جَو ایدهآلی در زمان عرضه سدان جدید آلفارومئو جیولیا ایجاد شده بود؛ اما موفقیت جدیدترین محصول این کمپانی یعنی شاسیبلند استلویو برای این برند ایتالیایی بسیار حیاتیتر است. در کل انتظار میرود حدود دوسوم فروش آلفارومئو در انگلستان متعلق به این خودرو باشد و همین داستان در سایر نقاط جهان نیز احتمالاً برقرار خواهد بود.
استلویو برای موفقیت باید اصول اساسی آلفارومئو را با خود به همراه داشته باشد. بازار شاسی بلندهای پریمیوم شلوغتر از همیشه بوده و اولین یورش آلفا به این بخش بازار نمیتواند تنها محصولی قابلقبول باشد. این خودرو باید چیزی بیشتری از ظاهری زیبا را ارائه نماید. دستاندرکاران مجله اتو اکسپرس برای اولین بار پشت فرمان این خودرو نشستهاند تا ببینید این قدبلند ایتالیایی در جادههای ایرلند شمالی چه رفتاری از خود نشان میدهد.
کار طراحان دپارتمان طراحی آلفارومئو بسیار خوب بوده است. به نظر ما این خودرو از اکثر زوایا زیباترین شاسیبلند بازار بوده و به آسانی میتواند بیشتر از رقبای خود سرها را برگرداند. تنها انتقاد ما از این خودرو نمای سهچهارم عقب است که ظاهری پفکرده و برآمده را نشان میدهد.
کابین نیز همانند ظاهر خودرو ظریف و زیبا بوده اما هنوز هم از بینقص بودن فاصله دارد. ظاهر کابین هوشمندانه بوده و احساس مزراتی را منتقل میکند. البته نباید از امضای آلفارومئو در کابین که همان نشان دهندههای قرار گرفته در گودی است غافل شد. موقعیت قرارگیری راننده در پشت فرمان ۱۹۰ میلیمتر بالاتر از جیولیا بوده و دید بهتری ایجاد میکند. داشبورد نیز خیلی به سمت راننده خمیده نشده است. صندلیهای خودرو نیز حمایت خوبی از بدن به عمل میآورند.
طراحی داشبورد خلاقانه بوده و اکثر دکمهها به دقت کار خود را انجام میدهند. تنها چیزی که جای شرمساری دارد سیستم اطلاعات سرگرمی است که با استانداردهای بهترینهای این کلاس فاصله داشته و صفحهنمایش ۸.۸ اینچی آن فاقد کاربرد بالای نمونههای پیشرفتهتر رقباست. گرافیک این صفحهنمایش نیز خوب نیست.
استفاده از آلومینیوم در اکثر بخشهای بدنه و سیستم تعلیق باعث شده وزن سنگینترین مدلهای استلویو نیز از ۱۶۶۰ کیلوگرم تجاوز نکند و باعث شود این خودرو سبکترین شاسیبلند کلاس خود باشد. شما این موضوع را فوراً در زمان عبور از پیچ متوجه خواهید شد و شاهد احساس چابکی و نبود حرکات بدنه خواهید بود. حتی افرادی که از شاسی بلندها متنفرند نیز تحت تأثیر عملکرد استلویو قرار میگیرند. این خودرو همانند یک جیولیای کمی قدبلندتر و پفکردهتر احساس شده و تحسین همگان را برمیانگیزد.
فرمان خودرو سبک اما دقیق بوده و در حالت نرمال سریع عمل میکند. زمانی که حالت دینامیک را انتخاب کنید فرمان سنگینتر میشود. پاسخ پدال گاز نیز تیزتر شده اما تغییری در ترمزهایی که عکسالعمل سریعی دارند ایجاد نمیشود. خودروی حاضر در تست از سیستم چهار چرخ محرک Q4 سود برده است. این سیستم میتواند تا حداکثر ۵۰ درصد گشتاور را به چرخهای جلو انتقال دهد. اگرچه ما این فرصت را نداشتیم که خودرو را در شرایط بارانی یا آفرود تست کنیم اما فاصله کمتر خودرو از سطح زمین به این معنی است که استلویو نمیتواند با لندروور دیسکاوری اسپورت شاخبهشاخ شود.
