مرسدس بنز

فیس‌لیفت مرسدس E کلاس آلترین و هدف گرفتن بازار آمریکای شمالی

همراه با معرفی فیس‌لیفت مرسدس بنز E کلاس و همین‌طور نسخهٔ اسپرت E53 AMG، سازندهٔ آلمانی فیس‌لیفت عضو بلندقامت این خانواده یعنی آلترین را هم معرفی کرده است. آلترین جدید همان تغییرات ظاهری E کلاس استیشن را تجربه کرده و در این نسخه هم شاهد همان چراغ‌های جلو و عقب جدید هستیم. علاوه بر این، تغییراتی در جلوپنجره صورت گرفته، تریم نقره‌ای کرومی روی سپرهای جلو و عقب در نسخهٔ قبلی حالا مشکی‌رنگ شده و آینه‌های جانبی که قبلاً همرنگ بدنه بودند حالا به رنگ مشکی درآمده‌اند.

در ظاهر آلترین مدل ۲۰۲۱ اما تغییرات قابل‌توجه دیگری به چشم نمی‌خورد و شاهد همان فرم سپرهای قبلی هستیم که به همراه دهانهٔ گلگیرها و بخش‌های پایینی بدنه با روکش‌های پلاستیکی پوشیده شده‌اند. ریل‌های روی سقف، اسپویلر عقب و ارتفاع بیشتر از سطح زمین هم از دیگر ویژگی‌های این استیشن بلندقامت هستند. همچنین سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic همچنان استاندارد است و امکان تردد در مسیرهای ناهموار را فراهم می‌کند.

در داخل آلترین مثل دیگر اعضای خانوادهٔ E کلاس، غربیلک فرمان جدید، جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX و پد لمسی جدید در کنسول مرکزی به همراه طیف گسترده‌ای از تریم‌ها و تودوزی‌ها اراده شده است. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، سیستم داینامیک سِلکت با حالت‌های آفرود و آفرود پلاس و رینگ‌های ۱۹ اینچی هم از تجهیزات استاندارد این خودرو هستند.

اما مهم‌ترین خبر در مورد E کلاس آلترین جدید این است که برای اولین بار در بازار آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. به گفتهٔ مرسدس بنز، این نسخه در آمریکای شمالی جایگزین E کلاس استیشن می‌شود. آلترین در ایالات‌متحده فقط در یک مدل E450 و صرفاً با یک پیشرانه عرضه خواهد شد. زیر کاپوت این مدل یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost قرار گرفته که ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost هم در شرایط خاص ۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را به خروجی موتور بنزینی اضافه می‌کند. مرسدس بنز فعلاً اطلاعات بیشتری در مورد E کلاس آلترین برای بازار آمریکای شمالی منتشر نکرده و برای جزئیاتی مثل قیمت باید تا زمان عرضهٔ آن یعنی اواخر سال ۲۰۲۰ صبر کنیم. این کراس استیشن لوکس آلمانی در بازار آمریکا باید با ولوو S90 کراس کانتری و آئودی A6 آلرود به رقابت بپردازد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Khan

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (362 ديدگاه)

    اچ سی کراس ساخت آلمان

  2. Me

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (314 ديدگاه)

    رقبای بزرگ و پرقدرتی داره
    اما خودش هم خیلی حرف واسه گفتن داره
    تا الان نسبت به رقبای قدیمی سه هیچ جلو افتاده
    ولی باید دید ولوو و ائودی امثال چی معرفی میکنن

  3. Hadi

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    گند زدن به ماهیت ماشین?
    مدل استیت کجا این کجا…

  4. Enzo

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    ولوو V90 کراس کانتری رو به این ترجیح میدم.هم زیباتر از اینه .هم چیزی از این کمتر نداره .استایل کلیشم از این خیلی هماهنگتره

  5. Khosrow

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    واگن های مرسدس عالی بودن / W211 – w212 و واگنهای سی کلاس / اره این مرسدسه / این عدم ه ..

  6. Farzad

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    زشت

  7. Mohammad khalili

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (19 ديدگاه)

    مرسدس w213 مدل 2017 به لحاظ طراحی حرف زیادی در برابر رقبایی مثل بی ام و سری 5 داشت اما این مدل فیس لیفت اصلا. تو طراحی حرفی برای گفتن نداره

  8. محمد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (615 ديدگاه)

    جلوش خیلی ساده و زشت با این قیمت ولوو بخری از هر لحاظ بهتره

  9. محمد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خیلی باید آدمه چیزی باشی تا قبول کنی چنین چیزی بخری

  10. هادی 8 سیلندر

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (458 ديدگاه)

    از c8 ارزون تره ؟
    اگه ۲۵ هزار تا باشه خوبه چون باید نصف قیمت c8 بدن تا سوار شن

  11. sina

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    خعلی زشته این :/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا