استیشنهای عملکرد بالا از محصولات نمادین آئودی هستند و حالا نسل جدید RS6 آوانت نهتنها این سنت را ادامه داده بلکه ۲۵ سالگی برند RS را جشن گرفته و فصل جدیدی را در استیشنهای پرفورمنس ارائه کرده است. هرچند RS6 جدید در ظاهر دنبالهروی مدلهای A6 و S6 است اما تغییرات مختلفی در استایل آن صورت گرفته که نشان میدهد این یک A6 معمولی نیست.
در جلوی خودرو، جلوپنجرهٔ برجستهٔ منحصربهفرد با تریم مشکی براق به همراه دو ورودی هوای بسیار بزرگ در طرفین سپر، اسپلیتر نقرهای و کاپوت برآمده، نمای متمایز و جذابی به RS6 بخشیدهاند. با رکابهای تهاجمی و رینگهای بزرگی که ترمزهای کربن سرامیکی را در پشت خود پنهان کردهاند، ظاهر اسپرت در پروفیل جانبی خودرو هم ادامه یافته است. در عقب نیز همین شرایط حکمفرما است و دو سر اگزوز بزرگ به همراه سپر منحصربهفرد با دیفیوزر مشکی و تریم نقرهای، RS6 را از برادران خود متمایز کردهاند.
اما مهمترین ویژگی RS6 جدید در زیر کاپوت آن است یعنی جایی که یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده است که نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک دائمی کواترو ارسال میکند. به لطف این قوای محرکهٔ توانمند، استیشن عملکرد بالای آئودی ظرف تنها ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد اما حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
برای کسانی که این سرعت را کافی نمیدانند، آئودی دو پکیج سفارشی را ارائه کرده است. پکیج اول که داینامیک نام دارد، حداکثر سرعت RS6 را به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش میدهد درحالیکه با سفارش پکیج داینامیک پلاس این عدد به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت میرسد. البته این پکیجهای سفارشی فقط افزایش سقف سرعت را به همراه ندارند بلکه یک دیفرانسیل مرکزی مکانیکی را هم به خودرو اضافه میکنند که میتواند در صورت نیاز تا ۷۰ درصد از قدرت را به چرخهای جلو و تا ۸۵ درصد را به چرخهای عقب انتقال دهد.
RS6 برای اولین بار بهصورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی تطبیقی مجهز شده است. در حالت معمولی، ارتفاع این استیشن قدرتمند دو سانتیمتر کمتر از A6 آوانت است اما به لطف این سیستم تعلیق تطبیقی که از تنظیم ویژهای برخوردار است، از سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به بالا، ارتفاع یک سانتیمتر کاهش میابد. از سوی دیگر، در RS6 حالتی بنام لیفت تعبیه شده که در سرعتهای پایین ارتفاع خودرو را دو سانتیمتر افزایش میدهد که به ورود و خروج از پارکینگهای شیبدار کمک میکند.
خریدارانی که خواهان پویایی بیشتری هستند میتوانند پکیج تعلیق RS اسپرت پلاس را سفارش دهند که با استفاده از سیستم کنترل پویایی سواری به همراه فنرهای فولادی جدید و کمکهای قابل تنظیم سه مرحلهای، موجب تقویت سواری و کاهش بادی رول میشود. نسل جدید RS6 به یک دیفرانسیل اسپرت نیز مجهز شده که با تقسیم فعال گشتاور بین هریک از چرخهای عقب، وعدهٔ بهبود چابکی در پیچها را داده است درحالیکه سیستم فرمان آنهم بهینه شده تا بازخورد فرمان دقیقتر شود.
سیستم انتخاب رانندگی RS6 از شش حالت مختلف شامل خودکار، راحت، پویا و کارایی برخوردار است اما علاوه بر این حالات، در این استیشن اسپرت دو حالت منحصربهفرد بنامهای RS1 و RS2 هم تعبیه شده است. این دو حالت که بهصورت انحصاری قابل تنظیم هستند و با فشردن دکمهٔ RS روی غربیلک فرمان فعال میشوند، هرکدام بسته به تنظیمات راننده، فشار گاز، دقت فرمان و خشکی سیستم تعلیق را تنظیم میکنند.
