چندی پیش، در مراسم رونمایی از آئودی کیو۲ کواترو TFSI، یکی از مسئولین آئودی در طی صحبتهایی اظهار نمود که احتمالا برخی از خریداران مدل Q3 به سمت خرید Q2 تمایل پیدا کنند. وی سپس این نکته را نیز اضافه کرد که در ماه حدود ۴۰۰ دستگاه از هر دوی این مدلها در استرالیا به فروش میرسد.
در میزان علاقه استرالیاییها به خودروهای SUV نشانهای از کاهش مشاهده نمیشود. تا پایان ماه اکتبر سال جاری، اهالی سرزمین کانگوروها موفق به خرید ۳۸۴,۴۶۹ دستگاه انواع SUV در سال ۲۰۱۷ شدهاند. این میزان برابر ۳۹ درصد کل فروش انواع خودرو در این کشور است و سگمنت SUVهای کوچک که کیو۲ و کیو۳ هم جزیی از آن است، با فروش ۹۵,۵۵۵ دستگاه خودرو در سال جاری، موفق شدند تا ۲۵ درصد از کل بازار خودرو استرالیا را به خود اختصاص دهند. این آمار و ارقام خود گویای علت حضور کیو۲ در بازار استرالیا هستند.
پیش از این خانواده کیو۲ تنها دو عضوش را روانه استرالیا نموده بود که یکی با پیشرانه ۱.۴ لیتری بنزینی TFSI و به صورت دیفرانسیل جلو عرضه میشد و نمونه دوم نیز مجهز به موتور ۲ لیتری توربودیزل اسپرت کواترو بود. حالا نمونه بنزینی مجهز به سامانه چهار چرخ محرک نیز به آنها اضافه شده تا بنیه این خانواده در نیم کره جنوبی تقویت شود.
قیمت این نسخه کمی از مدل ۲لیتری دیزلی کواترو پایینتر است و در حدود ۴۸,۵۰۰ دلار برچسب خورده است. کیو۲ با این قیمت پشت درب خانه برادر دوقولوی کمی بزرگتر از خودش ایستاده و دقالباب میکند. کیو۳ با همان پیشرانه ۲ لیتری دیزل کواترو برای خریدارانش در حدود ۵۳,۴۰۰ دلار آب میخورد. از نظر قیمتی نزدیکترین رقیب کیو۲، مینی کانتریمن کوپر اس بوده که نمونه ۲لیتری بنزینی با سامانه انتقال نیرو به چرخهای جلو برابر ۴۷,۲۰۰ دلار استرالیا قیمت دارد. پس از آن حریفانی همچون ب ام و ایکس۱ مسلح به پیشرانه ۲ لیتری با بهای ۶۰,۶۷۰۰ دلار و مرسدس GLA250 مجهز به سامانه چهارچرخ محرک به ارزش ۶۰,۷۰۰ دلار، در بازار حضور دارند. البته خودرو مورد بررسی در اینجا، با نصب تعدادی تجهیزات سفارشی، قیمتی معادل ۵۹,۲۴۰ دلار پیدا کرده است.
اگر شما میخواهید همان نسخه پایه را بدون هیچ گونه امکانات اختیاری با قیمت ۴۸۵۰۰ دلار تهیه نمایید، بهتر است بدانید که تجهیزات استاندارد کیو۲ شامل چه مواردی میشود. از این دست میتوان به موارد آمده در ذیل اشاره نمود:
شش عدد ایربگ، چراغهای LED، چراغهای راهنمای پویای عقب، ترمز خودکار در مواقع اضطراری، تشخیص عابر پیاده تا سرعت حداکثر ۱۰۴ کیلومتربرساعت، نمایشگر نقاط کور، نشانگر فشار باد تایرها، دوربین دید عقب، اتصال بلوتوث، اپل کارپلی و اندرویداتو، تنظیم دوگانه سیستم تهویه، صندلیهای اسپرت چرمی و آینه وسط با قابلیت تیرگی خودکار.
اگر وجود این همه امکانات شما را راضی نمیکند، میتوانید با پرداخت پول بیشتر به تسلیحات بیشتری دست یابید. با پکیج کمکی ۹۹۰ دلاری، مواردی شامل: کروز کنترل تطبیقپذیر، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، نوربالای خودکار، کمک به شروع حرکت در شیب و سیستم معاونت در پارک، به لیست تجهیزات خودرو الحاق میگردد. همچنین پکیج رفاهی کامفورت را نیز میتوان در ازای پرداخت ۱۹۰۰ دلار دریافت نمود که مواردی مانند: ورود بدون کلید و استارت دکمهای، آینههای جانبی گرم شونده، محافظت کننده تنظیم شونده الکتریکی ستون فقرات، صندلیهای جلو مجهز به گرمکن، سوکت ۱۲ ولت و اضافه شدن برخی موارد به محفظه حمل بار به جهت افزایش کارایی آن در جای دادن اقلام گوناگون، را به کیو۲ اضافه مینماید.
(۵۵۰دلار) و سیستم صوتی مجهز به ده بلندگو با قیمت ۵۰۰ دلار، همانطور که قبلا اشاره شد قیمت این نسخه از کیو۲ را به ۵۹,۲۴۰ دلار استرالیا رساندهاند.
در حین حرکت با این خودرو، از شتابگیری آن راضی خواهید بود و عملکرد گیربکس اس ترونیک هفت سرعته را نیز تحسین خواهید نمود. با انتخاب حالت تعویض دستی دندهها، تجربه خاصی از درگیری با سرنوشت را درک خواهید نمود. اگرچه که حالت اتوماتیک حس بهتری خواهد داشت. صدای پیشرانه چندان جذاب نیست و آن غرشی که از یک خودروی ۶.۵ ثانیهای انتظار میرود را ارائه نمیدهد.
هندلینگ خودرو به ویژه در هنگام عبور از پیچها و با بهرهگیری از سامانه چهار چرخ محرک بسیار عالی بوده و خبری از لغزشهای ناخواسته و بازخوردهای سراسیمه نیست. نکته منفی دیگری که به گوش میرسد، صدای لاستیکها است که رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی نیز کمکی به کاهش آن نمیکند. مصرف سوخت ترکیبی آئودی کیو۲ دو لیتری TFSI، طبق ادعای آئودی برابر ۶.۵ لیتر بر صد کیلومتر است که نشان میدهد با یک خودروی مقتصد روبرو هستیم.
فضای محفظه حمل بار بدون خواباندن صندلیهای ردیف عقب برابر ۳۵۵ لیتر بوده و در صورت تاکردن صندلیها، این رقم به ۱۰۰۰ لیتر قابل گسترش است. در این زمینه کیو۳ کمی پیش بوده و فضایی به حجم ۴۶۰ و ۱۳۶۵ لیتر را ارایه میدهد.
آئودی کیو۲ نمایش قدرتمندی از خود در حین حرکت بروز میدهد، بر روی جاده با اعتماد به نفس و پرصلابت گام برمی دارد و چابکیاش فراتر از یک خودروی SUV است. به لطف سامانه حرکتی کواترو، این خودرو یکی از بهترین گزینهها برای شهرنشینانی است که گاهی اوقات هوس روستاگردی به سرشان میزند. آئودی Q2 2.0 TFSI یکی از سه عضو خانواده کیو۲ است و شاید بهترین آنها باشد، البته نسخه SQ2 با پرفورمنس بهتر، میتواند نظرات گستردهتری را به سمت خود جلب نماید.
ماتئوس
۹ آذر ۱۳۹۶نمیدونم با داشتنت دیگه چی از دنیا میخام
تیاگو
۹ آذر ۱۳۹۶خیلی عاشقشم
اون رینگ هاش منو کشته???
نویدی
۹ آذر ۱۳۹۶خیلی شیک و مجلسیه.
علی
۹ آذر ۱۳۹۶رینگاش خیلی جالبه.
اگر همین تیپو تو مدلهای بالاتر کپی کنن با ابعاد بزرگتر خیلی میتونه رقیب سرسختی برای suv های گردن کلفت عضلانی آمریکایی باشه.
با تچکر
M.us
۱۰ آذر ۱۳۹۶امسال سال آئودیه بهترین عملکرد و تو طراحی و تکنولوژی داشته و فکر کنم این آئودی نیست که باید به فکر رقابت با بنز و بی ام و باشه بلکه اونا هستن که باید به فکر برتری به این شرکت باشن و در جواب داش علی فکر نکنم رقیب سرسختی برای آمریکایی ها بشه چون بحث اونا فرق میکنه ماشین suv آمریکایی از نظر ابعاد کمی بیشتر از رقبای خودشونن همچنین انجین های v8 تنفس طبیعی با قدرت بالا و نوعی ابهت چشمگیر هم باعث برتری نسبی به رقباشونه البته کمی سنگین هستن
اعتمادیان
۱۰ آذر ۱۳۹۶این آئودی چیکار میکنه که روح و روان منو به بازی گرفته
هر محصولی که میده بیرون میگم دیگه تموم شد از این بهتر دیگه نمیتونه تولید کنه ، باز خودروهای جدیدش با طراحی جدید ، جذابتر از قبلیها میشن
تو خودروسازهای آلمان که الحق همشون پهلوونن این آئودی بر خلاف هموطنهاش طراحی محصولات جدیدش رو نمیشه حدس زد
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۰ آذر ۱۳۹۶((تو خودروسازهای آلمان که الحق همشون _پهلوونن _این آئودی بر خلاف هموطنهاش طراحی محصولات جدیدش رو نمیشه حدس زد))
داداش اشتباه نکن!!!!!!!
تو کل خودروسازی دنیا فقط ((یک)) پهلوون هست،اونم 💪💪💪مک لارنه💪💪💪
دیگه نبینم از این اشتباهات بکنیا👿👿((😉😊❤️))
اعتمادیان
۱۰ آذر ۱۳۹۶شما عزیز مایی
من مثل شما زیاد تعصبی روی یک برند خاص ندارم ولی کلام شما رو هم میپذیرم مک لارن هم انصافا پهلوونیه ولی البت همشون پهلوونن نه فقط یکی .
ضمنا من واقعا از مک لارن خوشم میاد یک خودرو ساز عالیه
حسین
۱۰ آذر ۱۳۹۶شیک و مجلسی اما با عرض پوزش از دوستان .اصلا از کابینش خوشم نیومد .طراحی داخلی فقط لکسوس _نظر شخصی_
حمیدرضا
۱۰ آذر ۱۳۹۶خیلی کوچولو این چیه بابا