بوگاتی در فستیوال پبل بیچ سال ۲۰۱۸ مدل دیوو را معرفی کرد و حالا پس از دو سال نمونههای نهایی آن که آمادهٔ تحویل به خریداران هستند را به نمایش درآورده است. به گفتهٔ این شرکت، این پایان یک توسعهٔ چالشبرانگیز است که تقریباً دو سال به طول انجامید. دیوو اما برای بوگاتی چیز بیش از یک هایپرکار بوده و نقطهٔ عطفی در تاریخ این شرکت محسوب میشود که آغازگر دورهٔ جدیدی است.
رئیس بوگاتی «استفان وینکلمن» دراینباره میگوید:
دیوو در تاریخ بوگاتی نشانگر نقطهٔ عطفی است که بیش از ۱۱۰ سال به طول انجامیده است. دیوو هماکنون در کنار هایپراسپرتهای پیشروی ویرون و شیرون وارد کتابهای تاریخ ما خواهد شد. این خودرو دورهٔ جدیدی را در بوگاتی آغاز میکند. دوران اتاقسازی مدرن. با دیوو ما شاهکاری کاملاً سفارشی از اتاقسازی خودرو را ایجاد کردهایم
دیوو بهمنظور احیای سنت اتاقسازی بوگاتی ساخته شده و هرچند بر اساس شیرون شکل گرفته اما اشتراکات ظاهری بسیار اندکی با آن دارد. این دورهٔ جدید به بوگاتی اجازه میدهد با تغییر و سفارشیسازی تکنولوژیهای زیر پوست خودرو، شیرون را به دیوو تبدیل کند. دیوو در ظاهر صافتر و اسپرتتر شیرون به نظر میرسد و بدنهٔ سفارشی آن موجب بهبود جریان هوا شده است. این ویژگی موجب شده داونفورس دیوو ۹۰ کیلوگرم نسبت به شیرون افزایش پیدا کند.
یکی دیگر از ویژگیهای چشمگیر این خودرو چراغهای عقب سهبعدی پیچیده و منحصربهفرد آن است که بهمنظور ایجاد جلوهای خاص، از ۴۴ بالهٔ چراغدار تشکیل شده است. این در حالی است که برای جلو هم چراغهای بسیار باریکی با ارتفاع تنها ۳۵ میلیمتر به همراه دیلایتهای LED بومرنگ شکل طراحی شده است؛ اما علاوه بر چراغهای منحصربهفرد، در عقب خودرو چهار سر اگزوز مربع شکل جذاب هم به چشم میخورد که با پرینت سهبعدی ساخته شدهاند.
روی سقف دیوو کانال هوایی تعبیه شده که هوای موردنیاز نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربوی متعلق به شیرون را تأمین میکند تا ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت را بدون مشکل تحویل راننده دهد. به لطف این نیروی عظیم، دیوو ظرف تنها ۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد اما حداکثر سرعت آن روی ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. دیوو با قیمت ۵ میلیون یورو، هایپرکار بسیار گرانقیمتی است اما به گفتهٔ وینکلمن، این مدل برای هر کلکسیون بوگاتی ضروری است. از دیوو تنها ۴۰ دستگاه ساخته میشود که همهٔ آنها فروخته شدهاند.
Sajjad
۱۷ مرداد ۱۳۹۹اون مشکیه فرق داره با بقیه؟ اگزوزاش مربعی نیست
دایرست
ارشیاsvj
۱۷ مرداد ۱۳۹۹اره راست میگه الان دقت کردم.
Regrafan
۱۷ مرداد ۱۳۹۹احتمالا کسی که خریدش سفارشش اینطوری بوده
ممد ژانگولر
۱۷ مرداد ۱۳۹۹دیو کلمه با اصالت ایرانی نیست آیا ؟
ولی اسمشو دلبر میذاشتن بهتر بودا ?
REZA_AR
۱۷ مرداد ۱۳۹۹دیوو نسل نو هایپر کارها ! دوران کل کل سر حداکثر سرعت و بهترین شتاب باید تموم شه . و شرکت های دیگه هم مثل بوگاتی این جور ماشینایی بدن بیرون!حتی از دیدنش هم سیر نمیشی.یه پیشرفت واقعا بزرگ نسبت به شیرون تو زمینه طراحی و ابتکاره!
Zonda R
۱۷ مرداد ۱۳۹۹درود بر پدر
وقتی یه بزرگتر مثل فولکس واگن داشته یاشی
اونوقت تحول شگرف حاصل میشه
ثروت این کمپانی بوگاتی رو زنده ومتحول کرد
ارشیاsvj
۱۷ مرداد ۱۳۹۹تو پیست عملکردش فرق خاصی نخوهاد داشت میدونبن چرا؟؟؟
چون ایرودینامیک فعال نداره
بدنه جدید تغییر نسبت دنده ها ودراخر سفتتکردن سیستم تعلیق
تو پیست ناردو ۸ثانیه سریعتر از شیرون بوده فکرکنم
Saeed
۱۷ مرداد ۱۳۹۹آیرودینامیکش هم فعال باشه بازم نمیتونه اونقدرا سریع باشه
دلیل اصلیش وزن زیادشه
وزن زیاد یعنی فرمان پذیری نسبتا کم
حالا دو دف هم هست و فرمان پذیری اونقدر لذت بخشی نسبت به دف عقب ها نداره
دی جی70
۱۷ مرداد ۱۳۹۹پول هر کدوم از این ماشین ها میشه 1300 پراید
Moein
۱۷ مرداد ۱۳۹۹خدایی زور داره پرچم فرانسه رو این ماشین میبینم
موسس و بنیانگذار ایتالیایی
الان هم که همه چی با فولکس واگن
فرانسه هم نشسته یه برچسب بچسبونه رو در ماشین
آخر هم بوگاتی میشه فرانسوی ??
ارشیاsvj
۱۷ مرداد ۱۳۹۹راست میگه
اتوره بوگاتی ایتالیایی بوده پس چرا این شرکت رو تو ایتالیا تاسیس نکرده؟؟؟
لابد فرار مغز ها کرده!!!!!!!!!!????
Moein
۱۷ مرداد ۱۳۹۹اتوره قصد داشت کارخونه اش رو داخل زادگاه خودش در ایتالیا تاسیس کنه اما به دلیل وقوع جنگ جهانی و نا امنی و و کمبود منابع مالی به فرانسه رفت و حیف که رفت?
من خودم به شخصه بوگاتی برام یه کمپانی ایتالیایی آلمانی هستش تا فرانسوی
ناشناس
۱۷ مرداد ۱۳۹۹دقیقا مثل رولزرویس و بنتلی که صفر تا صدشو بی ام و میسازه بعد میگن خودروی انگلیسی خخخخخخ اخه کجاش انگلیسیه شاید بوقشو دادن انگلیسیا بسازن
Aran Milan
۱۷ مرداد ۱۳۹۹واقعا قیافش زشت نیس?!
محسن
۱۷ مرداد ۱۳۹۹بوگاتی دیوو و لامبورگینی سیان از اون دسته ماشینان که از همه نماها فوق العاده جذابن. دست طراحاشون درد نکنه. آدم روحش شاد می شه :)
Joker
۱۷ مرداد ۱۳۹۹زیباترین خودرو کل تاریخ برازندشه،تا قبل از دیوو یه سریا میگفتن ظاهر محصولات بوگاتی زیباست اما فاقد طراحی شکسته و هیجان انگیزه،بوگاتی با دیوو نشون داد اگه بخواد میتونه یه طراحی بسیار متفاوت تر از بقیه محصولاتش داشته باشه،از نظر من در حال حاظر بوگاتی دیوو و فراری df90 استراداله زیباترین هایپرکار و سوپرکار جهانن…
بنیامین
۱۷ مرداد ۱۳۹۹حالا با فراری کاری ندارم(چون محصولاتش زیبا ان).اما دیوو وقتی میتونه زیباترین محصول کل تاریخ باشه،که مکلارن یه نونوایی باشه،کوئنیگ زگ یه سوپرمارکتی باشه،استون مارتین یه برند کفش ورزشی باشه،لکسس هم تولید کننده لوازم خانگی باشه.غیر ازین شرایط،دلیلی نیست که بتونه زیباترین بشه!
هست؟🤔🤨😉
سورنا
۱۷ مرداد ۱۳۹۹شدیدا منتظرم ببینم این کوه مهندسی تو نسخه بعدیش که خاصه و میخواد چند میلیون دلار بیشتر بندازه به یکی چراغارو چقدر تغییر میده
تو قبلی که رونالدو خرید شیرون رو چراغاشو تغییر داده بود تو این یکی یه کم کاش بیشتر تغییر بده
بی ریا
۱۷ مرداد ۱۳۹۹باز این اقای جوکر اومدو یه جمله قصار گفت : زیباترین خودرو کل تاریخ :
قبلا هم گفته بود باارزش ترین ماشین دنیا بوگاتی اتلانتیکه
یه کمپانی ورشکسته که به لطف حمایت مالی فولکس واگن داره ماشین میزنه و با قیمتای گزاف تو پاچه میلیاردرها میکنه
۱۶ تا سیلندر رو باچهارتاتوربو کار گذاشته بعد میگه سریعترین ماشین دنیا واس ماس (تکنولوژی هزاروپونصد سال قبل از میلاد )
باورکنید کارکنان و کارمندای بوگاتی و فولکس واگن و حتی مدیرعامل و هیئت مدیره اش انقدر تعصب ندارن رو برندهاشون
به زودی منتظر پایان عصر آلمانی ها باشید علی الخصوص گروه فولکس واگن
Ali Keyhani
۱۸ مرداد ۱۳۹۹شیرون استاندارد رو به این و پور اسپورت و چنتودیچی ترجیح میدم
آریا ماشین
۲۱ مرداد ۱۳۹۹عشقه این ماشین
جدا از پرفورمنس بهترش از شیرون طراحیش دست به دهن میکنتت
❤BUGATTI DIVO❤