کابین RS6 تا حد زیادی با A6 یکسان است و بنابراین در اینجا هم شاهد ارائهٔ جدیدترین نسخه از سیستم کابین مجازی آئودی از طریق صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی به همراه نمایشگر ۱۰.۱ اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI، یک صفحهنمایش لمسی ۸.۶ اینچی پایینی برای کنترل سیستم تهویه و یک نمایشگر سربالا هستیم. البته به گفتهٔ آئودی، صفحه آمپر دیجیتالی خودرو به ویژگیهای خاص RS مجهز شده که اطلاعاتی مثل فشار باد تایرها، گشتاور، قدرت خروجی، دمای روغنموتور، فشار بوست، لپ تایم، سنجش شتاب و نیروی G را به نمایش درمیآورد.
علاوه بر این، در کابین RS6 ویژگیهای خاص RS مثل صندلیهای اسپرت و غربیلک فرمان D شکل هم ارائه شده درحالیکه در اینجا تریم فیبر کربنی، پدالهای آلیاژی و نشان قرمزرنگ کواترو روی داشبورد نیز به چشم میخورد. RS6 درعینحالی که خودرویی کاملاً اسپرت و وحشی است اما کاملاً کاربردی بوده و برای استفادهٔ خانوادگی هم مناسب است زیرا از صندوق بار بزرگی به حجم ۵۶۵ لیتر برخوردار است که در صورت خواباندن صندلیهای عقب ظرفیت آن به ۱۶۸۰ لیتر افزایش پیدا میکند.
خبر مهم دیگر در مورد نسل جدید RS6 این است که آئودی تأیید کرده این نسل سرانجام در ایالاتمتحده هم عرضه خواهد شد. این برای اولین بار است که RS6 استیشن در آمریکا عرضه میشود. مدیرعامل آئودی اسپرت آقای «الیور هافمن» در این بار گفته است:
در تاریخ ۲۵ سالهٔ RS، مدل RS6 یکی از نمادهای مطلق با جامعهٔ بزرگ طرفداران در سراسر جهان است. برای اولین بار ما RS6 آوانت را در آمریکای شمالی هم عرضه خواهیم کرد و با این کار وارد بازار جدیدی با پتانسیل بالا میشویم
نسل جدید آئودی RS6 برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش عمومی درمیآید اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است. این استیشن عملکرد بالای جدید از سهماههٔ نخست سال آینده در آلمان و سایر بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد و احتمالاً مدت کوتاهی بعد به ایالاتمتحده هم خواهد رسید.
[دانلود ویدئو]
Amir
۳۰ مرداد ۱۳۹۸اونایی که از ماشینای استیشن خوششون نمیاد واقعا میتونن این همه جذابیت رو ببینن و باز هم نظرشون عوض نشه؟!به نظرم آئودی سنگ تمام گذاشته و من این ماشین رو به دو رقیب هم وطنش کاملا ترجیح میدم
Sajjad
۳۱ مرداد ۱۳۹۸کاملا مات و مبهوت این ماشین شدم
تنها استیشنی هست که خوشم اومد ازش
Dante
۳۰ مرداد ۱۳۹۸واقعا خیلی زیباست .
Bilbo
۳۰ مرداد ۱۳۹۸اومده که زخمی کنه ها….قشنگ پتانسیل داره که بازار درو کنه و نکته جالب اینه این حجم از زیبایی تو قالب یه استیشن ایجاد شده، باورم نمیشد یه روزی یه استیشنی به این جذابیت ببینم. نمای جلو و عقب خارق العاده هست، طراحی داخلی هم سالها جلوتره، سالها…
نیما
۳۰ مرداد ۱۳۹۸اخه چقد خوبه
بهراد
۳۰ مرداد ۱۳۹۸الان که ماشین های پرفورمنس بین ۵۵٠ تا ٧٠٠ (میانگین ۶٢۵) اسب بخار قدرت دارن و برای رانندگی معمولی ٢۵٠ اسب کافیه (حتی کولر باز و تو سربالایی)
فکرشو بکن سال٢٠٢٠ چه غوغایی بشه، میانگین ٢۵ تا زیاد میشه ،( میشه ۶۵٠ و بازه بین ۶٠٠ تا ٧۵٠ شایدم ٨٠٠ اسب بخار)
این روند خیلیم خوبه مشکل اونجایی شروع میشه که پیشرانه بنزینی ممنوع میشه و بارسنگینی رو دوش الکتریکی ها میوفته که باید پاسخگوی سلیقه ها بشن.
اما میزیتی که داره اینه که دنیای الکتریک سریع پیشرفت می کنه و مکانیک یواش(مکانیسم پیشرانه بنزینی از ١٠٠ سال پیش یکیه، ترمز هم زیادی فرقی نکرده،ولی گوشی پنج سال پیش با الان کلی فرق میکنه)
امیدوارم بتونیم تا اون موقع شرایط رو برای ورود الکتریکی ها تو ایران مهیا کنیم.قبل اینکه قوانین واردات دست و پاگیر بشن??
Amirferrari
۳۱ مرداد ۱۳۹۸زهی خیال باطل،تا سال ۲۰۲۰ پیشرانه بنزینی ممنوع میشه؟؟!!?ترمز هم خیلی فرق نکرده??عجب!!!!
(امیدوارم بتونیم تا اون موقع شرایط رو برای ورود الکتریکی ها تو ایران مهیا کنیم.قبل اینکه قوانین واردات دست و پاگیر بشن) یعنی الان تو مملکت گل و بلبل شرایط واسه همه چیز مهیاست فقط همین ماشین برقی وارد بشه دیگه تکمیله!!؟؟؟یعنی میگی قوانین واردات هم الان خوبه فقط باید زودتر دست به کار شیم تا شرایط بد نشده؟!!!!!!????
بهراد
۳۱ مرداد ۱۳۹۸“زهی خیال باطل،تا سال ۲۰۲۰ پیشرانه بنزینی ممنوع میشه؟؟!!”
اینو از کجا حرفای من فهمیدی؟یا تولیدات خودته؟
بجای اینکه سریع ریپلی کنی و مارو با نظراتت مستفیض کنی یبار دیگه با دقت بخون.
من گفتم سال بعد میانگین به این عدد میرسه.و هیچ ربطی به اون موقعی که بنزینی منقرض میشه نداره.
حتما باید بخاطر تو جزئیاتشم بنویسم دقیقا اتحادیه کی اینارو میخواد کنار بزاره؟؟؟!!
تو بقیه پستا و پست موتور ٨ سیلندر کونیگ زگ هم همیکارارو می کنی دیگه.???
کساییم بودن با این قوانین SLS و 911 و آونتادور و ۴۵٨ وارد کردن.ترول جان?
Malt hill
۳۱ مرداد ۱۳۹۸از وقتی یادم میاد این amir ferrari فقط حرف مفت میزنه.
هر چقدر حرف میزنی بیشتر سبک میشی
لطفا .. نزن.
حسین
۳۱ مرداد ۱۳۹۸“امیدوارم بتونیم تا اون موقع شرایط رو برای ورود الکتریکی ها تو ایران مهیا کنیم.قبل اینکه قوانین واردات دست و پاگیر بشن??” اینا رو از کتاب آلیس در سرزمین عجایب نقل کلام کردی دیگه؟!
بهراد
۳۱ مرداد ۱۳۹۸داداش رییس جمهور فرق هیبریدی و برقی و پلاگین هیبریدی رو نمی دونه پایینیا هم متخصص نیستن، یه زمانی تعرفه هیبریدی ۵٪ بود! یعنی بعد منطقه آزاد، ارزونترین انتخاب پریوس هیبریدی پلاک ملی بود حدود ١۵٠ قیمت میخورد،البته همون موقع i8 هم میلیاردی معامله میشد.خیلی ها از این خلا استفاده کردن و جیباشونو پر کردن.مثلا چهارسال پیش کسی تسلا مدل اس وارد میکرد(به فرض محال و مشکلات شارژ)تعرفه چندانی نمی کشیدن روش،شما یکمم ارتباطات داشته باشی ارزون در میاد.
تو ایران یه چیز اولش ارزونه و وارد میشه بعد جلوشو میگیرن همونا چندین سال با قیمت سه الی شیش برابری پادشاهی می کنن مثل اس کلاس و سری هفت و پانامرا،یعنی زرنگی کنی زود بجنبی بردی,نه اینکه گله کنی
https://digiato.com/article/2018/03/17/کاهش-تعرفه-واردات-خودروهای-برقی/
حسین
۴ شهریور ۱۳۹۸عزیز من این حرفایی که گفتی رو منم قبول دارم ولی چه ربطی داره به اینکه یه روزی ماشین های برقی و هیبریدی بیاد ایران و تا سال 2020 موتور بنزینی ممنوع بشه؟؟!! شما گفتی تا این سال تو ایران فلان و بهمان میشه و منم راستش از حرف شما شاخ در آوردم؛ چون خیلی هنر کنن، تا اون سال پرایدو از رده خارج کنن و تیبا رو جایگزینش کنن!!!!
بهراد
۴ شهریور ۱۳۹۸من نگفتم 2020 بنزینی منقرض میشه . اگه اشتباه منظورمو متوجه شدین معذرت می خوام.تا سال 2025 بنزینی تو اروپا ممنوع میشه ولی ممکنه تو کارخونه های کشور های دیگه تحت لیسانس تولید بشه و چون بخش بزرگی از مشتری هاشو بخاطر قوانین ایالتی تو آمریکا از دست میده میمونه بازار های روس و چین و حاشیه خلیج فارس و بنزینی های حجیم فقط برای مسابقات و راننده های اسپرت ساخته میشن.تو ایران ممکنه موج الکتریکی ها با چن تا مشتری مثل داستان نیسان لیف تو انگلستان شروع بشه و بقیه هم ازش استقبال کنن.یه مدت تبلیغات میشه بعد که سایپا و ایرانخودرو فروششون کم شد میان به الکتریکی سازی(شاید 8 سال طول بکشه) تا اون موقع قوانین فضایی برای واردات الکتریکی ها قیمتشونو سه برابر می کنن.فک نکنین امثال تسلا وارد میشن، نهایتش چینی های برقی بازارو پر می کنن
امیر.عارف
۳۱ مرداد ۱۳۹۸هیچ کس منکر توانایی و کیفیت ماشینهای اشتیشن نمیتونه باشه (مخصوصا ایودی) ولی باب سلیقه ی اکثریت مردم ایران نیست . هر چند که تو اروپا محبوبیت بالایی داره
Amir Machine
۳۱ مرداد ۱۳۹۸داداش تو انگار کلا مشکل داریا
تجربههای ناموفق از پیکان استیشن قدیم گرفته تا پژو 405 استیشن و پراید سفری که هیچکدوم فروش خوبی نداشتن و همینطورهیوندای i40 استیشن که وارداتی بود و اصلا طرفدار نداشت، نشون داده ایرانیها علاقهای به ماشین استیشن ندارن، حالا میخواد استیشن اروپایی باشه یا آمریکایی
یعنی فهمیدن موضوعی به این سادگی اینقدر سخته؟
کسی که شورشو درآورده دقیقا خوت تویی
نوید جهرمی
۳۱ مرداد ۱۳۹۸دقیقا سلیقه عموم ایرانی ها نشون داده هیچی از کاربری ماشین و خرید ماشین متناسب با نیازشون نمیدونن. به دنبال قیافه ماشین، آپشن، قدرتن و درمجموع میگن ماشین پاخور باشه. حالا هر کوفتی میخوان بهشون قالب کنن، بکنن با هر قیمتی.
عارف
۲ شهریور ۱۳۹۸دوست عزیز امیر ماشین بازم ماستها رو ریختی تو قیمه ها . درست میخوندی بعد جواب میدادی . تا بدونی کی شورشو در آورده
ایلیا
۳۱ مرداد ۱۳۹۸چی میگی واسه خودت؟
برگشتم چند بارکامنت دوستمون رو خوندم ببینم درست ریپلای کردی؟!
میگه ماشین خوبیه ولی ایرانیا زیاد استیشن دوس ندارن، آمریکایی باز چیه دیگه این وسط؟ حالت خوش نیست انگار؟
خب معلومه که ایرانیا استیشن دوس ندارن این دیگه جای بحث داره؟
یجوری جواب دادی فکر کردم بنده خدا فحش داده
ایلیا
۳۱ مرداد ۱۳۹۸عاشق سینه چاک این ماشینم، هم این و هم بقیه استیشن ها.
دوستان شما چطور تا حالا به ارزش فضا توی ماشین خانوادگی پی نبردید؟ ظاهر عادی میشه ولی فضا همیشه لازمه.
من گاهی برای جا کردن ی بالش دیگه توی صندوق ماشین ربع ساعت کلنجار میرم، برای کسی مثل من که عتشق مسافرتم ماشین استیشن ی ی رویاست.
وقتی ماشین جدید معرفی میشه بلافاصه میرم سراغ فضای اتاق، فضای پا و گنجایش صندوق، آمریکایی ها حق دارن که میگن هرچی بزرگتر بهتر.
MAHDI
۳۱ مرداد ۱۳۹۸خیلی خوبه.رقیب خیلی خوبی هستش واسه آلپیناB5 واگن ومرسدس E63S واگن وپورشه پانامرا اسپرت توریسمو!!!!!!
حسین
۴ شهریور ۱۳۹۸هر چقدر هم این ماشین قدرت و امکانات و زیبایی داشته باشه که داره، اما بازم نمیدونم چرا خساست به خرج دادن و به جای کلاچ ِDual از کلاچ معمولی استفاده کردن؟!!! قطعا مثل قبل بازم جلوی رقبا مثل M5 و E63 کم میاره به همین دلیل.