درنهایت مرسدس بنز از نسل جدید یا چهارم مدل A کلاس خود پردهبرداری کرد. این نسل طراحی کاملاً متفاوتی با نسل قبلی داشته و به پیشرانههای کارآمد و فناوریهای رفاهی و ایمنی پیشرفتهای مجهز شده است. در نمای بیرونی A کلاس جدید بیشک شباهت فراوان با نسل جدید مدل CLS دیده میشود. در این ماشین خطوط تهاجمی نسل قبلی حذف شده و خطوط ظریفی جایگزین آنها شدهاند یعنی مشابه طراحی CLS جدید.
برای ارائهٔ طراحی جدید و برجسته در نمای جلو، ارتفاع کاپوت کمتر شده و از چراغهای LED تخت با دیلایتهای زاویهدار استفاده شده است. همچنین همانطور که گفته شد، در نسل جدید A کلاس در مقایسه با نسل قبلی ارتفاع کاپوت تا حد زیادی کمتر شده تا نمای جلویی خودرو ظاهر پویاتری پیدا کند. در همین حال دهانهٔ گلگیرها بزرگتر به نظر میرسند تا بتوانند چرخهای ۱۶ تا ۱۹ اینچی را در خود جای دهند.
در عقب خودرو نیز شاهد طراحی جدیدی هستیم که در آن برخلاف نسل قبلی چراغهای افقی باریکی دیده میشود. درون چراغها نیز دو نوار باریک LED کشیده شده است. بهطورکلی طراحی عقبی A کلاس جدید عضلانیتر از قبل به نظر میرسد. فاصلهٔ محوری نسل جدید A کلاس نیز به میزان ۳ سانتیمتر افزایش پیدا کرده که موجب افزایش فضای داخلی شده است.
با نگاهی به داخل این هاچبک جدید میبینیم که تا چه حد کابین آن تحت تأثیر مرسدس بنزهای بزرگتر طراحی شده است. کابین خودرو طراحی مدرنتری دارد یعنی همان چیزی که از مرسدس بنز انتظار میرود. از ویژگیهای کابین A کلاس جدید میتوان به قسمت بال مانندی اشاره کرد که روی بخش بالایی داشبورد کار شده و تا روی درها کشیده شده است. همچنین ۶۴ رنگ مختلف برای نورپردازی داخلی خودرو قابل انتخاب است اما آنچه که واقعاً در نسل جدید A کلاس جلبتوجه میکند، صفحهنمایش عریض آن است.
خریداران A کلاس جدید میتوانند از بین سه گزینهٔ مختلف صفحهنمایش، یکی را انتخاب کنند. این گزینهها شامل دو نمایشگر هفت اینچی، یک نمایشگر هفت اینچی و یک نمونهٔ ۱۰.۲ اینچی و یا دو نمایشگر بزرگ ۱۰.۲ اینچی میشود. همچنین مرسدس بنز در این ماشین برای اولین بار سیستم چندرسانهای جدیدی بنام MBUX را ارائه کرده است. ویژگی برجستهٔ این سیستم توانایی برقراری ارتباط عاطفی بین خودرو و راننده یا سرنشینان با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی است.
ازآنجاییکه ابعاد نسل جدید A کلاس نسبت به قبل رشد داشته است، فضای شانه، سر و آرنج در کابین آن بیشتر از قبل شده که این مهم به لطف افزایش فاصلهٔ محوری و همینطور افزایش فاصلهٔ عرضی محورها به دست آمده است. این امر موجب شده که فضای بار خودرو نیز افزایش یابد بهنحویکه صندوق بار A کلاس حالا ۳۷۰ لیتر ظرفیت دارد که ۲۹ لیتر بیشتر از نسل قبلی است. اگر این هم کافی نیست در نظر داشته باشید که نسل جدید A کلاس علاوه بر گرمکن صندلیها، به تهویهٔ صندلیها و همینطور ماساژور (در صندلیهای جلو) هم مجهز است.
در بخش تجهیزات و سیستمهای ایمنی هم A کلاس بشدت مدیون بزرگ خاندان مرسدس یعنی مدل S کلاس است بهنحویکه سیستمهای پیشرفتهای چون دستیار فعال تشخیص فاصله، ترمز خودکار اضطراری، دستیار فعال تغییر خط و ترمز کمکی فعال را از برادر بزرگترش قرض گرفته است. علاوه بر این، A کلاس جدید به سیستم Pre Safe Plus هم مجهز شده که در صورت تشخیص تصادف از عقب، ترمزها را بشدت فعال میکند تا پرتاب خودرو به سمت جلو به حداقل برسد.
مرسدس بنز در ابتدا برای نسل جدید A کلاس سه پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته که یکی دیزلی و بقیه بنزینی هستند. مدل پایهٔ بنزینی که A200 نام دارد از یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر با ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند که انتقال این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت میگیرد. مدل بنزینی بعدی هم A250 است که به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با ۲۲۴ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. مدل دیزلی A250d نام داشته و در زیر کاپوت آن یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر دیزلی با ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. مدلهای A250 و A250d صرفاً با گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک عرضه میگردند.
از لحاظ عملکرد، مدل A200 با گیربکس دستی ظرف ۸.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرسد و در هر صد کیلومتر بهطور متوسط ۵.۶ لیتر بنزین مصرف میکند. این در حالی است که نسخهٔ اتوماتیک این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت به ۸ ثانیه زمان احتیاج دارد و میانگین مصرف سوخت آنهم برابر با ۵.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است. هردوی این مدلها توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت را هم دارند. مدل قویتر A200 اما تنها در ۶.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند. این مدل برای پیمودن هر صد کیلومتر بهصورت میانگین به ۶ لیتر بنزین نیاز دارد.
و نهایتاً مدل دیزلی A250d نیز همانطور که انتظار میرود کمتری مصرف سوخت را دارد بهنحویکه در هر صد کیلومتر تنها ۴.۱ لیتر گازوئیل مصرف میکند. این مدل شتاب صفرتاصد را ظرف ۱۰.۵ ثانیه طی میکند و میتواند به حداکثر سرعت ۲۰۲ کیلومتر در ساعت دست یابد. برای این هاچبک آلمانی سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic هم قابل سفارش است و خریداران میتوانند نوع سیستم تعلیق با کنترل فعال کمکفنرها را هم انتخاب کنند. نسل جدید مرسدس بنز A کلاس از ماه آینده در اروپا عرضه خواهد شد و با خودروهایی چون بامو سری ۱، آئودی A3، اینفینیتی QX30 و ولوو V40 به رقابت خواهد پرداخت.
FEHRAT
۱۴ بهمن ۱۳۹۶مرسدس بنز یعنی متر دنیای خودروسازی. یاشاسین بنز و یاشاسین بنز سونلر.
بهزاد
۱۴ بهمن ۱۳۹۶بنز رو تو آذربایجان میسازن و ما خبر نداشتیم ؟
Behnam
۱۴ بهمن ۱۳۹۶آزربایجانو از کجای کامنت این دوستمون در آوردید؟
بهزاد
۱۴ بهمن ۱۳۹۶از یاشاسینش
BMW
۱۴ بهمن ۱۳۹۶بهزاد چقدر سخت میگیری اومده به زبان مادریش تعریف کرده چه عیبی داره….البته این دوستمون که به جایه آذربایجانی گفته آزربایجانی اگه از عمد گفتی معنیشو میدونیم که اصلا قشنگ نیست…..
Behnam
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ببخشید معنیش چی میشه؟!
BMW
۱۴ بهمن ۱۳۹۶داداش اینجور که من برداشت کردم یه نوع تعصبِ که به نژاد پرستی منتهی میشه این چیزیه که من برداشت کردم چون یه رفیق تبریزی دارم تو چت هاش همیشه میگه آزری دلیلشم توضیح نمیده…بخاطر همین من اینو برداشت کردم اگه اشتباهه به بزرگواری خودت ببخش و توضیح بده که چرا بعضیها از آزری به جای آذری استفاده میکنن؟
بهزاد
۱۴ بهمن ۱۳۹۶داداش خودم آذرى ام. قصد جسارت نداشتم، خواستم با همزبونم یه شوخى ساده کنم، شرمنده اگه کسى ناراحت شد. چاکر همه یا على.
سروش
۱۵ بهمن ۱۳۹۶داداش من شنا هم این معنی رو از کجا دراوردی؟ کلا زبان پارسی بجای تطسصثزذظ و حرفهای اضافه یه دونه س ی دونه ت یه دونه ز داره . و این حرفهای اضافی با حمله احراب از زبان عربی وارد زبان پارسی شده و در نتیجه ازربایجان درسته
Behi
۱۴ بهمن ۱۳۹۶اونایی که لایکت کردن حالشون از شما هم بدتره.
Behnam.xan
۱۴ بهمن ۱۳۹۶اینجا رو با افکار نژاد پرستیتون گند نزنید.
Ali qanavati
۱۴ بهمن ۱۳۹۶همون cls دیگه
فقط چراغ پشتشو چراغ سراتو گذاشته ?
حالا نه که کپی کرده باشه ولی شبیه در اومده :/
پرفورمنس که مرسدس همیشه خوب بوده حرفی نمیمونه
ولی طراحی های اخیرش جالب نیست خیلی
Javad
۱۴ بهمن ۱۳۹۶بسیار عالی، نسبت به نسل قبل خیلی پیشرفت کرده مصرف سوختشم عالیه
فقط طراحی عقبش منو یکم یاد DS4 میندازه
البته نمیخوام بگم بنز کپی کرده
محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۶الان یه عده میریزن با برلیانس مقایسش میکنن!!!! ?
محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۶پدال…. تو دوئلات اینو با سایپا 111 بنداز، یه کم دلمون شاد شه!!!! ?
سعید(تهران)
۱۴ بهمن ۱۳۹۶همه چیش خوبه فقط من با این صفحه نمایشای جدید بنز کنار نمیام! انگار یه قطعه اضافه اس با چسب چسبوندن روی داشبورد!!!
سامان اذری
۱۴ بهمن ۱۳۹۶وقتی سال ۲۰۱۲ خودروی چینی برلیانس H230 رونمایی شد یه پست فان تو فیسبوک گذاشتم و نوشتم که با کمی اغراق، این زشت ترین و کریه المنظرترین خودروی ساخته بشر در طول تاریخ هست! به گمونم واقعا هم بود و هست و خواهدبود. بخصوص اون چراغ های نامنتظم هندسی که بیشتر به درد نقاشی های سبک کوبیسم میخوره تا واقعیت! اما راستش اگر میدونستم که هفت سال بعد، طراحان شرکت مرسدس بنز، نسل نو A-Class 2018 رو این چنین طراحی میکنند حتما با احتیاط بیشتری در مورد برلیانس صحبت میکردم! لابد تیم طراحی مرسدس بنز یه چیزی در نگاه نافذ برلیانس دیدند که A-Class جدید رو با الهام گرفتن از این ماشین چینی طراحی کردند! البته که کار از “الهام” گذشته و الان حوالی “کپی/پیست” هستیم. ولی برای اینکه حرمت ها حفظ بشه ما میگیم الهام، شما هم بگید الهام :))
.
البته این همه ماجرا نیست. نیمه پر لیوان رو هم باید دید! در صورت عرضه احتمالی A-Class 2018 در ایران، دیگه تصادف با این ماشین، برخلاف اون یکی محصولات لوکس آلمانی اونقدرا هم خسارت سنگین نخواهد داشت. الحمدالله چراغ جلوی برلیانس همه جا هست و خیلی راحت تو راسته لوازم یدکی فروش های تهران پیدا میشه! فک کنم با چهارصد پونصد تومن بشه جلوی ماشین رو جمع کرد! =))
.
به قلم.دوست عزیزم ارسلان سلیمانیان
محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۶فقط این نیست دادا
کیت بدنه بنز… از نوع AMG هم برای برلیانس قابل سفارشه
اگه دو فردای دیگه، تو خیابون یه بنز سی ال اس یا ای کلاس دیدی، محتاطانه ذوق کن…
ولکن برلیانس باشد?????
مجید سبزواری
۱۴ بهمن ۱۳۹۶جلو برلیانس عقب کیا « بهترین یا هیچ »
بهراد
۱۵ بهمن ۱۳۹۶نئون هم نتونستی پیدا کنی از چراغای دنا قدرمطلق استفاده کن???، طراحی بنز داره طوری میشه که با دقت بیشتر به رازشون پی خواهیم برد، اونی که تو نگاه اول معلوم میشد دیگه نیس. سیستم مالتی مدیا جدید هم محشره، مصرفشم که خوبه اگر نسخه ی هیبرید داشت فکر کنم صدی کمتر از یک لیتر میشد!!!! ولی اون قابلیت pre safe plus هم ممکنه بعضی موقع ها آسیب رو زیاد کنه، فک کن تو آینه میبینی یه نیسان آبی با سرعت صدو بیست داره میاد سمتت پاتو میزاری رو گاز که یا بکشی کنار یا فرار کنی ، میبینی ترمزا قفل کردن قبل از رسیدن نیسان فاتحه ی ماشینو میخونی و خودتم دو سه تا سکته درجا پشت سر هم میزنی ???، البته این ماشینا برای ما ساخته نشدن ما برای این اومدیم که استادیوم خالی نمونه ??، یه پراید ۱۱۱ داشته باشیم مدل ۹۷ فرمون هیدرولیک داشبورد جدید HP+ عشق دنیا رو میکنیم. این بیاد با این تعرفه و نرخ مسخره ی دلار و قیمت دادن بر اساس ظاهر کمتر از یه میلیارد نمیشه!!! هیبریدش رو هم تولید کنن به قول بزرگان ” چون فقط از سیستم برقی در سرعت های بالا استفاده می کنه پس هیچ فرقی در مصرف بنزین و آلایندگی با خودروی ملی نداره”بنابر این تعرفه ۱۵۰ درصدی میزارن روش، البته باید خدا خدا کنیم نسخه ی پایش زیر ۴۰ هزار دلار باشه وگرنه حراااامه
Just bentley continental
۱۴ بهمن ۱۳۹۶بنز زدی خراب کردی داداش
نسل قبل بی نظیر بود
Saeed Boroomand
۱۴ بهمن ۱۳۹۶خطوط ملایمش خیلی زیباش کرده که.
NAVID۰۰۹۸
۱۴ بهمن ۱۳۹۶طراحی چراغ عقباش منو ناخداگاه یاد سراتو نسل ۳ میندازه .
ولی چیزی که هست اینه که ماشینا تقریبا دارن شبه هم میشن و برخی از جزییاته که امضاء شرکته مثل جلو پنجره یا طراحی داخل چراغها یا نوع شیب وطرح ستونها که به خودرو هویت میبخشه و باعث میشه یه خودرو را از فاصله چند صد متری هم تشخیص بدی
مثلا دیلایت بی ام و یا جلوپنجره بزرگ بنز
این خودرو هم مثل بقیه سازه های بنز بینظیره
ali a
۱۴ بهمن ۱۳۹۶طراحی جلو ماشین خیلی جالب نیست تو مدل cls هم همین مدل چراغا رو کار کرده بود. چراغای پشت هم منو یاد چراغ سراتو میندازه !. طراحی داخلی خیلی زیبا و لوکسه.در کل خوبه. ولی قیمتش هم بالاست بی شک
الف.ی
۱۴ بهمن ۱۳۹۶مرسدس داری چیکار میکنی؟
چرا طراحی ماشیناتو این ریختی کردی؟
مرسدس داره زیبایی رو با چیز دیگه ای تعریف میکنه که من اقلا به عنوان یکی از دوآتیشه ها که صد تا تست خوندم از مرسدس و از بچگی وقتی بنز میدیدم مات و مبهوت نگاش میکردم از این رویه خوشم نمیاد
دوستان نمیدونم چند نفرتون با خودروساز ها مکاتبه دارید
من به کرات با خودروساز های گوناگون مکاتبه اینترنتی کردم بهتون قول میدم در اولین فرصت که بتونم با مرسدس یه پرسش و پاسخ اساسی در مورد طراحی خودروهاشون بکنم و پاسخی که میفرستن رو احتمالا به عینه ( اگر محدودیت جا نباشه ) براتون تو پدال مینویسم
حمید فورد
۱۴ بهمن ۱۳۹۶رفیق الف ی خیلیم بد نیست طراحیش حالا عقبش شبیه این کره ای ها شده ولی بازم جذابه خدای
emad1990
۱۵ بهمن ۱۳۹۶الف.ی
به نظر من این طراحی مرسدس خوبه داداش.ولی اگه حوصلشو داشتی یه پیام به فورد بده بگو چرا ماستنگ جدیدرو بدترش کردید.اوج زیبایی ماستنگ مال سال 2013-14 بود
الف.ی
۱۵ بهمن ۱۳۹۶چشم سعی ام رو میکنم
ولی اگه نشد دیگه اون با علی آقا و مهدی و هلکت و بقیه رفقای آمریکایی باز
محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۶من علت این نو ع طراحی رو درک میکنم و مرسدس رو تحسین میکنم
خیلیها به مرسدس خرده گرفتن که چرا کلاس سی، ئی و اس شبیه هم شدن
خوب کاملا مشخصه چه طیف افرادی مشتری اون کلاسها هستن
به همین خاطر مرسدس ژن لوکس رو به سدانهاش تزریق کرد و ژن اسپرت رو به کلاس سی ال اس و ای کلاس
اینجوری تفکیک پذیری بهتری صورت میگیره
به نظرتون خوب بود اگه سی ال اس مثل نسل قبل لوکس و شبیه اس کلاس میشد، در صورتیکه ماهیت اسپرت داشت؟؟؟
mehran.Jy
۱۴ بهمن ۱۳۹۶نه. مثل اینکه خیال دارن این طرحو بکنن زبان جدید.
دلم برای مرسدس تنگ میشه. بدرود زیبا رویان??????
Hami
۱۴ بهمن ۱۳۹۶طراحی های مرسدس اصول خاص خودشو داره وقتی از نزدیک نگاه میکنید واقعا خیلی زیباس حالا یه عده یاد گرفتن برلیانس برلیانس میکنن خب اینا که چیزی از طراحی خودرو نمیفهمن حالا چراغ های این و cls مثلثیه قرار نیست شبیه برلیانس باشه اصلا کجای این شبیه برلیانسه واقعا؟؟؟
یه عده فکر کردن با این حرفا میتونن مرسدس رو بکوبن که واقعا اینا خیلی خوش خیالن و جالبه مث طوطی همجا ی سری کلمات رو تکرار میکنن و احساس بامزگی میکنن!!!
Aston
۱۴ بهمن ۱۳۹۶چقدر همه تعصب دارن اکثر کامنت ها دلشون نمیادعبارت “کپی کردن” رو براش استفاده کنن همش غیر مستقیم میخوان این موضوع رو بگن
Pooriya:::BMW:::GERMANY
۱۴ بهمن ۱۳۹۶جلو برلیانس
عقب کیا فورته هاچ بک
باز هم اون صفحه کیلومتر مسخره
بنز داری چیکار میکنی
اون سی ال اس افسانه ای که زدی نابود کردی
اینم از این
چند وقت دیگه نسل جدید اس کلاس میاد اونم بزن نابود کن
Bilbo
۱۴ بهمن ۱۳۹۶بنظرم ذات نقلی و چابک بودن که DNA کلاس هاچبک هاست تو طراحیش جریان داره و از این نظر بنظرم لایق ستایش هست. اما آیا زیبا هم هست؟
از یه فرد تا فرد دیگه سلیقه ها و نظرات متفاوته.
شاید اگر این اولین یا دومین نسل از این ماشین و متعلق به یه شرکت نوپا بود، میشد اون رو توجیه کرد و حتی تحسین کرد، اما وقتی برندی مثل مرسدس بنز مسئولیت زیبایی این ماشین رو متقبل میشه دیگه قضیه به طور کلی تحت الشعاع قرار میگیره. با چیزی که ما از مرسدس تو ذهنمون هست، این ماشین یه زیبایی کاملا، کاملا و کاملا معمولی داره و این رویه بنظرم رویه جالبی نیست که مرسدس پیش گرفته.
قبلا هم ابراز امیدواری کرده بودم که این طراحی به سی، ای و اس کلاس نرسه و همچنان هم امیدوارم.
رامتین
۱۴ بهمن ۱۳۹۶بنظرم زیاد بد نشده، البته هیچگاه هم به ایران نخواهد آمد، چرا که تقاضایی برای هاچبک وجود نداره. کسی که هاچبک دوست داره کمی صبر کنه و نسل هشتم گلف که طراحی کاملا جدیدی پیدا خواهد کرد را با موتورهای مختلف از 100 تا 354 اسب بگیره!
البته مدل سدان همین خودرو بزودی تولید خواهد شد که با موتور 1.4 لیتری 163 اسبی توسط ستاره ایران مونتاژ خواهد شد. من فکر میکنم مدل سدان بسیار طرفدار خواهد داشت و بشدت گزینه جالبی برای خرید خواهد بود.
حسین دهمرد
۱۵ بهمن ۱۳۹۶هه مونتاژ بنز …
باشه
پرهام
۱۴ بهمن ۱۳۹۶اتفاقا فوق الاده خوش استایله .
نویدی
۱۴ بهمن ۱۳۹۶بنز هم داره مثل کره ایها همش شکل عوض میکنه!
یعنی اگر آرم بنز رو نداشت نمیشد تشخیص داد که ساخت کدوم خودروسازه!اصلا هم جالب نشده.
امیر رضا
۱۴ بهمن ۱۳۹۶طراحی داخلیش ولی واقعا قشنگ و جالب شده…
صفحه ی پشت آمپر رو چسبونده به مانیتور…
خروجی های کولربنز واقعا زیبا بود و هست!!!!!این یکم زیبا تر شده…
یه ایراد هست اونم اینکه سمت رانندرو شلوغ کرده سمت کمک راننده فقط یه خروجی کولر قرار داده…
علی
۱۴ بهمن ۱۳۹۶با سلام
نظرات برخی از دوستان منو یاد زمانی می اندازه که بنز در سال 1999 بنز ای کلاس رو با دو چراغ گرد مجزا تولید کرد اون روزها که اینترنت نبود ولی تو محافل دوستانه همه اش از این می گفتیم که این طرح فلانه و بهمانه و ….ولی بعدش دیدیم همه شرکتهای دنیا به این نوع طراحی روی آوردن.الان خیلی از دوستان طرح های سی کلاس و ای کلاس و اس رو که شبیه هم هستند را مسخره می کنند و …. کاری به این نظرات به اصطلاح کارشناسی ندارم ولی در عمل می بینیم نه تنها کسی زده نشده بلکه فروش اینها هم بیشتر شده یعنی بازار اینطور می خاد و بازاریابهای بنز کارشون رو خوب بلدن که امسال تونستن اینقدر سود برسونند اگه نظرات دوستان درست بود الان شرکتش ورشکست شده بود. در مورد شکل این a کلاس هم من نسل قبلش رو بیشتر دوست داشتم ولی تا از نزدیک نبینم در موردش قضاوت نمی کنم و مطمعن هستم بازاریابها و طراححهای این شرکت کهنه کار کارشون رو خیلی خیلی بهتر از کارشناسهای ما بلدن ما داریم در مورد مرسدس حرف می زنیم نه یه کمپانی دست چندم تو دنیا …..
مهران
۱۴ بهمن ۱۳۹۶به نظر من که عالی شده بسیار زیبا شده و مرسدس هم داره رو به جلو حرکت میکنه و مطمعنم دوستانی هم که از طراحیش خورده میگیرن بعد از یه مدت که زبان جدید طراحی مرسدس واسشون جا بیفته میفهمن که چقد این شرکت داره خوب عمل میکنه که این رو آمار و ارقام مربوط به فروش هم تایید میکنه
سروش
۱۵ بهمن ۱۳۹۶اگه عکس این ماشین رو بدون ارم بنز بهم نشون میدادن میگفتم ماشین مال سنگ یانگه. البته تا وقتی از نزدیک ماشین رو نبینی نمیشه نظر قطعی داد واسه زشتی یا قشنگیش . بعضی ماشینها فتوژنیک نیستن و از نزدیک که میبینی خیلی قشنگتره
حسین وی
۱۵ بهمن ۱۳۹۶کاش یکم از پورش یاد بگیری اصالتت رو حفظ کنی
matin
۱۵ بهمن ۱۳۹۶دم همه دوستانی که با این زبان طراحی جدید و مسخره بنز مخالفت کردن گررررم
رسما صنعت خودرو برگشته به دهه 90
خودشونو گم کردن