آئودی

Q8 کانسپت، پرچم‌دار آیندهٔ آئودی در دیترویت

آئودی کار خود را در بخش SUVها با مدل Q7 آغاز کرد که هنوز هم به‌عنوان پرچم‌دار این شرکت باقی‌مانده است؛ اما در نمایشگاه خودروی دیترویت، این خودروساز آلمانی کانسپت جدید Q8 را معرفی کرده است و قصد تولید آن‌را دارد. Q8 که پرچم‌دار جدید آئودی خواهد بود، فرمی کوپه مانند دارد که به همین دلیل در داخل فضای سر کافی برای تنها چهار نفر را ارائه می‌کند اما درواقع کشیده‌تر و عریض‌تر از نسل دوم Q7 است که دو سال پیش در همین نمایشگاه معرفی شد.

audi-q8_concept-2017-1024-01

آئودی می‌گوید Q8 کانسپت ترکیبی است از یک کوپهٔ اسپرت و جذاب با قابلیت‌های یک SUV سنتی و این کاملاً صحیح است. همچنین با وجود فرم شیب‌دار و کوپه مانند سقف، کابین فضای کافی برای سرنشینان عقب را ارائه می‌کند. این مهم به لطف فاصلهٔ محوری کشیدهٔ ۳ متری Q8 به دست آمده است. این کانسپت نشان‌دهندهٔ نقاط قوت آئودی در هر دو بخش طراحی و تکنولوژی است درحالی‌که نگاهی اجمالی هم از طراحی SUV فول سایز آیندهٔ ارباب حلقه‌ها را نشان می‌دهد.

در این خودرو یک نمایشگر سربالای جدید ارائه شده است که بزرگ‌ترین نمونه در صنعت خودروسازی بوده و برای اولین بار در نسل آیندهٔ A7 به تولید خواهد رسید. همچنین نسخهٔ جدیدی از صفحه آمپر دیجیتالی مجازی آئودی نیز در Q8 ارائه شده که ویژگی‌های جدید و وضوح بالاتری دارد. دو نمایشگر دیگر هم به‌صورت یکپارچه در کنسول وسط تعبیه شده که برای کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و تنظیمات خودرو مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین چهار صندلی لوکس تکی هم برای سرنشینان خودرو ارائه شده است.

audi-q8_concept-2017-1024-10

این کانسپت همچنین طراحی ظاهری بسیار تهاجمی‌تری نسبت به Q7 دارد. در Q8 شاهد جلوپنجرهٔ هشت‌ضلعی بزرگ، پنجره‌های جانبی بدون قاب، شانه‌های عضلانی، رینگ‌های ۲۳ اینچی و دیسک‌های ترمز ۲۰ اینچی کربن سرامیکی هستیم.

آئودی در این کانسپت از یک قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ به همراه یک موتور الکتریکی و یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده کرده است. خروجی کل این مجموعه ۴۴۲ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است که می‌تواند این SUV بزرگ را در ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. به ادعای آئودی، این خودرو بر روی کاغذ در هر صد کیلومتر تنها ۲.۳ لیتر سوخت مصرف می‌کند درحالی‌که می‌تواند ۶۰ کیلومتر را هم تنها با استفاده از باطری‌ها و به‌صورت تمام برقی طی کند.

همچنین سازندهٔ آلمانی یک پکیج باطری لیتیوم یون ۱۷.۹ کیلووات ساعتی برای این SUV در نظر گرفته است که شارژ کامل آن با شارژرهای ۷.۲ کیلوواتی در حدود دو و نیم ساعت طول می‌کشد. آئودی گفته است که سیستم کواترو نیروی قوای محرکهٔ هیبریدی Q8 را با کنترلی عالی به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد و ثبات و پویایی آن‌را افزایش می‌دهد. آئودی می‌گوید این کانسپت پیش‌نمایشی است از نسخهٔ تولیدی Q8 که سال آینده معرفی خواهد شد و به دیگر SUVهای گروه فولکس‌واگن یعنی بنتلی بنتایگا، پورشه کاین و لامبورگینی اوروس خواهد پیوست.

audi-q8_concept-2017-1024-05

همراه شما هستیم با پوشش کامل آخرین و جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷، لحظه‌به‌لحظه در دیترویت با پدال…

detroit-autoshow-2017

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Viper ACR

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    همه ی چیزی که دلت میتونه بخواد…

  2. Parker

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    زیبا و بی نقص

  3. احمد

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    جلو پنجره 8 ضلعی رو هم قبلا هیوندا زده

    1. امین

      ۲۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (97 ديدگاه)

      مدلو لطف میکنید لطفا؟

      1. احمد

        ۲۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (128 ديدگاه)

        نمونه کانسپت های جنسیس جی 80 جلو پنجره هشت ضلعی زدند اینم لینکش اونی که واسه آئودی آرزو واسه هیوندا خاطرست
        https://www.youtube.com/watch?v=QBwcS9N15k8

        1. Hamid...Audi

          ۲۲ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (713 ديدگاه)

          فرم شش ضلعی گونه جلو پنجره مختص خود آئودیه که به این شکل تعمیم داده شده.بعدشم دمت گرم کلی به کامنتت خندیدم
          “اونی که واسه آئودی آرزو واسه هیوندا خاطرست”
          میتونی جلو پنجره شش ضلعیه آئودی رو در طیف وسیعی از محصولات هیوندای ببینی.
          والا تعصب به برند های با سابقه و صاحب سبک دیده بودم ولی تعصب به هیوندای که اسم و لوگوش از هوندا الهام رفته شده و جلو پنجره ش از آئودی کپی شده بی معنیه.
          احتمال زیاد جزو دار و دسته ی آسان موتور باشی.

        2. Parker

          ۲۲ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          اونی که واسه آئودی آرزو واسه هیوندا خاطرست
          😂
          😂😂
          😂😂😂
          😂😂😂😂
          😂😂😂😂😂😂
          😂😂😂😂
          😂😂😂
          😂😂
          😂
          ای وای بر من.
          2 ساعته دارم می خندم هنوز چیزی که گفتی برام خنده داره.
          امیدوارم همیشه تو این سایت حضور داشته باشید و فضایی شاید رو برای بقیه ی کاربران ایجاد کنید.
          خیلی باحالی رفیق… دمت گرم.

        3. احمد

          ۲۲ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (128 ديدگاه)

          آئودی جلو پنجرش 4 ضلعی بوده تا همین 2 سال پیش بعضی خودروهاش جلوپنجره 4 ضلعی تولید میکرده هیوندا سال 2006 کانسپتی میده بیرون با جلو پنجره 6 ضلعی
          https://www.netcarshow.com/hyundai/2006-arnejs_concept/1024×768/wallpaper_01.htm
          2 سال بعد سال 2008 آئودی هم یه کانسپت با جلوپنجره 6 ضلعی میده بیرون
          https://www.netcarshow.com/audi/2008-a1_sportback_concept/1024×768/wallpaper_01.htm
          رو هوا حرف نمیزنم با سند و مدرک صحبت میکنم جلو پنجره 8 ضلعی ام که توضیح دادم هیوندا زودتر طراحی کرده لینکش قرار دادم جنسیس جی 80 سال 2015 عرضه شده نمونه طراحیشم واسه همون ساله لینکشم قرار دادم
          پارکر میخندی
          اون جمله شوخی طنز بوده فضایی شاید شاید بیافرینم

        4. امین

          ۲۴ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (97 ديدگاه)

          داداچ کاری به هیچی ندارما
          شمردن که بلدی ؟
          بشین اضلاع همین جی80 رو بشمار ببینم چطوری به عدد هشت میرسی
          اگرم کانسپتش سال 2006 مال خودش بود باید زودتر از آئودی به تولید میرسوند
          که تا جایی که میدونم تا مدلای 2012 جلوپنجره شش ضلعی دیده نشده توی هیوندای
          بازم اگ دوس داشتی بمون سر بزن خوشحال میشیم
          شما سرچ کن audi A1 2008 concept
          عکساش میاد
          نمیدونم شایدم شایعه س
          به فرض که هیوندای اول کانسپت داد
          ولی با تعجب میبینیم که مدلای جدید هویندای همیشه به سمت آئودی تر شدن دارن پیش میرن
          عجیبه اصن

        5. احمد

          ۲۵ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (128 ديدگاه)

          گفتم نمونه کانسپت های جنسیس جی 80 نگفتم خود جنسیس جی 80
          لینکشم قرار دادم با فیلترشکن بیایی میبینی تو کلیپ طراحی های مختلفی واسه جی 80 داشتند تو یکی از این طراحی ها که اول کلیپم نشون میده جلوپنجره 8 ضلعی طراحی شده این از این
          در مورد جلوپنجره شش ضلعی زدی تو فاز دبه در آوردن عزیزم … تو بحث طراحی مهم اون شرکت یا کسی که اولین بار طراحی کرده و به نام خودش ثبت کرده ممکنه همون خودرو رو اصلا تولید نکنه ولی نوع طراحی به نام اون شرکت یا فرد ثبت شده و قسمت هایی از همون کانسپت در خودرو های آیندش به کار ببره گفتی : تا جایی که میدونم تا مدلای 2012 جلوپنجره شش ضلعی دیده نشده توی هیوندا بیا اینم هیوندای توسان سال 2010 با جلوپنجره 6 ضلعی
          https://www.netcarshow.com/hyundai/2010-tucson/1024×768/wallpaper_01.htm
          آئودی 2011 A1
          https://www.netcarshow.com/audi/2011-a1/ با جلو پنجره شش ضلعی داد بیرون از لحاظ تولید انبوه هم حساب کنی هیوندا زودتر اقدام کرده هیوندا تو بحث طراحی به نظرمن در جایگاه اول تا سوم قرار داره در زمینه طراحی خودرو هم زیاد هزینه کرده
          باقی بقایت

      2. امین

        ۲۶ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (97 ديدگاه)

        لطف میکنی بقیه ی پتنت های ثبت شده ی شرکت نوآور هیوندای رو بفرمایی ؟
        شش ضلعی و هشت ضلعی و هزارضلعی همش مال هیوندای باشه اصلا
        نوآوری های دیگه رو میخواستم ؟؟؟

  4. mehran.Jy

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    داخلش عالیه ولی بیرون زیادی فانتزیه. برای اینکه تولید بشه باید یکم اغراق رو ازش کم کنن.

    کم کم داریم به یه نبرد تمام عیار دیکه تو یه کلاس جدید بین سه غول آلمانی نزدیک میشیم

  5. datsun

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3960 ديدگاه)

    آخه تو پدال هم باید به نیسان ظلم بشه:-(
    روگ اسپورت دو روز پیش معرفی شد امروز هم یه کانسپت معرفی کرد ولی تو پدال خبری نیست

  6. رامکال

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    فوق العادست.
    مجید تبریک من رو پذیرا باش.

    1. Parker

      ۲۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      ممنون رامکال جان.
      آلمانی باز بزرکوار.

  7. روح الله

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (135 ديدگاه)

    روزی نیست پدالو باز کنم وخبری از audiنباشه.آفرین به اینهمه تلاش وپشتکار…

  8. AK_007

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    من طراحی مینیمالیستی مدل های عادی رو بیشتر دوست دارم
    چ خارج چ داخل ماشین
    ی نگاه ب A8 و A7 بندازید میفهمید!

  9. امین

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (97 ديدگاه)

    باید منتظر مدلای ارزونترش با لوگوی هیوندای باشیم

  10. حميد

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    عاشق طراحی به این سبک برا اس یو وی ها هستم

  11. علیرضا

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (754 ديدگاه)

    فقط حیف که جلو پنجره کمی تا حدودی مزراتیه

  12. سیاوش

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (223 ديدگاه)

    عالی

  13. مهدی

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (552 ديدگاه)

    زیباییش به لکسوس و آلفا رمو ئو و بی ام و و مرسدس جگوار و مازراتی و … نمیرسه

  14. جواد

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    ((اونی که برای آئودی آرزو و برای هیوندا خاطرست))
    بعد گفتن این جمله دقیقا چه حسی داشتی خیلی خوشحال بودی که همچین جمله سنگینی رو گفتی.
    تو روز روشن میان از جلو پنجره آئودی کپی میزنن چند وقت بعدم به اسم خودشون درمیارن.
    من جای رییس جمهور این مملکت بودم تورو از ایران اخراج میکردم.
    من که رفتم با اسید حموم بگیرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا