مرسدس بنز تصاویر داخلی نسل جدید رودستر نمادین SL را منتشر کرده است. این خودرو که حالا مرسدس-آامگ SL نامیده میشود، اولین SL پس از نسل R129 سال ۱۹۸۹ خواهد بود که با طرح صندلی ۲+۲ ارائه میشود. این SL جدید که ششمین نسل در طول تاریخ ۶۷ سالهٔ این نام محسوب میشود، در همین تابستان بهطور کامل رونمایی شده و جایگزین AMG GT رودستر خواهد شد.
تصاویر رسمی از داخل نسل جدید SL کابینی پُر از تکنولوژی را نشان میدهند که طراحی آن برگرفته از نسل قبلی همین مدل و همینطور S کلاس جدید و AMG GT است. به گفتهٔ مرسدس، طراحی کابین SL ترکیبی از دنیای آنالوگ و دیجیتال است و به همین دلیل آنرا هایپرآنالوگ مینامد. گفته شده در این طراحی از اولین نسل ۳۰۰ SL دههٔ ۵۰ هم الهاماتی گرفته شده است.
مثل همهٔ مرسدسهای جدید، در کابین SL هم نمایشگرهای بسیار بزرگی شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر ۱۱.۹ اینچی لمسی اطلاعاتی-سرگرمی به چشم میخورد که در کنسول میانی ادغام شده و جدیدترین نسخه از سیستم MBUX را ارائه میکند. هردو نمایشگر را میتوان شخصیسازی کرد و به گفتهٔ مرسدس، طراحی آنها از بازتاب نور خورشید جلوگیری میکند. علاوه بر این، یک هدآپ دیسپلی سهبعدی هم در اینجا وجود خواهد داشت.
در داشبورد SL جدید چهار دریچهٔ تهویهٔ گالوانیزه کار شده که طراحی آنها از توربین موتور هواپیماها الهام گرفته است. در همین حال، بلندگوهای باکیفیت سیستم صوتی برمستر هم زیر قابهای فلزی واقعی جای گرفتهاند. همچنین طبیعتاً برای خریداران آپشنهای سفارشیسازی زیادی در نظر گرفته شده که ازجملهٔ آنها میتوان به انتخابهای گستردهای مثل چرم ناپای دورنگ یا چرم ناپا با دوخت لوزی شکل برای روکش صندلیهای اسپرت یا AMG پرفورمنس اشاره کرد.
مرسدس-آامگ SL روی شاسی جدیدی ساخته شده که با ترکیبی از آلومینیوم، فولاد، منیزیوم و فیبر کربن شکل گرفته تا وزن آن به تنها ۲۷۰ کیلوگرم برسد. به گفتهٔ مرسدس، بدنهٔ جدید این خودرو هم ۵۰ درصد از AMG GT رودستر مستحکمتر بوده که درنتیجه هندلینگ و چابکی بهتر و دقیقتری را فراهم میکند. SL جدید همچنین برخلاف نسل قبلی، به سقف پارچهای مجهز شده است.
در مورد پیشرانهها، احتمالاً شاهد ارائهٔ نمونههای شش سیلندر خطی و V8 خواهیم بود درحالیکه شایعاتی به وجود بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت در نسخهٔ پرچمدار SL73 اشاره کردهاند. همچنین برای اولین بار در SL سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic هم ارائه خواهد شد.
محمد مختاری آذر
۲۴ تیر ۱۴۰۰واقعا کابینش عالی هستش از نظر طراحی هم زیبا هستش ولی باید تغییر نسل اساسی بده
نوید محمد
۲۴ تیر ۱۴۰۰دیروز آقا رامین تو بخش گرونترین خودروهای برقی، خودروی انتخابی خودشون رو گفتند که برای دوستداران لینکش رو میزارم تا بیشتر باهاش آشنا بشن:
https://www.pedal.ir/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C/%D8%B4%D9%88%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%DA%A9%D8%B1-001/
جالب اینجاست که داشبوردش شباهت زیادی به همین مرسدس داره.
Zakaria
۲۴ تیر ۱۴۰۰خدا وکیلی اصلا شبیه نیست. فقط چون وسط داشبورد جفتشون یه صفحه نمایش بزرگ نصب شده شبیهن؟ این حرف مسخرس
محمد مختاری آذر
۲۴ تیر ۱۴۰۰واقعا اصلا شبیه نیستند
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۴ تیر ۱۴۰۰کجاش شبیه؟
مزدا
۲۴ تیر ۱۴۰۰هنر المانی از سر و روش میباره
Shirko
۲۴ تیر ۱۴۰۰واقعا دوست داشتنی هستی مرسدس
Swedish arrogant tiger
۲۴ تیر ۱۴۰۰کابینش حس خوبی میده، البته اون نمایشگر بزرگ وسط همچنان توی ذوق میزنه ولی فکر میکنم بهتر اس کلاس هست.
RezaRs
۲۴ تیر ۱۴۰۰اتفاقا من مانیتوروشو خیلی دوس دارم خیلی بیشتز s
Rakeb
۲۴ تیر ۱۴۰۰جای پا برای سرنشینان عقب صفر است!
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۴ تیر ۱۴۰۰خیلی عالیه
Reza Waffen SS
۲۴ تیر ۱۴۰۰به جرئت میتونم بگم زیباترین کابینی هستش که تو عمرم دیدم وسلام
مهدی
۲۴ تیر ۱۴۰۰یعنی از آئودی هم بهتر؟ هیجان انگیزتر؟ خوشگل تر؟ کابین خوبیه ولی بنظرم آئودی همچنان زیباتره
Reza Waffen SS
۲۴ تیر ۱۴۰۰حتی از آئودی هم خوشگلتره
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۴ تیر ۱۴۰۰از آئودی هم بهتره
Aryan🥋🥋🥋judo
۲۴ تیر ۱۴۰۰شاید خوشتون نیاد ولی به نظرم کابین لکسوس lc500 از همه خوشگل تره البته نظر شخصیمو گفتم بهم حمله نکنید
Amirreza
۲۴ تیر ۱۴۰۰LC500 هم کابین واقعا کلاسیک و قشنگی داره ، بالاخره هر کی نظری داره
AMANTE
۲۴ تیر ۱۴۰۰همه چی کابین عالیه فقط دو چیز نبود عالی میشد، یک اون مانیتور عظیم وسط که اگه نبود بهتر بود، البته نمیشد که نباشه چون زبان طراحی جدید بنز و کل خودروسازانه.
دومی هم صندلی های عقب که عملا کاربردی نیستن حتی برای کودکان و خردسالان چه برسه بزرگسال.
بجای صندلی عقب که وزن اضافه است میتونستند فضای کاربردی برای گذاشتن وسایل ایجاد کنن.
ADAK
۲۴ تیر ۱۴۰۰شما وسایل ات را بزار رو صندلی عقب
PHILIPP
۲۴ تیر ۱۴۰۰طراحی داخلش که توی این نسلشون بهترین بود
بریم ببینم طراحی بیرونیش از چه قراره
پیام
۲۴ تیر ۱۴۰۰امیدوارم طراحی بیرونشم عین داخلش زیبا باشه مثل اس کلاس برقی نباشه که به جرات میشه گفت یکی از زشت ترین ماشینای تاریخ مرسدس میتونه لقب بگیره
GT
۲۴ تیر ۱۴۰۰عالیه👌 اما مهم طراحی بیرونی هست🤔
GT
۲۴ تیر ۱۴۰۰دوستان یه سوال آیا مرسدس SLR و SLS هم جزو سری SL حساب میشن یا خیر؟
سهند
۲۴ تیر ۱۴۰۰نه slr و sls سوپر اسپرت های مرسدس هستند ولی sl یک گرند تور لوکس است که اولویت اولش راحتی است (اگرچه در نسل بعدی اسپورت تر خواهد شد)
GT
۲۴ تیر ۱۴۰۰ممنون
عارف
۲۴ تیر ۱۴۰۰در کنار زیبایی تیم خودرو خوب میشد که سقف فلزی هم تولید بشه
امیرحسین
۲۴ تیر ۱۴۰۰چه باحال یه کم من رو یاد فراری هم با اون خروجی ها کولر انداخت ولی انصافا مرسدس کابینش همیشه زیباس من با اینکه ک آئودی فان هستم مرسدس رو از نظر طراحی کابین در رده اول تو آلمان و بعد پورش خوبه
سهند
۲۴ تیر ۱۴۰۰واقعاً خیلی زیباست.
از نظر من از کابین s کلاس زیباتر است.
•Mohamad•
۲۴ تیر ۱۴۰۰خیلی زیباست 😍👌👌
Amirreza
۲۴ تیر ۱۴۰۰لایق لقب sl هست
GT
۲۴ تیر ۱۴۰۰به قول مولانا:چه نغزست و چه خوبست و چه زیباست خدایا
رامتین
۲۴ تیر ۱۴۰۰واقعا عالی طراحی شده کابین. پرفورمنس هم حرف نداره. حتی 4 نفره شدنش کار مثبتی بود، گرچه با سقف فلزی بهتر میشد.
مسعود
۲۶ تیر ۱۴۰۰کاش همچنان هاردتاپ و دو نفره بود 😕