خانوادهی محصولات کوچک مرسدس بنز عضو جدیدی را پذیرا شده است. پس از شروع فروش A کلاس هاچبک جدید و همچنین معرفی مینی ون جدید B کلاس در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸، ژرمنها آمادهی عرضهی A کلاس سدان جدید در سال ۲۰۱۹ میشوند.
علیرغم اینکه این سدان ۱۳۰ میلیمتر طویلتر بوده اما فاصله بین محوری آن با برادر هاچبک یکسان بوده و همچنین پیشرانههای مشترکی در دل هر دو خودرو میتپند. همان تریم و همان طراحی مشابه را هم مشاهده میکنیم. A کلاس سدان حدود ۵۰۰ پوند گرانتر است اما با این پول بیشتر صندوقی جادارتر (۵۰ لیتر) به دست میآورید.
اما این خودرو نه تنها کمی جادارتر بوده بلکه روانتر بوده و مرسدس در تونل باد کارهای زیادی برای کاهش ضریب درگ A کلاس سدان انجام داده و آن را به یکی از آئرودینامیک ترین خودروهای تاریخ بدل نموده است.
پیش از آغاز فروش این خودرو در اروپا ما این شانس را داشتهایم که با یکی از اولین نمونههای تولیدی در تأسیسات مرسدس در مکزیک همراه شویم. این کارخانه خودروهای بازار آمریکا را تأمین خواهد کرد. همچنین تأسیسات راستات آلمان هم وظیفهی تأمین بازار اروپا را بر عهده دارد. مدلهای طویلتر بازار چین نیز در پکن تولید خواهند شد.
از آنجایی که پلتفرم و پیشرانههای A کلاس سدان با برادر هاچبک خود مشترک بوده و تفاوت وزنی دو خودرو هم کم است بنابراین سواری آن دقیقاً مشابه نسخه هاچبک است. بزرگترین تفاوت این دو خودرو به آرامش و رفاه آنها در کابین بازمیگردد. از آنجایی که بدنهی سدان نرمتر و روانتر طراحی شده بنابراین باد به خوبی از اطراف آن میگذرد و این امر باعث کاهش سر و صدا و درگ میشود. به همین دلیل است که A کلاس کمی ساکتتر بوده و شبیه یک لیموزین کوچک میباشد.
حتی کاکپیت دیجیتال مرسدس به همراه سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس در این خودرو وجود داشته و همچنین تشخیص صوتی مرسدس هم تغییری نداشته است. طراحی این سیستم کاملاً منطقی بوده و سیستمهای اپل کارپلی و اندروید اتو نیز بهصورت استاندارد در تمامی مدلها وجود دارند.
اگرچه نسل پیشین A کلاس راحتی را فدای جذابیت بیشتر برای نسل جوان کرده بود اما نسل جدید لوکستر و بالغتر است. مدل سدان از همان پیشرانههای بنزینی و دیزلی برادر کوتاهتر خود استفاده کرده و مدل پایه A200 نام دارد. اقتصادیترین عضو این خانواده A180d دیزلی است درحالیکه مدل پرچمدار A250 نیز خروجی ۲۲۱ اسبی دارد. مرسدس همچنین مدل A220 بنزینی را عرضه میکند که خودروی حاضر در تست هم از همین نوع بوده است.
موقعیت راننده از پشت فرمان خوب بوده و تنظیمات زیادی برای صندلی و فرمان وجود دارد. به جرات میتوان گفت A کلاس سدان جذابترین و خیالانگیزترین کابین در این کلاس را داشته و حتی آئودی هم از نظر کیفیت و تکنولوژی به آن نمیرسد.
همین جذابیت در بخش عقب هم مشهود است جایی که فضای بیشتری در مقایسه با مدل هاچبک وجود داشته و نشستن روی صندلیهای عقب انسان را ریلکس میکند. خط سقف بهگونهای خمیده شده که فضای سر را تحت تأثیر قرار نداده و درهای بزرگ هم ورود و خروج را تسهیل میکنند. همچنین ستونهای نازک به ایجاد دید بهتر به بیرون کمک میکنند؛ اما یک نکته را نباید فراموش کرد: A کلاس سدان در بخش عقب فضای کافی برای سه نفر بزرگسال را ندارد.
مشخصات مرسدس A 220 4MATIC AMG Line Saloon
- قیمت: 31500 پوند (تخمینی)
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربو
- قدرت/گشتاور: 187 اسب بخار/۳۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7 ثانیه
- حداکثر سرعت: 236 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Reza
۲ آبان ۱۳۹۷یکی از بهترین کلاس های مرسدس همین کلاس A هستش.
از هر نظر عالیه بخصوص مصرف سوختش. ???
david
۲ آبان ۱۳۹۷فقط با 30000 پوند مگه داریم مگه میشه
Amin
۲ آبان ۱۳۹۷همه فاکتورها برای موفقیت رو داره،عالیه
وحید
۲ آبان ۱۳۹۷نسل جدید cla دیگه تولید نمیشه ؟
چون به نظرم در یک کلاس هستند!
علی رضا
۳ آبان ۱۳۹۷نه تولید میشه
تصاویر جاسوسی ش منتشر شده
sina7
۲ آبان ۱۳۹۷خیلی خواستنیه
net
۲ آبان ۱۳۹۷جدیدا چه بر سر طراحهای بنز و هیوندای اومده که دارن ماشینهای بد طراحی میکنن.این بنز طراحی داخلی و بیرونی زشتی داره
کاوه
۲ آبان ۱۳۹۷دیگه منطقی صحبت کنیم. چطوری می تونی به این عسل بگی زشت؟بعدش بنز و هیوندا در کنارهم؟واقعن چه بر سر ما آمده؟
net
۲ آبان ۱۳۹۷طراحی داخلی که یکپارچه مشکی هست یه کم قشنگه و صندلی چرمی مشکی خوبی داره ولی دریچه کولر زشته ولی طراحی بیرونی اصلا به ماشینهای بنز نرفته و خیلییییییی زشته
emad1990
۳ آبان ۱۳۹۷نت واقعا چه برسر تو امده که اینگونه به بنز میتازی؟!!
ebrahm
۲ آبان ۱۳۹۷خیییلی. خفنه لامصب
Morteza
۲ آبان ۱۳۹۷این ماشین رکورد ضریب آیرودینامیک رو شکوند
لامصب چه کابینی داره
کابینش هم جلو هم عقب فوق العادست ?
emad1990
۳ آبان ۱۳۹۷مرتضی ضریب ایرودینامیک ش 0.21 هست؟
" swedish arrogant tiger"
۲ آبان ۱۳۹۷واقعا جذاب و عالیه…
تو نمای عقب انگار اگه آرم نباشه نمیشه
نشخیص داد این یه بنزه ولی خب جالبه!
Sajjad
۲ آبان ۱۳۹۷مفهوم یه خودروی کامل و ایده آل برای خانواده
واقعا همه چیزش در سطح معقوله
نه بیشتر نه کمتر
طراحی بسیار خوبی هم داره
خانواده های ما به جای خرید محصولات ایران خودرو و سایپا باید این ماشین رو بخرن که نمیشه
وگرنه دلیلی نداره روی این اشغال های داخلی انقدر تعصب داشته باشن
فقط چون محدودیم دلمون به همین لگن ها خوشه
انتقاد هم کنی ناراحت میشن
طرف دیروز میگفت چون تو پولت نمیرسه دنا پلاس توربو بخری زورت میاد ازش انتقاد میکنی
net
۲ آبان ۱۳۹۷طراحی بیرونی اصلا شبیه بنز نیست
R
۲ آبان ۱۳۹۷ماشین با وقاریه
کاوه
۲ آبان ۱۳۹۷واقعن زیباست. عناصر بنز کلاسیک در یک روایت مدرن. بالاخره واگنر یه حرکت درست انجام داد. به به. به به.
سام
۲ آبان ۱۳۹۷اگر آرم جلو و عقب این بنز کوچک را برداریم از لحاظ ظاهری چندان تفاوتی با یک خودروی معمولی کره ای و یا ژاپنی ندارد.متأسفانه این ماشین فقط دارد نان برند و پیشینه نیک خود را می خورد.بنز ذره ذره دارد به دره ابتذال و طرح های عوامانه سقوط می کند.هیوندای هم به چنین وضعی و حتی بدتر دچار شده ولی تویوتا دارد کم کم اوج می گیرد.اوجی بس بلند و عالمگیر!
net
۳ آبان ۱۳۹۷افرین سام . این بنز از جلو شبیه ماشینای چینی هست از عقب هم شبیه ماشینای کره ای و ژاپنی خخخخخخخ
سید
۲ آبان ۱۳۹۷زیباست…مخصوصا داشبوردش…فضاییه?
پرهام
۳ آبان ۱۳۹۷خیلی خوبه !! همه چیش عالیه !! طراحیش بی نقصه!! من عاشق این لامصبم!!
R
۳ آبان ۱۳۹۷الان یکی میاد میگه اگه تونست رکورد ۸/۸بزنه????
Omid
۳ آبان ۱۳۹۷دریچه های کولرو?