فولکسواگن در حال بررسی آیندهٔ برندهای لامبورگینی، بوگاتی و دوکاتی است و گفته میشود این بررسیها از فروش تا تغییر ساختار را شامل میشود. هرچند این تصمیم ماه آینده مشخص خواهد شد اما به نظر میرسد این بررسیهای استراتژیک از قبل روی مدلهای آیندهٔ این برندها تأثیر داشته است زیرا رئیس بوگاتی «استفان وینکلمن» در گفتگو با بلومبرگ گفته است:
قبلاً صحبتهایی در مورد محصول دوم بوگاتی مطرح شده بود اما اکنون به دلیل بحران ویروس کرونا این برنامهها مسدود شده است
وی در ادامه گفته است که این شرکت دیگر در مورد آنچه در آینده رخ خواهد داد حرف نمیزند.
درحالیکه وینکلمن تقصیر را گردن شیوع بیماری کرونا میاندازد اما به نظر میرسد این موضوع به خاطر مسئلهٔ بزرگتری است که گروه فولکسواگن با آن دستبهگریبان است. رکود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا شرکتها را برای کاهش هزینهها تحتفشار قرار داده است درحالیکه همزمان با نیاز به سرمایهگذاری برای توسعهٔ خودروهای الکتریکی هم مواجه هستند. توجیه توسعهٔ خودروهای الکتریکی برای برندهایی مثل آئودی و فولکسواگن آسان است اما برای برندهای کوچکی که سالانه تنها تعداد محدودی خودرو میفروشند اینگونه نخواهد بود. از سوی دیگر، اگر این برندها هم محصول الکتریکی نداشته باشند ممکن است از بازارهای اصلی مثل کالیفرنیا که تا سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای درونسوز را ممنوع میکند محروم شوند.
اما علیرغم همهٔ این مسائل، به گفتهٔ وینکلمن بوگاتی در سال جاری از لحاظ درآمد خوب عمل کرده و با تقاضای قدرتمندی مواجه است بهگونهای که هماکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد از کل ظرفیت تولید آن برای سال ۲۰۲۱ پُر شده است. با توجه به این موضوع، آیندهٔ نزدیک این شرکت درخشان به نظر میرسد اما در دوردستها ابهاماتی دیده میشود. انتظار میرود تصمیم فولکسواگن در مورد آیندهٔ بوگاتی در ماه نوامبر اتخاذ شود اما گزارشها حاکی از آن است که این غول خودروسازی آلمانی قصد دارد بوگاتی را به ریماک بفروشد. وینکلمن از اظهارنظر در مورد این شایعات خودداری کرده اما اگر قرار باشد ریماک بوگاتی را تصاحب کند، توقف توسعهٔ محصولات آن طبیعی به نظر میرسد زیرا بدون شک ریماک به دنبال الکتریکی کردن بوگاتی خواهد بود.
AMIR / ARMI
۱۶ مهر ۱۳۹۹به نظر میاد وقتش بود دیگه
که فلکس هم مثل فورد اون زمان که همه برند های زیر شاخه اش رو از انگلیس تا ژاپن فروخت
فلکس هم بفروشه و به کاهش هزینه ها ادامه بده
کمپانی های امریکایی به خاطر صرفه جدیی در دهه گذشته و البته کمک های دولت از نظر تامین سرمایه برای اینده مشکلی ندارن
ولی فلکس باید خودش یه حرکتی بزنه
Hadi
۱۶ مهر ۱۳۹۹دوستان بنظرتون الان وقت مناسبی برای خرید خودرو دست دوم هست؟
میخوام ماشین دست دوم بخرم نمیدونم الان بخرم یا تا آبان صبر کنم؟
ممنون میشم راهنمایی کنین…
Aria
۱۶ مهر ۱۳۹۹فقط بخر بعد انتخابات آمریکا ممکنه دلار تا ۵۰ بره
دوستان هرکی تو بورسه دیگه نوسان گیری نکنه فقط سهم نگه داره تا آبان دیگه سهم هم گیر نمیاد
♤Angus_812♤
۱۶ مهر ۱۳۹۹دوست عزیز
بخری خیلی بهتره چون با این وضع بازار
و قیمتها اصلا نمیشه ریسک کرد
بخری بهتره اگه گرون شد چه بهتر ارزون که نمیشه ولی اگه شد تو باز برد کردی و ماشینتو داری
همش شایعس آبان ارزون میشه
خود ما اول امسال با این تفکر داشتیم ضرر میکردیم ولی زود به خودمون امدیم و یه دنا ثبت نام کردیم و یه ۲۰۶ مدل ۹۸ اوردیم
یه هفته دیر میکردم الان خدا میدونست ماشین زیر پام چی بود
محمد
۱۶ مهر ۱۳۹۹اره دیگه امثال تو خریدن که الان دنا داره نزدیک هشتصد معامله میشه امثال توهم که با خریدن به ظالم کمک کردید تو اون ظلم شریکید اینم بار چندمیه که داری میگی تو اوج گرونی دنا خریدی التیام بلد نیستی نمک رو زخم نپاش
ممد ژانگولر
۱۶ مهر ۱۳۹۹آشو با جاش بخر داداش ?
فقط اینو بدونید آنچنان رونق اقتصادی خواهد شد که دیگه احتیاجی به یارانه نخواهید داشت
Hadi
۱۶ مهر ۱۳۹۹ممنون از همتون ?
Maserati
۱۶ مهر ۱۳۹۹از سوی دیگر، اگر این برندها هم محصول الکتریکی نداشته باشند ممکن است از بازارهای اصلی مثل کالیفرنیا که تا سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای درونسوز را ممنوع میکند محروم شوند.
نننههههههههههههههههههههه????
SF90 STRADALE
۱۶ مهر ۱۳۹۹بزرگ ترین چرخش و دگرگونی تاریخ خودروسازی ممکنه با فروش بوگاتی به ریماک اتفاق بیفته
جایی که انجین ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کوادتوربو بوگاتی از تاریخ این شرکت پاک میشه و جاشو میده به موتورهای الکتریکی !!!!
این حجم از تضاد رو کجای دلم بزارم آقای بوگاتی ؟؟؟؟
برای اینکه حال دلم خوب بشه لطفاً رکوردشکنی پادشاه جدید شتاب و سرعت در پیست ” تاپ گیر ” رو بزارین
?? Ferrari SF90 Stradale ??
Gaga
۱۶ مهر ۱۳۹۹هنوز هیچ کس مقایسه شما بین sf90 هیبرید هزار اسبی با 765 درون سوز 765 اسبی رو کسی یادش نرفته سلطان ?
SF90 STRADALE
۱۶ مهر ۱۳۹۹گاگا دیگه چه اسمیه ؟؟؟؟ ????
Mahdi
۱۶ مهر ۱۳۹۹روزگار ما رو شما با یه SF90 سیاه کردید مبارکتون باشه ولی اینو بدون بقیه شرکت ها بیکار نمیشینن
Maserati-MC20
۱۷ مهر ۱۳۹۹خدایا بوگاتی رو به چنگ ریمک نرسوننننن
Esi_car
۱۶ مهر ۱۳۹۹بوگاتی نرو ، بوگاتی نرو ، اگه تو بری کی موتور 16 بسازه ، اگه تو بری کی نماد سرعت و قدرت و پرستیژ باشه ، وقتی تو نیستی اینا فقط ماشین برقی میسازن
Maserati-MC20
۱۷ مهر ۱۳۹۹دقیقا تنها انگیزه موتور بنزینی بوگاتیه
Sina
۱۶ مهر ۱۳۹۹نه واقعا قراره دیگه 16 سیلندر ها رو نبینیم??
این ریماک مگه چی داره؟؟؟
کلا یه ماشین ساخته الان میخواد این شرکت بزرگ رو بهش بده.
اصلا چه دلیلی داره این کارا.
اصلا اگه بوگاتی نبود شاید فولکس واگن به این اندازه بزرگ نمیشد.
بوگاتی و لامبورگینی دارن به فولکس این همه محبوبیت می بخشن، (البته پورشه و آئودی هم هستن)
واقعا مگه چقدر تولید این شرکت هست که باید برقی بشه.
اصلا خریداراش اینو فقط واسه اون موتور های شاهکار میخرن
Maserati-MC20
۱۷ مهر ۱۳۹۹یعنی حالم از ریمک و تسلا و لوسید به هم میخوره اینا اسباب بازی بیشتر تولید نمیکنن اصل ماشین همون بوگاتی و کوینیگزگه فقط خداکنه بوگاتی به جمع اون اشغال سازا نپیونده