مرحلهٔ مقدماتی، گروه پانزدهم، شاسیبلندهای میان سایز لوکس، دوئل چهارم
نتایج دوئل قبلی بین لندروور دیسکاوری و بامو X5
مجموع آراء: ۱۲۸۲
آراء بامو: ۹۰۲
آراء لندروور: ۳۸۰
پیروز دوئل: بامو X5 با کسب ۷۰ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
رنجروور اسپرت | آئودی Q7 |
آئودی Q7 | |
لینکلن ناتیلوس | جنسیس GV80 |
لینکلن ناتیلوس | |
لندروور دیسکاوری | بامو X5 |
بامو X5 | |
لینکلن اویاتور | آکورا MDX |
؟ | |
لکسس RX | فولکسواگن توآرگ |
؟ | |
مرسدس بنز GLE | ولوو XC90 |
؟ | |
جیپ گرند چروکی L | لکسس GX |
؟ | |
کادیلاک XT6 | اینفینیتی QX60 |
؟ |
لینکلن اویاتور
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۸
پلتفرم: CD6 فورد
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۹.۲ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۳,۰۸۰ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۱,۸۵۶ دستگاه
دارای رتبهٔ Top Safety Pick از IIHS
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 توئین توربوی قدرتمند، طراحی بیرونی شیک، کابین لوکس با طراحی زیبا و متریال چشمگیر، تعادل خوب بین تجمل و پرفورمنس
نقاط منفی: فضای محدود صندلیهای ردیف سوم، قیمت گران بالاترین تیپها که وارد محدودهٔ نویگیتور میشود
چکیده: اویاتور تمام ویژگیهای نویگیتور، از طراحی گرفته تا تجمل را در پکیج کوچکتری ارائه میکند که راحتتر در پارکینگ خانه جای میگیرد
آکورا MDX
تاریخ معرفی: ژانویهٔ ۲۰۲۱
پلتفرم: –
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: – از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۴۷,۸۱۶ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳۶,۷۹۱ دستگاه
دارای رتبهٔ Top Safety Pick+ از IIHS
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی شیک، شاسی بهطور شگفتانگیزی چابک، کابین با تکنولوژی بالا، بهبود فضای بار و سرنشینان نسبت به نسل قبلی
نقاط منفی: عدم ارائهٔ سامانهٔ چهارچرخ محرک بهصورت استاندارد، لمسی نبودن نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی و پد لمسی پردردسر، فضای تنگ صندلیهای ردیف سوم، رقبا با قیمت ارزانتر تجهیزات بیشتری دارند
چکیده: کراساوور پرچمدار آکورا بازطراحی همه جانبهای را در نسل جدید تجربه کرده است اما هنوز هم بهاندازهٔ برخی از رقبا شیک و مُد روز نیست
مقایسهٔ مشخصات فنی
لینکلن اویاتور | آکورا MDX | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۲۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۰ نیوتن متر | ۳۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۴ ثانیه | ۶.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۰ ثانیه | ۱۵.۱ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ | ۴۹.۳ متر | ۵۱.۸ متر |
حداکثر سرعت | ۲۳۵ کیلومتر/ساعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۶ لیتر | ۷۰ لیتر |
وزن | ۲۲۳۷ کیلوگرم | ۲۰۴۷ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۲۵۴۰ کیلوگرم | ۲۲۷۰ کیلوگرم |
طول | ۵,۰۶۲ میلیمتر | ۵,۰۳۹ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۲۵ میلیمتر | ۲,۸۹۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۵۱۰ لیتر | ۴۵۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۶ یا ۷ نفر | ۷ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۵۲,۵۶۰ دلار | ۴۸,۲۴۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۵۵,۰۶۰ دلار | ۵۰,۲۴۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
شاهرخ
۱۱ مرداد ۱۴۰۰تمام مشخصات لینکن بهتره
از طراحیشم بیشتر خوشم میاد
خوشنام
۱۱ مرداد ۱۴۰۰چرا رای گیری تموم شده؟!
