بنتلی مولسان در حال خداحافظی با بازار است اما این خودروساز بریتانیایی با معرفی نسخه سفارشی ۶.۷۵ ادیشن میخواهد وداع باشکوهی با این سدان بزرگ و لوکس داشته باشد. در حقیقت هدف از تولید این مدل سفارشی گرامی داشت پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۷۵ لیتری است که سالهای سال در بطن مولسان تپیده است. بنتلی تنها ۳۰ دستگاه از این خودرو را خواهد ساخت و پس از آن فلایینگ اسپور به عنوان سدان پرچمدار بریتانیاییها انجاموظیفه خواهد کرد.
مولسان ۶.۷۵ ادیشن بر پایه نسخه اسپید این خودرو شکل گرفته است. در بدنه این خودرو شاهد چراغهای جلو و عقب با تریم کروم هستیم. لوگوی B بنتلی روی کاپوت، جلوپنجره و خروجیهای اگزوز نیز ظاهری تیره دارند. خودروی موردبحث از رینگهای ۲۱ اینچی ۵ پره با عناصر مشکی استفاده میکند. وقتی هم کاپوت را بالا بزنید شاهد ورودی مشکیرنگ بجای نمونهی نقرهای عادی خواهید بود.
وقتی هم وارد کابین شوید نشان ۶.۷۵ ادیشن را روی صندلیها خواهید دید. کنترلهای سیستم تهویه مطبوع نیز طرحی شبیه درپوش روغن پیشرانه دارند. بنتلی همچنین نشانگرها و ساعت خاصی را برای کابین تدارک دیده است. با باز کردن درب هم لوگوی ۶.۷۵ ادیشن روی زمین میتابد.
با خداحافظی مولسان، بنتلی اعلام کرده قوای محرکه هیبریدی را در سال ۲۰۲۳ روی فلایینگ اسپور نصب خواهد کرد. این شرکت فعلاً جزئیات بیشتری از پیشرانه یاد شده را منتشر نکرده است. احتمالاً این سدان از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی الکتریکی شده بنتایگا که قدرت ۴۴۳ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری دارد سود خواهد برد.
بنتلی اولین بار از نام مولسان در سالهای ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۲ و روی رولزرویس سیلور اسپیریت ریبج شده استفاده کرد. در سال ۲۰۱۰ هم این نام دوباره احیا شده و روی نسل فعلی این سدان بکار رفت.
امیر علی
۲۵ دی ۱۳۹۸یعنی دیگه کلا تولید نمیشه یا قرار نسل جدید بیاد؟
رامتین
۲۵ دی ۱۳۹۸دیگه بنتلی با نام مولسان نخواهیم داشت، البته مدل فلایینگ اسپور خودروی جذابتر و با عملکرد بهتر از مولسان هست اما حس اشرافیت مولسان بیشتره
Just bentley continental
۲۵ دی ۱۳۹۸حیف این مدل جایگزین نداشته باشه تنها رقیب فانتوم بود.
فلایینگ اسپار یه کلاس پایین تره.
ایمان
۲۵ دی ۱۳۹۸متاسفانه این خبر میتونه بدترین خبر سال ۲۰۲۰ باشه
بازنشستگی لوکس ترین ماشین بنتلی
به شخصه که حالم گرفته شد
محمدهادی
۲۵ دی ۱۳۹۸اوووووفففففف
عجب سدان لوکس بیصدا و سنگینی بود،حیفففف…
OUTIS
۲۶ دی ۱۳۹۸حیفه که دیگه تولید نشه
امیر
۷ اسفند ۱۳۹۸فلاینگ اسپار محشره اما در یه سگمنت قرار میگیره با گوست… فانتوم اینطوری تقریبا بی رقیب میشه! البته حس میکنم بخاطر فروش کم مولسان این سیاست اتخاذ شده… مولسان عالی بود اما فانتوم این بازار رو در دست داشت حتی فکر میکنم میباخ اس600 فروشش بهتر از مولسان بوده… شاید اینطور بنظر میرسه که بنتلی نتونست در زمینه خودرو های صرفا فوق لوکس بازار رو به اندازه رولزرویس بدست بگیره بخاطر همین کانتیننتال جدید رو در اوج لوکس بودن بهش چاشنی اسپورت بودن به اندازه قابل توجه ای اضافه کرد… تا دیگه کسی بین ریث و کانتیننتال نمونه و اختلاف این دو ماشین زیاد شد تا بنتلی چندان با رولز سرشاخ نشه… همین اتفاق برای فلاینگ اسپار هم افتاد و خب در هر دو مورد کمپانی بنتلی موفق بود و بنظرم خیلی هوشمندانه خودشونو از زیر سایه رولز کشیدن بیرون چون تو میانگین مردم رولز انتخاب اول بود و بعد بنتلی ولی الان کاملا انتخاب بسته به سلیقه و نیاز شده… همین اختلاف سطح اسپورت بودن در بین بنتایگا و کولینان هم دیده میشه اما بنظرم بنتلی نتوسنت کاری کنه تا راه مولسان رو یکم از فانتوم جدا کنه بنابراین تصیمیم به بازنشسته کردنش گرفت…
ولی خب به هرحال بودن دو حق انتخاب خیلی بهتر بود و خودش باعث پیشرفت میشد و درکل خبرناراحت کننده ای برای دوستداران ماشین بخصوص دوستداران ماشین های لوکس بود…