ما همچنین دوست داریم استلویو را بدون رینگهای ۲۰ اینچی تست کنیم زیرا این رینگها سواری خودرو را تحت تأثیر قرار داده و در سطوح سنگفرشی باعث ناهنجاری میشوند. با این حال آرامش و رفاه خودرو قابلاحترام بوده و تنها در سرعتهای بالاتر کمی صدای باد به کابین نفوذ میکند.
ما شکایتی درباره پیشرانه دیزل استلویو نداریم. این پیشرانه ۲.۲ لیتری سریعاً دور گرفته و وزن کم خودرو به همراه گیربکس بسیار روان ۸ سرعته ZF به هماهنگی کل مجموعه کمک زیادی میکنند. مصرف سوخت خودرو نیز با توجه به استفاده از سیستم چهار چرخ محرک قابلقبول است. انتظار میرود بیش از ۸۰ درصد خریداران استلویو در بریتانیا این پیشرانه را سفارش دهند.
مشخصات آلفارومئو استلویو ۲.۲ (۲۱۰) Milano Edizione
قیمت: 43990 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۲ لیتری توربودیزل
قدرت/گشتاور: 207 اسب بخار/۴۷۰ نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 6.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: 215 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
علی
۱۹ مهر ۱۳۹۶دوستان اگه منطقی باشیم در مقابل رقبا چیز خاصی نداره
Ferrari
۱۹ مهر ۱۳۹۶دوست عزیز رقبای این ماشین تجربه ی زیادی به دلیل حضور طولانی مدت توی این کلاس بدست اوردن.الفا بدکار نکرده نسخه پرفورمنس این شاسی بلند دینامیک بهتری نسبت به رقبا داره اما باید برای کابین متریال باکیفیت تر و سیستم اطلاعات و سرگرمی بهتری درنظر میگرفت متاسفانه الفا و مازراتی بخاطر کاهش هزینه ها بعضی از قطعات رو از کرایسلر میگیرن که این اصلا برای این برندها خوب نیست خریدن اگه فیات کرایسلر رو نمیخرید و روی الفا و مازراتی سرمایه گذاری میکرد خیلی زود به نتیجه میرسید
یانکی
۲۰ مهر ۱۳۹۶چرا حرف بدونه فکر میزنی اول این که کرایسلر تو لوکس بودن یه سرو گردن از اینا بالاتره دوم اینکه سیستم آکانکت کرایسلر جزء بهتریناست که باید از اون بهره میبردن سوم کیفیتش عالیه 4 اشتباه اینجاست که آلفا و مازراتی باید تو کلاسه محدود به کوپه وسدان وهات هاچ فعالیت کنند و suv سازی رو بسپارن به بابایه suv سازیه جهان jeep. و داج یا نهایت تو این کلاس لک لک کنند حیف از این که داج و جیپ میفروشن تو گروه ولی پلت فرم به اسم آلفا که2 هاچ پیزوری و یه کوپه توپ داره
Ferrari
۲۰ مهر ۱۳۹۶یانکی
دوست عزیز چرا داستان میگی اخه اول برو بخون وضعیت کرایسلر قبل از اینکه توسط فیات خریداری بشه چطوری بوده بعد بیا از من ایراد بگیر کرایسلر یه کمپانی کاملا ورشکسته بوده که فیات اون کمپانی رو با وامی که از دولت امریکا گرفت خرید و کلی هم سرمایه حروم کرد ولی نتیجه نداده این سرمایه گذاری و سرعت پیشرفتش هم خیلی کمه الان اوضاع اقتصاثی دنیا خوبه وضعیت فروش یرندهای کرایسلر جالب نیست مطمئن باش اگه رکود اقتصادی پیش بیاد اولین کمپانی مه ورشکسته میشه فیلت هستش بخاطر کرایسلر
بجای اینهمه ولخرجی مردن و خریدن کرایسلر اگه اون پول روی الفا و مزراتی سرمایه گذاری میشد خیلی زودتر فروششون بالا میرفت و به سودهی میرسیدن وفراری هم از فیات جدانمیشد
الان قیمت بنزین پایینه بخاطر پایین بودن قیمت نفت جیپ فروش خوبی داره درحالی که تا جندسال پیش یکی از زیان ده ترین برندهای کرایسلر بود
(ali(chevy nova
۲۰ مهر ۱۳۹۶فرارى
دوست من اونکه مىگى خرىد کرایسلر اشتباه بود از پاىه اشتباست
فىات قصدش از خرىد کراىسلر چند چىز بود که مهم ترىنش ورود به امریکا و دسترسى به بازار اون کشور بود
مطمئن باش اگه پول خرىد کرایسلر رو صرف الفا و لانچىا مىکرد هىچ سودى نداشت چون الفا و لانچىا از سالها قبل دچار رکود شدید بودن و هنوزم که هنوزه نشده که بىرون بىان از رکود اما جىپ که شما مىگى ضرر ده بوده همىن الان روى هم اندازه ى 2 برابر فروش کل الفا و لانچىا و مازراتى فروش داره
مشکل اصلى الان فقط بدهى گذشته کرایسلر هستش که باىد پرداخت بشه
(ali(chevy nova
۲۰ مهر ۱۳۹۶موضوع مهم دىگه این هستش که یک سرى بخشها تو شرکت فىات کرایسلر ضررده هستش
اولىش لانچىا هست
تو این مجموعه لانچىا اصلا معلوم نیست چکارس و تنها چند مدل خىلى محدود داره براى بازارهاى محدود
بعدش الفا هستش که با اینکه چند مدل جدید هم معرفى کرده هنوزم فروشش کمه و فقط منابعى رو که به مدلهاى جدید این شرکت تخصىص دادن الکى به باد رفت
مشکل بعدى محصولاتى نظىر دوج دارت. کرایسلر 200 و جىپ پاترىوت بود که خوشبختانه از رده خارج شدن
پس نباید گفت همش تقصیر کرایسلر هست
فىات قبل خرید کراىسلر هم مشکل داشت
الف.ی
۱۹ مهر ۱۳۹۶شاید در مورد این نسخه حق با شما باشه ولی نسخه کوادریفولیو واقعاً رقیب دردسر سازیه برای بقیه
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۹ مهر ۱۳۹۶این رو شما باید به عوامل سایت کار اند درایور بگید که این ماشین رو بالاتر از ((ولار)) قرار دادن.
من واقعا نمیدونم به چه علتی،البته با امیر جان در سایت بحث کردیم،ولی اصلا قانع کننده نبود برای من که مثلا از این انجین چقدر قدرت گرفته و چقدر مصرف سوختش کمتره((البته تو تست epa خیلی فرق نمیکنه و حدود 400 سی سی مصرف سوخت ولار بالاتره))
طراحی داخلی و سیستم اطلاعات و سرگرمی هم در مقابل ولار هیچ حرفی برای گفتن نداره.
طراحی داخلی استلویو کِدِر و تیره هستش و حس لوکس بودن رو نداره و در مقابل طراحی داخلی دراماتیک ولار هیچ حرفی برای گفتن نداره.
علیرضا
۲۰ مهر ۱۳۹۶صد در صد طراحی داخلیش از ولار بهتره طراحی داخلیش نزدیک به بنز سی کلاسه طراحی خارجی هم سلیقه ایه به نظر کیفیت مواد لندروور بهتر باشه و لوکس تر فنی هم نمیتونم نظر بدم
مهراب
۱۹ مهر ۱۳۹۶دقیقا اون چیزیه که باید باشه
ماتئوس
۱۹ مهر ۱۳۹۶دیگه زیبا ترین نیست … این نظر نویسندس
mohammad_FM 480
۱۹ مهر ۱۳۹۶خب شاید زیبا باشه ولی از نظر من نیست…
بنظرم این جلو پنجره رو شاسی بلند ججواب نمیده و بنظرم بیشتر عجیبه تا زیبا همینطور چراغاش هم زیاد جالب نیستن اما وقتی باز نگاش میکنم انگار یه چیزی داره که توجه ادمو جلب میکنه
الف.ی
۱۹ مهر ۱۳۹۶طراحی هماهنگی داره ولی به نظرم زیادی ساده است میتونستن خیلی بیشتر از خطوط شکسته استفاده کنن
امین
۱۹ مهر ۱۳۹۶بعد از مدتها یه ماشین زیبا دیدم
Omid622
۲۱ مهر ۱۳۹۶داخلش حس مزدا ۳ بیست هزار دلاری به آدم میده جا داشت کابین زیباترین داشته باشه با این قیمت