بی ام و

ب‌ام‌و برای موتورهای افزایش‌دهندهٔ بُرد در خودروهای الکتریکی آینده‌ای نمی‌بیند

به گفتهٔ مدیر بخش e-mobility ب‌ام‌و «جان فریمن»، موتورهای افزایش‌دهندهٔ بُرد آینده‌ای ندارند. این تکنولوژی شامل پیشرانه‌ای بنزینی می‌شود که در خودروهای الکتریکی به‌عنوان یک ژنراتور مورداستفاده قرار می‌گیرد تا با شارژ باطری‌ها، بُرد خودرو را افزایش دهد. ب‌ام‌و از همین فناوری که از یک موتور بنزینی ۶۵۰ سی‌سی دو سیلندر کوچک تشکیل شده برای افزایش برد هاچ‌بک الکتریکی i3 استفاده کرده است.

بااین‌حال فریمن در نمایشگاه لس‌آنجلس گفته است حتی با اینکه فروش i3 در بازارهایی مثل ایالات‌متحده ادامه پیدا می‌کند اما زمان برای چنین خودروهایی به پایان رسیده است. البته وی از مزایای استفاده از موتورهای افزایش‌دهندهٔ بُرد هم گفته است.

افزایش‌دهنده‌های برد واقعاً به خریداران کمک می‌کنند تا از اضطراب برد خودروی الکتریکی خود رهایی یابند. با یک افزایش‌دهندهٔ برد شما همیشه احساس خوبی دارید

اما باوجود این مزیت‌ها، به گفتهٔ فریمن این تکنولوژی زمانی از اهمیت بالایی برخوردار بود که خودروهای الکتریکی هنوز در مراحل ابتدایی قرار داشتند اما حالا با رشد جایگاه‌های شارژ سریع در سراسر اروپا و ایالات‌متحده دیگر واقعاً نیازی به نگرانی در مورد برد خودروهای الکتریکی نیست.

هنگامی‌که ب‌ام‌و i3 برای اولین بار معرفی شد، بدون افزایش‌دهندهٔ برد با هر بار شارژ باطری‌هایش می‌توانست تا ۱۳۰ کیلومتر را طی کند اما در صورت سفارش موتور دو سیلندر افزایش برد، این عدد به ۲۴۰ کیلومتر می‌رسید؛ اما بعداً ب‌ام‌و این هاچ‌بک الکتریکی را به باطری‌های بزرگ‌تری مجهز کرد که بُرد تمام الکتریکی آن‌را به ۲۴۶ کیلومتر رساند. این یعنی i3 هم‌اکنون بُرد بیشتری نسبت به نسخهٔ مجهز به موتور افزایش‌دهندهٔ برد سال ۲۰۱۴ دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. هادی 8سیلندر

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (458 ديدگاه)

    خو باتری افزایش برد گذاشته شده 240 موتور هم میزاشت میشد 350 خیلی خوبه که!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Car lover

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    ی بازه زمانی کوتاه بود اخبار تسلا ی کم زیاد شده بود تو پدال
    ی جمعیتی اه و نالشون درومده بود ک این چ وضعشه فقط تسلا( سر جمع پونزده تا خبر هم نشد)
    الان شما برید صفحه یک سایت میبینید چند تا خبر از ب ام و هست…
    از اسم کاربریم معلومه ک همرو دوست دارم و قبل تر هم گفتم چرا داره از بیمر بیشتر خوشم میاد پس من ب شخصه مشکلی ندارم ک اخبار ب ام زیاد باشه یا کم باشه
    ولی وقتی بی منطقی ی سریارو ادم میبینه دیگ…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سورنا

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه چرا از حرکت خود ماشین برای شارژ باتری استفاده نمیکنن ؟

    مثل همون قضیه دینام که تو دوچرخه استفاده میکردیم هرچی بیشتر رکاب میزدیم چراغ دوچرخه بیشتر روشن میشد

    توی خودرو که باید خیلی راحت تر باشه ینی هرچی مسیر بیشتری رو بره باتری هم بیشتر شارژ میشه

    عملا اگر همچین چیزی بشه دیگه مشکل باتری حل میشه دیگه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Car lover

      ۲۹ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (688 ديدگاه)

      فک کنم میکنن ولی خب نباید انتظار ی چیز هیولای ی میلیون کیلومتری با یکبار شارژ داشته باشی
      تلفات رو در نظر بگیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سورنا

        ۲۹ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        یه میلیون کیلومتر که نه ولی فرض کن یه خودرویی بردش ۴٠٠ کیلومتره از همین مسافت میشه حدود ١٢٠ کیلومتر شارژ کرد تا جایی که من اطلاع دارم
        همون ١٢٠ هم باز یه مقدار بیشتر …
        ولی فک کنم یه مشکلایی این وسط هست که این کارو نمیکنن چون تو هیچ ماشین برقی ای ندیدم داشته باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمد حسین

      ۲۹ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (489 ديدگاه)

      سیستم های بازیاب انرژی حرکتی معمولا روی این ماشین ها هست. برای اینکه موقع ترمز کردن یا تو سرپایینی رفتن از انرژی حرکتی ماشین برای شارژ باتری استفاده کنه.
      البته هزینه این سیستم ها کم نیست و شاید روی همه ماشین های الکتریکی نصبش مقرون به صرفه نباشه.
      اما در حرکت افقی یا سربالایی چنین سیستمی خودش میشه مانع حرکت و مصرف انرژی رو بیشتر می کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Alireza

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (754 ديدگاه)

    روی همشون هست بلافاصله که شما پاتو از رو گاز بر میداری چرخ ها شروع به شارژ باتری می کنن خیلی هم پیچیده نیس منتها همیشه تلفات انرژی و قانون پایستگی انرژی باعث تموم شدن انرژی میشود برای مثال شما که به ماشین گاز میدی داری براصطکاک جاده و مقاومت هوا با مصرف انرژی غلبه میکنی وقتی پاتو از رو گاز بر میداری چرخ ها شروه به شارژ میکنن اما بازم نیروی مقاومت هوا و اصطکاک در جهت کاهش انرژی چرخ ها عمل میکنن و باعث میشه شما هرچر انرژی دادی رو همون قدر دریافت نکنی اصلا اگر این دوتا نیرو نبودن شما بعد از شروع حرکت دیگه هیچ وقت نیاز به گاز دادن نداشتی ماشینت تا ابد حرکت میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمدهادی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2146 ديدگاه)

    همونطور که دوستان گفتن سیستم بازیافت انرژی ترمز و موارد دیگه روی خودروهای الکتریکی وجود داره،اما این شارژ شدن انقدر درخور تامل نیست،باتوجع به اینکه رانند ها هم معمولا علاقه یی به تنظیم کردن رفتار رانندگی شون با این سیستم بازیافت ندارن،چون واقعا کار حوصله سربریه
    فکرشو بکن تو تمام طول سفرت همش دنبال سرپایینی و ترمز کردن و برداشتن پا از رو پدال گاز باشی تا مثلا ۲درصد باتریت بیشترشه شارژش
    کلا امر درخور توجهی نیست
    بهترین کارهمون ارتقای تکنولوژی باتری های و ایرودینامیک بهتر خودرو و کاهش وزن کلی خودرو ها و راندمان کلی خودرو در مصرف برق باتری میتونه خودروهای الکتریکی آیندرو به پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ نزدیک کنه تا تقریبا این ظعف پیماش این خودروها نسبت به بنزینی ها برطرف بشه
    که انشالا هم میشه،من که عااشق خودروهای الکتریکیم،آینده ی پاک زمین فعلا دردست اینهاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چون طبق قانون ترمودینامیک ، نمیشه مجموع انرژی…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا