مسئله اصلی دربارهی بامو X3 M به زمان تولید مربوط میشد نه چرایی تولید. با هجوم هرچه بیشتر خریداران به کلاس شاسی بلندهای پرفورمنس، این خودرو دقیقاً در زمانی صحیح عرضه شده است.
شاید طرفداران سنتی بامو در آن زمان با تولید چنین خودرویی خیلی موافق نبودند اما به دلیل استقبال مشتریان بود که بامو رقیبی جدی برای مرسدس-ای ام جی GLC 63 تولید کرد. این خودرو به نوعی پیشنمایش ابتدایی از محصولات آتی بخش M بامو میباشد.
زیر بدنهی عضلانی و اسپورت این خودرو پیشرانهی جدیدی نصب شده که اساساً نسخهی بازنگری شده در پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بامو میباشد و سال آینده نیز در بطن M3 جدید خواهد تپید.
X3 M در حالت استاندارد قدرت ۴۷۴ اسب بخاری دارد اما خروجی آن در نسخه کامپتیشن به ۵۰۳ اسب بخار رسیده و گشتاور نیز ۶۰۰ نیوتون متر میباشد. این نیرو از طریق سیستم چهار چرخ محرک xDrive به تمامی چرخ ها منتقل میشود. مهندسان بامو تمامی تلاشهای خود را برای تمرکز سیستم چهار چرخ محرک روی چرخهای عقب بکار گرفتهاند.
قدرت پیشرانه باعث شده این خودرو در قلمروی آلفارومئو استلویو کوادروفولیو و مرسدس-ای ام جی GLC 63 S مجهز به پیشرانهی ۸ سیلندر قرار گیرد. شما اصلاً از نظر قدرت کمبودی نخواهید داشت چراکه این پیشرانه قویترین پیشرانهی ۶ سیلندر تاریخ M بوده و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیهای میشود.
اما این روش انتقال قدرت است که باعث میشود پیشرانهی بامو جایگزینی واقعی برای مرسدس باشد. این پیشرانهی توربو به گونهای عمل میکند که شاید آن را نمونهای تنفس طبیعی بدانید. تحویل قدرت بهصورت خطی بوده و با باز شدن سوپاپهای اگزوز فعال لذت شنیدن غرش پیشرانه را خواهید داشت. این پیشرانه کاراکتر و شخصیت بسیار بیشتری در مقایسه با پیشرانهی ۳ لیتری نسل قبلی M3 داشته و منعطفتر به نظر میرسد.
بدون هرگونه تعجبی، اندکی اشاره به پدال گاز باعث از جا کندن شدن این شاسیبلند لوکس و اسپورت و رسیدن آن به حداکثر سرعت یعنی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت میشود. البته درصورتیکه بخواهید حداکثر سرعت خودرو به ۲۸۰ کیلومتر در ساعت هم میرسد.
اما جدای از تمامی این مزیتها، بسیاری از افراد هم پیشرانه ۸ سیلندر مرسدس را هیجانانگیزتر داشته و آن را مناسب چنین خودروهای پرفورمنس سنگینی میدانند. البته این پیشرانه کاملاً مناسب نسل جدید M3 خواهد بود و احتمالاً باید منتظر تولید یک سوپر سدان با استعدادهای زیاد باشیم. بد نیست به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک هم اشاره بکنیم که هماهنگی خوبی با پیشرانه دارد.
این گیربکس قابل پیکربندی بوده و میتوان حالتهای اتوماتیک یا درایو لوجیک بکار رفته در M5 را انتخاب کرد. این گزینه به راننده اجازه میدهد مشخصات تعویض دنده در حالتهای دستی و اتوماتیک را تنظیم کرد.
اما این حالتها باعث ایجاد یک مشکل کوچک برای X3 M میشوند. عکسالعمل گیربکس برای چنین پیشرانهی اسپورتی کند به نظر میرسد؛ اما در اسپورت ترین حالت گیربکس شاهد همان تعویضهای تیز خواهید بود.
این شاسیبلند تازهنفس ۱۹۷۰ کیلوگرم وزن داشته و اگرچه گاهی اوقات باید حواستان به وزن خودرو باشد اما در کل قابلکنترل است. فرمان نیز همانند دیگر بخشهای خودرو دقیق، حساس و معقول است اما فاقد آن بازخورد نهایی خودروهای M سنتی میباشد.
آنچه که باعث اعتمادبهنفس راننده میشود سیستم چهار چرخ محرک بامو است. باواریایی ها ادعا میکنند این سیستم تمرکز اصلیاش را روی چرخهای عقب گذاشته و اگرچه این حرف صحیح است اما زمانی که به دنبال کشف قابلیتهای خودرو باشید احتمالاً دخالت سیستمهای ایمنی را بهوضوح حس خواهید کرد؛ اما این بامو کمی جذابتر از آلفارومئو است.
باید این حقیقت را قبول کنید که سواری خودرو در سرعتهای پایین سفت است. این خودرو از دامپرهای الکترونیکی و قابل تنظیم سود میبرد اما حتی در نرمترین حالت سواری نیز دستاندازها را حس خواهید کرد. سواری خودرو در بزرگراهها و سرعتهای بالا بهتر میشود اما در کل سواری خودرو صفر و یکی است.
داخل کابین شاهد ویژگیهای خاص محصولات M خواهید بود که یکی از آنها صندلیهای اسپورت است. شکلی وجود ندارد که کابین کیفیت بالایی داشته و کاملاً بهتر از کابین آلفارومئو استلویو کوادروفولیو میباشد. تنها پورشه ماکان است که از نظر کیفیت و تریم کابین رقیبی سرسخت برای X3 M خواهد بود.
مشخصات بامو X3 M کامپتیشن
- قیمت: 77190 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 503 اسب بخار/۶۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۱ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 10.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
car lover
۷ تیر ۱۳۹۸چه معمولیش چه کامپیتیشن چه دیزلیش چه امش همشون عشقن
تو ب ام و ها X3&M3 یچیز دیگن
MAHDI
۷ تیر ۱۳۹۸https://media.ed.edmunds-media.com/bmw/x3m/2020/fd/2020_bmw_x3m_rear_fd_609191_717.jpg
https://media.ed.edmunds-media.com/bmw/x3m/2020/fd/2020_bmw_x3m_crg_fd_609192_717.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/06/BMW-X3-M-X4-M-51.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/06/BMW-X3-M-X4-M-64.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/BMW-X3M-X4M-wallpapers-download-01.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/BMW-X3M-X4M-wallpapers-01.jpg
MAHDI
۷ تیر ۱۳۹۸https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/06/2019-BMW-X3-M-F97-Fahrbericht-04.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/06/2019-BMW-X3-M-F97-Fahrbericht-05.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/04/2019-BMW-X4-M-Competition-Shanghai-02.jpg
MAHDI
۷ تیر ۱۳۹۸https://images.carscoops.com/2019/05/ebad2a8a-2020-bmw-x6-m-12.jpg
https://images.carscoops.com/2019/05/a99664fb-2020-bmw-x6-m-13.jpg
https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/2020-bmw-x5-m-competition-shows-up-on-nurburgring-looks-like-an-angry-rhino-134102_1.jpg
https://images.carscoops.com/2019/04/bb25fdfe-2020-bmw-x5-m.jpg
MAHDI
۷ تیر ۱۳۹۸درجدید ترین تست مجله CARWOW مت واتسون با تست X3M نسخه عادی تونست شتاب 3/6ثانیه رو ازش بگیره. فیلم تست X3MوX4M ومدل های کامپتیشن تو یوتیوب هستش.
دوستان جدای ازچندعکس ازX3M در رنگ سفید. جدیدترین تصاویرجاسوسی X6M وX5M که جزئیات کامل مشخصه براتون فرستادم که نشون میده جلوپنجره X6M بامدلX5M تفاوت داره ومثل نسل قبل نیست که کپی همدیگه بودن.البته من اینطور فکرمیکنم چون توتصاوبگیر جدید اینونشون میده.امیدوارم پدال زودتر تاییدکنه تصاویر رو!!!
Bilbo
۷ تیر ۱۳۹۸بله، جلو پنجره ایکس۶ام شیب منفی داره، چیزی شبیه شیب منفی ایکس۲، زد۴ و سری هشت. نسبت ها تو ایکس ۶ خیلی فوق العاده هستن و فقط نگرانی در مورد فرم چراغ عقب ها به قوت خودش باقیه.
ولی بی صبرانه منتظر معرفی ایکس۶ام هستیم ?
MAHDI
۷ تیر ۱۳۹۸پس اشتباه فکر نکردم جلوپنجزهX6 تفاوت داره والبته کوچیک تر ازX5 هستش.تواین تصاویر که فرستادم انگارقسمت پایین سپرX6M تفاوت بسیار کوچیکی هم باX5M داره.واما درمورد چراغ های عقب X6 شبیه X4نیست وطراحی جدیدی داره.حالا باید دید زمان معرفی این چراغ ها نسبتبه طراحی ماشین چطور به نظر میاد.
اما قطعا پرفومنسX6M دیوانه کننده است.حتی نسل قبلش درپیست نسبت به GLE63 کوپه تفاوت 5تا6 ثانیه ای داشت اونم دریک پیست 2دقیقه ای با یک راننده که واقعا شگفت انگیزه.
Seyed AMG
۷ تیر ۱۳۹۸هر چی میکشیم از دست همین شیب منفی و تغییر زاویه های جلو پنجره تو بی ام و و بنز ، البته با طراحی اسپرت و عضلانی بی ام و تناسب بیشتری داره مخصوصا تو نسخه های M جذابیت رو بیشتر میکنه ،اما خدا وکیلی نمای جلوی X2 بهتر یا X3 ? سری ۸ یا سری ۵ ؟ بنظرم تو نسخه های معمولی زیبا یی خودرو رو کم کرده .
اما استفاده از این نوع جلوپنجرتو طراحی محصولات بنز بجز GT63S فاجعه ایجاد کرده مثل فیس لیفت GLC ، نسل جدید GLE ، CLA و… چون کلا با طراحی مرسدس هم خوانی نداره حالا خدا بداد نسل جدید C ، S کلاس و فیس لیفت E کلاس برسه ….
رامتین
۷ تیر ۱۳۹۸بیشک پرفروشترین محصول شرکت bmw همین X3 است. خصوصا در نسل جدید.
Sajjad
۷ تیر ۱۳۹۸صندلی بزرگ و راحت یه نعمتیه که توی هیچکدوم از ماشینای ایران وجود نداره
توی عکس نهم صندلی های بزرگ این ماشین قابل درک هستن (فکر نکنم اونی که نشسته جثه ریزی داشته باشه)
Mohammadreza
۷ تیر ۱۳۹۸شوخی:اگه میتونستم اسم پدال رو تو لیست سایت های کروم ام به ”پدال (بی ام و)” تغییر میدادم