آئودی

بررسی آئودی SQ7 ورسپرانگ 2018 جدید

اگر فکر می‌کنید یک شاسی‌بلند ۵ متری نمی‌تواند متمایز و برجسته باشد بهتر است دوباره فکر کنید زیرا این آئودی SQ7 ورسپرانگ ادیشن با همه فرق می‌کند! این خودرو نسخه‌ای متفاوت و ویژه‌ی بزرگ‌ترین و قدرتمندترین شاسی‌بلند آئودی بوده و باعث شده خودرویی با ابهت گیراتر از قبل شود.


ورسپرانگ ادیشن خودرویی گران‌بهاست. اگر درباره آپشن های یک خودرو هیجان‌زده شوید قطعاً این آئودی SQ7 سفارشی را انتخاب خواهید کرد. قیمت این شاسی‌بلند حدود ۹۰ هزار پوند است که ۱۵ هزار پوند گران‌تر از برادر استاندارد می‌باشد. پکیج ورسپرانگ برای نسخه استاندارد Q7 نیز در دسترس بوده و ۲۵ هزار پوند را به قیمت اصلی مدل ۳.۰ TDI S Line اضافه می‌کند.


خب سؤال این است که با این مبلغ اضافی چه چیزی به دست می‌آورید؟ خب رینگ‌های جدید واضح‌ترین تغییر SQ7 ورسپرانگ هستند. این خودرو از رینگ‌های عظیم ۲۲ اینچی آئودی اسپورت سود می‌برد. جلوپنجره، ریل‌های سقف و تریم شیشه‌های جانبی به رنگ مشکی درآمده و چراغ‌های جلوی ماتریکس LED نیز از دیگر ویژگی‌های انحصاری این نسخه می‌باشند.


کابین نیز خوبی‌های زیادی دارد. صندلی‌ها دارای روکش چرم نرم با دوخت‌های الماسی بوده و همچنین چرم بیشتری روی پانل درب‌ها و استراحت گاه دست بکار رفته است. البته نباید پوشش سقف از جنس آلکانترا را فراموش نمود. صندلی‌های جلو و عقب هم از نوع گرم شونده هستند.


پکیج تکنولوژی ارتقا یافته به این معنی است که کاکپیت مجازی فوق‌العاده‌ی آئودی به همراه هد آپ دیسپلی به‌صورت استاندارد در SQ7 ورسپرانگ وجود دارند. صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی روبروی راننده با صفحه ۸.۳ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی ترکیب شده و عصر مدرن خودروها را به ما یادآوری می‌کنند. گرافیک صفحات نمایش تیز بوده و منوها نیز طراحی خوبی دارند اما از بین سه روش اصلی بکار گیری صفحه‌نمایش تنها کلیک روی آن مفید بوده و تاچ پد و کنترل صوتی ضعیف عمل می‌کنند. جدیدترین تنظیمات سیستم اطلاعات سرگرمی آئودی که در A8، A7 و A6 بکار رفته‌اند یک سر و گردن بالاتر هستند.


تغییرات فنی زیادی در مقایسه با مدل استاندارد اعمال نشده بنابراین مدل ورسپرانگ ادیشن همان سواری SQ7 را دارد و این موضوعی خوب است. هندلینگ این خودرو اصلاً شبیه خودرویی ۲.۳ تنی نیست. بله قطع وزن بالای خودرو را احساس خواهید کرد اما زمانی که SQ7 سرعت گرفت آن را واقعاً پایدار، چابک و مطمئن خواهید یافت.


آئودی خودرویی بسیار راحت است. رینگ‌های ۲۲ اینچی کمی روی سواری آن تأثیر گذاشته‌اند و صدای لاستیک‌های پهن نیز به گوش می‌رسد اما علیرغم این موضوع، آئودی SQ7 همچنان یکی از راحت‌ترین و آرام‌ترین خودروهای بازار است.


سیستم تعلیق بادی و سیستم ضد لغزش هوشمند آئودی نقشی پررنگ در کنترل فوق‌العاده‌ی حرکات بدنه بر عهده دارد. به منظور کنترل بدنه در سر پیچ‌ها میله‌های ضد لغزش آئودی در جهتی متضاد عمل می‌کنند. برای انجام این کار سیستم یاد شده ۱۲۰۰ نیوتون متر گشتاور را از طریق موتور خود ایجاد می‌کند.

اما خود پیشرانه داستان دیگری دارد. نمونه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی دیزلی عملکرد برجسته‌ای را نشان می‌دهد. یک کمپرسور الکتریکی به دو توربوی این خودرو کمک کرده و باعث می‌شود در دورهای پایین فورا وارد عمل شوند و تقریباً تأخیر توربو وجود نداشته باشد. نتیجه این کار پاسخ سریع پدال گاز و شتاب گیری آنی است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۵ ثانیه نیز برای نگران کردن مالکان فولکس گلف R کافی می‌باشد. صدای این قدبلند آلمانی هم عالی بوده و در زمان شتاب گیری سنگین شاهد صدایی بم و عمیق از یک پیشرانه ۸ سیلندر هستیم.


با تمامی این تفاسیر شاهد مصرف نسبتاً کم سوخت توسط SQ7 ورسپرانگ هستیم. رینگ‌های بزرگ کار رفته کمی روی مصرف سوخت خودرو تأثیر گذاشته‌اند اما در دنیای واقعی می‌توانید انتظار مصرف سوخت کم در بزرگراه را داشته باشید.


اما آیا این خودرو ارزش بالایی دارد؟ خرید لیزینگی این خودرو شامل سپرده ۱۰ درصدی و پرداخت ماهانه ۱۰۸۵ پوندی است که ۱۹۰ پوند در هر ماه بیشتر از SQ7 می‌باشد؛ اما تمامی این مبالغ پیش از انتخاب آپشن ها در نسخه استاندارد می‌باشد و در صورتی که آپشن ها را انتخاب کنید تقریباً به قیمت مشابهی خواهید رسید.


آئودی SQ7 بی‌شک یکی از بهترین خودروهایی است که می‌توانید بخرید. این خودرو ترکیبی عالی از پرفورمنس، راحتی، فضای داخلی زیاد و مصرف سوخت کم را ارائه می‌کند. نسخه سفارشی ورسپرانگ آن نیز تأثیر منفی روی ترکیب یاد شده نداشته اما خب قیمت بالاتری دارد. این خودرو در زمان خرید لیزینگی تفاوت چندانی با نسخه استاندارد ندارد اما جدای از آن شکی وجود ندارد که خودرویی کاملا گران‌بها می‌باشد.

مشخصات آئودی SQ7 4.0 TDI کواترو ورسپرانگ ادیشن

  • قیمت: ۸۹۹۰۵ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربو دیزل
  • قدرت/گشتاور: ۴۲۹ اسب بخار/۹۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (831 ديدگاه)

    ماشین خوبیه
    اما بروز رسانی بدرد نمیخوره باید کلا فیس لیفت بشه
    قیافه این در برابر سری A و S آئودی حرفی برای گفتن نداره و قیافش جذابیتی نداره تو مایه های طراحی سالهای ۲۰۰۸ آئودیه چهرش ۱۰ سال پیره

    رقیب مستقیمش یعنی ب ام و ایکس ۵ همون زیبایی و جذابیت سری ۵ رو هم داره

  2. shirko

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    دیروز نسل قدیمشو دیدم واقعا هنوزم زیباست ، نمی دونم این و چرا به اندازه اون زیبا درست نکردن ؟!؟!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا