نسخهٔ محرک عقب آئودی R8 اواخر سال گذشته در اروپا معرفی شد و حالا در مدل ۲۰۲۱ به خانوادهٔ این ماشین در ایالاتمتحده هم اضافه شده است. این مدل که در دو نسخهٔ کوپه و اسپایدر عرضه میشود، به همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی برادر چهارچرخ محرک خود مجهز که البته در اینجا ۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتن متر گشتاور کمتری تولید میکند. این یعنی در R8 RWD حالا ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ به چرخهای عقب تحویل داده میشود.
R8 RWD تنها ۰.۴ ثانیه از نسخهٔ چهارچرخ محرک خود کُندتر است زیرا در نسخهٔ کوپه ظرف ۳.۶ ثانیه (۳.۷ ثانیه در نسخهٔ اسپایدر) از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند. حداکثر سرعت این سوپراسپرت آلمانی هم در نسخهٔ کوپه به ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت و در نسخهٔ اسپایدر ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت میرسد که فقط ۶ کیلومتر بر ساعت از نسخهٔ کواترو کمتر است. R8 RWD وزن کمتری نسبت به همتای AWD خود دارد و شاسی آن بهطور خاص برای انتقال قدرت محرک عقب سازگار شده است که آنتیرول بار جلوی سفتتر و افزایش کمبر منفی عقب ازجملهٔ این اصلاحات هستند.
نسخهٔ محرک عقب R8 در ظاهر اما تقریباً هیچ تفاوت قابلتوجهی با نسخهٔ چهارچرخ محرک ندارد و صرفاً تیغهٔ جلو، تریم روی رکابها و دیفیوزر عقب آن به رنگ مشکی براق درآمدهاند. یک پکیج بیرونی کربنی هم برای این نسخه قابل سفارش است که فیبر کربن را به محفظهٔ پیشرانه و تیغههای جانبی اضافه میکند. همهٔ مدلهای R8 RWD بهصورت استاندارد به چراغهای جلو و عقب LED با راهنماهای پویا نیز مجهز هستند.
این سوپراسپرت محرک عقب آلمانی در داخل بهصورت استاندارد از صندلیهای اسپرت با تنظیم برقی ۱۴ جهته و تودوزی چرمی ناپا برخوردار است و در صورت سفارش پکیج پریمیوم، تنظیم ۱۸ جهتهٔ صندلیها، رو سقفی آلکانترا، سیستم صوتی ۵۵۰ واتی B&O با ۱۳ بلندگوی مجزا و پارکابیهای چراغدار هم به کابین اضافه میشوند. یکی دیگر از پکیجهای داخلی قابل سفارش برای این خودرو پکیج کربن است که تریم فیبر کربنی براق را برای قاب صفحه آمپر و دریچههای تهویه به همراه دارد.
قیمت آئودی R8 RWD مدل ۲۰۲۱ در ایالاتمتحده از ۱۴۲,۷۰۰ دلار برای نسخهٔ کوپه و ۱۵۴,۹۰۰ دلار برای نسخهٔ اسپایدر آغاز میشود که حدود ۳۰ هزار دلار از نسخههای کوپه و اسپایدر مدل چهارچرخ محرک کمتر است. کل خانوادهٔ R8 مدل ۲۰۲۱ از زمستان امسال راهی نمایندگیهای فروش در ایالاتمتحده میشوند.
msh_ferrari
۱۹ مهر ۱۳۹۹ده سیلندر تنفس باشه
المانی باشه
ائودی باشه
rwd هم باشه
درجا زدنش❤?
Hadi
۱۹ مهر ۱۳۹۹R8 عشقه عشق ?
آلمانی بازا درک میکنن چی میگم…
با اون v10 خارقالعاده…
مهراد
۱۹ مهر ۱۳۹۹حاجی اینجوری که شما تعریف کردی و شکافتی مو به تنم سیخ شد ، عجب ماشین خفنی
Aria
۱۹ مهر ۱۳۹۹زه بقل که نداره?
پس بدرد چی میخوره??♂️
nikzad
۱۹ مهر ۱۳۹۹اخه چرا ماشین به این خوبی حتی یه سیستم صوتی هم نداره واقعا افسوس میخورم!
Moein
۱۹ مهر ۱۳۹۹سیستم صوتی نداره؟!؟!
پس احتمالا اون بنگ اند اولفسن که تو متن نوشته یه بازی کثیف تبلیغاتیه ???
nikzad
۱۹ مهر ۱۳۹۹نه نه اشتباه نوشتم منظورم سیستم اطلاعاتی سرگرمی بود! من که چیزی نمیبینم اگر سیستم صوتی داشته باشه حتما توی اون محفظه جلوی پای شاگرده.
Car Lover IS BACK
۱۹ مهر ۱۳۹۹رو کیلومتر شمارشه
Moein
۱۹ مهر ۱۳۹۹سیستم اطلاعات سرگرم هم داره که با صفحه کیلومتر شمار یکی شده
علی-کیوج
۱۹ مهر ۱۳۹۹داره خوبشم داره با ۱۳ تا اسپیکر
رو فرمونم دکمه های کنترلیش هست
بیشتر سیستمهای صوتی هم ورودیه aux داره و usb و بلوتوث و اندروید اتو و اپل کار پلی
دیگه دوره سی دی تقریبا گذشته و تو داشبوردم جایی واره ورودش نیست که شمارو به اشتباه انداخته
nikzad
۱۹ مهر ۱۳۹۹ممنونم که روشنم کردید?
کافر مقدس
۱۹ مهر ۱۳۹۹چه خبره این قیمت
ارشیاSVJ
۱۹ مهر ۱۳۹۹حیفه این عروسک نیست دیگه تولید نشه!؟???
Audi s8
۱۹ مهر ۱۳۹۹بعضی ماشینا مثل لوتوس الیزه کولرم ندارن برای اینکه ماشین خیلی سبک شه ولی به نظر من دیگه اینجوری فایده نداره مگه اینکه باهاش فقط مسابقه بخواین بریم
زیزیگولو
۱۹ مهر ۱۳۹۹تو این عکسا کاملاً مشخصه که این ماشین نسبت به نسلای قبلش جلو پنجره ش بزرگترو عریضتر شده و چراغای عقبو جلوشم کاملاً جدیدن و اسپویلرو دیفیوزر جدیدم هم در جلو و هم در عقب این ماشین دیده میشه …. خیلی خوشکلو تو دل برو شده
MAF
۱۹ مهر ۱۳۹۹چرا صفحه نمایش نداره!!!
پارسا عشق ماشین
۱۹ مهر ۱۳۹۹صفحه نمایش رو ول کن مگه پراید هست که ادم به نبود صفحه نمایش دقت کنه این ائودی است
Alireza
۱۹ مهر ۱۳۹۹۱۴۲هزار تا تازه نسخه پایه؟ خوب چرا یه ۹۱۱ کاررا ۴اس با کلی اپشن نگیرن؟
مهدی موتورز
۱۹ مهر ۱۳۹۹چرا جلو پنجره داره ولی خروجی هوا نداره!؟
MAF
۱۹ مهر ۱۳۹۹چون موتور وسط هست دوست عزیز
مهدی موتورز
۱۹ مهر ۱۳۹۹نه نگاه کن موتور وسطه ولی جلو پنجره داره
MAF
۲۰ مهر ۱۳۹۹اون برا قشنگیه
اخشیج
۱۹ مهر ۱۳۹۹لامبورگینی بگیره بهتر نیست؟
Abbas.Lambo
۱۹ مهر ۱۳۹۹چرا لامبورگینی بهتره ولی اینم همونو بهت میده شاید کمتر،منتها با اختلاف قیمتی خیلی بیشتر،اوراکان اوو AWD از ۲۲۹,۴۲۸ دلار شروع میشه ولی R8 AWD از ۱۴۲,۷۰۰ دلار
Abbas.Lambo
۱۹ مهر ۱۳۹۹حواسم نبود بجای R گذاشتم A??♂️
Abbas.Lambo
۱۹ مهر ۱۳۹۹از خالص ترین سوپر اسپورتای باقی مونده،هر چیزی که یه ماشین باز واقعی نیاز داره توش هست و صد البته پسر عمو هاش اوراکان و اونتادور کبیر
بهراد
۱۹ مهر ۱۳۹۹R8 spider قرمز عشقه. من عاشق نسل قدیمش بودم که خطوط بدنه مثل مرسدس صاف بود خشن بودن و تیزی این نسلو نداشت.با چراغای مربع گوشه گرد که لوگوی چهار تا حلقه تو هر چراغش معلوم بود
از وقتی تو مستند How it’s made dream car’s دیدمش یه حس خاصی بهش پیدا کردم.با بدنه آلومینیومی سبک و منعطف که ضربه تصادف رو جذب میکرد تو یه فیلم قسمت بدلکاری قرار بود این ماشینو چپ کنن که نشد و فیلمنامه عوض شد!
Carbonado Aventador
۱۹ مهر ۱۳۹۹تو فیلم آیرون من
میخواستن آر هشت رو بکوبن به پهلوی یک اتوبوس و اون رو چپ کنن..
ولی هرکار کردن نتونستن ماشین رو چپ کنن.
کارگردان و فیلنامه نویس انقدر تحت تاثیر این ماشین قرار گرفتن .
.
که چشم های آیرون من رو با الهام از چراغ جلوی آر ۸ طراحی کردن.
.
الانم چشمای مرد آهنی با چراغ های نسل اول آر ۸ مقایسه کنید منظورمو متوجه میشید.
مهدی موتورز
۱۹ مهر ۱۳۹۹جالب اینه که من رفتم جدول ویژه ش رو دیدم
تو عصر التراون از r8 قدیمی استفاده کردن ولی با جلوه ویژه جدیدش کردن
خب مگه مجبورن؟
علی
۲۰ مهر ۱۳۹۹حکم کدئین برای درد داره این آر8 ???