بهاحتمالزیاد مرسدس-آامگ پروجکت وان را به خاطر دارید زیرا یک هایپرکار جادهای ۱۰۰۰ اسب بخاری با پیشرانهٔ فرمول یک خودرویی نیست که بهراحتی فراموش شود اما بااینحال اگر پروجکت وان در ذهن شما کمی کمرنگ شده باشد عجیب نیست زیرا این ماشین تقریباً دو سال پیش رونمایی شد اما هنوز نسخهٔ تولیدی آن دیده نشده است. حال نیز گزارش جدیدی از وبسایت آلمانی Auto Motor Sport ادعا کرده که برای دیدن نسخهٔ نهایی این هایپرکار باید دو سال دیگر صبر کنیم.
به گفتهٔ این گزارش، مشکل اینجا است که تطبیق پیشرانهٔ فرمول یک برای استفاده در یک خودروی جادهای هرگز ساده نیست. شاید عجیب به نظر برسد اما این گزارش از قول یک منبع داخلی ناشناس ادعا کرده که مهندسان AMG بازطراحی پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری V6 برای استفادۀ جادهای را دستکم گرفته بودهاند. علاوه بر این، مقررات آلایندگی جدید اروپا نیز این کار را سختتر کرده است. روش جدید سنجش آلایندگی خودروها در اروپا که WLTP نام دارد، با دقت بیشتری شرایط دنیای واقعی را بررسی میکند که این باعث شده برخی خودروسازان قدرت پیشرانههای خود را کاهش داده و حتی به تولید برخی مدلها خاتمه دهند.
البته مرسدس-آامگ چنین قصدی ندارد و قول داده است که نهایتاً خودرویی با پیشرانهٔ فرمول یک و حداقل ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت به دست خریداران خواهد رسید یعنی آن ۲۷۵ نفری که همهٔ نمونههای پروجکت وان را حتی پیش از رونمایی رسمی با قیمت ۲.۷ میلیون دلار خریداری کردند؛ اما گذشته از مشکل آلایندگی، این گزارش به نیازهای ویژهٔ یک پیشرانهٔ فرمول یک هم اشاره کرده است. بهعنوانمثال، در خودروهای فرمول یک اینطور نیست که راننده بهسادگی وارد خودرو شده و دکمهٔ استارت را فشار دهد زیرا خودروهای فرمول یک اصلاً دکمهٔ استارت ندارند و پیشرانهٔ آنها با استارت خارجی روشن میشود.
علاوه بر این، پیش از روشن کردن پیشرانهٔ فرمول یک، روغن آن باید گرم شود. مهمتر از همهٔ اینها اما طول عمر یک موتور بسیار کوچک است که با دور بسیار بالایی کار میکند. البته مطمئناً هیچکدام از ۲۷۵ خریدار پروجکت وان از آن بهعنوان خودروی روزانه استفاده نمیکنند اما مطمئناً قابلیت اطمینان عامل بسیار مهمی در یک خودروی تولیدی محسوب میشود. درهرحال امیدواریم مرسدس-آامگ زودتر از موعد همهچیز را مرتب کند زیرا واقعاً میخواهیم این هیولا را در عمل مشاهده کنیم.
Ferrari Fxx K Evo
۲۱ مرداد ۱۳۹۸پدر خودروسازی کارش رو خوب بلده ?
امیر
۲۱ مرداد ۱۳۹۸تا دوسال دیگه خیلی از اعداد بدیهی میشه
تازه همین الانشم خیلی از ماشین ها هستن ک همچین قدرتی رو دارن و حتی بهتر!
با تمام احترام به بنز و اطمینان کامل بهش، اما فک میکنم اون چیزی ک الان ازش انتظار داریم ، تا دوسال دیگه یکم بی روح و کمرنگ بشه
احتمالا یه محصولی بشه مثل خیلی از محصولات شرکت های مختلف از کشورهای مختلف ک هرروز اسمشونو میشنویم و زیادم عجیب نیستن!
با این حال امیدوارم واقعا یه مرسدس باشه و بشه ازش لذت برد!
سورنا
۲۱ مرداد ۱۳۹۸خیلی بدم میاد از این مدل
خب فدات شم بزار هر موقه تونستی تحویل بدی بیا و معرفیش کن
Khosrow
۲۱ مرداد ۱۳۹۸حاجی بیخ گوشت رانا مینویسی بعداز 2سال وانت تحویل میگیری / سنگین ترین هایپر تاریخ هستن ایشون / میاد و همه رو زخمی میکنه ..
سورنا
۲۱ مرداد ۱۳۹۸داری در مورد بنز حرف میزنی نه سایپا و ایران خودرو
احمدرضا
۲۱ مرداد ۱۳۹۸بی صبرانه منتظر رقابت این هیولا با هیولایی به نام ولکان بودم اما با این تاخیر فکر کنم باید منتظر رقابتش با نسل بعدی آستون ولکان باشیم☹️
ولی ایده ی موتور فرمول یک تو ماشین جاده واقعا برام جذابه اما فکر نمیکنم حتی مهندسای فوق العاده ی اِی اِم جی هم بتونن کاربردیش کنن و از نظر دوام در آینده احتمالا به مشکل میخوره این ماشین اما با همه ی اینا بازم جذابه
امیر
۲۱ مرداد ۱۳۹۸و یادی کنیم از دویل سیکستین ک بعضی از دوستان مسخرش کردن و میگفتن کار هر شرکتی نیست و…
در تاریخ خیلی از ابر ماشین ها قرار بر تولیدشون بوده و حتی نمونه اولیه هم تولید شدن اما به دلایل مختلف مثل هزینه زیاد تولید و مشکل خنک کردن موتور و قابلیت اطمینان موتور، موفق به تولید یا تولید انبود نشده
Elmiraj
۲۱ مرداد ۱۳۹۸این ماشین با این که از پیشرانه فرمول یک استفاده می کنه ولی بازم وزنش بالای ۱۲۰۰ کیلوگرمه…!!!
با این وزن می تونستن بدون اون چهار موتور الکتریکی و فقط با یک موتور درونسوز بالای ۷ لیتر به راحتی این قدرتو تولید کنن ، نه این میزان از استهلاک را داشت و نه چالش های منهدسی پیش رو را…..
.
ولی به هر حال کارشون فوقالعاده ست و تا آن زمان با رقبای بسیار قدرتمندی روبهرو میشه…
مهدی
۲۱ مرداد ۱۳۹۸همون دو سال پیش هم گفتم این ماشین از قبل شکست خوردست! فراری که غول این صنعته دهه ۹۰ با f50 انجامش داد و پروژه جالبی نبود. تجربه را تجربه کردن خطاست
Khosrow
۲۱ مرداد ۱۳۹۸ازعکس هاش عطر نسکافه میاد / که چقدر خوبه این وان / موتورخاموشش هم کابوسه برای خیلیا ..
Amirferrari
۲۱ مرداد ۱۳۹۸یکی نیست بگه مجبوری کاری کنی که خودتم توش بمونی؟
فقط میخواست با این موتور مسخره قیمت بالای محصولش رو توجیه کنه که شوربختانه موفق نشد،هم مرسدس هم استون کلا گند زدن با هایپر ساختنشون،با این همه ادعا خواستن یه ماشین در حد فراری sf90 بسازن و توش موندن،مرسدس فقط استاد لاکچری ساختنه و بس،شک نکنید تو آینده نزدیک خبر کنسل شدن تولید پروجکت وان رو میشنوید…
OMID
۲۲ مرداد ۱۳۹۸داداش مرسدس سیلور ارو رو تو کارنامش داره
هی فراری فراری میکنید انگار سایپا میخواد هایپر بزنه
این همون انجینیه که کابوس فراریه تو فرمولا وان ها:)
Ahmad
۲۱ مرداد ۱۳۹۸وقتی یه راننده واسه یه کمپانی استراتژی تعیین کنه وبگه شما میتونید مثل فراری باشید معلومه پروژه موفقی نیست. مرسدس یه کمپانی فوقالعاده هست ولی برای سگمنت هایی که از قبل توش در حال رقابت بوده.
OMID
۲۲ مرداد ۱۳۹۸قدیمی ترین کمپانی خودرو سازی هستن ایشون
تا کارنامشون شاهکار پره ها
اس ال۳۰۰
Slr
سیلور ارو
سریعترین ماشینای دنیا تو کارنامشونه ها
خود دانید
ایمان
۲۱ مرداد ۱۳۹۸تا ۲ سال دیگه با هایپرکارهایی رو به رو میشه که قطعاً خوفناک تر از پروجکت One هستن
مثلاً هایپرکار فراری اگه بیاد اوضاع برای مرسدس بنز که هیچ برای همه خطرناک میشه
OMID
۲۲ مرداد ۱۳۹۸سایپا که نیست مرسدسه
همه یادشون رفته مرسدسه بابا مرسدس
Saeed
۲۲ مرداد ۱۳۹۸خیلی دلم میخواد مرسدس دوباره با مکلارن قرارداد بزاره
نسل جدید SLR رو بسازن…?
کیا موافقن تا این هیولای فراموش نشدنی دوباره احیا بشه با یک فیسلیفت معرکه؟؟؟
Ahmad
۲۲ مرداد ۱۳۹۸اون مال زمانی بود که مکلارن توانایی ساخت انجین رو نداشت الان اوضاع فرق کرده..
Saeed
۳۰ مرداد ۱۳۹۸یعنی چون بلده انجین بسازه یعنی slr پررر؟
تو به فراری بناز من با طرفدارای مرسدس و مکلارن بودم??