جدیدترین موج از محصولات S نشان آئودی شاید از پیشرانههای دیزلی استفاده کرده باشند اما این خودروساز آلمانی میداند که هیچچیزی نمیتواند حس جذاب پیشرانهی ۸ سیلندر بنزینی را داشته باشد بنابراین به همین خاطر است که زیر کاپوت دومین نسل RS7 اسپورت بک از چنین نیروگاهی سود برده است.
این امر باعث میشود فضای بیشتری بین مدل پرچمدار این خودرو و مدل عادیتر S7 وجود داشته باشد که چنین چیزی در نسل اول وجود نداشت زیرا هر دو خودرو از پیشرانههای ۸ سیلندر استفاده میکردند. هنوز هم RS7 باید تلاش زیادی داشته باشد زیرا علاوه بر اینکه قیمت بیش از ۹۰ هزار پوندی داشته بلکه بیش از ۲۰ هزار دلار گرانتر از نسخهی دیزلی S7 است. همچنین مدل RS6 آوانت نیز در راه است که مدل کاربردیتر در طیف محصولات این خودروساز میباشد.
خریداران انگشتشماری از پرفورمنس پیشرانهی این خودرو نگران خواهند بود زیرا نیروگاه ۸ سیلندر آن که از نوع ۴ لیتری است قدرت ۵۹۲ اسبی دارد که ۳۹ واحد بیشتر از قبل میباشد. گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری RS7 اسپورت بک نیز ۱۰۰ نیوتون متر بیشتر شده است. یک سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی نیز وجود دارد که به خاطر کاهش مصرف سوخت بکار رفته و البته روی پرفورمنس نیز تأثیر مثبت دارد.
یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بازنگری شده وظیفه انتقال قدرت پیشرانه به چرخ ها را بر عهده داشته و سیستم چهار چرخ محرک کواترو نیز وجود دارد. گشتاور تولیدی بهصورت ۴۰/۶۰ بین چرخ های جلو و عقب توزیع شده و حداکثر ۷۰ درصد آن میتواند به چرخ های جلو و ۸۵ درصد آن نیز به عقب فرستاده شود. تشخیص اینکه کدام چرخ بیشترین گشتاور را دریافت کند بر عهدهی دیفرانسیل اسپورت استاندارد قرار گرفته است.
از دیگر ویژگیهای استاندارد این خودرو میتوان به سیستم فرمان پذیری چهار چرخ و سیستم تعلیق بادی تطبیقپذیر اشاره کرد. حتی سیستم تعلیق متمرکزتر RS اسپورت هم با کنترل سواری دینامیک وجود دارد که البته باید پول بیشتری برای آن پرداخت کرد. تمامی این تکنولوژیها پیچیده به نظر میرسند اما هوشمندانه هستند. سیستم فرمان پذیری چهار چرخ میتواند مانور پذیری خودرو در شهر را بهبود بخشیده و در سرعتهای بالاتر نیز بر پایداری خودرو بیفزاید.
RS هم این تکنولوژی را داشته اما فاقد ویژگیهای بصری برادر پرچمدار است. همانند دیگر مدلهای RS، آئودی در جدیدترین RS7 اسپورت بک از قوسهای چرخ پهنتر استفاده کرده و رینگهای ۲۱ اینچی نیز وجود دارد. در جلوپنجره بجای تریم کروم عادی از تریم مشکی استفاده شده و تیغههای آن نیز هوای سرد را مستقیماً به رادیاتورها میرسانند. در بخش عقب هم خروجیهای بزرگ اگزوز دیده میشوند.
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو در ۳.۶ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود بوده هرچند میتوان آن را افزایش داد. در جلو هم دیسکهای ۴۲۰ میلیمتری با کالیپرهای ۱۰ پیستونه خودنمایی کرده و عملکرد قدرتمندانهای دارند.
اما رینگهای سفارشی ۲۲ اینچی موجود در خودروی حاضر در تست میتوانند روی کیفیت سواری تأثیر منفی بگذارند اما در بخشهای نرم بزرگراهی کیفیت خوبی دارند. اگرچه RS7 اسپورت بک قبلی در سر پیچها کمی سؤالات را برای راننده باقی میگذاشت اما مدل جدید از نظر تواناییهای سر پیچ بهبود یافته است.
اطلاعات زیادی از فرمان به دست نمیآید و خود فرمان هم سبک است ولی مستقیم و پایدار بوده و اکسل عقب فعال نیز واقعاً به عملکرد خودرو در عبور از پیچها کمک میکند. اساساً خبری از کم فرمانی نبوده و چسبندگی خودرو در اواسط پیچ بسیار بالاست. همچنین در جاده نیز مشکلی از بابت کشش وجود ندارد.
شما گاهی وزن ۲۰۶۵ کیلوگرمی این ارباب حلقهها را حس خواهید کرد اما بدانید که RS7 اسپورت بک اعتبار آئودی بوده و هندلینگ خوبی دارد.
RS7 اسپورت بک آشنا به نظر میرسد زیرا فاقد پیشرانهی دیزلی مدل S7 بوده و بیشک سواری آن هیجانانگیزتر از قبل شده است. تنها شکی که شاید وجود داشته باشد عرضهی مدل RS6 آوانت در آینده خواهد بود که سواری خوبی داشته و ارزانتر خواهد بود.
مشخصات آئودی RS7 اسپورت
- قیمت: ۹۰ هزار پوند (تخمینی)
- پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: ۵۹۲ اسب بخار/۸۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: اعلام نشده
منبع: autoexpress
[دانلود ویدئو]
Khosrow
۱۴ مهر ۱۳۹۸خطوط شارپ و قوی خیلی دیر از چشم میوفتن / این روزا که همه تو کار قوس و بازی های مسخره با گرافیک چراغ ها هستن تو ساده بمون که برمیگردن طرفت ..
sunmartin
۱۴ مهر ۱۳۹۸زیبا ترین خودوری آئودی تا به الان
زیبا زیبا زیبا قوی قوی هیجانی و …
واقعا که سلطان حلقه ها برآزنده این برند آلمانی هست مهندسی پیچیده آلمانی +کیفیت A پلاس+جذابیت رانندگی=آئودی rs7
رامتین
۱۴ مهر ۱۳۹۸با اینکه خودروی باکیفیت و زیبایی هست اما بی ام و m8 گرن کوپه که بزودی معرفی میشه چیز دیگریست. شتاب 3.1 در برابر این آئودی که 3.6 هست و کلا میشه گفت بی ام و درین زمینه محشره. دو سال دیگه هم گویا اولین سوپر اسپورت بی ام و ساخته میشه. اون دیگه چی هست…
حسین
۱۴ مهر ۱۳۹۸عزیزم این دو تا خودرویی که مقایسه کردید، تو یه کلاس نیستن.
رامتین
۱۵ مهر ۱۳۹۸لطفا این حرف کلیشه ای را بگذارید کنار. یه چیزی یاد گرفتید که در یک کلاس نیستند. عزیزم منم خیلی بهتر از شما اینو میدونم. چندین پست بشکل بسیار دقیق در طبقه بندی کلاسها آوردم. پس بگذریم.
آئودی rs7 اسپرت بک خودرویی کوپه با چهار درب و حالت فست بک با طول 5.01 متر هست و سری8 کوپه که دو درب هست طول 4.83 متر هست که نشون میده 18 سانت کوچکتر از آئودیه. اما در مدل 4 درب یا همان گرن کوپه، طول خودرو به 5.07 میرسه که تقریبا مشابه آئودیه. ضمنا حالت فست بک نیز در bmw وجود داره. قدرت هر دو هم بین 600 تا 625 اسبه. بنابراین این دو دقیقا مشابه هستند. بین این دو، m8 ترجیح من بود. همین.
امین
۱۴ مهر ۱۳۹۸فقط باید با کت و شلوار و کروات نشست تو این ماشین
حسین
۱۴ مهر ۱۳۹۸اونم از نوع اسپرتش
رامین
۱۴ مهر ۱۳۹۸این ماشین یه ترانسپورتر کم داره :)). چقد با ابهته لعنتی
احسان
۱۵ مهر ۱۳۹۸آئودی و باز هم آئودی
دمت گرم
بهنام
۱۵ مهر ۱۳۹۸اون عکس از گلگیر جلو با رینگ زیبایی که درون اون قرار گرفته منو یاد گلگیر های محشر سری پنج اف شصت میندازه. این تناسبات خاص آلمانی، گلگیر های جذاب، اوورهنگ کوتاه و اسپرت خصیصه هایی بودن که با یه نگاه از این زاویه به خودرو میشد کاردرستی و چیره دستی و اوج سلیقه ی طراح رو ستود. فعلا که بنز و خصوصا ب ام و دیگر دارای گلگیر زیبا طوری که در گذشته بود نیستن و من با دیدن اتاق شش و هفت آئودی از طراحی اون لذت میبرم.