آئودی همیشه در بحث بازاریابی قوی عمل کرده است. خواه موضوع موردنظر ارتباط موتور اسپورت به خودروی رالی کواترو باشد یا قرار دادن پیشرانهی ۱۰ سیلندر در R8 پرفورمنس، ارباب حلقهها به خوبی میداند مردم را چگونه جلب خودروها نماید.
البته این کمپانی در سالهای آینده تغییر خواهد کرد زیرا آمادهی عرضهی محصولات تمام الکتریکی زیادی میشود. آئودی e-tron اولین خودروی الکتریکی این برند بوده اما بجای آنکه بگوییم آئودی الکتریکی میشود باید گفت الکتریکی آئودی میشود. خب آیا e-tron جدید میتواند قواعد بازی را تغییر دهد؟
آئودی e-tron بر پایهی نسخه اصلاح شده از پلتفرم MLB بکار رفته در طیف وسیعی از شاسی بلندهای آئودی ساخته شده و در ابتدا با یک نوع قوای محرکه عرضه خواهد شد. یک پیشرانهی الکتریکی ۱۶۸ اسبی در جلو و واحد الکتریکی ۱۸۸ اسبی در عقب که کل مجموعه با یک باتری ۹۵ کیلووات ساعتی در ارتباط است. کل خروجی این مجموعه به ۳۰۲ اسب بخار میرسد هرچند تا ۸ ثانیه میتوان قدرت پیشرانهها را به ۴۰۲ اسب بخار رساند. این خودرو را میتوان با شارژر سریع ۱۵۰ کیلوواتی هم شارژ کرد که این امر باعث میشود ۸۰ درصد باتری را در نیم ساعت شارژ نمود. البته این شارژرها فعلاً در بریتانیا موجود نیست.
اگرچه استفاده از این نوع قوای محرکه یک اتفاق جدید برای آئودی است اما طراحی آن اینگونه نیست. اگرچه جگوار آی پیس از طراحی متمایزی برخوردار است اما میتوان e-tron را با Q5 اشتباه گرفت. تفاوت این دو خودرو در طول و ارتفاع است.
داخل کابین هم همین داستان برقرار است. همانند اکثر محصولات جدید آئودی، داشبورد در اختیار سه صفحهنمایش بوده که دو نمونهی آن برای داشبورد و دیگری برای راننده است. کاکپیت مجازی قابل شخصیسازی آئودی ارتباط بین پیشرانهها و ترمز احیا شونده را نشان داده و سیستم ناوبری نیز مکان شارژرهای عمومی را به راننده اعلام میکند. اگر نیاز به شارژ باشد این سیستم بهصورت خودکار مسیرها را نشان خواهد داد. شاید برخی افراد ظاهر مینی مالیستی تسلا مدل X را ترجیح دهند اما آئودی کاملاً بالغتر احساس شده و از نظر کیفیت نیز در سطح بالایی قرار دارد.
احساس بالغ بودن e-tron در جاده هم ادامه مییابد. این یک خودروی بزرگ و سنگین است که ۲.۵ تن وزن داشته و همین امر با نقاط قوت و ضعف همراه میباشد. یکی از بزرگترین نقاط قوت این خودروی الکتریکی راحتی آن میباشد. با استفاده از سیستم تعلیق بادی تطبیقی، e-tron در سطوح ناهموار عملکرد بسیار خوبی دارد. خودرو بهصورت استثنایی ساکت بوده و به ندرت صدای جاده یا لاستیکها را خواهید شنید. خودروی حاضر در تست به شیشههای جانبی آکوستیک ۵۲۵ پوندی مجهز بوده اما بدون آنهم با یک شاسیبلند بسیار ریلکس طرف هستیم.
پیشرانهی الکتریکی اینجا به کمک میآید و صدای بسیار کمی دارد. این صدا حتی در زمان شتاب گیری سنگین و ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۷ ثانیهای (در حالت بوست) نیز به گوش نمیرسد. اینجاست که تحویل قدرت خودرو ما را تحت تأثیر قرار میدهد. نیازی به منتظر ماندن برای تعویض دنده گیربکس نبوده و اگرچه پاسخ پدال گاز همانند تسلا تیز نیست اما سرزندهتر و خطیتر از شاسی بلندهای درونسوز آئودی میباشد.
جدای از اینها، e-tron قطعاً اسپورت نیست. وزن بالای خودرو تأثیر خود را در پیچها نشان میدهد. بخش اعظم وزن شاسیبلند الکتریکی آئودی در ارتفاعی پایین قرار گرفته بنابراین پایداری آن هرگز زیر سؤال نیست اما خب خودرو علاقهای به تغییر سریع جهت حرکت خود ندارد. فرمان نیز نسبتاً کند است اما خب ماهیت ریلکسی دارد.
در موقع کاهش سرعت تمامی آن میزان انرژی جنبشی که ارائه میشود به انرژی الکتریکی تبدیل خواهد شد. سیستم ترمز احیا شونده در زمان ترمز گرفتن وارد کار شده و البته این کار را میتوان از روی پدالهای موجود در غربیلک فرمان هم انجام داد. به این ترتیب در زمان حرکت در سرپایینی یا رسیدن به تقاطعها، میتوان شارژ باتری را حفظ کرد.
طراحی قوای محرکه و باتری به گونهای بوده که کابینی جادار ایجاد شود. فضای پای صندلی عقب در حد و اندازههای لیموزین بوده و کف صاف خودرو نیز باعث شده فضای زیادی برای سه نفر ایجاد شود. صندوق ۶۶۰ لیتری نیز کاملاً پاسخگوی نیازها بوده و در بخش جلو هم فضای ۶۰ لیتری برای نگهداری کابلهای شارژ تدارک دیده شده است.
دو تریم برای e-tron وجود دارد. مدل استاندارد بهای ۷۱۵۲۰ پوندی داشته و با رینگهای ۲۰ اینچی، چراغهای جلوی LED و تریم چرمی و صندلیهای برقی عرضه میشود. مدل لانچ ادیشن با قیمت ۸۲۲۷۰ پوندی در دسترس بوده و از جمله تجهیزات آن میتوان به رینگهای ۲۱ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغهای ماتریکس و سیستم تهویه مطبوع و صندلیهای گرم شونده اشاره کرد. البته به لطف مشوق ۳۵۰۰ پوندی دولتی، قیمت این دو نسخه ارزانتر خواهد بود.
آئودی میگوید این خودرو با ضریب درگ ۰.۲۷ آئرودینامیک ترین خودروی کلاس است. صفحات نمایش OLED خودرو نیز به خوبی کار کرده ولی جایگیری آنها هنوز جای کار دارد زیرا به نظر میرسد یکی از آنها در ارتفاع بسیار پایینی قرار داشته و نگاه کردن به آن خیلی آسان نیست.
مشخصات آئودی e-tron 55 کواترو
- قیمت: ۶۸۰۲۰ پوند (پس از کسر ۳۵۰۰ پوند مشوق دولتی)
- پیشرانه: دو واحد الکتریکی، باتری ۹۵ کیلووات ساعتی
- قدرت/گشتاور: ۴۰۲ اسب بخار/۶۶۴ نیوتون متر
- گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر در ساعت (محدود شده)
- محدوده حرکتی: ۴۰۱ کیلومتر
منبع: autoexpress
[دانلود ویدئو]
M
۲۶ فروردین ۱۳۹۸شرمنده بی ربطه ولی خواستم چند تا والپیپر خوب براتون بزارم:
http://www.hdcarwallpapers.com/walls/jeep_grand_cherokee_s_limited_2019_5k-HD.jpg
http://www.hdcarwallpapers.com/walls/porsche_911_gt_4k_2-HD.jpg
http://www.hdcarwallpapers.com/walls/2018_lamborghini_huracan_perfomante_spyder_4-HD.jpg
http://www.hdcarwallpapers.com/walls/lamborghini_aventador_4k-HD.jpg
http://www.hdcarwallpapers.com/walls/2017_koenigsegg_regera_4k-HD.jpg
http://www.hdcarwallpapers.com/walls/lamborghini_aventador_svj_4k-HD.jpg
http://www.hdcarwallpapers.com/walls/lamborghini_huracan_2019_4k_2-HD.jpg
https://www.hdcarwallpapers.com/walls/ferrari_p80c_2019_4k_8k_2-HD.jpg
https://www.hdcarwallpapers.com/walls/lamborghini_aventador_svj_roadster_2019_4k-HD.jpg
اگه دوست داشتین بازم میزارم
نوید جهرمی
۲۷ فروردین ۱۳۹۸دمت گرم.
Twin H Power
۲۶ فروردین ۱۳۹۸از ماشینای برقی خوشم نمیاد . اما وقتی عملکرد فوق العاده بعضی از اونا (مث تسلا ) رو میبینم به خودم میگم شاید یه روز به بنزینی ها ترجیحشون بدم .
اما در مورد ای ترون اینطور نیست …
Q5 با موتور 6 سیلندر تویین توربو. از این قوی تره ، سریع تره ، شتاب بهتری داره و فک کنم ارزون تر هم هست !
تا وقتی که برقی ها از بنزینی ها توی این زمینه ها که گفتم بهتر نباشن ، به خاطر محدوده حرکتی و وقت گیر بودن شارژ دلیلی برا انتخابشون نمیبینم.
البته اگه اونقدر فرد متعهد و مسئولی نباشین که دلیل آب شدن یخ های قطب رو ماشین شخصی خودتون بدونین !
مهدی
۲۶ فروردین ۱۳۹۸چدرقابت جدید بین خودروهای برقی برگزار شده.
رقابت اول از مجلهauto express بین تسلا مدلX و آئودی E TRON که این نتیجه رو داره.
جایگاه اول_ آیودیE TRON
جایگاه دوم_ تسلا مدل X
رقابت دوم از مجله AUTO CAR بین جگوار I PASE وتسلا مدل S که این نتیجه رو داره.
جایگاه اول_ جگوارI PASE
جایگاه دوم_ تسلا مدلS
یانکی
۲۶ فروردین ۱۳۹۸چیزی که عیان هستش تسلا فاصله طولانی با دیگران ایجاد کرده و با این میل به اختراع و ایجاد تکنولوژی جدید عمرا دیگران بهش نزدیک بشن.رفته رو 10000 نیوتن متر
arash66
۲۷ فروردین ۱۳۹۸یانکی داری اشتباه میزنی داداش ….
علیx76
۲۷ فروردین ۱۳۹۸10000 نیوتن متر یه عدد تبلیغاتی و معمولیه
بطور معمول ضریب دیفرانسیل ماشین های بنزینی بین ۳ تا ۴ هستش و ضریب دنده ۱ هم معمولا همون حدوده
یعنی گشتاور سر چرخ ماشین های سواری تا نزدیک ۲۰ برابر گشتاور فلایویل و تو ماشینایی که کمک سنگین دارن تا ۵۰ برابر برسه
در نتیجه اگه بنز G65 گشتاور سرفلایویلش ۱۰۰۰ نیوتن متر باشه گشتاور سر چرخ به راحتی تا ۴۰ هزار نیوتن متر میرسه
یا بوژی کش های حرفه های که تا عدد های فوق العاده بالاتر هم میرن
مهدی
۲۷ فروردین ۱۳۹۸خوب شکست خورده دیگه.وازدیدچندین مجله این دوخودرو برتر از تسلا بودن.آهان حواسم نبود هرمجله ای که آمریکایی ها درش شکست بخورن معتبر نیستن.
شماهم اگه شکایت داره از اتواکسپرس واتوکار شکایت کن که چرا آئودی وجگوار رو برتر دونستن نسبت به تسلا