اگر از انتشار اخبار زیاد درباره خودروهای الکتریکی کلافه شدهاید میتوانید سری به گاراژ آئودی اسپورت بزنید. با RS Q8 آشنا شوید، یک سوپر شاسیبلند ۱۱۱۴۰۰ پوندی که به اندازه پورشه ۹۱۱ سریع و به اندازه رولزرویس کولینان سنگینوزن است.
همهچیز درباره این خودرو از رینگهای ۲۳ اینچی گرفته تا پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۵۹۱ اسب بخاری سورپرایز کننده است. به استثنای سوپرکار R8، این خودرو گرانترین محصول سبد محصولات متنوع ارباب حلقهها نیز میباشد.
به منظور اطمینان از اینکه RS Q8 هندلینگ و تواناییهای دیگر محصولات آئودی اسپورت را دارد، این خودروساز هرچه تکنولوژی مدرن را داشته در این خودرو بکار برده است. سیستم تعلیق بادی اسپورت و تطبیقی، سیستم چهار چرخ محرک کواترو، میلههای پایدارکننده الکترومکانیکی، ترمزهای RS سرامیک کربنی، فرمان پذیری چهار چرخ و دیفرانسیل اسپورت کواترو تنها بخشی از فستیوال تکنولوژی آئودی در RS Q8 میباشند.
البته نباید نیروگاه آهنین آئودی را فراموش کرد. این پیشرانه ۴ لیتری توئین توربو همان نمونهی بکار رفته در RS6 آوانت و RS7 اسپورت بک بوده اما اینجا قدرت ۵۹۱ اسبی و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری تولید میکند. نتیجه استفاده از این پیشرانه تبدیل شدن RS Q8 به سریعترین شاسیبلند دنیا با رکورد ۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه در پیست مشهور نوربرگ رینگ میباشد. بد نیست بدانید این رکورد مشابه رکورد پورشه کیمن GT4 است.
اگرچه قوسهای چرخ گیرا و ورودیهای هوای بزرگ باعث تأکید بر ماهیت اسپورت RS Q8 میشوند اما کابین حس و حال دیگری دارد. فرمان پوشیده از آلکانترا و صندلیهای اسپورت نشان دهنده تغییرات این خودرو نسبت به مدل عادی میباشند.
RS Q8 در زمان حرکت هم توانمندیهای خود را با پرفورمنس بسیار خوبش نشان میدهد. حتی با وجود رینگهای بسیار بزرگ هم شاهد سواری راحتی هستیم هرچند باید در جاده از دستاندازها دوری کنید. پیشرانه و گیربکس هم صدای چندانی ندارند و فرمان پذیری تمام چرخ ها باعث شده RS Q8 در سرعتهای پایین مانورپذیرتر از آن چیزی باشد که انتظارش را دارید.
البته که آزاد کردن روح وحشی این سوپر شاسیبلند کار سختی نیست و شما میتوانید با ۸ حالت رانندگی (بله ۸ حالت رانندگی) تنظیمات گوناگونی را داشته باشید. در حالت دینامیک ارتفاع خودرو کم شده و همهچیز در خشنترین حالت ممکن قرار میگیرد. پاسخ پیشرانه دیوار کننده بوده و سیستم کواترو هم تمامی قدرت را به سطح جاده منتقل میکند. آئودی میگوید این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیهای داشته و ما هم کاملاً این را باور میکنیم.
البته شما در نهایت مجبور به کاهش سرعت خواهید شد و اینجاست که ترمزهای سرامیک کربنی با ۱۰ پیستون خود را نشان میدهند. اگرچه ترمزها عملکرد بسیار خوبی دارند اما شما باید همواره از ابعاد فیزیکی و وزن خودرو آگاه باشید و خود را در خطر نیندازید.
از نظر هندلینگ هم چنین قضیهای وجود دارد. آئودی در برابر چپ کردن به خوبی مقاومت میکند و تخت و پایدار باقی میماند اما به اندازه پورشه کاین توربو چابک یا درگیر کننده ظاهر نمیشود. با این وجود RS Q8 یک جواهر در دنیای خودرو بوده اما خیلی خاطرهانگیز نیست.
آئودی اسپورت در تولید خودروهای خانوادگی بزرگ، جادار و بسیار سریع کاملاً احساسبرانگیز عمل میکند اما RS Q8 بهترین ساخته این شرکت نیست. سوپر شاسیبلند آئودی خیلی بزرگ بوده و به اندازه کافی درگیر کننده نیست. همچنین خیلی سنگین بوده و چابکی زیادی ندارد و البته سواری آن نیز علیرغم رکورددار بودن در جهنم سبز خیلی هیجانانگیز نیست. خوشبختانه آئودی راهحلی دارد و آنهم RS6 نامیده میشود که ۲۰ هزار پوند ارزانتر میباشد.
مشخصات آئودی RS Q8 کربن بلک
- قیمت: 111400 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: 591 اسب بخار/۸۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۸ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 12.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
MAHDI
۹ فروردین ۱۳۹۹یه غول پرفومنس!!!
SUV های پرفومنس خیلی لذت بخشن.بیشتر از شتاب، این هندلینگ و چسبندگی بالای این خودروهاست که من دوسشون دارم.
GERMANY
۹ فروردین ۱۳۹۹x6m لایک
rsq8 دیس لایک
علیرضا
۹ فروردین ۱۳۹۹انتخاب اولم اوروس بعد این غوله … چه میکنه فولکس واگن
Ferrari Fxx K Evo
۹ فروردین ۱۳۹۹نمای عقب بسیار زشتی داره در ماقایسه با رقبای خودش
Hamidreza
۹ فروردین ۱۳۹۹نه کاملا مخالفم
میخوای بگی نمای عقب رولز رویس از این بهتره؟
Ferrari Fxx K Evo
۹ فروردین ۱۳۹۹خیر رولز رویس کولینان فلسفه اش با این زمین تا اسمون فرق میکنه
نکته دوم هم ، اینه که ، کولینان اصلا یک ، شاسی بلند کوپه ، نیست
——————–
رقبای RS Q8
پوشه کاین کوپه توربو S
بی ام و X6 کامپتیشن
مرسدس GLE Coupe 63S
لامبورگینی Urus
Hamidreza
۹ فروردین ۱۳۹۹دو خط اول رو خوندم یاد رولز رویس افتادم!
درسته رقیبش نیست اصلا
اما خداییش این هم خیلی قشنگه
ایمان
۹ فروردین ۱۳۹۹این ماشین با پکیج داینامیک پلاس به سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت میرسه
عاشق RS۷ شدم با پرفورمنس فوق العاده ای که داره
ارباب حلقه ها داره عالی کار میکنه ??
OMID
۹ فروردین ۱۳۹۹این ماشین خوبه و هیچ شکی درش نیست ولی واقعا چرا یه شاسی بلند باید اسپورت و پرفورمنس باشه ؟ اینو باید از خریداران پرسید
چرا یه سدان اسپورت که پرفورمنس بهتری داره رو به این ترجیح نمیدن؟
به خاطر افرود؟ آخه این ماشین هم آفرود نمیتونه بره
اندازه کابین؟ سدان فول سایز
نمیدونم چرا واقعا باید اینو به rs6 ترجیح داد؟
Zonda R
۹ فروردین ۱۳۹۹لامبورگینی اوروس با نصف قیمت…
بزرگ جثه و با ابهت یه المانی زیبا و خاص که دیدنشم ارزوعه
عاشق قوز پشتشم و نحوه روشن شدن چراغاش
اگر تونستین تو یوتوب نحوه روشن شدن چراغاشو ببینید بی نظیره
حمید
۹ فروردین ۱۳۹۹تقریبا نصف قیمت لامبورگینی اوروس هست با پلتفرم و موتور باهم که در اوروس با بوست بیشتر خروجی 50 اسب بالاترو داره
بنظرم آئودی خرید منطقی میاد و طراحیش دلنشین تر هستش البته کسی دنبال برند باشه و بخواد بیشتر تو چشم باشه لامبو رو انتخاب میکنه
ولی قبول دارین با پول اوروس میشه هم آئودی رو خرید و هم کوروت c8 رو در کنارش داشته باشی؟؟؟
رضا
۹ فروردین ۱۳۹۹تسلا مدل Y قیمتش یک سوم اینه با همین شتاب و قدرت و بنزینم نمیخواد ،، طرف باید عاشق آئودی باشه که اینهمه پول بده
محمد
۹ فروردین ۱۳۹۹رقیبش تسلا مدل x هست که باز هم خریدش از این منطقی تره با اون همه تکنولوژی
علی
۱۰ فروردین ۱۳۹۹کم مشکل داریم تو هم روز به روز خوشگل تر شو
Audi#
AMIR
۲۵ فروردین ۱۳۹۹عاشقشم خیلی خفنه
پرفورمنس عالی
ظاهر عالی
امکانات عالی
قیمت عالی
پس دیگه چی از یه SUV با این قیمت میخواین
روزبه
۱۰ دی ۱۴۰۲سلام بسیار ماشین عالی هستش ولی حداکثر سرعتش ۲۵۰ کیلومتر در ساعت نیست و بالای ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است و من تستش کردم با تشکر