چندی پیش گفته شد بوگاتی قصد دارد در گردهمایی پبل بیچ امسال خودروی خاصی را رونمایی کند که با الهام از مدل EB110 سوپراسپرت طراحی شده است. حال تصاویری از این ساختهٔ جدید بوگاتی منتشر شده است. این ماشین چنتودیچی (Centodieci) نام دارد که در زبان ایتالیایی به معنای ۱۱۰ است. بهاحتمالزیاد چنتودیچی هم مثل مدلهای قبلی دیوو و لووچیو بر اساس شیرون ساخته شده اما بدنهٔ ویژهای برای آن طراحی شده تا به EB110 شباهت پیدا کند.
در نمای جلویی چنتودیچی جلوپنجرهٔ نمادین بوگاتی بسیار کوچکتر است تا اندازهای نزدیک به جلوپنجرهٔ نعلی شکل EB110 داشته باشد. علاوه بر این، ورودیهای هوا تغییر کرده و اسپلیتر فیبر کربنی بیرون زدهای هم با یک خط سفید روی آن جلبتوجه میکند. بالاتر از همهٔ اینها نیز چراغهای LED بسیار باریکی به چشم میخورند. پروفیل جانبی چنتودیچی هم به همان اندازهٔ بخش جلویی آن جسورانه طراحی شده و در آن رینگهای سیاهوسفیدی دیده میشود که روی کالیپرهای ترمز قرمزرنگ قرار گرفتهاند.
دیگر قسمتهای بخش جانبی این خودرو مثل طرح درها و رکابها نیز کاملاً جدید هستند اما شاید جالبترین ویژگی این قسمت وجود پنج بخش دایرهای پشت پنجرههای جانبی آن باشد که البته به نظر نمیرسد کاربردی داشته باشند و صرفاً جنبهٔ تزئینی دارند تا EB110 سوپراسپرت را به یاد بیاورند. در بخش عقبی چنتودیچی هم ویژگیهایی مثل چراغهای LED باریک با طرحی منحصربهفرد، دیفیوزر بسیار بزرگ با چهار سر اگزوز عمودی و یک بال بزرگ به چشم میخورند.
با توجه به اینکه چنتودیچی بر اساس شیرون ساخته شده است، احتمالاً از لحاظ فنی هیچ تفاوتی با آن نخواهد داشت. این یعنی در سینهٔ نسخهٔ مدرن EB110 سوپراسپرت همان نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربو با ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. گزارش اخیری که در رابطه با این خودرو منتشر شده ادعا میکند بوگاتی تنها ۱۰ دستگاه از آنرا تولید خواهد کرد که قیمت هرکدام از آنها از حدود ۹ میلیون دلار آغاز میشود.
(Saeed(peugeot
۲۵ مرداد ۱۳۹۸خارق العادس این فرانسوی زیبا
قسمت ستون جلو درها عینه هواپیما طراحی شده
چراع های جلو و عقب…..اصلا چند دیقه باید خیره بشی تا بفهمی چی طراحی کرده…
مزدا
۲۶ مرداد ۱۳۹۸کم کم دیگه چراغ های جلوی اکثرا خودرو ها باریک میشه!!مال بوگاتی اگرچه باریکه ولی جذاب و خشن هست.
تلفظ اسمش هم سخته کاش یه اسم اسون میزاشتند??
امیر
۲۵ مرداد ۱۳۹۸بوگاتی دقیقا راهشو یاد گرفته
یه طراحی عجیب(حالا چه خوب چ بد و کاملا سلیقس) اما شکل کلی همون ویرون با مشخصات شیرون و باقی اجزا هم یه تغییر کوچولو اما با همون کارایی شیرون همچنان یا حتی ویرون!! با قیمت نجومی ک عملا برای هیچی این همه پول میدن !! هرچند خاص اما همش اعداد بی تغییر میمونه
هیچمنطقی توشنیست
Amir.ferrari
۲۵ مرداد ۱۳۹۸برای هیچی پول میدن؟!!!!! الله اکبر…
یعنی تو به این میگی شبیه ویرون؟تو یه چی تو طراحی این خودرو بگو شبیه ویرون یا شیرون باشه بعد فاز منتقد بگیر،اینقدر کلاست بالاست که ۱۵۰۰ اسب بخار چیز هیجان انگیزی واست تلقی نمیشه،اگه قرار بود من و تو منطق افراد ثروتمند رو تو پول خرج کردن درک کنیم که الان ما جای اونا بودیم،لامبو هم وننو ۴۰۰ هزار دلاری رو ۵ میلیون دلار داد دست مشتری،حالا خودروهای خاص فراری بماند،تو دوره ای که یه کمپانی تازه متولد شده با کلی ادعا یه خودرو آشغال تولید میکنه با قیمت چند میلیون دلار توقع داری بوگاتی با این هزینه های سنگین طراحی و ساخت و پرستیژ کمرشکنش برچسب قیمتش با یه خودروساز آشغال یکی باشه؟ در آخر بگم خاص بودن همیشه هزینه داره دوست عزیز،اینهمه زحمت می کشن ثروتمند بشن تا تافته جدا بافته باشن، اگه قراره باشه مثل آدمهای معمولی زندگی کنن که خاک عالم تو سرشون…
امیر
۲۵ مرداد ۱۳۹۸دوست عزیز لطفا فقط یه سوال منو جواب بدید
الان این محصول با این قیمت نجومیش از نظر فنی با شیرون چه تفاوتی داره؟
اگه برام یکی دوتاشو نام ببرید خیلی ممنونمیشم
Amirferrari
۲۵ مرداد ۱۳۹۸اولا شیرون از لحاظ فنی حالا حالا تو اوجه و نیازی به قدرت بیشتر واسه خودروهایی که بر پایه شیرون ساخته میشن نیست،دوما اینکه بوگاتی میتونه به راحتی با یه تغییر نرم افزاری چند صد اسب بخار اضافه کنه به قدرت پایه موتور،گفتم قدرت پایه اینو بگم که موتور شیرون تو حالت عادی ۳۰۰۰ اسب بخار تولید میکنه که بوگاتی برای بالا بردن عمر موتور و قطعات قدرت رو به نصف کاهش داده،لابد فکر میکنی اون ۱۵۰۰ اسب بخار کجا دود شده؟!اون ۱۵۰۰ اسب هم تبدیل میشه به انرژی گرمایی که یکی ازدلایل مهم داشتن ۱۱ رادیاتور درون موتور شیرون خنثی کردن همین حرارته که از تلف شدن ۱۵۰۰ اسب نشات میگیره…حالا شما فکر کن یک درصد این موتور در اختیار خودروسازی مثل کونیگ زگ یا هنسی بود!؟ یک اسب از سه هزار اسب رو هدر نمیدادن که هیچ بلکه با هزار جور تیون هزار اسب دیگه ام بهش اضافه میکردن و طرفداراشونم پز ۴۰۰۰ هزار اسب بخار و سرعت تئوری بالای ۵۰۰ کیلومتر رو میدادن،اینا رو گفتم تا بدونی چرا بوگاتی جدا از باقی قرار میگیره،راجب قیمت گذاری محصولات بوگاتی هم بگم کمپانی راجب ساخت محصول جدید تصمیم نهایی رو نمیگیره بلکه این مشتریان که حرف اول و آخر رو میزنن،بوگاتی تصمیم میگیره یه خودرو ویژه بسازه واسه گرامیداشت فلان محصولش تو فلان دهه،اول مشتری های تاپش رو گلچین میکنه و باهاشون راجب طراحی مشورت میکنه،دوم وقتی مشتریا خرید یه محصول ویژه رو تایید کنن تعداد ساخت محصول هم مشتری ها تایید میکنن،هر چه تعداد تولید بالاتر باشه به طبع قیمت نهایی خودرو هم کاهش پیدا میکنه،به عنوان مثال بوگاتی قصد داشت دیوو دو به تعداد ۱۱۰ دستگاه تولید کنه اونم به قیمت ۴ میلیون دلار ولی خواست مشتری ها این بود تعداد رو به چهل کاهش بده با قیمت شیش میلیون دلار چون هر چی تعداد انگشت شمار تر باشه محصول خواست تره،راجب محصول جدیدهم همین جوره که درخواست مشتریه به این تعداد و با این قیمت تولید میشه نه دلبخواه بوگاتی! ببخشید اگه طولانی شد…
مانی
۲۵ مرداد ۱۳۹۸وقتی ۱۰تا دونه تولید میکنن دست ساز هست,فنیش که با شیرون یکی هست میمونه بدنه و ظاهر اتاق,با توجه به سایر ماشینهای دست ساز و مدلهای سفارشی شرکتهای مختلف(اینجا فراری)به نظر شما برای هر کدوم
بیشتر از ۲،۷۴ میلیون دلار هزینه لازم هست؟
من فکر میکنم کمتر نیازه،۳.۲۶شیرون رو کامل حساب کنیم
(بازم ارفاق)میشه ۳.۲۶+۲.۷۴=۶
البته مال خودشونه هر قیمتی دوست داشته باشن میفروشن
شبیه اون پاگانی که ۱۷میلیون فروختنش
امیر
۲۵ مرداد ۱۳۹۸دوست عزیز(فراری)
شما چقد خوبی?
فک کنم بقیه دوستان هم از اعدادی ک فرمودید مثل من لذت بردند و اندکی شاد شدند
البته من ۴_۵خط اولو خوندم !!!?
OMID
۲۵ مرداد ۱۳۹۸یه چیزی بگم
اون کامنت پایینیت همش چرت و پرته
هزار و پونصد اسب نگرفتن واسه استهلاک؟??
مگه تویوتا عه
هزار و پونصد اسبی که نگرفتن تبدیل میشه به گرما؟
اون هزار و پونصد اسبی که میگیرن فرآورده جانبیش گرماعه نه اونی که نگرفتن
اگه یه هزار اسب میتونست بگیره میگرفت
وای وای وای چقدر نگاهت بچگانس
اگه سه هزار اسب میگرفت میترکید
اصن نمیتونن همین هزار و پونصد اسبیو خنک کاری کنن چه برسه به سه هزار اسبیش
و کونیگزگ بزرگتر از اونه که با بوگاتی مقایسه شه
و این حرفو جایی دیگه نزن بهت میخندن(اون هزار و پونصد اسبی که نگرفتن حاصلش گرماعه)??
Amir.ferrari
۲۵ مرداد ۱۳۹۸درکت میکنم، تو بیشتر با اون قسمت کامنتم اذیت شدی که گفتم اگه کونیگ زگ جای بوگاتی بود…. از عکس پروفایلت هم مشخصه کدوم طرفی هستی،اینایی که من گفتم حرفایی بود که مدیر بخش سایت تولید موتور شیرون تو کمپانی فولکس واگن توضیح میداد، کسی که این موتور رو تولید کرده چیزی از ماشین حالیش نیست و از رو بیکاری میاد یه حرفی میزنه شما به دل نگیر،همه مثه کونیگ زگ تو ساخت خودرو حرفه ای نیستن که از موتور نیم قرن پیش فورد که خود کمپانی فورد یادش رفته یه زمانی همچین موتور داغونی داشته هزار و اندی اسب بخار در بیارن،این ماشینیم که میبینی ظاهرا شبیه بوگاتیه باور کن رو پلتفرم سایپا ۱۱۱ سوار شده،کی به کیه،والا
مانی
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ببخشید دخالت میکنم
اما اون صحبتها برای برنامه نشنال جئوگرافیک بود
موتور بوگاتی بالای ۳۰۰۰اسب انرژی تولید میکنه که بیش از نصفش بصورت گرما تلف میشه
چون هر تبدیل انرژی تلفات داره نمیدونم شما چرا اصرار داری که خودشون از قصد هدر میدن
چون تو موتور بنزینی بیشترین بازده حدود ۵1 درصد هست و برای موتورهای فورمولا وان این فصل مرسدس
توجه داشته باش رفیق که موتور فورمول بازیافت انرژی گرمایی و جنبشی داره اما بوگاتی نداره
rasa
۲۶ مرداد ۱۳۹۸قبل از اینکه به همدیگه توهین کنین اولا از یک بعد کاملا ایشون منطقی هست گفتشون گفته ی شما هم منطقی هست البته تا جایی که میفرمایید ۳۰۰۰ اسب بخار نمیخوام وارد مسایب مهندسی بشم و توضیح بدم ولی قطعا مطمین باشید اگر همچین کاری ممکن بود انجام میشد و در حال حاضر این کار قطعا غیر ممکن هست شما نمیتونید بگید فلان کمپانی خیلی بالاتر از فلان یکیه کمپانی ها در حال رقابت هستند و این موصوع یعنی شما در بهترین حالت یک مقدار کوچیکی بهتر از کمپانی دیگه هستید اگر بوگاتی میتونه ۳۰۰۰۰ اسب بخار از موتور قدرت بگیره پس قطعا حداقل چند کمپانی رقیب میتونن ۲۵۰۰ قدرت بگیرن
OMID
۲۶ مرداد ۱۳۹۸اون هزار و پونصد اسب هدر رفتست نمیشه برش گردوند و استفاده کرد
التماس میکنم راجع به موتور ها و طرز کارشون و قوانین فیزیک و ترمودینامیک مطالعه فرمایید
Long Live PetrolHeads
۲۵ مرداد ۱۳۹۸دلیلش به خاطر مدیر عاملشه. استفان وینکلمن. وقتی مدیر عامل لامبورگینی بود هم همین رویه رو پیش گرفته بود . یه طراحی عالی با پلت فرم محصولات قبلی که روش یه قیمت عجیب و غریب گذاشتن.
رضا
۲۶ مرداد ۱۳۹۸بوگاتی با این قیمت های جدید داره نشون میده سوراخ مشتری هاشو بخوبی پیدا کرده
حمید
۲۵ مرداد ۱۳۹۸به نظر من خیلی بهتر از شیرونه تو طراحی ولی ۹ ملیون دلار هم کم نیست
Mehran
۲۵ مرداد ۱۳۹۸خیر اصلا، من فکر میکنم ک هیچ یک از محصولات بوگاتی مثل مدل شیرون خفن نبوده ونخواهد بود
جواد
۲۵ مرداد ۱۳۹۸چه زشته چراغا جلوش
Abbas
۲۵ مرداد ۱۳۹۸از برادران ایرانخودرو و سایپا یاد گرفتن،راهشو دیگه فهمیدن یه بدنه ی جدید و علی یارت با سه چهار برابر قیمت واقعیش آبش میکنن
sina7
۲۵ مرداد ۱۳۹۸کاملا مشخصه یه نفوذی از ایرانخودرو و سایپا رفته بوگاتی داره بهشون مشاوره میده که چجوری یه ماشینو بدون تغییر دادن و حتی با کم کردن امکانات(مثل پایین اوردن تاپ اسپید دیوو) یه ماشینو به چند برابر قیمت بفروشن و تازه مشتری مفتخر هم باشه =))))
Hosseinbimmer
۲۵ مرداد ۱۳۹۸چیه اخه این. چراغ جلوش واقعا مسخرست.اصلا همخوانی نداره. تو عکس ۸ با شیرون مقایسش کنید خدایی. شیرون خیلی بهتره طراحیش
Khosrow
۲۵ مرداد ۱۳۹۸اقا این دزدیه / ازبغل کونیخ زگ / چراغ عقب مرسدس ویژن جی تی / چراغ جلو فراری پورتوفینو ..
ایلیا
۲۶ مرداد ۱۳۹۸پورتوفینو رو از کجا آوردی خدایی؟ مرد حسابی یبار عکسش رو سرچ کن ببین حداقل
سام
۲۵ مرداد ۱۳۹۸زیبا نیست
Ferrari Fxx K Evo
۲۵ مرداد ۱۳۹۸بوگاتی خیلی خاصه خیلیییییییییی
m
۲۵ مرداد ۱۳۹۸بوگاتی یه سر و گردن از همه بالاتره،این حقیقته،ویرون رو هنوز بعنوان افسانه مهندسی خودرو میشناسن،چه برسه به شیرون و دیوو و سایر محصولات،دوستان فراری و لامبورگینی و بقیه بهشون فشار اومده،پماد سوختگی موجوده ها،??
Abbas
۲۵ مرداد ۱۳۹۸دقیقا میشه بفرمایید من به عنوان طرفدار لامبورگینی دقیقا به کجام فشار اومده و سوخته؟؟؟از اونجایی که اینجا بحث فقط سر بدنس و فنی رو کاری بهش نداریم میشه بگی این از کدوم زاویه میتونه با طراحیه وننویی که حدودا ۶ سال پیش معرفی شده رقابت کنه؟؟؟
Abbas
۲۵ مرداد ۱۳۹۸از لحاظ فنیم که آنچه عیانست چه حاجت به بیان است؟؟خدا رو شکر که لامبورگینی یه موتور گنده ی ۸ لیتریه ۱۶ سیلندر با ۴ تا توربو نداره که قد یه تانک وزن داشته باشه و فقط بدرد خط مستقیم بخوره
OMID
۲۵ مرداد ۱۳۹۸هر وقت بوگاتی جان تو یه دونه پیست از اونتادور اس وی جی سریعتر بود بیا …
Ali Keyhani
۲۵ مرداد ۱۳۹۸آخه این چیه که طرفدارای فراری بهشون فشار بیاد😐
Amir Machine
۲۶ مرداد ۱۳۹۸واقعاً حالتون خوبه؟!
سر چی دعوا میکنین خدایی؟!
یعنی متوجه نیستین بوگاتی و لامبورگینی هردو مال گروه فولکسواگن هستن و بههیچعنوان رقابتی بینشون نیست؟
یعنی نمیدونین استفان وینکلمن که الان مدیرعامل بوگاتیه قبلاً مدیرعامل لامبورگینی بود؟
یعنی واقعاً گروه فولکسواگن که اونتادور SVJ و هوراکان پرفورمانته رو برای به آتیش کشیدن پیستها ساخته نمیتونست یه همچین ماشینی هم برای بوگاتی بسازه؟
هنوز نمیدونین هدف بوگاتی و لامبورگینی کاملاً باهم فرق داره؟
واقعاً هنوز هم بوگاتی و لامبورگینی رو با عملکرد تو پیست باهم مقایسه میکنین؟!
مهدی
۲۶ مرداد ۱۳۹۸داداش این واژه افسانه مهندسی رو از کجا دراوردی؟ والا سواد ما میگه اولین نکته تو مهندسی قوی بهینه بودنه. حالا این خرس گنده دو تنی با ۸ هزار سی سی حجم و یه گونی توربو و سیستم خنک کننده و لپ تایمی در حد یه سوپر اسپرت ۵۰۰ اسبی دقیقا چه مهندسی شگرفی داره؟ بخوای نسبت قدرت به حجم رو بگی که حرفی واسه گفتن نداره بخوای مهندسی ساخت شاسی و چالاکی تو ورود و خروج پیچها رو بگی که باز هم لپ تایم های افتضاح . بحث بچگانه تاپ اسپید هم که باشه خب باز رقباش با حجم و هزینه کمتر نتیجه مشابه یا بهتر رو گرفتن. بوگاتی صرفا و صرفا یه نماد هست از تجمل و هیچ مهندسی و تکنولوژی خاصی فراتر از حتی یه اسپرت معمولی توش بکار نرفته
Amir Machine
۲۶ مرداد ۱۳۹۸یعنی واقعاً هنوز هم آدمایی پیدا میشن که میگن بوگاتی چون تو پیست عملکرد فوقالعادهای نداره پس بدرد نمیخوره و مهندسی نداره؟!
تروخدا یه کمی از این اعداد روی کاغذ بیرون بیاین، چهارتا تجربه رانندگی و ویدئوی بررسی ببینین تا بفهمین آیا ماشین دیگهای تو دنیا هست که با سرعت 400 کیلومتر بر ساعت آرامش و راحتی در حد رولزرویس داشته باشه؟
جوک قرن
بوگاتی مهندسی و تکنولوژی خاصی نداره!!!!!
استفان وینکلمن اینو بشنوه همین امشب استعفا میده!!!
مهدی
۲۶ مرداد ۱۳۹۸جایی خوندی که تو این سرعت همچین ارامشی داره نشون ما هم بده یکم بخندیم! یکی از اون رکوردهای بینظیرش رو هم تئ پیست نشونمون بده! شما میخوای دست مبارک رو سه دور دور سرت بچرخونی و لقمه رو بخوری بعد میگی واسه اینکه دردش کمتر باشه چه حالت بچرخونم و چه قرص مفصلی بخورم . کار بوگاتی هم مشابه همیمه با بکار بردن اینهمه سسلندر و حجم و توربو که واسه خونک کردنش هم بیستا رادیاتور اب و هوا و روغن ریخته توش فقط و فقط وزن و هزینه و پیچیدگی اضافه کرده که امثال شما بهش میگی فناااوری و تکنولوژی!! نمردیم و معنی فناوری رو هم فهمیدیم!
Saeed
۲۵ مرداد ۱۳۹۸طبق معمول….یه مدل نچسب با قیمت سرسام آور!!!
Saeed
۲۵ مرداد ۱۳۹۸طبق معمول…یه مدل نچسب با قیمتی سرسام آور!!!
مدل شیرون قشنگ بود حداقل اینه دیگه چیه انصافا؟
s\i\,v
۲۵ مرداد ۱۳۹۸باید میدادن رینگاش رو من براشون طرحی کنم . چه رینگ مضخرفی
مهدی
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ادای فراری رو نمیشه دراورد
Ali Keyhani
۲۵ مرداد ۱۳۹۸از نمای جانبی زیباست ولی جلوش و بخصوص چراغاش اصلا خوش فرم نیس شیرون یه چیز دیگس
آریا ماشین
۲۶ مرداد ۱۳۹۸دیگه خسته شدم از این جمله ” همان نیروگاه ۸ سیلندر W16 چهار توربو با ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور ”
آقای بوگاتی منم دوستت دارم ولی یه نگاه به دور و ورت بکن
کونیگ زگ ، SSC ، هنسی ، ریماک
همه دارن پشت سر میزارنت
یه کاری بکن