نسل جدید لندروور دیفندر یکی توانمندترین خودروهای آفرود حال حاضر بازار است و به همین دلیل بسیاری از علاقهمندان منتظر رویارویی آن با مرسدس بنز G کلاس و جیپ رانگلر هستند. البته هرچند این سه ماشین لزوماً برای جذب خریداران یکسانی باهم رقابت نمیکنند اما مطمئناً مقایسهٔ آنها در یک آزمایش آفرود جالب خواهد بود؛ بنابراین، اتوکار این سه آفرودر را به یک معدن متروکه برده تا مشخص شود کدامیک از آنها در آفرود بهتر عمل میکند؛ اما پیش از آنکه به سراغ این نبرد آفرود جذاب برویم، بهتر است ابتدا نگاهی به مشخصات فنی خودروها داشته باشیم.
رانگلری که در این آزمایش حضور دارد از نوع آنلیمیتد روبیکان با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است یعنی تنها موتوری که در اروپا ارائه میشود. این موتور ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. از سوی دیگر، دیفندر ۱۱۰ این رقابت بهاحتمالزیاد به موتور ۲ لیتری توربودیزل با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است؛ و G کلاس هم که با مدل G350d خود در این رقابت حضور یافته، از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل با ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند؛ اما مسلماً در آفرود صرفاً خروجی موتور اهمیت ندارد و موارد دیگری مثل زوایای حمله، شکست و فرار، قفل دیفرانسیل، توانایی حرکت در عمق آب و انعطاف اکسلها هم بسیار مهم هستند.
اما تعیین اینکه در این آزمایش آفرود کدام خودرو بهتر است دشوار خواهد بود زیرا در اینجا، مسیرها و سطوح مختلفی وجود دارد و نیازی به گفتن نیست که نوع لاستیکها هم بسیار اهمیت دارد. همچنین حوزهٔ آفرود بسیار گسترده است و شامل موارد مختلفی از درنوردیدن تپههای کویری گرفته تا بالا رفتن از صخرهها میشود و بنابراین در این آزمایش امکان تعیین یک برندهٔ کلی و قطعی وجود ندارد. بااینحال، در این آزمایش مواردی مثل زاویهٔ حمله، زاویهٔ شکست و زاویهٔ خروج هر سه خودرو و همینطور انعطاف اکسلها و فاصلهٔ آنها از سطح زمین موردبررسی قرار میگیرد. هر سه خودرو میتوانند چالشهای این رقابت را به پایان برسانند اما برخی این کار را بهتر و بدون اینکه حتی رکاب آنها روی خاک کشیده شود انجام میدهند.
از بین این سه ماشین، فقط دیفندر به سیستم تعلیق بادی مجهز است زیرا در رانگلر و G350d از کمکفنرهای فولادی استفاده شده است. همچنین جیپ هم تنها خودروی این رقابت با اکسل جلوی صلب است که این یعنی هنگامیکه تعلیق تحتفشار است، فاصله از زمین ثابت میماند. درمجموع، شکی نیست که هر سهٔ این آفرودرها تقریباً میتوانند از هر مانع و مسیری عبور کنند اما در شرایط یکسان، جیپ رانگلر روبیکان دیگر یک برندهٔ واضح و قطعی نیست.
محمد
۱۰ شهریور ۱۳۹۹❤️G_class❤️
Mohammad
۱۰ شهریور ۱۳۹۹عشق فقط رانگلر حتی با این که برانکو اومده ولی رانگلر ی چیز دیگست
ساسان
۱۰ شهریور ۱۳۹۹این چه آفرودی بود بیشتر بچه بازی بود تا آفرود. این مجله های اروپایی چرا اینجورین این مسیر رو رنو داستر هم میتونه بره. آفرود رو باید از مجله the fast lane دید tfl cliffhager که یه مسیر سربالایی با خاک سست و پر از قلوه سنگ و سنگهای بزرگ و تخت، اونجاست که توانایی خودرو معلوم میشه. یوتیوب کانال 420 motor رو نگاه کنید که چه مسیرهایی برای آفرود انتخاب میکنن. اینا واقعا نسبت به اونا بچه بازیه آفرود نیست که
Milad AMG
۱۱ شهریور ۱۳۹۹قطعا g کلاس
(♥️ BENJAMINA (ENGLAND LOVER
۱۰ شهریور ۱۳۹۹سخته بشه بینشون یکیو انتخاب کرد….
ولی بنظر من دیفندر و جی کلاس انتخابای مناسبی ان
JDM
۱۰ شهریور ۱۳۹۹رانگلر
محمد
۱۰ شهریور ۱۳۹۹یکاش برانکو بود
زیزیگولو
۱۰ شهریور ۱۳۹۹بی شک لندرور دیفندر رو باید یکی از غولای بیابونگرد دونست …. طراحی این ماشین دیگه رنگ بوی مدلای خشکو خشن قدیمیو نمیده و تو هر نسل جدیدش داره به سمت مدرنیته شدن قدم برمیداره
taha malek
۲۴ اسفند ۱۳۹۹کاش نمیرفت?
JDM
۱۰ شهریور ۱۳۹۹یه خبر هم بدیم به بدخواها ایلان ماسک
ماسک از تراشه مغزی نورالینک رونمایی کرد
این تراشه برای رفع درد های عصبی مشکلات دید اعتیاد،فلج،کاهش شنوایی،بی خوابی،اضطراب،اسیب مغزی،کمبود حافظه،تشنج،سکته و… استفاده میشه و به نوعی یک انقلاب و تحول شگرف ایجاد کرده
نحوه عملکردشو در یک خوک نمایش داده.
درود بر همه کسانی که زندگی مارو اسونتر میکنن
ممد ژانگولر
۱۰ شهریور ۱۳۹۹داداش برای اون قسمت چی تراشه ایی نساخته؟!
?
مهراد
۱۰ شهریور ۱۳۹۹بالاخره گیرت آوردم ممد ژانگولر ، کجا در میری ؟؟
??
ممد ژانگولر
۱۰ شهریور ۱۳۹۹داش مهرداد یدونه ایی?
بخدا ما هستیم ?
JDM
۱۰ شهریور ۱۳۹۹تو واتس اپ بم گفت میخوام به طور اختصاصی برای مسئولین ایران زمین برا اون قسمت ها هم تراشه بسازم
ممد ژانگولر
۱۰ شهریور ۱۳۹۹چه شود ? ??
مهراد
۱۰ شهریور ۱۳۹۹چاکرخواتم یدونه ای ????
رامین
۱۰ شهریور ۱۳۹۹یه جور می گی بدخواهان ایلان ماسک انگار یه عده می خوان با قمه برن تیکه تیکش کنن .?? این موضوع همش در حد تبلیغاته درسته قدم بزرگیه اما فک می کنم حداقل تا 20 30 سال آینده عملی نمیشه و هنوز رو انسان آزمایش نشده و این خودش یه پروسه بسیار زمانبر هست. حتما یه روز عملی میشه ولی به نظرم آینده ترسناکی در انتظارمون هست قشنگ فیلمای علمی تخیلی داره تو واقعیت نمود پیدا می کنه
Elmiraj
۱۰ شهریور ۱۳۹۹مهم اینه که دل و جرات ایلان ماسک با یک شرکت نوپای ۴ ساله در این قدم بزرگ پا پیش کشید و موفق به ساخت دستگاهی شد که هماکنون میتونه سیگنال های الکتریکی مغز رو دریافت و پردازش و به دنیای بیرون ارسال کنه…!!!!
.
طی ۲۰ و ۳۰ نه و تنها در کمتر از ۱۰ سال آینده تراشه هایی توسط Neuralink ساخته خواهد شد که علاوه بر ریشه کن کردن چندید بیماری مهم ذهنی و نخاعی ، بکارگیرنده های آن بدون درگیر کردن اندام های حرکتی خود قادر خواهند بود :
ذهن یکدیگر را بخوانند و بدون ارتباط کلامی با هم صحبت کنند !!!
بدون لمس گوشی و لپتاپ با گجت های خود کار کنند !!!
بدون درگیر کردن ذهن و دست و پای خود ماشین های تسلا را کنترل کنند !!!
و در قدمی پلند پروازانه تر خواب و رویا های خود را به تصویر بکشند…!!!
.
.
(( مطمئنم این کارا فقط از عهده ایلان ماسک برمیاد ))
مانی
۱۱ شهریور ۱۳۹۹(( مطمئنم این کارا فقط از عهده ایلان ماسک برمیاد ))
مگه بقیه مردن؟
ماسک از این پروژه پرده برداری کرد یعنی کار ماسکه؟
پس اون دانشمندایی که تو شرکتهای مختلف کار میکنن پشمن؟
رامین
۱۱ شهریور ۱۳۹۹اگه یه ذره درباره این موضوعات مطالعه کنین می فهمین بشر خیلی باهاش فاصله داره شاید حتی بیشتر از یه قرن. موضوع ارتباط ذهنی و تبادل اطلاعات با هوش مصنوعی مقوله کاملا جداس. مغز انسان یه ابر کامپیوتر هست و باید تراشه ای ساخته شه که بتونه داده های این ابر کامپیوترو پردازش کنه و البته بسیار کوچیک هم باشه.
Alireza
۱۱ شهریور ۱۳۹۹داداش زور زیاد نزنید مشکل ساخت تراشه نیست وگرنه تو دانشگاه ما هم روی پردازش سیگنالهای مغز کار میشه مشکل پس زدن سیستم ایمنی بدنه برای مثال حتی اونهایی که پیوند کلیه انجام میدن که حتی یه عضو زیستی هست اما چون مال خود اون بدن نیست سیستم ایمنی بهش واکنش نشون میده و با دارو سیستم ایمنی رو سرکوب کنن که خودش انواع خطرات مثه بیماری های عفونی و غیره داره دیگه تراشه که یک جسم مصنوعی خارجیه بماند ایلان ماسک هم بیشتر یه شو من هس که با زن های شوهردار(امبر هرد) می ره!!??
محمد
۱۰ شهریور ۱۳۹۹برانکو کجایی دقیقا کجایی؟
NAVID۰۰۹۸
۱۰ شهریور ۱۳۹۹هر سه خودرو آفرودی هستن ، فقط دوزشون فرق میکنه .
اما در اینجا و در بین این سه تا ، بنز G حرف اول را میزنه و سپس دیفندر و سپس جیپ .
اما به من باشه ، یه برانگو برای آفرود میخرم و برای لوکس سواری هم یه بنز S .
nikzad
۱۰ شهریور ۱۳۹۹جی کلاس عالیه هم افروه هم سرعتیه و تنها ماشینیه که هم تیون افرود میشه هم تیون سرعت?در مقام دوم هم مشترک رانگلر و دیفندر.
AMG///
۱۰ شهریور ۱۳۹۹بنظرم برنده واقعی g کلاسه
چون این ماشین هم لوکسه و هم آفرود (و خیلی هم قلدره)
ولی برای آفرود انتخاب من رانگلر
مانی
۱۱ شهریور ۱۳۹۹فکر میکنم جدیدا واسه جی کلاس میتونی تایرهای شبیه رانگلر روبیکان سفارش بدی
AMG///
۱۱ شهریور ۱۳۹۹درسته
بهزاد
۱۰ شهریور ۱۳۹۹نمیدونم چرا خودتون یه برنده اعلام نمیکنید؟؟؟
(Saeed(peugeot
۱۰ شهریور ۱۳۹۹عشق است فقط رانگلر ….. ناموس آفروده این ماشین.
مهرداد كمال
۱۰ شهریور ۱۳۹۹پست ناقصی بود
Hadi
۱۰ شهریور ۱۳۹۹انتخاب من بین این سه:
G class
دیفندر
رانگلر
هر چند G کلاس خیلی گرونه و اگه بخوام از نظر قیمت انتخاب کنم از پایین به بالا میشه…
NISSAN GTR SOLTAN
۱۰ شهریور ۱۳۹۹عشق فقط G کلاس
Elmiraj
۱۰ شهریور ۱۳۹۹مجله باید مجله آفرودی باشه تا از مقایسه آفرودی سر در بیاره نه این که تا اینجای کار رو آسفالت باشی و بعد بری رو جاده خاکی…!!!!
.
Auto car بررسی ها و تست های جادهایش جالب و بی نقص اند ولی اینجا نتونست هیچ چیزی را ثابت کنه و یک برنده واقعی را به نمایش بگذاره….
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۶ شهریور ۱۳۹۹G power ???