژی و نشان هورش در گلگیرهای جلو و یا ستون C اشاره شده است.
انتظار میرود نیروبخش این خودرو پیشرانهی ۸ سیلندر و همچنین نیروگاه ۱۲ سیلندر W شکل ۶ لیتری توئین توربویی باشد که هنوز برای مدل A8/A8 L استاندارد در نظر گرفته نشده است. اگرچه مرسدس برنامههایی برای افزایش تعداد مدلهای مایباخ دارد اما هورش تنها در نسخهی A8 موجود خواهد بود. همچنین آئودی احتمال تبدیل هورش به برندی جداگانه همانند آنچه که دایملر چند سال پیش با مایباخ انجام داد را رد کرده است.
Mohammad
۳ مهر ۱۳۹۷همیشه گفتم بازم میگم برند هایی که به هر دری میزنن درامدشون بره بالا با کامیون ساختن ماشین اقتصادی ساختن
برند لوکس حساب نمیشن
لوکس یعنی رولزرویس که حتی تبلیغ هم نمیکنه
بقیه ادای لوکس بودن رو در میارن
Arman
۳ مهر ۱۳۹۷نظر نابی دیگر از استاد محمد نویگیتور که میگه بهترین خودروی جهان نویگیتور و بهترین برند جهان فورد هست :)))
بله بنز برند لوکس نیست خیلی لگنه استاد!!! لوکس فقط نویگیتور و فورد ادج!!! میباخ و اینا اسباب بازی هستن!
Mohammad
۳ مهر ۱۳۹۷دقیقا مثل بچه ها رفتار میکنید من حتی یه بار هم نگفتم نوتریگو بهترین ماشین جهان
اما لوکس بودن رو یه مدل خاص نمیتونه تعریف بکنه یه برند خاص مثل رولزرویس تعریف میکنه اگه برندی به جز لوکس ساختن چیز دیگه ای میسازه پس لوکس حساب نمیشه
لوکس یعنی کمیاب نه تاکسی و یه مارکی که همیشه تو خیابون ببینی
ب ام و سلطان
۳ مهر ۱۳۹۷بعد شما فکر کردی به این نتیجه فرا حرفه ای رسیدی رولزرویس شما سالی چند تا ماشین میفروشه بذار بگم بهت بین سه تا چهار هزار تا این کجاش میشه برند بزرگ حتی با سایر لوازم دیگه لوکس هم قابل قیاس نیست خیلی کوچیکه اگر حمایت تبلیغی مالی مهندسی ب ام و نباشه همونم رد میشه میره پی کارش
mahdy
۳ مهر ۱۳۹۷نه به شوری تو نه به شیرینی محمد
محمد طبق معمول نظر فضایی از خودت در کردی که طبق معمول با حجم فراوان دیسلایک و پاسخ مواجه میشی
آئودی و مرسدس و بی ام و و بنتلی و پورشه و … ادای لوکس بودن در میارن ؟؟؟
از این میان باید بگم به خصوص بنتلی و به خصوص میباخ مرسدس
ب ام و سلطان جنابعالی هم دیگه انقدر رولز رویثو نکوب به شدت خاص به شدت لوکس و بشدت نو آور هست
ساخت راحت ترین و کم سر وصدا ترین ماشین جهان کار هر کسی نیست
موتور 12 سیلندر فانتوم حتی از یه هاچ بک برقی هم کم سر و صدا تر بود
Mohammad
۳ مهر ۱۳۹۷کی میگه هی میخوام برم یه موتور بی امو بخرم که کابین رولزرویس روشه
هیچکس
همه میگن میخوام زولزرویس بخرم همین
Mopar or No Car
۳ مهر ۱۳۹۷شما توقع داری یه شرکت سالی چندتا ماشین که بیشترش دست ساز هست تولید کنه؟ 100 هزار تا؟
ضمنا اینقدر پولدار تو دنیا نداریم که بخوان اینهمه RR بخرن.
Mohammad
۳ مهر ۱۳۹۷مگه تویوتا هست که هی بفروشه همه جا هم باشه
Morteza
۳ مهر ۱۳۹۷الان منظورت از ساختن کامیون و ماشین اقتصادی مرسدس بنزه؟
دررمورد تاریخچه بنز چی میدونی؟ ?
بله این شرکت ها در هر کلاسی که وارد شدن اونجا فرصت و بازار خوبی واسه فروش خودروی لوکس دیدن
که در نتیجه سود و درامد خوبی رو واسه شرکت به همراه داره، ورود سرمایه بیشتر باعث رشد و پیشرفت میشه
و شرکت راحت تر میتونه واسه طرح های جدید سرمایه گذاری کنه.
همین تبلیغ کردن که شما باهاش مخالفی!!! کلی فرصت سر راه شرکت ها قرار میده
به طور مثال کمپانی های بزرگ تکنولوژی وقتی میبینن یک شرکت تو این زمینه قوی هست واسه خودشون هم که شده میان به سمت این شرکت ها و همکاری هایی شکل میگیره که به نفع دو طرف هست
و البته مثال های بسیاری هست.
و در اخر به نظرت همین رولزرویس چرا کولینان رو ساخت و وارد بخش اس یو وی سازی شد؟?
Mohammad
۳ مهر ۱۳۹۷تاریخ بنز میدونم ولی تازیخ تضمینی برای حال یا اینده نیست نمیشه زیاد بهش مغرور بود
Morteza
۳ مهر ۱۳۹۷چیکار به تضمین اینده دارم
نحوه ورودش به بخش های مختلف صنعت خودرو سازی منظورم بود
emad1990
۳ مهر ۱۳۹۷مرتضی این دوستمون نظرات فضایی زیاد میدن
ADAK
۳ مهر ۱۳۹۷برو کار کن مگو چیست کار …
Hamid...Audi
۴ مهر ۱۳۹۷این کارایی که گفتی بیشتر مال برند های آمریکاییه
Ford F150
Ford F 250
Ford F 350
Ford F 450
…
Ford F 14550
آخریه هواپیمای کشنده س.
به علاوه مرسی از اینکه با تعاریف جامع و کامل از خودرو های گوناگون از قبیل لوکس و … سطح علمی و فلسفی سایت رو ۱۸۰ درجه ارتقا دادین استاد.
Mohammad
۴ مهر ۱۳۹۷فورد یه برند لوکس نیست حتی واسه ساختن ماشین هایی در زمینه لوکس و راحتی اسایش بیشتر یه برند جدا داره اسمش هم لینکلن هست حتی تویوتا هم با حرف من موافق لکسوس رو ایجاد کرد برای قسمت نمیه لوکس بازار . ولی این بنز پیر هنوز با همون برند هم کامیون میسازه هم تراکتور هم ماشین به قول شما لوکس s600
Hamid...Audi
۴ مهر ۱۳۹۷تو تموم این زمین هایی که گفتی بنز جزو قدیمی ترین ها و اصیل ترین هاست.
واسه کامیون و کشنده هم لوکس و غیر لوکس داریم؟
Arman
۳ مهر ۱۳۹۷قطعا حریف میباخ نمیشه
Khosrow
۳ مهر ۱۳۹۷در برابر میباخ این بیشتر شبیه هوشنگ ه تا هورش ..
Trx (taimaz)
۳ مهر ۱۳۹۷چی در برابر میباخ؟ هنوز ماشینی نساخته که شما داری جوک ( مقایسه) میکنی.
گفته نسخه ی مجلل A8 رو دو یا سه سال دیگه تولید میکنه ، خود میباخ s600 نسخه ی لوکس s500 هست که در مقابل A۸ در یک سطح هستند.
همیشه بزله گویی شیرینی نمیاره.
مهدی
۳ مهر ۱۳۹۷توتمام مقایسه ها خوندم که کیفیت متریال کابین سری۷ازمرسدسSکلاس بهتره وآئودیA8از هردوشون بهتر.البته درفیس لیفت سری۷قراره بهترهم بشه.آئودی خودروساز دوست داشتنیه واقعا وتوان ساخت هرچیزی روداره
الف.ی
۳ مهر ۱۳۹۷خخخخخ
مایباخ حریفی نداره تو این کلاس
شاید فقط رولز و بنتلی