مرسدس بنز

مرسدس خروج از فرمول یک بعد از فصل 2020 را بررسی می‌کند

گزارشی از اتوکار ادعا می‌کند که هیئت‌مدیرهٔ دایملر طی دو هفتهٔ آینده تشکیل جلسه خواهد داد تا تصمیم بگیرد که آیا تیم مرسدس بعد از فصل ۲۰۲۰ از فرمول یک خارج شود یا نه. این گزارش جنجالی می‌گوید پس از صرف میلیون‌ها دلار در برنامه‌های فرمول یک از زمان احیای کاملاً موفقیت‌آمیز تیم مرسدس در ۱۰ سال قبل، حالا دایملر تحت‌فشار قرار گرفته تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند.

ادعا می‌شود ریخت‌وپاش سرمایه در بالاترین سطح موتوراسپرت توسط شرکت با برنامه‌های آن برای اخراج بیش از ۱۰ هزار نفر از کارکنان خود تضاد ناخوشایندی دارد. همچنین تیم مرسدس تحت‌فشار است تا تصمیمی فوری را برای به حداقل رساندن هزینه‌های فصل ۲۰۲۱ اتخاذ کند اما برنامهٔ معرفی خودروی مسابقه‌ای کاملاً جدید موجب می‌شود مرسدس هزینه‌های خود را افزایش دهد تا بتواند همچنان در صدر فرمول یک باقی بماند. بااین‌حال حتی اگر مرسدس این ورزش را به‌عنوان یک تیم کارخانه‌ای ترک کرند، به‌طور کامل از آن خارج نخواهد شد زیرا باید به تأمین قوای محرکه برای مک‌لارن و ویلیامز ادامه دهد.

منابع ناشناس اما ادعا می‌کنند که احتمال شراکت مدیر فعلی تیم مرسدس «توتو ولف» با مالک تیم ریسینگ پوینت «لارنس استرول» برای ایجاد تیم جدیدی وجود دارد که می‌تواند آستون‌مارتین نام گیرد. اگر این اتفاق روی دهد، استرول می‌تواند ریسینگ پوینت را بفروشد و میلیاردر روسی «دیمیتری مازپین» می‌تواند یک خریدار بالقوه باشد. همچنین ادعا شده شرکت چینی جیلی می‌تواند با خریداری سهام آستون‌مارتین، به‌عنوان یک سرمایه‌گذار مهم در این تیم جدید فرمول یک هم فعالیت کند. درهرحال اگر مرسدس از فرمول یک خارج شود، لوئیس همیلتون می‌تواند به فراری رفته و در کنار چارلز لکلرک مسابقه دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. farshad

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (45 ديدگاه)

    یه جا هزینه های مربوط به فرمول یک رو خوندم وحشتناک سرسام اوره

    1. علیx76

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      البته این هزینه های جای دوری نمیره
      همه فناوری ها و تکنیک هایی که استفاده میشن ، بصورت بالقوه میتونن با اقتصادی سازی ، تو خودرو های تولیدی هم استفاده بشن
      کلا هر تکنولوژی تو بازار هست ، قبلش امتحانشو تو موتور اسپرت پس داده

  2. Khosrow

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    مرسدس یک بار تصمیم به کاهش هزینه هاش گرفت نتیجه این شد که تمام کلاس ها رو شبیه هم دراورد تا هزینه طراحی کم بشه و تو همه ی مدلها از قطعه و طرح مشترک استفاده کنه / حالا هم فرمول 1 رو کنار بزار / 2 سال دیگه هم شرکت رو منحل کن بره پی کارش / اینکه چندسال اخیر مرسدس فروشش بیشتر شده نه تنها خوشایند نیست بلکه نشون میده طراحی عوام پسند و دم دستیش باعث فروشش شده / بابا این واگنر رو عزل کنید / قول میدم اگر ساکو رو برگردونن مرسدس افسانه ای خواهد شد ..

  3. محمد حسین

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (489 ديدگاه)

    مگه تغییر قوانین فرمولا وان از سال 2021 برای کم شدن هزینه تیم ها نیست ؟ که مسابقات رقابتی تر بشه ؟

    1. عرفان

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (480 ديدگاه)

      کم شدن سقف هزینه ها و یکسان شدن ینی دیگه نمیشه ریخت و پاش کرد. یک عالمه تبلیغات و دعوت مهان همه کنسل
      درحالی ک اصل مسابقات همین تبلیغات و بازاریابیشه.

  4. عرفان

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (480 ديدگاه)

    ای بابا
    دنیا شده فقط پرستش پول
    نمیگم بده ها اما اون عشق ابر راننده های فرمول یک امثال جیم کلارک ک در سال چقدر مسابقه میدادن در چ سطحی کجا
    و این مسابقاتی ک شده همش پول پول پول حالا میخواد سرمایه از چین و یا مایه دارهای قمار بازی مثل استرول یا پیست توی هند و ویتنام و..
    فرمول یک جمع شه بهتره تا این شو های مسخره
    اینهمه رقیب جذاب و آینده دار مثل فرمول ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا