پس از پیشنمایشی که از نسل جدید اینفینیتی QX50 ارائه شد، سرانجام این خودرو رسماً در نمایشگاه لسآنجلس معرفی گردید. همانطور که بارها گفته شده، نسل جدید QX50 بر اساس کانسپت QX Sport Inspiration ساخته شده و در ظاهر تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت خود وفادار مانده است. این کراساوور لوکس ژاپنی در جلو با چراغهای باریک LED و جلوپنجرهای بزرگ، نمایی پویا و درعینحال تهاجمی دارد.
استایل پویا به دیگر قسمتهای خودرو هم کشیده شده است زیرا طراحان اینفینیتی برای QX50 جدید کاپوتی عضلانی، خط شانهٔ برجسته و پوششهای پلاستیکی بدنه را در نظر گرفتهاند. از دیگر ویژگیهای ظاهری این ماشین نیز میتوان به دو خروجی اگزوز کرومی ذوزنقهای، چراغهای عقب LED و رینگهای آلیاژی ۱۹ یا ۲۰ اینچی اشاره کرد.
کابین محصولات اینفینیتی همواره تنوع کمی داشته است اما برای اولین بار کابین QX50 گیرا به نظر میرسد. برای این قسمت انواع مختلفی از چرم قابل انتخاب خواهد بود که آنها را میتوان با تریم چوبی یا آلومینیومی سفارش داد. یکی دیگر از ویژگیهای قابلتوجه کابین نسل جدید QX50 سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید InTouch است که از طریق یک نمایشگر لمسی اصلی هشت اینچی ارائه میگردد اما برای کنترل سیستم تهویه و عملکردهای سرگرمی خودرو نیز یک نمایشگر لمسی هفت اینچی دوم در نظر گرفته شده است.
دیگر ویژگیهای برجستهٔ QX50 جدید نیز شامل یک نمایشگر سربالا و افزایش حجم صندوق بار از ۸۹۵ لیتر در نسل قبلی به ۱۰۵۰ لیتر میشود. همچنین در صورت خواباندن صندلیهای عقب، این فضا به عدد قابلتوجه ۱۸۲۵ لیتر افزایش پیدا میکند. نسل جدید این کراساوور ژاپنی ۴.۶۹ متر طول دارد که افزایش شش سانتیمتری را نسبت به نسل قبلی نشان میدهد.
QX50 جدید به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بنام VC-Turbo مجهز شده که ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما این موتوری معمولی نیست که بخواهیم ساده از کنار آن بگذریم بلکه پیشرانهای واقعاً منحصربهفرد محسوب میشود زیرا این اولین پیشرانهٔ تولیدی دنیا با ضریب تراکم متغیر است بهنحویکه ضریب تراکم آن بین ۸:۱ تا ۱۴:۱ متغیر خواهد بود. این ویژگی موجب شده که پیشرانهٔ جدید اینفینیتی عملکردی بالا را در کنار مصرف سوختی قابلتوجه ارائه کند.
برای انتقال نیروی تولیدی پیشرانه بجای گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک سنتی قبلی، یک گیربکس CVT در نظر گرفته شده است. همچنین نسل جدید QX50 برخلاف نسل قبل، خودرویی دیفرانسیل جلو بوده و بهصورت استاندارد با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو ارائه میگردد اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. نمونهٔ دیفرانسیل جلوی این ماشین بهصورت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۸.۷ لیتر بنزین مصرف میکند درحالیکه این عدد در نمونهٔ چهارچرخ محرک به ۹ لیتر میرسد.
ازآنجاییکه QX50 خودرویی لوکس است، اینفینیتی آنرا به مجموعهٔ قابلتوجهی از سیستمهای ایمنی و کمکراننده مجهز کرده است که شامل مواردی چون هشدار برخورد جلو، هشدار نقاط کور و ترمز اضطراری جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده میشود؛ اما ویژگی ایمنی برجستهتر این خودرو، سیستمی بنام ProPILOT است. این یک سیستم رانندگی نیمهخودکار است که با فشردن یک دکمه فعال شده و کنترل فرمان، ترمز و حرکت خودرو را در دست میگیرد.
mohammad_FM 480
۱۳ آذر ۱۳۹۶طراحی خوبی داره
طراحی داخلیش هم خیلی قشنگ شده
ولی با توجه به اینکه میگه خودروی لو کسی هست دیفرانسیل جلو بودنش زیاد جالب نیست بنظرم
امیر علی
۱۳ آذر ۱۳۹۶طراحیش واقعا قشنگه هم طراحی خارجی هم داخلیش قدرتشم خوبه.من که خیلی خوشم اومد
E 36
۱۳ آذر ۱۳۹۶حرف نداره
شتابشو نگفتی
Muty
۱۳ آذر ۱۳۹۶اصن با qx70 قابل مقایسه نیست !
یکی از خوشگلترین شاسی بلندهای تولید شده بود …
Zonda R
۱۳ آذر ۱۳۹۶@.F
بی نظیر!
بعد از Qx30 حالا سرباز دوم نیسان با قدرت رزم جامه به تن کرده تا سرمایه گذاری نیسان رو روی طراحی و توسعه محصولات جدیدش نشون بده
در مورد طراحی ظاهریش حرفی نمیشه زد چون از دید هر کس زیبایی یه معنی داره من بهش میگم چشم نواز اما طراحی داخلی اینفینیتی بالاخره تو یه راه هموار انگار داره قرار میگیره
با تشکر از امیر دهقان عزیز
حامد
۱۳ آذر ۱۳۹۶بچه کرگدن خوشگل و باوقار (:
net
۱۳ آذر ۱۳۹۶جالبه اولین بار هست که اینفینیتی طراحی داخلیشو تغیر داده مخصوصا داشبورد و ال سی دی که زیباتر شده ولی اگر طراحی داخلی به رنگ مشکی کامل بود مثل هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ خیلی قشنگتر میشد تا رنگ کرم.ولی اینفینیتی همچنان داره از دوخت شطرنجی استفاده میکنه برای صندلی که خیلی زشته
حامد
۱۳ آذر ۱۳۹۶هیوندای سانتافه ۲۰۱۴ تا تا ۱۸ همشون کابینشون یه شکلیه?خود هیوندای هم میدونه کابینش جالب نیست حالا جنابعالی…
مانی
۱۴ آذر ۱۳۹۶به این میگن الماسی
بدبختا خواستن ادا لوکستر
از خودشون رو در بیارن نمیدونستن
شما بدت میاد
Kamran
۱۳ آذر ۱۳۹۶لامبورگینی اوروس معرفی شد !!!!!!!!!!!!!!!
shirko.mercedesbenz
۱۳ آذر ۱۳۹۶واقعا زیباست ، رقیب سر سختیه واسه لکسس
احسان
۱۳ آذر ۱۳۹۶هم چشم نواز
و هم ،
روح نواز
طراحی خارجی بسیار عالی
طراحی داخلی قابل قبول ولی میتونست بهتر باشه
کیفیت و مشخصات فنی هم که دیگه حرفی باقی نمیذاره
دوستان پدالی این ماشین رقیب و هم کلاس لکسوس nx هست ؟
shahryar
۱۴ آذر ۱۳۹۶جاش واقعا تو ایران خالیه،اگ این ماشین میومد ایران حتما خیلی از ماشینارو خفه میکرد.
joojoo
۱۴ آذر ۱۳۹۶وای خدا
CVT…
آخه چرا؟
من به شخصه خیلی از محصولات نیسان و اینفینیتی خوشم میاد
اما هیچ وقت حاضر نیستم یکی از اونا رو به عنوان خودروی شخصی داشته باشم
هیچ جوره با CVT نمیتونم کنار بیام
آخه 270 اسب با CVT چه سنخیتی داره؟
CVT باید روی ماشینی مثل لکسس CT200 باشه نه روی همچین ماشینی
shahryar
۱۴ آذر ۱۳۹۶باز بحث cvt!
دقیقا با چی گیربکس مشکل دارین؟
گیربکسای جدید cvt خیلی تکامل پیدا کرده،شما به هیچ عنوان متوجه نمیشی که گیربکس این ماشین cvt هس،
وقتی این گیربکس ضربه نداره،باعث افزایش شتاب میشه،باعث کاهش مصرف سوخت میشه،چرا استفاده نکنه؟
بعضی ها هم میگفتن هیجان رانندگی از بین میره،ولی اون مشکلم حل شده،
جالبه اکثرا سوار ماشینای با گیربکس cvt نشدن،ولی باز از این نوع گیربکسا فقط بخاطر حرف دیگران شکایت دارن،
اون افراد کمی هم که واقعا تجربشو دارن،سوار مورانو 2008 ماشین 10سال پیش شدن،و با اون معیار راجب گیربکس نظر میدن??
joojoo
۱۵ آذر ۱۳۹۶مشکل امثال من با این نوع انتقال قدرت، یکنواختی اونه،
کسی مثل من که رانندگی اسپورت دوست داره، باید هم از cvt بدش بیاد…سیستم cvt همونطوری که گفتم باید روی ماشینی مثل CT200 یا ES300 نصب بشه که کلا هدف از ساختشون رانندگی آروم و همراه با مصرف سوخت کمه به نحوی که شتاب قابل قبولی رو هم در اختیار بذاره.
اما مثلا لنسر CVT داره. کجای این ماشین با این انتقال قدرت همخونی داره؟؟ خودرویی با نهایت هندلینگ بین رقبا از اون ور انتقال قدرت پیوسته…
کلا وقتی آدم سوار ماشینی با اسب بخار بالا (به نسبت وزن)میشه که بخواد باهاش تا اندازه ای اسپورت رانندگی کنه.
CVT چند درصد به اسپورت بودن میخوره؟؟
شما میگی ضربه نداره… خب همین یکی از مهمترین عوامل حس اسپورت توی رانندگیه… فکر میکنی چرا لامبورگینی روی آونتادور از گیربکس تک کلاچه ی ISR استفاده کرده؟ گیربکسی که ضربات مهلکش به راننده و سرنشین شهره ی خاص و عامه و با این وجود طرفداران و کسانی که این ماشین رو میخوان داشته باشن، نه تنها کم نشدن بلکه هر روز داره بهشون اضافه میشه…
چون لامبورگینی فهمیده که 700 اسب بخار باید طوری به جاده منتقل بشه که راننده و سرنشین واقعا حس کنن همچین قدرتی رو…
وجود CVT روی یه ماشین به خودی خود عیب نیست…
مشکل فقط به عدم انتقال حس قدرت به راننده برمیگرده که خب شاید برای خیلی ها مهم نباشه و اتفاقا خیلی هم آرامش بخش و دلچسب به نظر بیاد اما برای من، فوق العاده روی اعصابه.
هیجان رانندگی هم برخلاف گفته ی شما کاملا از بین میره حتی با x-tronic چون تعویض دنده توی cvt کاملا شبیه سازی شده ست نه واقعی… پیشنهاد میکنم یه بار با لنسر و یه بار با سراتو تجربه ی شتابگیری روی حالت منوال رو داشته باشید تا معنی هیجان رانندگی دستتون بیاد(البته در مقیاس خیلی کوچیک)… در ضمن cvt لنسر از نسل سوم و به عبارتی آخرین نسل cvt هست.