صنعت خودروی کنونی در بحث پیشرانههای دیزلی کمی سردرگم مانده است. از یک طرف خودروسازان سرمایهگذاری گستردهای روی حملونقل الکتریکی داشتهاند و در سمت دیگر برخی خودروسازان همچنان بر زنده بودن پیشرانههای درونسوز و به ویژه دیزلی تأکید دارند.
آئودی در هر دو سمت بازی حضور داشته ولی خب بخش اعظم تمرکزش روی الکتریکی سازی سبد محصولات خود است؛ اما از نظر پیشرانههای دیزلی هم باید گفت طیف عظیم محصولات ارباب حلقهها به این نوع پیشرانهها مجهز بوده و یکی از گیراترین آنها کراس اوور اسپورت SQ8 ۲۰۲۰ است.
این خودرو از چهار خروجی اگزوز، دیفیوزر عقب بزرگ، رینگهای چشمگیر، ورودیهای هوای جدید، ترمزهای کربنی، سیستم تعلیق بادی تطبیقی با سیستم هندلینگ دینامیک خاص و… سود میبرد. همچنین با پرداخت مبلغ بیشتر میتوان سیستمهای فرمان پذیری چرخ های عقب، دیفرانسیل اسپورت و میلههای ضد لغزش فعال الکترومکانیکی را سفارش داد.
داخل کابین این کراس اوور خوشتراش هم پدالهای فولادی، فرمان D شکل، رکابهای داخلی آلومینیومی، نشان های S و پوشش چرم و آلکانترا خودنمایی میکنند. جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی MMI آئودی نیز حاضر بوده و با سه صفحهنمایش اصلی کار میکند.
Behrouz. anzali
۲۲ شهریور ۱۳۹۸واقعا دیزل اینقدر خوشکل و با وقار و قدرتمند من ندیدم. نه جدا خیلی خوب شده
LEWIS HAMILTON (مجید)
۲۲ شهریور ۱۳۹۸اس کیو ۷ باز حالا یه ذره جنبه ی آفررود داره و موتور دیزلی هم براش معقول به نظر میاد
اما اس کیو ۸ رو باید اندتخت تو پیست و یا در لاین سمت چپ اتوبان و تا جایی که قدرت ویرانگرش اجازه میده پدال گاز رو فشار داد. موتور دیزلی صدای مناسبی واسه همچین ماشینی نداره. اس کیو ۸ باید یه موتور ۸ سیلندر بنزینی داشته باشه که با هر بار فشار گاز صدای غرش موتور یا باز شدن دریچه های توربو راننده رو به وجد بیاره
net
۲۲ شهریور ۱۳۹۸۲ اگزوز برای کراس اور کافیه و ۴ اگزوز برای ماشینهای سوپر اسپرت هست.این مدل چراغ جلو و قاب کلفت اطراف جلوپنجره ایودی بد هست .سقف سانروف بزرگ نداره .
در حال حاضر زیباترین و بهترین داشبورد و ال سی دی درون داشبورد و فرمان و دنده، یکپارچه مشکی شیشه ای جهان مربوط به ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ هست که ایودی برای sq8 از همین داشبورد و فرمان و دنده زیبای a8 مدل ۲۰۱۹ استفاده کرده واقعا داشبورد و دنده و فرمان و ال سی دی درون داشبورد ایودیa8 مدل ۲۰۱۹ زیباست