مرسدس بنز

معرفی مرسدس بنز EQA، نسخه‌ای تمام الکتریکی از GLA

مرسدس بنز از کراس‌اوور الکتریکی جدید EQA به‌عنوان کوچک‌ترین محصول تمام الکتریکی خود و همین‌طور نقطهٔ ورود به خانوادهٔ محصولات سری EQ رونمایی کرده است. این خودرو که بر اساس مدل GLA ساخته شده است، در نسخهٔ پایهٔ خود بنام EQA250 به یک موتور الکتریکی با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی خود را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند و توسط یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۶۶.۵ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود.

مرسدس بنز هنوز بُرد این کراس‌اوور الکتریکی را بر اساس معیارهای WLTP آزمایش نکرده ولی می‌گوید با هر بار شارژ می‌تواند حدود ۴۲۰ کیلومتر را طی کند. در آینده نیز نسخه‌های بیشتری از EQA به بازار عرضه خواهد شد. مرسدس بنز هم‌اکنون در حال کار بر روی یک خانوادهٔ کامل از EQA است که در نسخه‌های محرک جلو و چهارچرخ محرک ارائه می‌شوند و قدرت آن‌ها در نسخهٔ پرچم‌دار به بیش از ۲۷۰ اسب بخار می‌رسد. علاوه بر این، برنامهٔ ساخت یک نسخهٔ ویژه با بُردی بیش از ۵۰۰ کیلومتر هم وجود دارد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، EQA بدنهٔ مشترکی با GLA دارد اما بااین‌وجود در قسمت جلو با جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ و چراغ‌های LED کاملاً جدید، از برادر درون‌سوز خود متمایز شده است. در عقب نیز حالا چراغ‌ها با یک نوار LED به هم متصل شده‌اند. سپرها و رینگ‌های جدید هم دیگر ویژگی‌های این کراس‌اوور الکتریکی هستند و ازآنجایی‌که با یک محصول سری EQ سروکار داریم، جزئیات آبی‌رنگ زیادی هم در قسمت‌های مختلف آن به چشم می‌خورد.

در داخل خودرو نیز همان طرح داشبورد GLA دیده می‌شود و در EQA صرفاً جلوه‌های نوری و تریم‌ها متفاوت هستند. نمایشگر دوقلوی این کراس‌اوور کوچک الکتریکی در نسخهٔ پایه هرکدام ۷ اینچی هستند اما امکان سفارش نمونه‌های بزرگ‌تر ۱۰.۲۵ اینچی هم وجود دارد. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی EQA از ویژگی‌ای بنام «ناوبری با هوش الکتریکی» برخوردار است که می‌تواند سریع‌ترین مسیر برای رسیدن به جایگاه شارژ را برنامه‌ریزی کند. این سیستم همچنین به‌صورت پویا در برابر تغییراتی مثل معطلی در ترافیک هم واکنش نشان می‌دهد.

مرسدس EQA به‌صورت استاندارد با یک شارژر ۱۱ کیلوواتی عرضه می‌شود که می‌تواند با حداکثر خروجی ۱۰۰ کیلووات در جایگاه‌های شارژ سریع DC باطری‌ها را شارژ کند. به گفتهٔ مرسدس، در صورت استفاده از شارژرهای سریع می‌توان از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطری‌ها را در حدود نیم ساعت شارژ کرد. با استفاده از برنامهٔ Mercedes me Charge نیز خریداران به شبکه‌ای از ۴۵۰ هزار نقطهٔ شارژ DC و AC در ۳۱ کشور مختلف دسترسی خواهند داشت.

EQA به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق راحت با فنرهای فولادی عرضه می‌شود اما کمک‌فنرهای تطبیقی هم به‌عنوان آپشن ارائه می‌شوند. نسخه‌های قوی‌تر این خودرو که بعداً به بازار خواهند آمد نیز به یک موتور الکتریکی دوم در محور عقب مجهز خواهند بود و بنابراین از سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic سود می‌برند. این سیستم می‌تواند توزیع گشتاور را صد بار در هر ثانیه تنظیم کند. فروش مرسدس بنز EQA از بهار آینده در اروپا عرضه خواهد شد و قیمت پایهٔ آن در بازار داخلی آلمان از ۳۸,۵۴۰ یورو آغاز می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    خب با توجه به این حجم از برقی ها
    یاران موافق همه از دست شدند
    در پای اجل یکان یکان پست شدند
    خوردیم ز یک شراب در مجلس عمر
    دوری دو سه پیشتر زما مست شدند
    خیام

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. Reza.M

      ۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (311 ديدگاه)

      یکی این گوردن واگنرو بکشه بیروووون…فاجعس با این طراحیاش…چ کوفتیه این???…انگار سیتروئن c3 کراسه ک کراتین خورده…هیچ چیش تناسب نداره

      موافقم 3
      مخالفم 4
      1. Farzad

        ۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        باز خوبه داشبوردشو تسلایی نکردن ، البته در آینده چندان بعید نیست .

  2. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (334 ديدگاه)

    من از ماشین های برقی خیلی خوشم میاد!خیلیییییییی خوشم میاد!!! اول صبحی این ماشینه دوپینگِ خوبی بود!!!
    ولی واقعا نمی تونم دنیای بدون ماشین بنزینی رو تصور و تحمل کنم!!!!
    وحشتناکهههههههههههههههههههههه!!!!!!!!!!???????☹☹???????????????????

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      داش فازت چیه؟!??

  3. ممد ژانگولر

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4151 ديدگاه)

    واقعا اونی که رینگو طراحی کرده پیش خودش چی فکر کرده
    قبل از اینکه طراحی کنن کافیه یکبار دستمال به دست بشن ببینم رینگو میتونن تمیز کنن یا نه !!!!?

    موافقم 2
    مخالفم 5
  4. MEHDI8.1.2.0

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    مرسدس با قدرت داره وارد دنیای الکلریکی میشه
    ولی روش نام گذاریش یه کم مشکله مثلا EQC وEQA کراس اوور هستن
    خب برای C کلاس سدان و کوپه
    و A کلاس هاچ بک و سدان میخواد چه اسمی بزاره؟؟؟؟؟؟
    یا شاید اونا کلن نسخه تمام برقی ندارن

  5. Mohamad

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    جدی ترین تهدیدی که برای تسلا مدل y دیدم.خیلی جدی.
    من عاشقش شدم🤩

    موافقم 2
    مخالفم 4
  6. مهدی

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (552 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان عزیز پدال
    اگر همه سایت پدال به من حمله کنند من حرفم را میزنم
    واقعا این مدل از نظر زیبایی بسیار قدیمی نشون میده و هیچ جذابیتی نداره شده شبیه تیگو 5
    همین امروز خبر اول سایت اینفینیتی است چقدر جذاب است و طراحیهای برندهای دیگر

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. Mohamad

      ۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      کلن سیاست بنز همینه
      که خورو هاشو جوری طراحی کنه که ۲۰ سال بعد هم تکراری و از مد افتاده به نظر نرسن.شما به بنز های ۲۰ سال پیش نگاه کن یا ۴۰ سال پیش فرقی نداره .طراحیه زشت نمیبینی.
      طراحیه به روز هم نمیبینی .
      کم کم خوشت میاد ازش.
      مطمئن باش بیشتر از بقیه شرکت ها هم هزینه طراحی میده

      موافقم 7
      مخالفم 2
  7. AMIR / ARMI

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    کابین خسته کننده و قدیمی
    طراحی ناهماهنگ
    پرفرومنس نه چندان جالب
    تکنولوژی قدیمی ساخت
    استفاده از پلتفرم بنزینی ها برای ساخت الکتریکی
    بازدهی نداره

    موافقم 3
    مخالفم 13
    1. SAMURAI

      ۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (715 ديدگاه)

      این چیزایی که گفتی بیشتر منو یاد جیپ انداخت تا بنز

      موافقم 4
      مخالفم 2
    2. MAHDI

      ۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      عجب!!!!

  8. Farzad

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    یه لحظه فک کردم اسپورتیجی چیزیه !

    موافقم 3
    مخالفم 6
    1. Hadi

      ۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2199 ديدگاه)

      خیلی معمولی و پیش پا افتاده بنظر میرسه…
      با GLA مو نمیزنه بجز جلو پنجره و چراغ های عقبش سپر و یه چیزای دیگه…
      ولی بردش خیلی خوبه نسبت به EQC باتری های اونم اگه آپدیت کنن به این میزان برد میرسه…
      تو این کلاس اگه بخوام انتخاب داشته باشم فولکس lD.4 انتخاب اولم هست بعدشم موستانگ مک ایی بعدشم تسلا مدل Y…

      موافقم 1
      مخالفم 1
  9. زیزیگولو

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    آیا این ماشین با وجود برقی بودنش تو رده ماشینای سطح بالا و تو کلاس ماشینهای لوکس قرار میگیره؟؟؟

  10. مهرداد كمال

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2000 ديدگاه)

    برقی شدن باعث میشه این همه تجربه و نواوری در زمینه ماشین های درونسوز به یکباره صفر شه و این شرکت های بی نظیر تازه از اول شروع کنن

  11. AMG///

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    خوبه اما شاسی بلند نیست

  12. ?Ali Hossein?

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    اممممممم چرا جدیدا چاغ پیوسته مد شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  13. challenger

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    ای بابا بازم برقی خسته شدیم از برقی ها داغون شدیم از غربی ها(منظور ایرانه) تهدید شدیم از امریکا واویلا واویلا
    امروز شعر گل کرده
    دیگه انقدر اسم برقی و برقی ها اومده افسرده و سر خورده شدیم
    خسته شدیم یعنی یکی مثل ایلان پیدا نمیشه ایلان رو نابود کنه راحت شیم
    همون دلمون به خودرو ها خوش بود اونمممممممممم زارت برقی شدن

    موافقم 2
    مخالفم 1
  14. akrh78

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    هرکس یه نکته مثبت توی این ماشین پیدا کرد بیاد بگه جایزه بگیره

    از طراحی و قیافش که نگم براتون
    جلو زشت، پشت زشت، رینگ زشت
    وزنش بالای دو تنه بعد پهنای لاستیک در حد پرایده
    دیفرانسیل جلو، برد کم، قدرت کم، قیمت زیاد

    تسلا مدل y اینو پودر میکنه
    RIP Mercedes

    موافقم 2
    مخالفم 3
  15. SAMURAI

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (715 ديدگاه)

    از هر نظر بهتر از تسلا مدل y هستش
    مدل های قوی تر هم به زودی معرفی میشه ?

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. akrh78

      ۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      اتفاقا از هیچ نظر بهتر از مدل y نیست
      با این قیمت (بدون کسر مشوق دولتی حتی) تسلا awd و برد بالای 500 کیلومتر و شتاب 3.5 داره
      طراحی تسلا هم مایل ها بهتر از اینه
      حقیقتا هیچی نیست فاجعس

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. SAMURAI

        ۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (715 ديدگاه)

        طراحی سلیقه ایه و من بیشتر اینو دوست دارم
        و اینکه این ضعیف ترین مدل این ماشینه مدل های قوی تر با برد و قدرت بیشتر به زودی رونمایی میشه

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. akrh78

          ۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1359 ديدگاه)

          مسئله اینه که هر نسخه ای از این بیاد باز نسبت به تسلای هم قیمتش خیلی ضعیف تر هست
          الان این مدل معادل 46 هزار دلاره
          تسلا مدل وای لانگ رینج 42 هزار دلاره
          از همه نظر هم سرتره
          نسخه های قویتر بنز شاید در حد همین مدل باشن اما با اختلاف قیمت حداقل 10 هزار دلار

          موافقم 2
          مخالفم 1
  16. Ramin

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    چرا دوستان به آرم خودرو توجه میکنن…

    شرط میبندم اگه آرم هیوندای بزاریم روش همه میگن اه اه.
    اگه فقط آرم هیوندای بزاریم ….

    ولی چون الان اون جلو آرم بنز هست همه میگیم به به….

    کراس اوور برقی ….. فقط سلطان مک ای….. ( کراس اوور )

    موافقم 1
    مخالفم 3
  17. $Ãbţìň$

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    با وجود تمام بدی های تسلا،من تسلا رو به این چینی ترجیح میدم،شبیه چینیا شده تا یه بنز اصیل،این چیه خدایی؟؟….

    موافقم 2
    مخالفم 2
  18. فرشاد

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    قشنگه ولی شبیه بنز نیست

  19. حسین دهمرد

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    فرض کنیم باتری ها نیاز به رادیاتور و سرد شدن نداشته باشن این برقیا یعنی کولر و کندانسور هم ندارن که نیاز به جلوپنجره داشته باشن؟

  20. [—{*AMIN_MC20*}—]

    ۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    چرا برقی هارو انقدر زشت طراحی میکنن؟!؟!!!
    انقدر حالم بد شد وقتی دیدمش دیگه نتونستم مطلبو کامل بخونم?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا