پس از مدتها غیبت سرانجام تایپ S مشهور به سبد محصولات آکورا ملحق خواهد شد.
ما دربارهی TLX تایپ S مدل ۲۰۲۱ صحبت میکنیم که از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو استفاده خواهد کرد و قدرت آن بسیار بیشتر از نیروگاه پیشین تایپ S یعنی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با خروجی ۲۹۰ اسبی و گشتاور ۳۶۲ نیوتون متری خواهد بود.
تایپ S جدای از پیشرانه جدید به سیستم ترمز پرفورمنس و سیستم چهار چرخ محرک سوپر هندلینگ آکورا مجهز خواهد بود؛ اما یکچیز در تایپ S جدید دیده نخواهد شد و آنهم گیربکس دستی است.
پس از رونمایی TLX جدید در روزهای گذشته برخی رسانهها با آکورا درباره احتمال عرضه تایپ S با گیربکس دستی تماس گرفتند و این خودروساز نیز اعلام کرد فعلاً برنامهای برای عرضه گیربکس دستی در TLX جدید وجود ندارد.
به این ترتیب احتمالاً گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک تنها گزینه موجود خواهد بود. شاید این خبر برای برخی طرفداران ناراحت کننده باشد اما گیربکس اتوماتیک این خودرو از تکنولوژی اسپورت شیفت سود برده و نسبت به گیربکسهای ۸ و ۹ سرعته قبلی بهبودهای زیادی دارد. آکورا همچنین گفته تایپ S از تنظیمات منحصربهفرد گیربکس برای مشخصات گیراتر و تیزتر استفاده خواهد کرد.
تصمیم آکورا برای عرضه محصول جدید خود با گیربکس دستی غیرمنتظره نیست اما مدلهای تایپ S به خاطر گیربکسهای دستی خود شناخته شدهاند. آخرین نمونه از تایپ S خودروی TL 2008 بود که پیشرانه ۳.۵ لیتری آن قدرت ۲۸۶ اسبی و گشتاور ۳۴۷ نیوتون متری داشته است. این خودرو با یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۵ سرعته اتوماتیک عرضه شده بود.
البته نمونههای دستی دیگری نیز وجود داشته که از جمله آنها میتوان به RSX تایپ S مدل ۲۰۰۲ با قدرت ۲۰۰ اسبی و گیربکس ۶ سرعته دستی اشاره کرد. حتی مدل لوکس ۳.۲ CL تایپ S نیز با گیربکس ۶ سرعته دستی در دسترس بوده است.
[دانلود ویدئو]
ممد ژانگولر
۱۱ خرداد ۱۳۹۹بهتر
گیربکس اتومات یک چیز دیگست
دوستان همه با هم با لهجه غلیظ ژاپنی بگیم آکوراااااااااااااااااااا?
خیلی حس باحالی داره تلفظش یک لحضه فکر کردم سامورایی هستم ?
جواد خطر
۱۱ خرداد ۱۳۹۹یِ زبون گفتاری بینِ خیلی از ما ایرونیا مخصوصاً اونایی عشقِ ماشینَنو ماشین بازن هَس که میگه ماشین گیربُکس دَسی یِچیزْدیگَس اصاً بزار یِ جور دیگِ بگَم تا مُلتَفِت شین…..نه عشق نه خورشید چون هردوشون غوروب میکونن ولی ماشینِ گیربُکس دَسی هیچوقت غوروب تو کارش نیس
جواد خطر
۱۱ خرداد ۱۳۹۹مَمَد داداش نظرت مُحترم ولی گیربُکس دَسی یِ چیزْدیگَس
ممد ژانگولر
۱۱ خرداد ۱۳۹۹داش جواد یک دونه ایی اونی که یک چیز دیگست خودتی ?
برات جواب گذاشتم تو مطلب قبلی و چاپش نکردن نمیدونم چرا
Hamidreza
۱۱ خرداد ۱۳۹۹گیربکس دستی لذت رانندگی رو چند برابر میکنه
اما خب واسه همچین ماشینی که منم دوسش دارم اتومات بهتره
ممد ژانگولر
۱۱ خرداد ۱۳۹۹چقدرم تو ایران گیربکس دستی میچسبه
الخصوص ترافیک همت
حمید جون داداش برات دعا میکنم همیشه تا آخر عمرت ماشین گیربکس دستی داشته باشی و از زندگیت لذت ببری
Hamidreza
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ماشین گیربکس دستی داریم
شهر شلوغ نیستم و زیاد تو ترافیک گیر نمیکنم
در ضمن
کسی که رانندگی با گیربکس دستی ( که واقعا لذت رانندگی رو 10 برابر میکنه ) بلد نباشه راننده نیس
یه چیز رو بگم
برای مصرف روزانه و شهری و … واقعا گیربکس اتومات حیاتیه
ولی وقتی میخوای بری خارج شهر و از رانندگی لذت ببری ؛ فقط گیربکس دستی!!!
واسه همینه عاشق GT350 هیچوقت یه موستانگ GT 2020 نمیخره
Farzad
۱۱ خرداد ۱۳۹۹آکیورا هم میگن البته
MASIHA
۱۱ خرداد ۱۳۹۹طراحی زیبا و دلنشینی داره از بیرون
ولی داخلش یکم شلوغه
در کل دوسش داروم.
amir
۱۱ خرداد ۱۳۹۹چیه این اکورا اصلا؟!عاشقشم
امیررضا
۱۱ خرداد ۱۳۹۹واقعاً طراحی جذابی داره. من به شخصه طراحی های محافظ کارانه رو دوست دارم ولی این مدل مخصوصا تو کابین خوش درخشیده. خیلی قشنگه
sina
۱۱ خرداد ۱۳۹۹عاشق اون حجم کاپوتش شدم اصن
گیربکس دستی فقط درصد طرفدار داره لذا خعلی دور از ذهن نیست عدم عرضه اش
فرشاد
۱۱ خرداد ۱۳۹۹با این همه دست انداز و ترافیک باید فاتحه گیربکس دستی رو خوند