سرانجام آئودی پس از انتشار تیزرهایی نسل دوم سدان کوپهٔ A7 خود را در آلمان رونمایی کرد. اگر بخواهیم این ماشین را در یک کلمه توصیف کنیم باید گفت فوقالعاده زیبا است تا جایی که حتی میتوان آنرا برجستهتر از نسل قبلی دانست که هفت سال پیش رونمایی شد. A7 جدید با ۴.۹۷ متر طول که ۱.۵ سانتیمتر کمتر از نسل قبلی است و تنها ۱.۴۲ متر ارتفاع، در جادهها کاملاً جلبتوجه میکند.
در طراحی نسل دوم A7 بشدت الهام گیری از نسل جدید A8 مشهود است اما بااینحال جلوپنجرهٔ A7 عریضتر و کمارتفاعتر از A8 است که این ویژگی نمایی اسپرت و تهاجمی به خودرو بخشیده است. علاوه بر این، خطوط مختلفی در کاپوت کشیده شده و گلگیرها هم عضلانی هستند. همانند نسل قبلی، سقف A7 جدید نیز با شیب زیبایی به یک اسپویلر در عقب ختم میشود که بهطور خودکار در سرعتهای بیشتر از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت بالا میآید. صندوق بار این خودرو نیز ۵۳۵ لیتر حجم دارد که در صورت خواباندن صندلیهای عقب این عدد به ۱۳۹۰ لیتر افزایش میابد.
در بخش جانبی خودرو سه خط شانهٔ مختلف کشیده شده که یکی از آنها با دستگیرهٔ درها درگیر میشود. این خطوط موجب شدهاند که اتاق خودرو کوچکتر و گلگیرهای آن عریضتر به نظر برسند. البته گلگیرهای عقب خود بسیار عریض هستند تا جایی که درِ باک سوخت تقریباً بهصورت افقی روی آن قرار گرفته است. چراغهای عقب نیز همانند A8 به یکدیگر متصل بوده و کل عرض عقب را پوشش دادهاند. این چراغها از ۱۳ نوار LED مجزا تشکیل شدهاند. لیست رینگهای قابل سفارش برای خودرو نیز نهایتاً به نمونههای ۲۱ اینچی میرسد.
به داخل خودرو میرویم که استایل جذاب بیرونی با خطوطی برجسته در اینجا هم ادامه پیدا کرده است. در کابین خطوط افقی و زاویهدار فراوانی در داشبورد و رو دریها دیده میشود و بهطورکلی کابین نسل جدید A7 بسیار به A8 جدید شباهت دارد که این یعنی فضای داخلی A7 هم به همان اندازه زیبا است. همچنین در اتاق این سدان کوپهٔ آلمانی فضای زانو و سر نیز افزایش پیدا کرده است زیرا به گفتهٔ آئودی علیرغم کاهش طول بیرونی خودرو، طول داخلی آن ۲۱ میلیمتر افزایش پیدا کرده است. این در حالی است نسل جدید A7 در دو نسخهٔ چهارنفره و پنجنفره قابل سفارش است.
آئودی از لحاظ تکنولوژی هم سدان کوپهٔ خود را کاملاً تجهیز کرده است که با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی کابین مجازی آغاز میشود یعنی چیزی که در اکثر محصولات جدید اینگولشتاتیها وجود دارد. علاوه بر این، در میانهٔ داشبورد نیز یک صفحهنمایش ۱۰.۱ اینچی لمسی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI تعبیه شده است. در این سیستم منوهای فراوانی وجود دارد که تقریباً همهٔ قسمتهای خودرو از ناوبری و موسیقی گرفته تا تنظیمات ماشین را شامل میشود. در زیر این نمایشگر نیز یک صفحهنمایش لمسی ۸.۶ اینچی قرار گرفته که عمدتاً برای کنترل سیستم تهویهٔ خودرو مورداستفاده قرار میگیرد اما میتواند برای نوشتن آدرس یا وارد کردن شماره تلفن، یک کیبورد را هم به نمایش درآوَرَد.
در بدنه و شاسی A7 جدید از مقادیر زیادی آلومینیوم استفاده شده و تعلیق و فرمان نیز تا حد زیادی برای ارائهٔ تجربهٔ رانندگی اسپرت طراحی شده است. بهعنوانمثال، فرمان با ضریب متغیر در کنار سیستم سفارشی فرمان گیری چهارچرخ میتواند شعاع چرخش خودرو را تا ۱.۱ متر کاهش دهد. از لیست آپشنهای این ماشین نیز میتوان دیسکهای ترمز جلو تا قطر ۱۵.۷ اینچی را سفارش داد درحالیکه برای سیستم چهارچرخ محرک کواترو استاندارد هم امکان سفارش دیفرانسیل عقب با کنترلکنندهٔ گشتاور وجود دارد.
سیستمهای ایمنی فعال خودرو تماماً تحت کنترل کامپیوتر مرکزی zFAS هستند که اطلاعات را از سنسورهای فراوانی شامل پنج رادار، پنج دوربین، ۱۲ سنسور اوتراسونیک و حتی یک اسکنر لیزری میگیرد. این فناوریهای ایمنی A7 شامل مواردی چون کروز کنترل تطبیقی و سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط میشود درحالیکه بعداً سیستم پارک از راه دور آئودی هم به آنها اضافه خواهد شد. این ماشین همچنین میتواند علائم ترافیکی را بخواند و از طریق سیستم V2V با دیگر آئودیها ارتباط برقرار کند.
بااینحال آئودی اشارهای نکرده که آیا نسل جدید A7 هم به همان سیستم رانندگی خودکار سطح ۳ که در نسل جدید A8 ارائه شده مجهز است یا نه. سایر تجهیزات سفارشی این ماشین نیز شامل چراغهای جلوی LED ماتریکس با نوربالای لیزری، ماساژور صندلیهای جلو، سیستم پخش عطر، سیستم صوتی Bang & Olufse و یک سانروف پانورامای بزرگ میشود. همچنین چهار نوع تعلیق مختلف هم برای A7 جدید قابل انتخاب است که عبارتاند از کمکفنرهای استاندارد، تعلیق اسپرت با ۱ سانتیمتر ارتفاع کمتر، تعلیق تطبیقی و تعلیق بادی.
نسل دوم A7 در ابتدا با همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 بنزینی توربوشارژ ارائه خواهد شد که در نسل جدید A8 هم وجود دارد. این موتور ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و طبق طرح نامگذاری جدید آئودی که بر اساس قدرت پیشرانه به واحد کیلووات است، در اروپا با نام A7 55 TFSI ارائه خواهد شد. البته آئودی گفته است که عدد دورقمی در نام محصولاتش در ایالاتمتحده استفاده نخواهد شد.
هرچند نسل جدید A7 در پیشرانه با برادر بزرگترش یعنی A8 اشتراک دارد اما این دو خودرو در گیربکس با یکدیگر متفاوت هستند زیرا درحالیکه A8 از یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده میکند، در A7 همچنان یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه بکار رفته است. این امر موجب شده که A7 ظرف ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. همچنین آئودی گفته است که در بازار اروپا در آینده پیشرانههای چهار سیلندر و شش سیلندر بنزینی و دیزلی هم برای نسل دوم A7 ارائه خواهد شد.
علاوه بر این، مانند A8 جدید، A7 جدید هم به سیستم الکتریکی ۴۸ ولت به همراه باطریهای لیتیوم یون مجهز شده است که مانند یک سیستم هیبریدی خفیف عمل میکند. با استفاده از این سیستم خودرو میتواند در شرایط خاصی حتی پیشرانهٔ خود را خاموش کند. آئودی میگوید این سیستم هیبریدی خفیف موجب کاهش ۰.۷۵ لیتری مصرف سوخت در هر صد کیلومتر میشود. فروش نسل جدید آئودی A7 از ماه فوریهٔ ۲۰۱۸ در آلمان با قیمت پایهٔ ۶۷,۸۰۰ یورو آغاز شده و تا پایان سال آینده یا شاید اوایل سال ۲۰۱۹ به ایالاتمتحده خواهد رسید.
[دانلود ویدئو]
جواد
۲۸ مهر ۱۳۹۶نمی دونم چرا ولی خوشم نیومد،از نظر طراحی جلو نسل جدیدcls و پانامرا حرفی برای گفتن نداره
حامد
۲۸ مهر ۱۳۹۶نسبت به پانامرا شاید ولی نسبت به cls باید منتظر موند
Amir SCHUMACHER
۲۸ مهر ۱۳۹۶.
به نظر من از هر دوتاشون با فاصله ی بسیار زیاد قشنگ تره.
گرافیک چراغ جلوش بینظیره.
این سبک چراغ عقب پیوسته رو آئودی ۴ سال پیش در مدل پرولوگ استفاده کرد و الان تبش همه رو گرفته.
بهتر از این نمیشه.
جونم ارباب حلقه ها و ارباب خودروسازان.
فقط منتظر آراس۷ هستم تا سوپراسپرت های پر ادعا رو به چالش بکشه.
آئودی آراس۷ ، ماشین محبوب تمام سلبریتیها.
خیلی خوشحالم واسه آئودی.
وقتی بین سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ آئودی پرفروش ترین لوکس ساز جهان شد اگر من در این سایت بودم یا نبودم لطفاً یادتون باشه من و چند دوست دیگه تو همین پدال از ۸ سال قبل این اتفاق رو پیشبینی کرده بودیم.
Amir SCHUMACHER
۲۸ مهر ۱۳۹۶.
نسل جدید آئودی آ۶، آ۷، آ۸ معرفی شدن یا به زودی معرفی میشن.
معرفی سه ابر خودرو در فاصله ای کمتر از ۱۸ ماه .
به این میگن «طوفان آئودی».
بعد از معرفی این ۳ مدل هم نوبت به کراس اوور ها ، نسل جدید یا فیس لیفت سوپراسپرت آئودی (آر۸) و گسترش مدل های آئودی اسپرت میرسه.
Vorsprung Durch Technik.
امیرحسین
۲۸ مهر ۱۳۹۶نسبت به پانامرا کم لطفی داری شما
gta
۲۸ مهر ۱۳۹۶نتیجه میگیریم زیبا بودن یا نبودنش سلیقه ایه ، عقبش رو خوشم نیومد ، چراغای جلو هم ارتفاعشون زیاده ، نازکتر میبود بیشتر خوشم میومد.
#ali.m#
۲۹ مهر ۱۳۹۶با همه قسمت های حرفت موافقم به جز” ارباب خودرو سازان”
زیاده روی خوب نیست
البته من با این القاب مخالفم کلا .
ارش
۲۸ مهر ۱۳۹۶ببخشید دوستان مطلبم رو در این قسمت گذاشتم ولی می خوام همه برن ببینن آئودی در سال 1937 با مدل Auto Union 16-cylinder Streamliner racing car type C, 1937 به سرعت 402 گیلومتر در ساعت رسیده می تونید مطلب در سایت audi .com ببینید.در ضمن سال بعد هم با یه مدل پایینتر و 12 سیلندر به سرعت 330 رسیده فوق العاده ست این ماشین.ژرمن ها در اون زمان مخترع فنون آیرودینامیک بودن.
ارش
۲۸ مهر ۱۳۹۶هیچ وقت برام لایک و دیس لایک مهم نبوده چون نه من سازنده این ماشینهام که بخوادضرری متوجه من بشه و نه سهمی در این شرکت ها دارم ولی دلیل دیس لایک ها رو متوجه نمیشم دیشب داشتم در مورد آئودی های قدیمی جستجو میکردم به این مطلب رسیدم خوشم آمد گفتم بقیه هم برن ببینن از این رفتار های عجیب ملت که روز به روز هم بیشتر میشه تعجب میکنم از چی ناراحتین که این وضعیتتون این شکلی به فضای مجازی کشیده شده معرفی سایت ماشین که دیگه ناراحتی نداره واقعا دوستانه میگم پیگیر این خشم پنهانتون باشیدتا درموقعی به شکلی دیگر باعث گرفتاریتون نشه.
Amir SCHUMACHER
۲۸ مهر ۱۳۹۶.
ممنون .
دقیقا به همین دلیل عاشق آئودی شدم
Reventon
۲۸ مهر ۱۳۹۶حرف داش مجیدمون درست بود
ائودی نسبت به دوتا غول دیگه داره با سرعت بالاتری پیشرفت میکنه
که یکی از علائمش کسب رتبه اول فروش محصولات لوکس تو چینه
به همه طرفداراش تبریک میگم
مک لارن هم که سطح موتور اسپرتو تعغیر داده داره تو زمینه خودش بالاترین پیشرفت رو داشته
loRd
۲۸ مهر ۱۳۹۶ب تظرم پشتش خیلی داغونه.ولی بقیه قسمتاش عالیه
Aminspoort
۲۸ مهر ۱۳۹۶چراغ های عقبش رگه هایی از چراغ های بوگاتی شیرون دارن که اونم واسه دو تا خودرو سازی که زیر پرچم فولکس واگن دارن پیش میرن چیز عجیبی نیست،در کل طراحی بیرون و داخل کابینش پیشرفت خیلی خوبی کرده،از لحاظ پرفورمنس باید ببینیم rs7 چی تو آستینش داره،با توجه به نسل قبل rs7،این نسلش عالیه اونم با شتاب خارقالعاده ای که محصولات آئودی دارن باید رو ۶۵۰ اسب بخار و شتاب ۳ تا ۳.۲ ثانیه ای rs7 حساب باز کرد که تنها رقیبی پیش رو خودش میبینه پورشه پانامرا توربو s با قدرت ۶۸۰ اسب بخار و شتاب ۳.۳ ثانیه ست!!!
Amir SCHUMACHER
۲۸ مهر ۱۳۹۶.
دوست عزیز دو سال قبل از شیرون خود آئودی از این سبک چراغ استفاده کرده.
آئودی پرولوگ سال ۲۰۱۴.
کسی که این چراغ ها رو «دوباره» جا انداخت آئودی بود.
Hamid...Audi
۲۸ مهر ۱۳۹۶تو یه کلام بی نظیره
طراحیش که عالی بود عالی تر شده فنی و داخلی هم که بی نظیره.
آئودی خیلی بی سر و صدا عاشقانش رو غافلگیر کرد.
حسین
۲۸ مهر ۱۳۹۶وقفا عالیه …
خودرو های اِی ۸ و اِی ۷ آئودی خیلی خوب طراحی شدن و با موتور های بسیار مناسب
بنظرم شمشیر رو از روبرو برای بنز و بی ام و در فروش کشیده
رضا
۲۸ مهر ۱۳۹۶خیلی باش حال کردم.ایودی واقعا امروز بهم حال داد
منتظر جواب bmw series 6 هستم
PaRHaM
۲۸ مهر ۱۳۹۶واقعا عالیه???
فقط ب RS7 فک کنین ??
چ شود????
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۸ مهر ۱۳۹۶واقعا بعضی دوستان رو دَرک نمیکنم که از این ماشین ایراد میگیرن.
همه چیش عالیه.از ورودی های هوای جلو گرفته تا جلو پنجره ی بی نقصش.
طراحی جلوش کاملا بی عیبه.یه شخصیت عصبی و جدی و کار درست!!!!
خطوطی هم که روی کاپوت و نمای جانبی وجود داره نشون میده که با یکی از ایروداینامیک ترین ماشین های کلاس طرفیم.
طراحی داخلیش هم که نیازی به تعریف نیست.((بی نظیر))
به جز اون سیستم هیبریدی خفیف که اشاره شده در مصرف سوخت تاثیر داره،به نظر میرسه ضریب درگ بسیار کمی هم داره که باز میتونه تو مصرف سوخت نقش بسزایی داشته باشه.
رینگا رو نگا??????
واقعا اندازه ی تایرها و رینگاش دسته کمی از جگوار آی پیس نداره!!!!!
از آئودی خوشم میاد به دلیل اینکه بدون داشتن هیچ گونه ((ترسی)) نسبت به غولهای لوکس سازی مثل بنز و ب ام و ،بدجور داره واسشون دردسرساز میشه!!!
Amir SCHUMACHER
۲۸ مهر ۱۳۹۶.
ژووون باو … ?????
آئودی تو چکار میکنی با قلب ما ؟!؟
:::فرشاد:::
۲۸ مهر ۱۳۹۶توقع بیشتری داشتم، کابینش عالیه، نمای جلوش خوبه، اما نمای عقبش میتونست بهتر باشه.
Pooya
۲۸ مهر ۱۳۹۶نحوه روشن شدن جالب چراغ های Audi A7 جدید. ( البته مال همه آئودی ها جالبن )
https://www.instagram.com/p/BadxlaunZlk/
رامتین
۲۸ مهر ۱۳۹۶زیباست اما S5 طراحی معقولانه تر و زیباتری داره.
sevlan
۲۸ مهر ۱۳۹۶آئودی محشرش کردی ، خدا ازت راضی باشه ،منم راضیم ازت.
mehran.Jy
۲۸ مهر ۱۳۹۶بعضی وقت ها یه ماشین اینقدر با سلیقت جوره که دیگه نمی تونی جانشینی براش انتخاب کنی. نسل قبل rs7 برای من زیبا ترین ماشین تاریخ آئودی هست. حالا تا آخر عمر من هر ماشینی میخواد بسازه، من به عشقم خیانت نَفوکولم.
Omid622
۲۸ مهر ۱۳۹۶ممنون آئودی
حالا ببینیم چه آشی واسه Rs7 پختی
به نظرم بهترین مدل آئودی Rs۷ هستش
احتمالن با مدل جدید غوغا کنه
علی
۲۸ مهر ۱۳۹۶به پای پانامرا نمیرسه
ولی از cls و سری 6 گرن کوپه با اختلاف سر تره
در کل فوق العادس
این آلمانیا تا چند سال دیگه هواپیما میدن دست مردم
شاهین یزدین
۲۸ مهر ۱۳۹۶حق مطلب رو قشششنگ ادا کرد با این ماشین شیک و دوس داشتنی
نوید جهرمی
۲۸ مهر ۱۳۹۶هر چی طراحی های جدید مرسدس و ب ام و دارن توی ذوقم میزنن آئودی داره دلرباتر میشه. این نسل A7 ش که ترکونده. عالیه.
منتظر یه نسخه پرتوان هایبریدی یا الکتریکی برای رقابتش با تسلا هستم.
کامبیز
۲۸ مهر ۱۳۹۶مگه کوپه به ماشین دو در و سدان به ماشین چهار در نمیگن
سدان کوپه دیگه چیه بابا?
ارمان
۲۹ مهر ۱۳۹۶سالهاست که از قشنگ ترین خودروهای دنیاست فضای داخلیش زیبا تر هم شده اعودی تو ساخن کوپه های سدان!! به عرفان رسیده A5 5door هم عالی شده
Sami
۲۹ مهر ۱۳۹۶چه نازه.