جدیدترین محصول CUV مرسدس ایامجی(آ ام گ) از تیره ۶۳ها، به طرزی مبهم انسان را ناخودآگاه به یاد ماسل کارهای آمریکایی میاندازد. این خودرو در نسخه پایه از پیشرانه V_8 تویین توربو، نیرویی معادل ۴۶۹ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۶۵۰ نیوتن-متر استخراج مینماید. تریم اژدهاکش S نیز قادر به تولید ۵۰۳ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن-متر گشتاور است. وزن خالص این خودرو ۲۰۴۱ کیلوگرم اعلام شده که سهم هر اسب بخار، در حدود ۴ کیلوگرم میشود.
بهترین لحظه عملکرد این خودرو زمانی احساس میشود که بخواهد از یک خودروی دیگر سبقت بگیرد. شتاب ناشی از گشتاور بالای این خودرو در یک لحظه از طریق بهترین گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، قابل حصول است. صدای برخاسته از اگزوز به هنگام فشردن پدال گاز، حس سرعت را در جان و دل هر شنوندهای بیدار میکند.
به ویژه در حالت دینامیکی اسپرت پلاس و ریس، این حس بیشتر قابل درک است. در مقایسه با GLC43 که از موتور شش سیلندر وی شکل بهره میبرد، GLC63 با داشتن دو سیلندر بیشتر میتواند به میزان ۱۰۷ اسب بخار و ۱۲۹ نیوتن-متر، افزایش کارایی را از خود به نمایش بگذارد.
سیستم چهارچرخ محرک 4Matic این خودرو به گونهای ارتقا یافته که نسبت ثابت توزیع گشتاور میان چرخها که به صورت ۳۱ درصد برای چرخهای جلو و ۶۹ درصد برای چرخهای عقب بود، اینک قادر است تا برحسب شرایط از ۰ تا ۵۰ درصد گشتاور را به چرخهای جلو انتقال دهد. به جای استفاده از مبدل گشتاور، گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک این خودرو به نوعی کلاچ چند صفحهای(MCT) مجهز شده که توسط نوعی برنامهریزی شروع مسابقهای تکمیل شده است. این مجموعه قادر به قطع کامل ارتباط بین موتور و گیربکس در حالت Comfort است تا خودرو در بازه سرعتی ۶۰ تا ۱۶۰ کیلومتربرساعت، از مزایای کاهش مصرف سوخت در این بازه بهرهمند گردد.
تعلیق بادی توسط تغییرات هندسی صورت گرفته بر روی آن، ارتقا یافته و فاصله عرضی میان جفت چرخهای جلو و عقب نیز افزایش یافته است. همچنین اتصالات سیستم تعلیق از مدل سدان E63 S به عاریت گرفته شده است. بوش های سیستم تعلیق استحکام بیشتری دارند، نسبتهای متغیر فرمانپذیری قابل شخصیسازی هستند، نسبتهای متغیر پیوسته کمکفنرها تقویت شدهاند و عملکرد فنرها نیز به منظور ارتقای پرفورمنس سیستم تعلیق، بهبود یافته است. یک دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی برای مدل معمولی این خودرو در نظر گرفته شده اما در تریم S، گونه الکترونیکی آن به خدمت فراخوانده شده است.
از جمله تغییرات داخل کابین نیز میتوان به روکش های میکروفیبری و کوکهای دوخت و دوز متضاد اشاره نمود. سواری کوتاه با این خودروی نعل شده با کفشهای لاستیکی زمستانی ساخت پیرلی را در یک روز پاییزی که با بارش باران همراه شده بود، آغاز نمودیم. این شرایط آب و هوایی نه تنها قادر به ایجاد مانع بر سر راه شتابگیری مناسب و قدرتمند این خودرو خوشهیکل نبود، بلکه موقعیت را برای پی بردن به عملکرد خوب دیفرانسیل الکترونیکی، مساعد کرد.
شتابگیری سرزنده پس از عبور از یک پیچ تند و باریک، انسان را به وجد میآورد. متاسفانه ارزیابی تمام و کمال از ویژگیهای دینامیکی این خودرو مستلزم رانندگی در شرایط مناسب تر آب و هوایی بود، بنابراین به همین سواری کوتاه بسنده نمودیم.
mehran911
۳۰ آبان ۱۳۹۶German engineering ????
.
سرسخترین حریف ماکان
Kian70
۳۰ آبان ۱۳۹۶عاشقانهamg رو دوست دارم
فوق العاده
Kamran
۳۰ آبان ۱۳۹۶? غول کش ?
mehran911
۳۰ آبان ۱۳۹۶فقط مرسدس میتونه ماشین به این قشنگی بسازه
عکس زیر رو ببینید
http://p30up.ir/uploads/f07742547.jpg
Amir
۳۰ آبان ۱۳۹۶من که عاشقش شدم
Silver
۳۰ آبان ۱۳۹۶واقعا عالیه باید حرفای زیادی برای گفتن داشته باشه
ولی یه ایرادی که داره یکم اضافه وزنشه ( که اون هم برای اپشن ها و کاربردی کردنش برای مشتری هست) اگر این موضوع نبود عملکردش از این هم بهتر میشد . The best or nothing
:::فرشاد:::
۳۰ آبان ۱۳۹۶شیک، قوی، با کیفیت. . . تو این رنج قیمتی، بعد از رنجروور ولار، GLC 63 AMG رو انتخاب میکنم.
مسعود
۳۰ آبان ۱۳۹۶خییییییلی خوشگله. واقعا عاشقشم
الف.ی
۳۰ آبان ۱۳۹۶انصافا طراحی عالی داره
قدرت هم که ازش میباره
Anderiaski
۳۰ آبان ۱۳۹۶هرچى خوبیه یجا داره بخدا بکل آمریکایى میرزه .درد و بلات تو سرِ هرچى خودرو سازه دیگه مااااه مااااه
یاس ی
۱ آذر ۱۳۹۶مهران جان این عکست داغونم کرد، عجیب خوشگله، من وقتی ای آم جی جی تی و پانامرا میبینم ناخوداگاه اشک توی چشمام جمع میشه از زیباییشون،
باور کن بعضی وقتها خودم خندم میگیره که توی مرز چهل سالگی آدم از دیدن ماشین این حس بهش دست بده، ولی عشقه دیگه نمیشه کاریش کرد.