بوگاتی

توقف توسعهٔ محصولات بوگاتی و تقویت شایعات فروشِ شرکت به ریماک

فولکس‌واگن در حال بررسی آیندهٔ برندهای لامبورگینی، بوگاتی و دوکاتی است و گفته می‌شود این بررسی‌ها از فروش تا تغییر ساختار را شامل می‌شود. هرچند این تصمیم ماه آینده مشخص خواهد شد اما به نظر می‌رسد این بررسی‌های استراتژیک از قبل روی مدل‌های آیندهٔ این برندها تأثیر داشته است زیرا رئیس بوگاتی «استفان وینکلمن» در گفتگو با بلومبرگ گفته است:

قبلاً صحبت‌هایی در مورد محصول دوم بوگاتی مطرح شده بود اما اکنون به دلیل بحران ویروس کرونا این برنامه‌ها مسدود شده است

وی در ادامه گفته است که این شرکت دیگر در مورد آنچه در آینده رخ خواهد داد حرف نمی‌زند.

درحالی‌که وینکلمن تقصیر را گردن شیوع بیماری کرونا می‌اندازد اما به نظر می‌رسد این موضوع به خاطر مسئلهٔ بزرگ‌تری است که گروه فولکس‌واگن با آن دست‌به‌گریبان است. رکود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا شرکت‌ها را برای کاهش هزینه‌ها تحت‌فشار قرار داده است درحالی‌که هم‌زمان با نیاز به سرمایه‌گذاری برای توسعهٔ خودروهای الکتریکی هم مواجه هستند. توجیه توسعهٔ خودروهای الکتریکی برای برندهایی مثل آئودی و فولکس‌واگن آسان است اما برای برندهای کوچکی که سالانه تنها تعداد محدودی خودرو می‌فروشند این‌گونه نخواهد بود. از سوی دیگر، اگر این برندها هم محصول الکتریکی نداشته باشند ممکن است از بازارهای اصلی مثل کالیفرنیا که تا سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای درون‌سوز را ممنوع می‌کند محروم شوند.

اما علیرغم همهٔ این مسائل، به گفتهٔ وینکلمن بوگاتی در سال جاری از لحاظ درآمد خوب عمل کرده و با تقاضای قدرتمندی مواجه است به‌گونه‌ای که هم‌اکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد از کل ظرفیت تولید آن برای سال ۲۰۲۱ پُر شده است. با توجه به این موضوع، آیندهٔ نزدیک این شرکت درخشان به نظر می‌رسد اما در دوردست‌ها ابهاماتی دیده می‌شود. انتظار می‌رود تصمیم فولکس‌واگن در مورد آیندهٔ بوگاتی در ماه نوامبر اتخاذ شود اما گزارش‌ها حاکی از آن است که این غول خودروسازی آلمانی قصد دارد بوگاتی را به ریماک بفروشد. وینکلمن از اظهارنظر در مورد این شایعات خودداری کرده اما اگر قرار باشد ریماک بوگاتی را تصاحب کند، توقف توسعهٔ محصولات آن طبیعی به نظر می‌رسد زیرا بدون شک ریماک به دنبال الکتریکی کردن بوگاتی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    به نظر میاد وقتش بود دیگه
    که فلکس هم مثل فورد اون زمان که همه برند های زیر شاخه اش رو از انگلیس تا ژاپن فروخت
    فلکس هم بفروشه و به کاهش هزینه ها ادامه بده
    کمپانی های امریکایی به خاطر صرفه جدیی در دهه گذشته و البته کمک های دولت از نظر تامین سرمایه برای اینده مشکلی ندارن
    ولی فلکس باید خودش یه حرکتی بزنه

    موافقم 28
    مخالفم 4
    1. Hadi

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      دوستان بنظرتون الان وقت مناسبی برای خرید خودرو دست دوم هست؟
      میخوام ماشین دست دوم بخرم نمیدونم الان بخرم یا تا آبان صبر کنم؟
      ممنون میشم راهنمایی کنین…

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. Aria

        ۱۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (351 ديدگاه)

        فقط بخر بعد انتخابات آمریکا ممکنه دلار تا ۵۰ بره

        دوستان هرکی تو بورسه دیگه نوسان گیری نکنه فقط سهم نگه داره تا آبان دیگه سهم هم گیر نمیاد

        موافقم 17
        مخالفم 4
      2. ♤Angus_812♤

        ۱۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (428 ديدگاه)

        دوست عزیز
        بخری خیلی بهتره چون با این وضع بازار
        و قیمتها اصلا نمیشه ریسک کرد
        بخری بهتره اگه گرون شد چه بهتر ارزون که نمیشه ولی اگه شد تو باز برد کردی و ماشینتو داری
        همش شایعس آبان ارزون میشه
        خود ما اول امسال با این تفکر داشتیم ضرر میکردیم ولی زود به خودمون امدیم و یه دنا ثبت نام کردیم و یه ۲۰۶ مدل ۹۸ اوردیم
        یه هفته دیر میکردم الان خدا میدونست ماشین زیر پام چی بود

        موافقم 7
        مخالفم 9
        1. محمد

          ۱۶ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (1485 ديدگاه)

          اره دیگه امثال تو خریدن که الان دنا داره نزدیک هشتصد معامله میشه امثال توهم که با خریدن به ظالم کمک کردید تو اون ظلم شریکید اینم بار چندمیه که داری میگی تو اوج گرونی دنا خریدی التیام بلد نیستی نمک رو زخم نپاش

          موافقم 11
          مخالفم 6
      3. ممد ژانگولر

        ۱۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (4149 ديدگاه)

        آشو با جاش بخر داداش ?

        فقط اینو بدونید آنچنان رونق اقتصادی خواهد شد که دیگه احتیاجی به یارانه نخواهید داشت

        موافقم 19
        مخالفم 1
        1. Hadi

          ۱۶ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          ممنون از همتون ?

          موافقم 4
          مخالفم 1
  2. Maserati

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    از سوی دیگر، اگر این برندها هم محصول الکتریکی نداشته باشند ممکن است از بازارهای اصلی مثل کالیفرنیا که تا سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای درون‌سوز را ممنوع می‌کند محروم شوند.

    نننههههههههههههههههههههه????

    موافقم 10
    مخالفم 2
  3. SF90 STRADALE

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    بزرگ ترین چرخش و دگرگونی تاریخ خودروسازی ممکنه با فروش بوگاتی به ریماک اتفاق بیفته
    جایی که انجین ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کوادتوربو بوگاتی از تاریخ این شرکت پاک میشه و جاشو میده به موتورهای الکتریکی !!!!
    این حجم از تضاد رو کجای دلم بزارم آقای بوگاتی ؟؟؟؟
    برای اینکه حال دلم خوب بشه لطفاً رکوردشکنی پادشاه جدید شتاب و سرعت در پیست ” تاپ گیر ” رو بزارین
    ?? Ferrari SF90 Stradale ??

    موافقم 21
    مخالفم 7
    1. Gaga

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (8 ديدگاه)

      هنوز هیچ کس مقایسه شما بین sf90 هیبرید هزار اسبی با 765 درون سوز 765 اسبی رو کسی یادش نرفته سلطان ?

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. SF90 STRADALE

        ۱۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        گاگا دیگه چه اسمیه ؟؟؟؟ ????

        موافقم 5
        مخالفم 4
    2. Mahdi

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (163 ديدگاه)

      روزگار ما رو شما با یه SF90 سیاه کردید‌ مبارکتون باشه ولی اینو بدون بقیه شرکت ها بیکار نمیشینن

      موافقم 16
      مخالفم 2
    3. Maserati-MC20

      ۱۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      خدایا بوگاتی رو به چنگ ریمک نرسوننننن

  4. Esi_car

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (40 ديدگاه)

    بوگاتی نرو ، بوگاتی نرو ، اگه تو بری کی موتور 16 بسازه ، اگه تو بری کی نماد سرعت و قدرت و پرستیژ باشه ، وقتی تو نیستی اینا فقط ماشین برقی میسازن

    موافقم 16
    مخالفم 6
    1. Maserati-MC20

      ۱۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      دقیقا تنها انگیزه موتور بنزینی بوگاتیه

  5. Sina

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    نه واقعا قراره دیگه 16 سیلندر ها رو نبینیم??
    این ریماک مگه چی داره؟؟؟
    کلا یه ماشین ساخته الان میخواد این شرکت بزرگ رو بهش بده.
    اصلا چه دلیلی داره این کارا.
    اصلا اگه بوگاتی نبود شاید فولکس واگن به این اندازه بزرگ نمیشد.
    بوگاتی و لامبورگینی دارن به فولکس این همه محبوبیت می بخشن، (البته پورشه و آئودی هم هستن)
    واقعا مگه چقدر تولید این شرکت هست که باید برقی بشه‌.
    اصلا خریداراش اینو فقط واسه اون موتور های شاهکار میخرن

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. Maserati-MC20

    ۱۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    یعنی حالم از ریمک و تسلا و لوسید به هم میخوره اینا اسباب بازی بیشتر تولید نمیکنن اصل ماشین همون بوگاتی و کوینیگزگه فقط خداکنه بوگاتی به جمع اون اشغال سازا نپیونده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا