بی ام و

هیولا برمی‌خیزد! بررسی نسل جدید ب‌ام‌و M5

برای بیش از ۳۰ سال و ۵ نسل، ب‌ام‌و M5 در کلاس سوپر سدان ها حضور کاملاً پررنگی داشته و البته زمانی که مرسدس-ای ام جی E63 S اوایل امسال با قدرت ۶۰۴ اسب بخاری و سیستم چهار چرخ محرک عرضه شده ب‌ام‌و کمی به حاشیه رفته است.

BMW M5 2018
البته این برند باواریایی و بخش M آن تلاش‌های زیادی داشته‌اند تا M5 در ششمین نسل خود بتواند مرسدس را کنار بزند. اولین موضوع پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربویی است که قدرت ۵۹۲ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری داشته و البته هم‌اکنون از سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. این دو ویژگی برای تواناترین خودروی ساخت M پدیدار شده‌اند.

BMW M5 2018
طرفداران نباید ناامید شوند زیرا این سیستم که M xDrive نامیده می‌شود به‌صورت ویژه برای M5 تدارک دیده شده است. مزیت این کار کشش فوق‌العاده است بنابراین شما می‌توانید از تمامی این پرفورمنس لذت ببرید. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت M5 جدید تنها در ۳.۴ ثانیه ثبت می‌شود که با در نظر گرفتن وزن ۱۹۳۰ کیلوگرمی این خودرو رکورد قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

BMW M5 2018
سه حالت متفاوت برای سیستم چهار چرخ محرک M5 2018 وجود دارد: 4WD، 4WD اسپورت و 2WD. اولین حالت حداکثر امنیت را بدون توجه به شرایط به ارمغان می‌آورد درحالی‌که دومین حالت باعث بهبود چابکی خودرو شده و نیمه لذت‌بخش این خودرو را نمایان می‌سازد.

BMW M5 2018
M5 دارای دیفرانسیل M فعال در اکسل عقب بوده و در این حالت شما واقعاً می‌توانید کمک تکنولوژی به ورود بهتر M5 به پیچ‌ها را حس کنید. بدین ترتیب محصول جدید باواریایی ها نسبت به چنین خودروی بزرگی چابک و سرحال می‌باشد. البته یک نکته وجود دارد: تمامی این موضوعات تا یک نقطه عرضه می‌شود. از جایی به بعد وزن ب‌ام‌و خود را نشان می‌دهد.

BMW M5 2018
M5 2019 اکثراً همانند یک سوپر سدان دیفرانسیل عقب جذاب حس می‌شود که در زمان موردنیاز اکسل جلو به کمک آمده و حضور شفت‌ها در جلو فرمان پذیری را مختل نمی‌کند. بازخورد زیادی از فرمان به راننده منتقل نمی‌شود و فرمان سبک به این معنی است که یافتن ارتباط با چرخ‌های جلو وظیفه آسانی نخواهد بود.

BMW M5 2018
اگرچه چسبندگی زیادی وجود دارد اما همیشه این موضوع آشکار نخواهد بود. انتخاب حالت‌های رانندگی مختلف برای فرمان تنها وزن آن را به‌صورت مصنوعی اضافه می‌کند. سومین حالت سیستم چهار چرخ محرک برای استفاده در پیست مناسب بوده زیرا تمامی قدرت را تنها به چرخ‌های عقب می‌فرستد. با چنین قدرت زیاد و حداکثر گشتاوری که از دور ۱۸۰۰ در دسترس است، دم M5 همیشه خوشحال بوده و بالانس دل‌چسب شاسی را برجسته می‌کند.

BMW M5 2018
نسل جدید M5 صرف‌نظر از چهار چرخ محرک بودن یا نبودن هنوز یک خودروی کاملاً مناسب برای راننده است اما درعین‌حال یک سدان لوکس بوده و بر روی رینگ‌های ۲۰ اینچی سواری مناسبی دارد. حالت راحت با دامپرهای تطبیقی استاندارد باعث می‌شود کیفیت سواری مستحکمی را شاهد باشیم. همچنین سیستم تعلیق خودرو طول حرکتی مناسبی برای جذب بدترین دست‌اندازها را دارد.


این حالت در بزرگراه عالی است اما در جاده‌های تنگ و پر پیچ و خم وزن بالای M5 به این معنی است که باید از حالت اسپورت برای بهبود کنترل‌های بدنه استفاده کنید. در این حالت وزن ب‌ام‌و با استحکام بیشتر تحت کنترل درآمده و پاسخ و شاسی و فرمان سرراست‌تر می‌شود. این خودرو هنوز هم نرم‌تر و راحت‌تر از E63 S در نرم‌ترین تنظیمات بوده و دامپ های M5 همانند AMG ناهنجار حس نمی‌شود.

BMW M5 2018
البته M5 جدید کاراکتر، غرش زیر پدال گاز و پرفورمنس خطی پیشرانه ۸ سیلندر توربوی مرسدس را ندارد. تعویض دنده‌های گیربکس ۸ سرعته سریع و بدون هرگونه ناهنجاری نسل قبلی بوده و در زمان حرکت در بزرگراه‌ها نیز قابل پیش‌بینی است.

BMW M5 2018
همان ظرفیت صندوق‌عقب ۵۳۰ لیتری سری ۵ عادی در M5 جدید نیز وجود داشته و سیستم چهار چرخ محرک BMW این خصیصه را تحت تأثیر قرار نداده است. هنوز هم فضای زیادی در بخش عقب وجود داشته و صندلی‌های جلو نیز حمایت زیادی از بدن به عمل می‌آورند.

استفاده از سیستم چهار چرخ محرک در نسل جدید ب‌ام‌و M5 به خوبی صورت گرفته است. این برند آلمانی طراحی دیفرانسیل عقب را به خوبی حفظ کرده و در عین حال پرفورمنس خودرو را به سطحی بالاتر برده است. M5 تمامی خوبی‌های سری ۵ استاندارد را داشته و تجهیزات لوکس زیاد و کیفیت سواری برجسته‌ای را ارائه می‌کند. پیشرانه می‌توانست کاراکتر بیشتر و فرمان نیز درگیری بیشتری نسبت به آنچه که هست داشته باشد اما در همه شرایط به عنوان یک سوپر سدان خودرویی غالب نشان می‌دهد.

مشخصات ب‌ام‌و M5 2019 جدید

  • قیمت: 89640 پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: 592 اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 10.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. E 36

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (917 ديدگاه)

    آخرشه

  2. Raha

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    عجب تیتری

  3. Kamran

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    در این که این نسل از M5 فوق‌العادست شکی نیست
    اما همچنان E63S AMG بیشتر منو تحریـکم می‌کـنه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  4. Bilbo

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    چطور میشه که یه ماشین میتونه اینقدر خواستنی و محشر باشه؟

  5. جواد

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (60 ديدگاه)

    وای قیمتش89640 پوند!!!!این یعنی اگه بدون گمرک هم بیاد ایران قیمتی در حدود 450 الی 500 میلیون داره!خدا بخیر بکنه

    1. Bilbo

      ۲۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (516 ديدگاه)

      نیازی نیست خدا به خیر کنه، چون ماشین ابدا وارد کشور نمیشه و نخواهد شد!

  6. PaRHaM

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    F90
    ماشینیه ک عین E46 دوسش دارم
    تو این چند ساله واقعا حس E46 رو هیچکدوم از BMW ها بهم نداده بود،
    این دقیقا همون حس رو بهم میده
    زیبا ، ساده ، قوی .
    در کل میشه گفت ؛
    شاهکاره???❤

    1. امیر

      ۲۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (171 ديدگاه)

      پرهام جان لطفا یه توضیحی در مورد عکس پروفایلت بده

      1. PaRHaM

        ۲۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        این عکس
        قطعه ای از کنسول وسط Cadillac Escala ست.

        که اگه بهش دقت کنید میبینید این ترکیبی از آرم کنونی کادیلاک
        با مجسمه جلویی ماشین های کادیلاک در دهه ۴۰ میلادی است‌.
        .
        .
        عکس ها :
        کنسول وسط Cadillac Escala :
        http://uupload.ir/files/u17x_large_cadillac-escala-interior-41.jpg

        http://uupload.ir/files/i5m_cqqqqxqueaatdxd.jpg

        خود موضوع :
        http://uupload.ir/files/oo67_large_cadillac-escala-concept-car-4-14.jpg

        آرم کادیلاک :
        http://uupload.ir/files/qky0_cadillac-logo-redesign-lead-thumb-620×451-76927.jpg

        مجسمه جلوی ماشین های کادیلاک در دهه ۴۰ میلادی :
        http://uupload.ir/files/brnz_1941-cadillac-hood-ornament-5-jill-reger.jpg

  7. Khosrow

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    هیولا تو تخت طاووس خودمونه / وقتی ( i 530 ) تا یک میلیاردو دویست فی میخوره / همین M5 اینو بفهمه صفر تا صدش میشه یک دیقه ..

    1. بنزما

      ۲۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      داداش دیگه شما هم جو نده i530 فول فول سفرش امریکاش ۸۰۰ خودش نجومیه شما هم ۴۰۰ میزاری روش

      1. بنزما

        ۲۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (505 ديدگاه)

        البته صفرش نه سفرش فارسی را پاس بداریم
        این چه صفریه من نوشتم

  8. رامتین

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3266 ديدگاه)

    در برابر مرسدس S63 AMG کوپه رقیب نیست، گرچه در یک سگمنت شاید نباشند. S63 از موتور 4لیتری توربو توان حیرت آور 612 اسب و گشتاور عظیم 900 نیوتن متر ارائه میکنه. با وزن 2.2 تن سرعت 310 کیلومتر.

    1. TRX (تایماز)

      ۲۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (320 ديدگاه)

      s63 کوپه؟؟ داداش خوبی؟؟
      تو که داری اینقدر مو به مو و دقیق مقایسه میکنی با اس ال اس و و اس ال کا هم مقایسش کن دیگه عزیز

      1. رامتین

        ۲۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (3266 ديدگاه)

        باشه تو خوبی…

  9. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    Just E63 S AMG ?

  10. ایمان

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (4064 ديدگاه)

    آمدی جانم به قربانت ولی …. خوش آمدی
    هیولای سوپر سدان ها واقعاً برازندشه
    سلطان دریفت BMW M5
    زنده باد BMW

  11. سعید(تهران)

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    نظر من در کل به برند مرسدس نزدیکتره! ولی باید قبول کرد m5 جدید کاراکتر قویتری نسبت به E 63 داره…

  12. Fk

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    شاتی که از موتور گرفته شده رو با دقت نگاه کنید
    تقارن داخلشو میبینید !!!!؟؟؟؟؟
    وقتی توی کاپوت اینقدر شیک منظم چشم اندازه ببین نشستن داخلش روندنش چه حسی ب انسان میده

  13. حمید

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    عاشقتم ?m5?❤
    سلطان بلامنازه سوپر سدانها?
    همه چیزش در حد علأ ..همون چیزی که انتضارشو طرفداراش می کشیدن شد…دست مریزاد بی ام و..
    طراحی گیرایی داره هم از جلو ابهت بالایی داره و هم از عقب بشدت زیبا شده بر عکس e63 که عقبش طراحیش به جلوش نمیخوره و اصلا زیبا بنظر نمیاد .
    تو یوتویب هم ویدیوهای تستش رو دیدم شتاب صفر تاصد فوق العاده ۳.۱ ثانیه رو زده بود.
    یه سدان خانوادگی لوکس و اسپورت

  14. امیر

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    قول دو تنی صفر تا صد 3/4 اسپرت =همه چی کامل

  15. Love Cars

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    M5 بی نظیر به معنای واقعی.

  16. مهران

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    جالبه خیلی بی ام دبلیو داره رو قدرت دیریفتش مانور میده

  17. کاظم

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    محشره
    اما من چندین کلیپ دیدم که شتاب صفر تا 60 مایل رو تو 3.1 ثانیه هم رفته اما این اینجا میگه مشتابش 3.4 هست

  18. مهدی

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    اصن از این جمله خوشم نیومد : که مرسدس را کنار بزند
    آقا در این که مرسدس یه سلطان بزرگه شکی نیست و بر منکرش لعنت ولی M5 چیزیه که حتی ماشین مرسدس هم نمیتونه رقیبی سر راهش باشه که بخواد کنار بزندش

  19. ایمان

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اونا کشوری پیشرفته با ماشینای پیشرفته دارند برای ما همون پراید بسه نهایتش پژو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا