همانطور که دیروز در مطلب مقدماتی به اطلاعتان رساندیم، از امروز رقابتها و دوئلهای جذاب خودرویی را آغاز میکنیم. همانطور که میدانید گروه نخست این رقابتها، سگمنت سدانهای متوسط لوکس است که دور اول آن با دیدار مرسدس بنز E کلاس و اینفینیتی Q70 آغاز میشود. البته لازم به ذکر است که در روزهای آینده صرفاً به این کلاس نمیپردازیم بلکه ابتدا دور اول تمامی سگمنتها برگزار میشود و پس از پایان دوباره به این سگمنت بازخواهیم گشت. در دوئلها نیز اطلاعات و مشخصاتی کلی به همراه توضیحاتی اجمالی و کوتاه در مورد هر خودرو ارائه میشود و بعدازآن همهچیز به نظر و رأی شما بستگی دارد. با این مقدمه اولین دور از رقابتهای خودرویی پدال را آغاز میکنیم. در این گروه خودروهای زیر حضور دارند:
مرسدس بنز E کلاس
بامو سری ۵
آئودی A6
کادیلاک CTS
کادیلاک XTS
لینکلن MKZ
اینفینیتی Q70
آکورا RLX
لکسس GS
لکسس ES
جنسیس G80
جگوار XJ
مازراتی گیبلی
ولوو S90
تسلا مدل S
فیسکر کارما
مرسدس بنز E کلاس
مرسدس بنز E کلاس یکی از شناختهشدهترین خودروهای کلاس سدانهای متوسط لوکس سگمنت E محسوب میشود و بهنوعی خودروی نمادین این کلاس است. نسل کنونی این سدان لوکس آلمانی در سال ۲۰۱۶ با کد W213 معرفی شد و بنابراین خودروی جدیدی محسوب میشود. برای این دوئل، مدل E400 را انتخاب کردهایم تا با رقیب ژاپنیاش همخوانی داشته باشد. این ماشین مجهز به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو است که ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و آنرا از طریق یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب انتقال میدهد. البته امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک 4Matic هم برای آن وجود دارد.
اینفینیتی Q70
پیشینهٔ این سدان ژاپنی به سال ۱۹۸۹ و عرضهٔ کوپهٔ M30 بازمیگردد. این خودرو بهعنوان یک کوپهٔ متوسط لوکس به همراه نسخهٔ کابریولت تا سال ۱۹۹۲ تولید شد تا اینکه پس از وقفهای چندساله، در سال ۲۰۰۲ نسل دوم آن در قامت یک سدان متوسط لوکس و با نام سری M به بازار آمد. نسل چهارم اینفینیتی سری M در سال ۲۰۰۹ بهعنوان سدان پرچمدار اینفینیتی معرفی شد و تولید آن هنوز ادامه دارد؛ اما در سال ۲۰۱۳ با تغییر شیوهٔ نامگذاری اینفینیتی، نام این سدان به Q70 تغییر پیدا کرد و در سال ۲۰۱۵ نیز فیسلیفتی را تجربه نمود. این خودرو با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه میشود که اولی یک نمونهٔ ۳.۷ لیتری V6 با ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب انتقال پیدا میکند درحالیکه امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.
مشخصات فنی
مرسدس بنز E کلاس | اینفینیتی Q70 | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 | ۳.۷ لیتری V6 |
قدرت | ۳۳۰ اسب بخار | ۳۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۸۰ نیوتن متر | ۳۶۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب/چهارچرخ | عقب/چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۵.۳ ثانیه | ۵.۶ ثانیه |
طول | ۴.۹۲ متر | ۴.۹۴ متر |
وزن | ۱۸۵۰ کیلوگرم | ۱۹۰۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | حدود ۵۷ هزار دلار | ۵۱ هزار دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9725319]
sasan
۲۹ فروردین ۱۳۹۶بنز…ظاهر زیبا…کیفیت بهتر…ازهمه مهمتراینکه یه ستاره ی سه پر رو ی جلو پنجرشه.یعنی اینکه بنزه!!!
یاس ی
۲۹ فروردین ۱۳۹۶رای من به بنز بود، با اینکه اینیفینیتی را خیلی دوست دارم ولی طراحی خارجی بنز و کیفیت متریال و اعتبار برند جای شکی باقی نمیگذاره که به بنز رای بدی. اینیفینیتی خیلی خوبه ولی توی این بخش از صنعت خودرو یا شاید هم توی اکثر رده های خودرویی بنز ی وزنه محسوب میشه، که خیلی هم سنگینه.
آریا
۲۹ فروردین ۱۳۹۶عشق است بنز
تعداد کامنتا نشون میده چه جذبه ای داره لامصب
e36
۳۰ فروردین ۱۳۹۶معلوم بود بنز برندس ولی طبق آرا اینفینیتی آبرومندانه باخته