AMG GT R
۱۱ مرداد ۱۴۰۰انتخاب من لینکلن چون همه چیزش بهتره اعم از قدرت گشتاور صفر تا صد حجم صندوق فضای داخلی و … اونم فقط با 4000 دلار بیشتر
Irani
۱۱ مرداد ۱۴۰۰پس چرا انتخاب خود آمریکایی ها آکورا است؟
آمار فروشش 2 تا 3 برابر لینکلن است!
محمدرضا
۱۱ مرداد ۱۴۰۰چون بالای ۹۹٪ افرادی که خودرو میخرن اطلاعاتشون نصف افرادی مثل ما نیست.یعنی اصلا اطلاعاتی در مورد خودرو ندارن.
مثلا با این که ابعادشون اختلاف ناچیزی داره ولی لینکلن ۱۳سانت فاصله محوریه بیشتر و ۶۰لیتر صندوق بار بزرگ تر داره.ولی مردم فکر میکنند فضای داخلشون مساویه
M.K karimi
۱۹ مهر ۱۴۰۰دقیقا آدم همیشه حرص میخوره که یه عده که حداقل چهار تا الفبای دنیای ماشینن رو میدونن باید پراید و پیکان سوار شن بعد یه عده که تا چشم وا کردن تو استخر خونه باباشون بودن بدون کمترین اطلاعاتی لوکس ترین ماشینای بازار رو سوار میشن بدون این که هیچی ازشون بدونن ://
Iman99
۱۳ مرداد ۱۴۰۰فروش رفتن یه محصول ملاک ارزیابی و مقایسه اون با یه محصول دیگه نیست فروش رفتن بستگی به شرایط مختلفی داره که ممکنه هر عاملی تو اون دخیل باشه ولی هرچی که باشه تعیین کننده برتری اون محصول نیست هیچکس هم نمیاد فروش رو دلیل قرار بده اینطوری باشه باید کارشنای صنعت خودرو جمع کنن برن پس بگم که بدونی عامل تعیین کننده برتری فنی و مهندسی تکنولوژیکی هستن که اینجا هم بین این دو ماشین لینکلن اویاتور از همه نظر بهتره.
امیر
۱۱ مرداد ۱۴۰۰می خواستم به آکورا رای بدم ولی وقتی به مشخصات رسیدم نظرم به کلی عوض شد.
به نظرم لینکلن یک سر و گردن بالاتر هست.
Reza Waffen SS
۱۱ مرداد ۱۴۰۰لینکلن اویاتور
new RAMIN
۱۱ مرداد ۱۴۰۰انتخاب من لینکلن آویاتور. اونم به خاطر چندین دلیلی خیلی خیلی منطقی.
((آویاتور نکات منفی=فضای محدود صندلیهای ردیف سوم، قیمت گران بالاترین تیپها که وارد محدودهٔ نویگیتور میشود))
تنها مشکلش فضای کم ردیف سوم هست. والسلام نامه تمام!
مشکل گران بود اصلا مهم نیست چون من دارم آویاتور فول آپشن 85 هزار دلار سوار میشم که همه آپشن های لینکلن رو داره و نمیشه با نویگتور “”پایه”” مقایسه کرد.
((MDX نکات منفی=عدم ارائهٔ سامانهٔ چهارچرخ محرک بهصورت استاندارد، لمسی نبودن نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی و پد لمسی پردردسر، فضای تنگ صندلیهای ردیف سوم، رقبا با قیمت ارزانتر تجهیزات بیشتری دارند))
والا قضاوت نکات منفی رو به پای خودتان میسپارم…
موتور، قدرت، گشتاور، شتاب، تاپ اسپید،فضای بار ، مسافت ترمز گیری، محور محرک، ظرفیت بکسل ، طول، فاصله محوری و… خلاصه 90 درصد برتری با لینکلن آویاتور هست. هیچ دلیلی برای انتخاب mdx نمیبینم.
فقط برام جای سواله چرا گارانتی شون 4 سال یا 50 هزار کیلومتر هست.
پدال درست نوشتی؟؟؟؟ 150 هزار کیلومتر نیستش؟؟؟
MOHAMMAD.DEMON
۱۱ مرداد ۱۴۰۰حتی لحظه ای در انتخاب آویاتور درنگ نمیکنم
کابین لینکلن خداس
RezaRs
۱۱ مرداد ۱۴۰۰کلا کابین های لینکلن خیلی خوب و شیک شده واقعا تلفیق عالی از مدرن بودن در عین شیک بودن
ارشیاsvj
۱۱ مرداد ۱۴۰۰اصلا هر چقدرم تلاش کنی کوچکترین برتری نداره MDX
لینکلن به نظرم پادشاه شاسی بلندا و کراس اوور های لوکسه
احمدرضا
۱۱ مرداد ۱۴۰۰تنها دلیلی که یه نفر آکورا میخره
فقط اینه که 5000 هزار دلار کم داشته باشه
کوشا
۱۱ مرداد ۱۴۰۰لینکلن از نظر من بهتره. ولی کسی میتونه این اختلاف فروش رو توجیه کنه؟
R@m!n
۱۱ مرداد ۱۴۰۰به خاطر لینکلن نویگیتور هست و موتورش که آمریکایی جماعت کشته مرده موتور V8 هست.
کسایی سمت این ماشین میرن که با اندازه بزرگ نویگیتور مشکل دارن.
Kf
۱۱ مرداد ۱۴۰۰از هر دو برند خوشم میاد اما اویاتور یه چیز دیگس
TOYOTA
۱۱ مرداد ۱۴۰۰من خودم به شخصه اکورا ترجیح میدم قیافش خیلی بهتر از لینکن هست
Iman99
۱۳ مرداد ۱۴۰۰مگر فقط بخاطر سلیقه شخصی آکورا رو انتخاب کنی چون اگه مقایسه بین این دو باشه لینکلن تو همه موارد بهتره و کلا از همه نظر بهتره
با مهربونی جهان زیباتره
۱۱ مرداد ۱۴۰۰خودم طرفدار اکورام ولی انصافا اویاتور بهتره
امریکایی ها معلوم نیست فازشون چیه
اکورا 3 برابر اویاتور فروخته
دوئل سری قبلی هم مزدا کمتر از فولکس اطلس فروخته
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۱۱ مرداد ۱۴۰۰لینکلن
new RAMIN
۱۱ مرداد ۱۴۰۰((لینکلن از نظر من بهتره. ولی کسی میتونه این اختلاف فروش رو توجیه کنه؟))
اقای کوشا شما کلا به نکات مهم خیلی خوب اشاره میکنید. آفرین!👏
لینکلن آویاتور =
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۳,۰۸۰ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۱,۸۵۶ دستگاه
قیمت پایه = 52 هزار دلار
قیمت فول + شخصی سازی= 95 هزار دلار !
نسخه فول مدل آویاتور نامش، بلک لیبل گرند تورینگ هست، که 87 هزار دلار قیمت داره.
این نسخه خیلی فول آپشنه ولی میشه باز هم آپشن سفارش داد و شخصی سازیش کرد که قیمتش حدود 95 هزار دلار درمیاد
.
.
آکورا MDX =
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۴۷,۸۱۶ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳۶,۷۹۱ دستگاه
قیمت پایه 48 هزار دلار
قیمت فول = 68 هزار دلار.
نسخه فول اسمش advance هست که 61 هزار دلار قیمت داره
و اگه همه گزینه هارو تیک بزنیم هم 68 هزار دلار قیمتش میشه.
نمیدونم از این بالاتر هم هستش یا نه
ولی اگه این فول مدل باشه پس اختلاف قیمت خیلی بالاس
شما لیست در جدول رو ببین.لندروور دیسکاوری، bmw x5 و جنسیس gv80 و آئودی q7 و جیپ گرند چروکی L و… همه اینا قیمتی به مراتب گرانتر از آکورا mdx دارن. خب افراد زیادی نمیتونن اونارو بخرن. خب طبیعتا امار فروش آکوراmdx بالاس و از اونا بیشتره. بالا بودن فروش یک وسیله دلیلی بر بهتر بودن اون وسیله نیست. (منظورم کلی هست)
عارف
۱۱ مرداد ۱۴۰۰البته شرایت فروش، خدمات پس از فروش و تعداد نمایندگیها هم بی تاثیر نیست . نکته ی مهم برای مصرف کننده عام قابل اطمینان بودن هم مهمه
بهزاد
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ببین رامین دوست داری به ۱۰۰ برسی اما تو ۹۰ میمونی و مثل خیلی ها هنوز مدل اقتصادی صنعت خودرو را درک نمیکنید.
مشخصات ، آپشن ، رخ و عکس کابین تعیین کننده ی موفقیت محصول نیست و این موارد اگر با یکسری عوامل که گفتنش طولانیه به خوبی ادغام نشه محصول نهایی با استقبال گسترده روبرو نمیشه.
دقیقا به همین دلایل شما از ژاپنی ها متنفری چون هیچ رقمه تو مشخصاتشون چیز شاخی ارایه نمیکنند اما فروششون خوبه و چون حوصلت نمیکشه نمیری دنبال دلیل بگردی و فکر کنم این مورد باعث مصرف بیش از حد قرص سردرد در شما شده!
Iman99
۱۳ مرداد ۱۴۰۰بهزاد لینکلن از همه نظر بهتر از آکورا بوده مقایسه به فروش نیست مقایسه باید فنی و مهندسی و تکنولوژیکی باشه اینها عامل برتری هستن که لینکلن از همه لحاظ بهتر از آکورا بوده
lmnop
۱۲ مرداد ۱۴۰۰خب اختلاف قیمت خیلی مهمه
برای مثال قیمت aviator black label از 80هزار دلار شروع میشه و پول کمی نیست.
معلومه که ماشین ارزونتر بیشتر فروش میره ولی از اون طرف aviator کلی برتری داره.خلاصه هرچه قدر پول بدی آش میخوری. قطعا کسی قیمت براش مهم نباشه و تعصب روی برند نداشته باشه میره سمت aviator.
R@m!n
۱۱ مرداد ۱۴۰۰فورد تو دهه اخیر با احیای لینکلن واقعا یه ماموریت غیر ممکنو ممکن کرد.
محصولاتش مخصوصا تو نسل اخیر کم نقصن.
مهدی
۱۱ مرداد ۱۴۰۰لینکلن
چون همه ی مشخصاتش بهتره به جز وزنشو قیمتش
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۱ مرداد ۱۴۰۰اگر کابین آکورا بهتر بود بدون شک تو بخش طراحی بهتر از لینکلن بود
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۱ مرداد ۱۴۰۰انتخابم لینکلنه ، کابین بهتر ، مشخصات بهتر و امتیاز های خوب ، البته بیرون آکورا اسسپورت تر و باحال تره
ماکسیمیلیان
۱۱ مرداد ۱۴۰۰درود!
اگر از هر بُعد (مشخصات فنی ، ظاهر و امکانات) به هر دو خودرو بِنگَریم ، قطعاً لینکلن اویاتور پیروز میدان خواهد بود!
بنابراین انتخاب بنده ، اویاتور است.
با سپاس ، یاعلی🌷
((پارس و بریتانیا))
mm.y@rlou
۱۱ مرداد ۱۴۰۰نمی خوام به طرفدار های آسورا و هوندا بی احترامی کنن ولی لینکلن کجا آکورا کجا
حسن
۲۷ شهریور ۱۴۰۰امریکاییها نفهمیدند لینکلن بهتره شماهای کارشناسای ذوبده وخبره فهمیدین جلل خالق عجب کارشناسایی داریم
حسام
۱۲ مرداد ۱۴۰۰تنها برتری آکورا قیمتش بود
Kato
۱۲ مرداد ۱۴۰۰مشک آن است که خود ببوید
نه آنکه عطار بگوید
به آمار فروش دقت کنید
باور کنید هزینه های نگهداری قابلیت پایایی و ارزش خرید و حفظ ارزش پساین کانال فروخته میشود
از استفاده در آکورا خیلی خیلی بالاتره که آمار فروشش ۳ برابر بیشتر از لینکلن است
چرا این شرایط در مقایسه ها گذاشته نمیشه
ژاپن خدایگان خودرو سازی جهان
آکورا معرکه رای من تویی
Iman99
۱۳ مرداد ۱۴۰۰آلمان و امریکا خدایگان صنعت خودروسازی جهان
هستن و تو همه چیز بهترین هستن تو این مورد هم همینطور.
توصیه میکنم تعصب رو بذاری کنار چون تعصب باعث شده عقلت رو مختل کنه.
ژاپن هیچی از خودش نداره ژاپن نوچه و پادوی آلمان و امریکاس که همونم به پای خودشون نمیرسه
و اما فروش فقط اونهایی که عقلشون نمیرسه فروش رو دلیل بر مقایسه دو محصول قرار میدون چه بسا یه محصولی که به خاطر کمی ارزان تر بودن فروش بیشتری داشته باشه
تو مو بینی و من پیچش مو
لینکلن از همه نظر بهتر از آکورا بوده و هست
Kato
۱۲ مرداد ۱۴۰۰مشک آن است که خود ببوید
نه آنکه عطار بگوید
به آمار فروش دقت کنید
باور کنید هزینه های نگهداری قابلیت پایایی و ارزش خرید و حفظ ارزش پس از استفاده در آکورا خیلی خیلی بالاتره که آمار فروشش ۳ برابر بیشتر از لینکلن است
چرا این شرایط در مقایسه ها گذاشته نمیشه
ژاپن خدایگان خودرو سازی جهان
آکورا معرکه رای من تویی
Iman99
۱۳ مرداد ۱۴۰۰آلمان و امریکا خدایگان صنعت خودروسازی جهان
هستن و تو همه چیز بهترین هستن تو این مورد هم همینطور.
توصیه میکنم تعصب رو بذاری کنار چون تعصب باعث شده عقلت رو مختل کنه.
ژاپن هیچی از خودش نداره ژاپن نوچه و پادوی آلمان و امریکاس که همونم به پای خودشون نمیرسه
و اما فروش فقط اونهایی که عقلشون نمیرسه فروش رو دلیل بر مقایسه دو محصول قرار میدون چه بسا یه محصولی که به خاطر کمی ارزان تر بودن فروش بیشتری داشته باشه.
تو مو بینی و من پیچش مو
لینکلن از همه نظر بهتر از آکورا بوده و هست
lmnop
۱۲ مرداد ۱۴۰۰صد درصد aviator
طراحی داخلی و بیرونی لوکس تری داره و کیفیت بالاتر متریال کابین نسبت به اکورا حتی با چشم هم قابل تشخیص هست و خیلی بهتر حس اینکه یه ماشین لوکس سوار شدی رو القا میکنه.
اعداد و ارقام داخل جدول هم گویای برتری صفر تا صد aviator هست و جای بحث نداره.
یه نکته دیگه هم اینکه از ردیف سوم تنگ لینکلن گفته شده درصورتی که headroom و legroom ردیف سوم لینکلن از mdx بهتر و خلاصه جادار تره.
فقط متوجه این نشدم که چرا car and driver نمره 7.5 داده به لینکلنی که بالاترین نمره ی این کلاسو از موتورترند گرفته و توی خیلی از سایت های دیگه از آلمانی ها و f pace انگلیسی هم بهتر بوده.
در آخر هم اینکه بنظرم بهترین ماشین برای رقابت با این ماشین kia telluride هست.
آریا ماشین
۱۲ مرداد ۱۴۰۰لینکلن آویاتور
امپراطوری خورشید
۵ شهریور ۱۴۰۰طبیعتا وقتی از یه ماشین قدرت بیشتر و امکانات بیشتر میذارن قیمتش میره بالاتر . ولی آکورا یه چیز دیگست خیلی زیباتر و لوکس تره
همین تازگیا هم آکورا MDX تایپ S با قدرت بیشتر و امکانات بیشتر و البته قیمت بالاتر معرفی میشه
هوندا همیشه در ساخت ماشین عالی عمل میکنه از تمام محصولاتش از قدیم تا به امروز مشخصه .
درضمن فولکس واگن توارگ رقیب لکسوس آر ایکس و جیپ گرند چروکی رقیب لکسوس جی ایکس نیست چون نه فولکس نه جیب هیچکدوم جزو کلاس لوکس نیستن ولی محصولات لکسوس کلا کلاس لوکس محسوب میشن .