برای بیش از ۳۰ سال و ۵ نسل، بامو M5 در کلاس سوپر سدان ها حضور کاملاً پررنگی داشته و البته زمانی که مرسدس-ای ام جی E63 S اوایل امسال با قدرت ۶۰۴ اسب بخاری و سیستم چهار چرخ محرک عرضه شده بامو کمی به حاشیه رفته است.
البته این برند باواریایی و بخش M آن تلاشهای زیادی داشتهاند تا M5 در ششمین نسل خود بتواند مرسدس را کنار بزند. اولین موضوع پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربویی است که قدرت ۵۹۲ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری داشته و البته هماکنون از سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بهره میبرد. این دو ویژگی برای تواناترین خودروی ساخت M پدیدار شدهاند.
طرفداران نباید ناامید شوند زیرا این سیستم که M xDrive نامیده میشود بهصورت ویژه برای M5 تدارک دیده شده است. مزیت این کار کشش فوقالعاده است بنابراین شما میتوانید از تمامی این پرفورمنس لذت ببرید. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت M5 جدید تنها در ۳.۴ ثانیه ثبت میشود که با در نظر گرفتن وزن ۱۹۳۰ کیلوگرمی این خودرو رکورد قابلتوجهی محسوب میشود.
سه حالت متفاوت برای سیستم چهار چرخ محرک M5 2018 وجود دارد: 4WD، 4WD اسپورت و 2WD. اولین حالت حداکثر امنیت را بدون توجه به شرایط به ارمغان میآورد درحالیکه دومین حالت باعث بهبود چابکی خودرو شده و نیمه لذتبخش این خودرو را نمایان میسازد.
M5 دارای دیفرانسیل M فعال در اکسل عقب بوده و در این حالت شما واقعاً میتوانید کمک تکنولوژی به ورود بهتر M5 به پیچها را حس کنید. بدین ترتیب محصول جدید باواریایی ها نسبت به چنین خودروی بزرگی چابک و سرحال میباشد. البته یک نکته وجود دارد: تمامی این موضوعات تا یک نقطه عرضه میشود. از جایی به بعد وزن بامو خود را نشان میدهد.
M5 2019 اکثراً همانند یک سوپر سدان دیفرانسیل عقب جذاب حس میشود که در زمان موردنیاز اکسل جلو به کمک آمده و حضور شفتها در جلو فرمان پذیری را مختل نمیکند. بازخورد زیادی از فرمان به راننده منتقل نمیشود و فرمان سبک به این معنی است که یافتن ارتباط با چرخهای جلو وظیفه آسانی نخواهد بود.
اگرچه چسبندگی زیادی وجود دارد اما همیشه این موضوع آشکار نخواهد بود. انتخاب حالتهای رانندگی مختلف برای فرمان تنها وزن آن را بهصورت مصنوعی اضافه میکند. سومین حالت سیستم چهار چرخ محرک برای استفاده در پیست مناسب بوده زیرا تمامی قدرت را تنها به چرخهای عقب میفرستد. با چنین قدرت زیاد و حداکثر گشتاوری که از دور ۱۸۰۰ در دسترس است، دم M5 همیشه خوشحال بوده و بالانس دلچسب شاسی را برجسته میکند.
نسل جدید M5 صرفنظر از چهار چرخ محرک بودن یا نبودن هنوز یک خودروی کاملاً مناسب برای راننده است اما درعینحال یک سدان لوکس بوده و بر روی رینگهای ۲۰ اینچی سواری مناسبی دارد. حالت راحت با دامپرهای تطبیقی استاندارد باعث میشود کیفیت سواری مستحکمی را شاهد باشیم. همچنین سیستم تعلیق خودرو طول حرکتی مناسبی برای جذب بدترین دستاندازها را دارد.
این حالت در بزرگراه عالی است اما در جادههای تنگ و پر پیچ و خم وزن بالای M5 به این معنی است که باید از حالت اسپورت برای بهبود کنترلهای بدنه استفاده کنید. در این حالت وزن بامو با استحکام بیشتر تحت کنترل درآمده و پاسخ و شاسی و فرمان سرراستتر میشود. این خودرو هنوز هم نرمتر و راحتتر از E63 S در نرمترین تنظیمات بوده و دامپ های M5 همانند AMG ناهنجار حس نمیشود.
البته M5 جدید کاراکتر، غرش زیر پدال گاز و پرفورمنس خطی پیشرانه ۸ سیلندر توربوی مرسدس را ندارد. تعویض دندههای گیربکس ۸ سرعته سریع و بدون هرگونه ناهنجاری نسل قبلی بوده و در زمان حرکت در بزرگراهها نیز قابل پیشبینی است.
همان ظرفیت صندوقعقب ۵۳۰ لیتری سری ۵ عادی در M5 جدید نیز وجود داشته و سیستم چهار چرخ محرک BMW این خصیصه را تحت تأثیر قرار نداده است. هنوز هم فضای زیادی در بخش عقب وجود داشته و صندلیهای جلو نیز حمایت زیادی از بدن به عمل میآورند.
مشخصات بامو M5 2019 جدید
- قیمت: 89640 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: 592 اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۴ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 10.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
E 36
۲۷ دی ۱۳۹۶آخرشه
Raha
۲۷ دی ۱۳۹۶عجب تیتری
Kamran
۲۷ دی ۱۳۹۶در این که این نسل از M5 فوقالعادست شکی نیست
اما همچنان E63S AMG بیشتر منو تحریـکم میکـنه
Bilbo
۲۷ دی ۱۳۹۶چطور میشه که یه ماشین میتونه اینقدر خواستنی و محشر باشه؟
جواد
۲۷ دی ۱۳۹۶وای قیمتش89640 پوند!!!!این یعنی اگه بدون گمرک هم بیاد ایران قیمتی در حدود 450 الی 500 میلیون داره!خدا بخیر بکنه
Bilbo
۲۷ دی ۱۳۹۶نیازی نیست خدا به خیر کنه، چون ماشین ابدا وارد کشور نمیشه و نخواهد شد!
PaRHaM
۲۷ دی ۱۳۹۶F90
ماشینیه ک عین E46 دوسش دارم
تو این چند ساله واقعا حس E46 رو هیچکدوم از BMW ها بهم نداده بود،
این دقیقا همون حس رو بهم میده
زیبا ، ساده ، قوی .
در کل میشه گفت ؛
شاهکاره???❤
امیر
۲۷ دی ۱۳۹۶پرهام جان لطفا یه توضیحی در مورد عکس پروفایلت بده
PaRHaM
۲۸ دی ۱۳۹۶این عکس
قطعه ای از کنسول وسط Cadillac Escala ست.
که اگه بهش دقت کنید میبینید این ترکیبی از آرم کنونی کادیلاک
با مجسمه جلویی ماشین های کادیلاک در دهه ۴۰ میلادی است.
.
.
عکس ها :
کنسول وسط Cadillac Escala :
http://uupload.ir/files/u17x_large_cadillac-escala-interior-41.jpg
http://uupload.ir/files/i5m_cqqqqxqueaatdxd.jpg
خود موضوع :
http://uupload.ir/files/oo67_large_cadillac-escala-concept-car-4-14.jpg
آرم کادیلاک :
http://uupload.ir/files/qky0_cadillac-logo-redesign-lead-thumb-620×451-76927.jpg
مجسمه جلوی ماشین های کادیلاک در دهه ۴۰ میلادی :
http://uupload.ir/files/brnz_1941-cadillac-hood-ornament-5-jill-reger.jpg
Khosrow
۲۷ دی ۱۳۹۶هیولا تو تخت طاووس خودمونه / وقتی ( i 530 ) تا یک میلیاردو دویست فی میخوره / همین M5 اینو بفهمه صفر تا صدش میشه یک دیقه ..
بنزما
۲۷ دی ۱۳۹۶داداش دیگه شما هم جو نده i530 فول فول سفرش امریکاش ۸۰۰ خودش نجومیه شما هم ۴۰۰ میزاری روش
بنزما
۲۸ دی ۱۳۹۶البته صفرش نه سفرش فارسی را پاس بداریم
این چه صفریه من نوشتم
رامتین
۲۷ دی ۱۳۹۶در برابر مرسدس S63 AMG کوپه رقیب نیست، گرچه در یک سگمنت شاید نباشند. S63 از موتور 4لیتری توربو توان حیرت آور 612 اسب و گشتاور عظیم 900 نیوتن متر ارائه میکنه. با وزن 2.2 تن سرعت 310 کیلومتر.
TRX (تایماز)
۲۷ دی ۱۳۹۶s63 کوپه؟؟ داداش خوبی؟؟
تو که داری اینقدر مو به مو و دقیق مقایسه میکنی با اس ال اس و و اس ال کا هم مقایسش کن دیگه عزیز
رامتین
۲۸ دی ۱۳۹۶باشه تو خوبی…
:::فرشاد:::
۲۷ دی ۱۳۹۶Just E63 S AMG ?
ایمان
۲۷ دی ۱۳۹۶آمدی جانم به قربانت ولی …. خوش آمدی
هیولای سوپر سدان ها واقعاً برازندشه
سلطان دریفت BMW M5
زنده باد BMW
سعید(تهران)
۲۷ دی ۱۳۹۶نظر من در کل به برند مرسدس نزدیکتره! ولی باید قبول کرد m5 جدید کاراکتر قویتری نسبت به E 63 داره…
Fk
۲۷ دی ۱۳۹۶شاتی که از موتور گرفته شده رو با دقت نگاه کنید
تقارن داخلشو میبینید !!!!؟؟؟؟؟
وقتی توی کاپوت اینقدر شیک منظم چشم اندازه ببین نشستن داخلش روندنش چه حسی ب انسان میده
حمید
۲۷ دی ۱۳۹۶عاشقتم ?m5?❤
سلطان بلامنازه سوپر سدانها?
همه چیزش در حد علأ ..همون چیزی که انتضارشو طرفداراش می کشیدن شد…دست مریزاد بی ام و..
طراحی گیرایی داره هم از جلو ابهت بالایی داره و هم از عقب بشدت زیبا شده بر عکس e63 که عقبش طراحیش به جلوش نمیخوره و اصلا زیبا بنظر نمیاد .
تو یوتویب هم ویدیوهای تستش رو دیدم شتاب صفر تاصد فوق العاده ۳.۱ ثانیه رو زده بود.
یه سدان خانوادگی لوکس و اسپورت
امیر
۲۷ دی ۱۳۹۶قول دو تنی صفر تا صد 3/4 اسپرت =همه چی کامل
Love Cars
۲۷ دی ۱۳۹۶M5 بی نظیر به معنای واقعی.
مهران
۲۷ دی ۱۳۹۶جالبه خیلی بی ام دبلیو داره رو قدرت دیریفتش مانور میده
کاظم
۲۸ دی ۱۳۹۶محشره
اما من چندین کلیپ دیدم که شتاب صفر تا 60 مایل رو تو 3.1 ثانیه هم رفته اما این اینجا میگه مشتابش 3.4 هست
مهدی
۲۸ دی ۱۳۹۶اصن از این جمله خوشم نیومد : که مرسدس را کنار بزند
آقا در این که مرسدس یه سلطان بزرگه شکی نیست و بر منکرش لعنت ولی M5 چیزیه که حتی ماشین مرسدس هم نمیتونه رقیبی سر راهش باشه که بخواد کنار بزندش
ایمان
۲۸ دی ۱۳۹۶اونا کشوری پیشرفته با ماشینای پیشرفته دارند برای ما همون پراید بسه نهایتش پژو