بی ام و

جلوپنجره پر از تکنولوژیِ ب‌ام‌و iNext!

ب‌ام‌و اقدام به نمایش جلوپنجره‌ای کرده که در سال ۲۰۲۱ روی خودروی تمام الکتریکی iNext پدیدار خواهد شد.

از آنجایی که ب‌ام‌و iNext خودرویی تمام الکتریکی است بنابراین نیازی به جلوپنجره سنتی برای خنک کردن پیشرانه ندارد. نیازی به گفتن نیست که این برند آلمانی تصمیم گرفته هنوز هم از المان اصلی خود یعنی جلوپنجره کلیوی شکل در تمامی محصولاتش استفاده کند. البته این قطعه در خودروی الکتریکی یاد شده بجای وظیفه سنتی خود پر از تکنولوژی‌های مهم خواهد بود.

ب‌ام‌و می‌گوید جلوپنجره iNext دارای عملکردهای راداری متنوع، تکنولوژی دوربین و دیگر حسگرهایی خواهد بود که برای رانندگی خودران بسیار کلیدی هستند.

این جلوپنجره در مرکز تکنولوژی و ساختار سبک‌وزن لندشات گروه ب‌ام‌و LuTZ توسعه یافته و ژرمن‌ها از آن به عنوان چشم iNext نام می‌برند و می‌گویند مرکز یاد شده قطعات خلاقانه دیگری از جمله سیستم الکتریکی جدیدی را برای این خودرو توسعه خواهند داد.

یکی از اعضای هیئت‌مدیره ب‌ام‌و می‌گوید:

رانندگی خودکار شانس بزرگی برای آلمان به عنوان کشوری صنعتی است. با تکنولوژی‌های جدید ما مزیت‌های رقابتی زیادی به دست می‌آوریم. مخصوصاً در زمان دگرگونی کنونی صنعت خودرو، تولید قطعات توسط مرکز لندشات باعث می‌شود بیش از همه به اهمیت این مرکز پی ببریم.

او ادامه می‌دهد:

علاوه بر رانندگی خودکار، حمل‌ونقل آینده نیز با قوای محرکه الکتریکی و دیجیتالی سازی تعریف خواهد شد و ب‌ام‌و iNext با تمامی این موارد مترادف است.

زیرساخت این خودروی الکتریکی پنجمین نسل سیستم eDrive خواهد بود که قدرت ۵۳۰ اسب بخاری تولید کرده و با یک باتری ۸۰ کیلووات ساعتی همراه شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. AMG///

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    مهندسی به این میگن
    حتی از جلو پنجره ش هم تکنولوژی میباره

  2. مهدی

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    از جای پلاکش معلومه چقدر حساب شده ست

    1. مهدی موتورز

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1232 ديدگاه)

      یه فکری به ذهنم اومد
      جلو پنجره با صفحه نمایشی که پلاک رو نشون بده

      1. Bilbo

        ۵ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (516 ديدگاه)

        خیلی جالبه، فک میکنم بتونن تاییدیه قانونیش رو هم بگیرن. ???

      2. OMID

        ۵ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2173 ديدگاه)

        فکر خوبیه ??

        1. مهدی موتورز

          ۵ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1232 ديدگاه)

          خودمم فکر نمی کردم خوشتان بیاد

    2. علیx76

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      ماشین کانسپته دوست عزیز !!!
      ضمنا پلاک به راحتی میتونه سمت راست یا چپ خودرو نصب بشه
      اون دوستمون هم که در مورد صفحه نمایش به جای پلاک گفت :
      پلاک شناسنامه ی خودروئه ، اگه از نمایشگر به جای صفحه فلزی استفاده کنن هر لحظه راننده میتونه نمره رو عوض کنه و پیداست چه مشکلاتی پیش میاد
      ضمن اینکه برای روشن بودن و کار کردن ، باید انرژی مصرف کنه ، مخصوصا در طول ظهر برای دیدن شدن نیاز به انرژی فراوان داره که برای ماشین برقی صد در صد منتفیه
      بجز اون ، نمایشگر در هر حال قطعه ی حساس تر و گرونتری نسبت به صفحه ی فلزیه ، و انجام کاری که شما گفتی هیچ توجیهی نداره

  3. نامجو

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    تغییرات ایجاد شده در صنعت خودرو بین سال های 2010 تا 2020 بیشتر از تغییرات بین سال های 1950 تا 2010 بوده (البته مشخصا منظورم در کشور بسیار پیشرفته و مرفه و دموکرات ایران نیست…)

  4. مهدی موتورز

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    طراحی نادر فقیه زاده عزیزمونه ها

    1. Sajjad

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      فقط طراحی داخل ب ام و ب‌ام‌و سری ۷ و طراحی بدنهٔ سری ۶ کوپه، سری ۶ کانورتبل و سری ۶ گرن کوپه به دست نادر فقیه زاده بوده

      1. AMIR-REZA

        ۵ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (333 ديدگاه)

        بله درست میگید اونها کار ایشون بوده و عرضه هم شده منتها تصویر اول هم کار ایشونه ولی عرضه نشده (میتونید برید تحقیق کنید…..)

      2. عرفان

        ۵ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (480 ديدگاه)

        خودش گفت 3 سال پیش داره رو محصولات برقی bmw کار میکنه.. inext

    2. محمد جواد

      ۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ببخشیدا
      تیم طراحی دارن
      نادر فقیه زاده در کنار ده بیست تای دیگه داره طراحی میکنه. این حرفا رو میزنین که چی بشه ؟
      شکم من سیر میشه؟ پرایدمون میشه بی ام و؟
      خیابونامون میشن المان؟

      اتفاقا تو خارج زحمت کل تیم رو به اسم یه نفر نوشتن خیلی خیلی کار زشتیه.
      گذشت زمانی که گفتن این حرفا یه حس غرور دست میداد.
      اگه از من میشنوی من میگم طرف یه اقا زاده بوده با پارتی بازی تونسته درس بخونه دانشگاه خوب بره بعدم بره المان. یعنی حق یکی دیگه رو خورده.
      مثل پروفسور سمیعی که پاش تو پرونده یکی از مفسدین باز شده.

  5. Bilbo

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (516 ديدگاه)

    درسته که یه عده انتظار داشتن که ب‌ام‌و با ورود به نسل برقی ها جلو پنجره رو کنار بذاره، اما جلوپنجره کلیوی دیگه چیزی فراتر از یه المان ساده طراحی شده و حضورنمادینش به این شکل و با این استفاده بسیار هم هوشمندانه بوده. جلو پنجره، چراغهای دوتایی و خم هافمیستر شناسنامه طراحی ب‌ام‌و رو شکل میدن.
    خیلی منتظر رونمایی iNext و i4م. دوست دارم ببینم با چی قرار هست بطور رسمی وارد عصر برقی شدنش بشه.
    سال 2022 هم به تعداد محدود نسخه هیدروژنی ایکس 5 به بازار میاد. المان 7 میلیارد دلار رو صنعت هیدروژنی سرمایه گذاری کرده و ب‌ام‌و برای حرکت هماهنگ با این سرمایه گذاری بزرگ برنامه ریزی زیادی کرده که اولیش دوسال دیگه و با ایکس 5 شروع میشه. ???

  6. زیزیگولو

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    نمیدونم چرا کمپانی بی ام و انقدر اصرار داره جلو پنجره های کلاسیک رو بزاره کنار و بجاش اینا رو بزاره

  7. دی جی70

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (419 ديدگاه)

    خب دیگه دزدهای عزیز خبر خوب هم تو راه بجای کامپیوتر ماشین جلو پنجره را براحتی بدزدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا