تست داینوی اخیر تویوتا سوپرا نشان داد قدرت این خودرو بیشتر از مشخصات اعلامی توسط سازنده بوده و حالا ما دلیلی برای باور اینکه پسرعموی سوپرا یعنی بامو Z4 M40i هم قویتر از اعداد روی کاغذ است داریم.
مالک این کانورتیبل آلمانی در آمریکا اقدام به تست داینوی چهار چرخ کرده تا نتایج را مشاهده کند. نیروبخش این خودرو پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو است که بنا به گفتهی بامو، در میللنگ قدرت ۳۸۲ اسب بخاری تولید میکند.
این خودروی اسپورت در دومین تست صورت گرفته از بین سه تست کلی قدرت احساسبرانگیز ۳۷۳ اسب بخاری و گشتاور ۵۴۰ نیوتون متری را در چرخهای عقب تولید کرده است. البته حداکثر گشتاور ۵۷۶ نیوتون متری پیشرانه در تست نهایی داینو به دست آمده است.
تخمین اینکه چه میزان از قدرت پیشرانهی Z4 M40i در مرحله انتقال تلف شده غیرممکن است اما اگر این عدد را تنها ۱۰ درصد در نظر بگیریم هم باید گفت این قلب آهنین قدرتی در حد ۴۱۰ اسب بخار و یا حتی کمی بیشتر دارد. این عدد کاملاً بزرگتر از قدرت رسمی اعلامی توسط باواریایی ها میباشد. بیصبرانه منتظر تستهای داینوی دیگر توسط مالکان این خودرو هستیم تا ببینیم که آیا آن خودروها هم به مشخصات مشابهی دست خواهند یافت یا نه.
بامو اوایل سال جاری اعلام کرد قویترین نسخهی Z4 شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیهای خواهد داشت. از طرفی تویوتا هم اعلام کرده بود شتاب نسل جدید سوپرا برابر با ۴.۴ ثانیه است.
Amirferrari
۳۱ خرداد ۱۳۹۸مد شده همه کمپانی ها قدرت و شتاب واقعی خودرو رو کمتر اعلام میکنن تا مشتری ها تحت تاثیر قرار بگیرن،الان وقتی یه خودرو بالای ۶۰۰ اسب بخار از بنز یا بی ام و معرفی میشه باید در حد یه سوپرکار ۸۰۰ اسبی روشون حساب باز کرد چون قدرت و شتابشون خیلی بالاتر از اعداد اعلامی کمپانیه…
امیر
۳۱ خرداد ۱۳۹۸روشی نوین از صنعت کثیف تبلیغات
Behnam
۳۱ خرداد ۱۳۹۸یجوری کثیف میگی انگار سر مصزف کننده کلاه میره
ما ایرانی جماعت کلا تو همه چی عقب مونده ایم حتی طرفداری هم بلد نیستیم
سعید(تهران)
۳۱ خرداد ۱۳۹۸مسئله اصلا سر کلاه گذاشتن یا نزاشتن نیست، وقتی محصولی رو میخری کمپانی تولید کننده موظفه مشخصات درست و واقعی محصول رو ارائه بده حالا هرچی که میخواد باشه، این میشه رواج دروغ…
امیر
۳۱ خرداد ۱۳۹۸دوست عزیز
من اصلا نظرم منفی نبود در مورد این قضیه
اینکه شرکت موظفه اطلاعات دقیق بده به کنار اما بحث من سر اینه ک روش تبلیغاتی در مورد خودرو ها داره عوض میشه
البته در بعضی از شرکت ها وکشورها
JDM
۳۱ خرداد ۱۳۹۸نمیدونم چرا اکثره کمپانی ها شیطنت میکنن و عدد رسمی رو کمتر از میزان واقعی اعلام میکنن
Bilbo
۳۱ خرداد ۱۳۹۸یه بنده خدایی میگفت ازین جهت که به دنیا بگن ببینین ما باقدرت کمتر، میتونیم چه کارهایی بکنیم!
منطقی بود بنظرم.
Seyed AMG
۳۱ خرداد ۱۳۹۸صد در صد …
من تو پیج AMG همین سوال رو در مورد GT63S مطرح کردم ، ادمین پیج با گشاده رویی گفت : ?♂️
JDM
۳۱ خرداد ۱۳۹۸بله درسته به نظره من برای همین مورد هست
AMIR / ARMI
۳۱ خرداد ۱۳۹۸مشخص شد چرا تویوتا در مورد قدرت سوپرا دروغ گفته بود
چون چون اونم در اصل زاده بی ام و هست
(BayerischeMotorenWerke(Daniel
۳۱ خرداد ۱۳۹۸نظرات بعضی کاربران سایتو بررسی میکنم، متوجه میشم که آب چرا داره سر بالا میره.
بخون که خوب میخونی.
Seyed AMG
۳۱ خرداد ۱۳۹۸پدال جان شما نمیدونید ، ماشین های آلمانی به سطحی از دانش و تکنولوژی رسیدن که حین انتقال قدرت وسط راه ۱۰ ۲۰ درصد به قدرتشون اضافه میشه در ضمن دستگاه داینو صاحب Z4 زیاد دقیق نبود یه ۵۰ ۶۰ اسبی اختلاف داشت … البته کمتر نشون داد!!!!
LEWIS HAMILTON (مجید)
۳۱ خرداد ۱۳۹۸عالی بود ?
واسه همینه BMW و تویوتا رو خیلی دوست دارم
سالها منتظر همکاری مبارک این 2 خودروساز برای ساخت خودرویی در کلاس Z4 بودم که خوشبختانه به وقوع پیوست
MAHDI
۳۱ خرداد ۱۳۹۸آقا مجیدمدتیه انگار نبودید؟؟؟ واقعا خیلی خوشحال شدم دیدم امروز حضور دارید.
MAHDI
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ای جانم. بعضی خودروسازها هم هستن که که قدرت بیشتری واعلان میکنن اما زمان تست داینو نشون میده خیلی از اون چیزی که فکر میکردن ضعیف ترن. بله!!!!!
Sajjad
۳۱ خرداد ۱۳۹۸شما چیزی درباره اتلاف قدرت میدونی؟
اگه میدونی میشه بگی چقدر اتلاف قدرت وجود داره؟
شما میدونی که اگه کمپانی قدرت رو بیشتر اعلام کنه، توی درجه بندی و تعیین سطح رقابتی به ضرر خودش تموم میشه؟
و آیا میدونی تست داینو قدرت سر چرخ رو نشون میده و با قدرت سر میل لنگ تفاوت داره؟
و در آخر میدونی وقتی توی تست داینو قدرت بدست اومده از قدرت اعلامی بیشتر میشه یعنی شرکت قدرت رو کمتر گفته تا در تعیین سطح رقابتی به سود خودش تموم بشه و تقلب کنه؟
اگه میدونی همه اینا رو نباید این حرف رو بزنی
" Swedish Arrogant Tiger"
۱ تیر ۱۳۹۸کاملا درسته قدرت س میل لنگ با سر چرخ متفاوته که در نتیجه اتلاف انرژی در مسیر انتقال قدرت هست.
فلسفه کمتر اعلام کردن قدرت هم میتونه همین باشه مثل نیسان GT R و البته بنظرم فقط به یک دستگاه داینو که گفته قدرت بیشتر از اعلام کارخونه هست نمیشه زیاد اعتماد کرد باید منتظر بقیه هم بود.