پس از معرفی فیسلیفت بنتلی بنتایگا، حالا سازندهٔ بریتانیایی فیسلیفت نسخهٔ اسپید این شاسیبلند فوق لوکس را هم معرفی کرده است. بنتایگا اسپید نسخهٔ پرفورمنس محوری از تنها شاسیبلند بنتلی محسوب میشود. در سینهٔ این نسخه همان پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 توئین توربوی نسخهٔ معمولی قرار دارد اما نیروگاه دوازده سیلندر بنتلی در اینجا ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده و بنتایگا اسپید را ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. این ماشین همچنین با برخورداری از حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت، سریعترین شاسیبلند دنیا محسوب میشود.
اما بنتلی انرژی خود را فقط صرف افزودن به قدرت این موتور نکرده بلکه به مصرف سوخت و کارایی هم توجه زیادی داشته است. بدین ترتیب، ECU میتواند بسته به شرایط رانندگی، یک ردیف کامل ششتایی از سیلندرها را غیرفعال کند. همچنین سیستم بر اساس اطلاعات دریافتی از سنسورهای منیفولد هوا و اگزوز، میتواند ردیف سیلندر غیرفعال را بین طرفین موتور جابجا کند که این کار موجب خنک شدن سیلندر و مبدل کاتالیزوری میشود. علاوه بر این، اگر خودرو در دندههای ۵ تا ۸ باشد و راننده پدال گاز را رها کند، مبدل گشتاور باز شده و پیشرانه در حالت سلو قرار میگیرد.
بنتایگا اسپید به سیستم سواری پویای بنتلی هم مجهز است که از تکنولوژی کنترل بادیرول فعال الکتریکی با استفاده از سیستم برقی ۴۸ ولت برخوردار است. علاوه بر این، سیستم کنترل گشتاور بُرداری بنتایگا که از ترمزها استفاده میکند نیز برای نسخهٔ اسپید از نو کالیبره شده است. همچنین خریداران میتوانند ترمزهای کربن سرامیکی را هم برای خودرو سفارش دهند.
بنتایگا اسپید در ظاهر نسبت به نسخهٔ معمولی نمای اسپرتتری دارد و چراغهای جلوی دودی، سپرهای جلو و عقب سفارشی، رکابهای همرنگ بدنه، اسپویلر بزرگتر عقب و سر اگزوزهای بیضیشکل از ویژگیهای آن هستند. این نسخهٔ همچنین روی رینگهای ۲۲ اینچی قرار گرفته که در دو رنگ مختلف قابل انتخاب هستند. مثل دیگر محصولات بنتلی، برای بنتایگا اسپید هم طیف گستردهای از گزینههای رنگی ارائه میشود که شامل ۱۷ رنگ بیرونی استاندارد به همراه ۴۷ رنگ دیگر در بخش مولینر میشود؛ اما حتی اگر این هم کافی نباشد، بنتلی رنگهای سفارشی را هم ارائه میکند تا با رنگ موردنظر خریدار مطابقت داشته باشد.
در داخل بنتایگا اسپید مدل ۲۰۲۱ نیز تغییراتی صورت گرفته که یکی از آنها طرح دورنگ منحصربهفرد و تشدید رنگهای تیره است. به گفتهٔ بنتلی، خریداران همچنین میتوانند برای قسمتهای مختلفی مثل قسمت میانی بخش نشیمن و پشتی صندلیها، لیور دنده، غربیلک فرمان، روی ستونهای A و رو سقفی، روکش آلکانترا سفارش دهند. در صورت تمایل خریدار، امکان پوشاندن این قسمتها با چرم هم وجود دارد؛ اما از تودوزی و تزئینات که بگذریم، همان نمایشگر لمسی ۱۰.۹ اینچی جدید و صفحه آمپر تمام دیجیتالی با قابلیت سفارشیسازی که در نسخههای معمولی بنتایگا مدل ۲۰۲۱ شاهد آن بودیم، در نسخهٔ اسپید هم ارائه شده است.
بنتلی برای بنتایگا اسپید مدل ۲۰۲۱ پکیجی بنام «مشخصات سیاه» را هم ارائه کرده که کلیهٔ قسمتهای کرومی و دیگر تزئینات براق بیرونی را با نمونههای مشکی براق یا فیبر کربنی جایگزین میکند. این پکیج همچنین ریلهای روی سقف، رینگها و سر اگزوزهای مشکیرنگ را هم به همراه دارد و اسپویلر استاندارد عقب را به نمونهٔ فیبر کربنی جایگزین میکند. فعلاً قیمت بنتایگا اسپید مدل ۲۰۲۱ اعلام نشده اما به گفتهٔ بنتلی، این ماشین در ایالاتمتحده، خاورمیانه و منطقهٔ آسیا اقیانوسیه عرضه خواهد شد.
AMG///
۲۳ مرداد ۱۳۹۹پدال جان مطمئنی؟؟؟
نسخه سریع تر اورس داره میادا؟؟؟؟
Reza
۲۳ مرداد ۱۳۹۹آیکون های لایک و دیسلایک جدید خیلی مسخرس ، نظر شخصیم هستش
AMIR-REZA
۲۳ مرداد ۱۳۹۹کاملا موافقم قبلی ها خیلی بهتر بود…..
امینMAF
۲۴ مرداد ۱۳۹۹موافقم
این ایکونا خیلی شیطانین
M سابق
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ازنمای عقب ماشین به ف ….
فنا رفته !!!
شبیه هاچ بکای فولکس واگن شده از عقب !!!
انصافا ولی بقیشو همه جوره خوب بوده
اولین خرابکاری چند ساله اخیر بنتلیه !
امینMAF
۲۴ مرداد ۱۳۹۹ن/:
من خودم به هرچی نظر منفی میدم بعد میبینم ازش خوشم میاد
مانی
۲۴ مرداد ۱۳۹۹آره خیلی خنده دار،زشت و ناهماهنگه
سر اگزوز هارو شبیهش کردن که بگن هماهنگه خخخ
Peyman56
۲۳ مرداد ۱۳۹۹بجز چراغ عقباش همه چیش عالیه.
مهدی
۲۳ مرداد ۱۳۹۹جلو تکراری ولی نیمرخ عالی عالی
طراحی داشبورد مث چینی ها
چراغ عقب یه شوخی بیمزه…انگار دوربین مخفیه!!!!
امینMAF
۲۴ مرداد ۱۳۹۹نمیدونم چرا همه از چراغ عقبای ماشین بدشون میاد
این خیلی عالیه که
من واقن از طراحی پشتش خوشم اومده
فک کنم اولین نفر باشم(:
Farzad
۲۳ مرداد ۱۳۹۹دریچه کولرهاش خیلی خوشگله و اون ساعت آنالوگ هم به زیبایی بینشون قرار گرفته . چراغ های عقب هم تشابه جالبی با اگزوز ها پیدا کرده …
javad
۲۳ مرداد ۱۳۹۹اوروس یا فلاینگ اسپر رو ترجیح میدم
علی
۲۳ مرداد ۱۳۹۹چرم به این قشنگی چشه که رو داشبورد از فیبر کربن استفاده میکنین
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۳ مرداد ۱۳۹۹اوایل که بنتایگا اومده بود همه جا صحبت از لوکس بودن و کلاس
اس یو وی لاکچری بود.
ولی الان واقعا حس لوکس بودن نمیگیرم از بنتایگا با توجه به اینکه تنها نماینده بنتلی تو این کلاسه!
فرید
۲۳ مرداد ۱۳۹۹وقتشه لامبورگینی بیاد وسط
بی ریا
۲۳ مرداد ۱۳۹۹قیافش خوب نیست خوب نیست خوب نیست
پورشه کاین تزیین شده است
ارشیاsvj
۲۳ مرداد ۱۳۹۹به نظرم بنتلی گند زد تو طراحی بخش عقب!!!!
Hadi
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ظرافت،اصالت،قدرت و زیبایی…
یوسف
۲۴ مرداد ۱۳۹۹با اینکه همه چیز خوب به نظر میرسه اما انگار شخصیت و کاریزمای لازم رو واسه یه شاسی بلند جتلمن مثل رنجرور رو نداره.
نمای عقب هم خیلی آلمانی شده که جالب نیست. نظر شخصی خودم رو گفتم.
آریا ماشین
۲۵ مرداد ۱۳۹۹چراغ های عقب رو ندید بگیریم عالیه
از آخر سریع ترین شاسی بلند دنیا کیه؟ اوروس ، rsq8 ، بنتایگا ؟