مرحلهٔ مقدماتی، گروه پنجم، سدانهای میان سایز پرفورمنس، دوئل سوم
نتایج دوئل قبلی بین بامو M8 گرن کوپه و آئودی RS7
مجموع آراء: ۱۳۹۴
آراء بامو: ۷۷۸
آراء آئودی: ۶۱۶
پیروز دوئل: بامو M8 گرن کوپه با کسب ۵۶ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
پورشه پانامرا توربو S | مرسدس AMG GT63 |
مرسدس AMG GT63 | |
بامو M8 گرن کوپه | آئودی RS7 |
بامو M8 گرن کوپه | |
بامو M5 | مازراتی گیبلی تروفئو |
؟ | |
کادیلاک CT6-V | جگوار XJ R |
؟ | |
مرسدس E63 AMG | آئودی RS6 |
؟ | |
کادیلاک CT5-V بلکوینگ | دوج چارجر هلکت |
؟ |
بامو M5
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۱ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۹ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۵۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: شتاب دیوانهوار، وجود حالت محرک عقب، هندلینگ خوب، تنظیم عالی گیربکس، پیشرانهٔ قدرتمند، کیفیت درجهیک، کابین دلچسب
نقاط منفی: طراحی بیرونی بیهیجان، فرمان بیحس، ناراحتی سواری در سرعتهای پایین، صدای مصنوعی پیشرانه که به جذابیت صدای رقبا نیست، درگیری راننده هنگام رانندگی کمتر از دیگر مدلهای M
چکیده: M5 یک نماد در بین سدانهای اسپرت است و این نسل با پرفورمنسی عصیانگرانه، این میراث ارزشمند را به بهترین نحو حفظ کرده است
مازراتی گیبلی تروفئو
تاریخ معرفی: آگوست ۲۰۲۰
پلتفرم: M156 مازراتی
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۰ از ۵.۰
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۹ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۴ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۵۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر فوقالعاده جذاب که سرها را برمیگرداند، گزینهای منحصربهفرد و برجسته در میان آئودیها و بنزها و باموها، پیشرانهٔ V8 قدرتمند، صدای جذاب اگزوز، تودوزی تمام چرمی
نقاط منفی: دکمههای داخلی سطح پایین، احساس تنگی و خفگی در صندلیهای عقب، قیمت گران، مصرف سوخت بالا، سواری خشک، اشتراک واضح قطعات با کرایسلر، کیفیتی که در این کلاس بهترین نیست
چکیده: گیبلی بهعنوان یک سدان اسپرت، برنده است اما در سمت تجمل و لوکس بودن، همهٔ انتظارات را برآورده نمیکند
مقایسهٔ مشخصات فنی
بامو M5 کامپتیشن | مازراتی گیبلی تروفئو | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 | ۳.۸ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۶۲۵ اسب بخار | ۵۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۷۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۸ ثانیه | ۳.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۹ ثانیه | ۱۱.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر/ساعت | ۳۲۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۶ لیتر | ۸۰ لیتر |
وزن | ۱۹۳۳ کیلوگرم | ۱۹۷۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۹۶۵ میلیمتر | ۴,۹۷۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۸۲ میلیمتر | ۲,۹۹۷ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۵۴۰ لیتر | ۵۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۱۱۱,۹۹۵ دلار | ۱۱۵,۰۸۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Ninja
۱۳ تیر ۱۴۰۰رای من بی ام و هست
چون امتیاز بالاتر گرفته از نظر من زیباتره سریعتره مجلل تره مشکلات حل شدنی داره و نکات مثبت خوبی داره
و در اخر که تو متن هم اومده کیفیت درجه 1 و قیمت کمتر قدرت بیشتر وزن کمتر و دو دیفرانسیل و گیربکس عالی که بعضیا برای دف عقب بودن به مازراتی رای ندن چون بی ام و تک محور هم میشه و رکورد طولانی ترین دریفت رو با اختلاف داره
جادار تر هم هست دیگه چی میخواین
مصرف سوخت کمتر و صندوق جادار تر هم از قلم افتاد هم
از نظر قیافه هم برتر از مازراتی هست از نظر من اونم با اختلاف
بهنام
۱۳ تیر ۱۴۰۰خیلی خوبه حیفه که مازراتی نیست فقط
رای من مازراتی بخاطر اینکه توسط هنرمندان مجسمه ساز ایتالیایی ساخته شده همین به چیزهای دیگر نگاه نکردم
یانکی
۱۳ تیر ۱۴۰۰متاسفانه پدال باز هم دشمنیش با آمریکاییها رو ثابت کرد.قبلا ام5 شکست بدی از چارجر هلکت خورده بود ولی پدال همه چی رو بهم زد و بازنده رو برگردوند و بدتر اینکه پیروزی چارجر رو هم ازش گرفت و بدتر اینکه گذاشتش مقابل کدیلاک بلک وینگ تا مطمعن بشه از سه سدان آمریکایی یکیش حذف میشه.خیلی دلم میخواد بدونم چرا این کار رو کردید.
HamiD
۱۳ تیر ۱۴۰۰وااااااااااااای
یانکی عزیز واقعا چطور این چیزا به ذهنت میرسه!
آخه برد یا باخت توی این دوئل ها چ اهمیتی داره؟! چ ارزشی از ماشین ها کم میشه؟!
Reza Waffen SS
۱۴ تیر ۱۴۰۰BMW M5 👍
زیزیگولو
۱۳ تیر ۱۴۰۰الآن دیگه دوئل به جایی رسیده که انتخاب بین دوتا ماشین واسه بچه ها داره سخت میشه …. مثل همین انتخاب بین بی ام و m5 و مازراتی گیبلی تروفئو
ممد
۱۳ تیر ۱۴۰۰به نظر من سخت ترین دوئل حداقل برای خودم بین چارجر و کادیلاکه…
زیزیگولو
۱۳ تیر ۱۴۰۰بله همینطوره
SF90 STRADALE
۱۳ تیر ۱۴۰۰به BMW رای دادم چون پادشاه این کلاس هست
ولی عاشق مازراتی هستم با اون انجین معرکه فراری
ممد ژانگولر
۱۳ تیر ۱۴۰۰با اینکه چشم بسته میدونم bmw m5 خیلی بهتره ولی رای به مازاراتی دادم بخاطر داشتن روح اسپورت شیک ایتالیاییش و اینکه نمیدونی چجوری حستو توضیح بدی
فورزا مازراتی کاپوچینو لاوازا 💪
سهند
۱۳ تیر ۱۴۰۰من هم به بی ام و رای دادم ولی در دوئل بعدی که بین آئودی و بنز است هنوز نمیدانم به کدام رای بدم.
Ninja
۱۳ تیر ۱۴۰۰از این که دوئل ها اصلاح شد هم ممنونم نگاه کنید مشخصات رو ام 5 داد میزنه من یا برندم یا میرم فینال تنها رقباش مرسدس هست که از نظر من بی ام و برتری داره هرچند انتخاب خیلی سختی هست دوج چارجر هست که بستگی داره چجوری رای بدین اگه بحث فقط قدرت سرعت قیمت هست که به دوج رای بدین اما هیچ وقت بحث فقط قدرت قیمت و سرعت با اینکه مهم ترین ها هستند مطرح نیست
رقیب دیگش تسلا و پورشه هستند که از صفحه روزگار باید پاک شن باید سال بعد برقی ها رو یه دسته بزارین چون در اینده سدان برقی زیاد میشه میتونین راحت یه گروه درست کنین در کل حتما باید برقیی ها و بنزینی ها در تمام دسته ها تفکیک شن و هیربرد ها هم هم تو بنزینی ها باشن هم تو برقی ها
رقیب دیگش ام 8 هست که هردو بی ام و هستند و یکیشون اگه حذف شه مشکلی نیست اون یکی برنده شه
Ninja
۱۳ تیر ۱۴۰۰رای من بی ام و هست
چون امتیاز بالاتر گرفته از نظر من زیباتره سریعتره مجلل تره مشکلات حل شدنی داره و نکات مثبت خوبی داره
و در اخر که تو متن هم اومده کیفیت درجه ۱ و قیمت کمتر قدرت بیشتر وزن کمتر و دو دیفرانسیل و گیربکس عالی که بعضیا برای دف عقب بودن به مازراتی رای ندن چون بی ام و تک محور هم میشه و رکورد طولانی ترین دریفت رو با اختلاف داره
جادار تر هم هست دیگه چی میخواین
مصرف سوخت کمتر و صندوق جادار تر هم از قلم افتاد هم
از نظر قیافه هم برتری از بی ام و هست از نظر من اونم با اختلاف
ehsan fa
۱۳ تیر ۱۴۰۰اینکه بین مازاراتی و بی ام و بخوای مازاراتی رو انتخاب بکنی مثل این میمونه بین طلا و نقره نقره رو انتخاب کنی. مازاراتی خوبه تا جایی که آلمانی ها نباشن
Moein
۱۳ تیر ۱۴۰۰سخن بزرگان 🙄🙄🙄
عارف
۱۳ تیر ۱۴۰۰ب ام و ، حفاظت از بزرگسالان 15 درصد؟ درسته یا اشتباه چاپی بوده؟
Ninja
۱۳ تیر ۱۴۰۰اشتباه چاپی هست چون از همه درصد ها از مازراتی بالا تر بوده بعد ۱۵ درصد پراید هم ۱۵ درصد نیست
Amirreza
۱۳ تیر ۱۴۰۰پراید منفی ۱۵ هست چون اگه تصادف نکشتت از توی سقفش دو تا دست رباتی میان به زور خفت میکنن😂
احمدرضا
۱۳ تیر ۱۴۰۰به مازراتی رای دادم
چون همه میرن بی ام و انتخاب میکنن
خاص تره و واقن طراحیش زیباست
درسته گرونه و کیفیت داخلش یه خورده پایینه
ولی واقن دوست داشتنیه
امیدوارم مازراتی با محصولات جدید
نیزه هاش رو دوباره جلوی رقبا بگیره 😉
Ninja
۱۳ تیر ۱۴۰۰به مازراتی رای دادم
چون همه میرن بی ام و انتخاب میکنن
نظرت یجوری نیست به پراید رای میدم چون همه میرن به لامبورگینی رای میدن
من یه کیلو اهن زنگ زده برمیدارم چون همه یه کیلو طلا برمیدارن
ولی با بقیه حرفات کاملا موافقم ولی اگه مازراتی بالا بیاد در حق بی ام و ظلم شده
احمدرضا
۱۳ تیر ۱۴۰۰نه
یک بار نشد ما پیجی باز کنیم یه نفر حرف از پراید نزنه
آره بی ام و سلطانه این سگمنته
ولی من مازراتی رو انتخاب میکنم چون همه بی ام و میخرن و این باعث میشه آدم با مازراتی خاص به نظر بیاد
هیچکس هزینه نگهداری و افت قیمت مازراتی رو قبول نمیکنه
ولی باور کن اگه من پول داشتم میخریدم چون خیلی دوسش دارم 🙂
Ninja
۱۳ تیر ۱۴۰۰به نظرت خیلی احترام میگذارم
نظر جالبی هست و من رو متقاعد کردی
🇩🇪👑MERSEDES BENZ 👑🇩🇪
۱۳ تیر ۱۴۰۰BMW
MAHDI
۱۳ تیر ۱۴۰۰پدال چرا بررسی M5CS رو نذاشتی؟؟؟!!!
( Only she reminds me of love )
۱۳ تیر ۱۴۰۰گَر صبر کنی ز غوره حلوا سازی.
ماکان
۱۳ تیر ۱۴۰۰سلام . انشاالله که در نسل بعدی بی ام و سری ۵ ، نسخه M5 به همراه نسخه آلپینا B5 ، هر کدام از آنها مجموع قدرت شان حد اقل بین 700 تا 750 اسب بخار باشد و تولید شوند . البته به اضافه نسخه آلپینا B7 از بی ام و سری ۷ در نسل بعدی اش .
با مهربونی جهان زیباتره
۱۳ تیر ۱۴۰۰مازراتی ماشین خوبی نیست
مهدی
۱۳ تیر ۱۴۰۰والا من که هروقت گیبلی دیدم حتی وسوسه نشدم برگردم ببینمش چطور اینجا گفته فوق العاده!
Ninja
۱۳ تیر ۱۴۰۰منم اصلا از طراحی گیلی خوشم نیومد ولی طراحی ام ۵ عالیه
Amirreza
۱۳ تیر ۱۴۰۰توی این کلاس پادشاه بی چون و چرا m5 هست واقعا این لعنتی جذاب فوق العادس نسخه cs که بماند ، البته بنز e کلاس و دوج چارجر هم خودرو های بزرگی در این کلاس هستن ولی من حتی با اینکه بنز بازم بیمر رو تو این کلاس انتخاب میکنم البته در صورتی که ام پرفورمنس پشت اسمش باشه ولی در نسخه های عادی انتخابم بنزه ، در اینجا هم با اینکه من عاشق خودرو های مازراتی هستم و این برند یه پرستیژ بینهایت خاص رو داره اما متاسفانه به خوبی خیلی از رقباش عمل نکرده
Sina10
۱۳ تیر ۱۴۰۰ممنون از سایت پدال به خواسته کاربران توجه کرد و این سدان رو برگردوند
واقعا این کلاس بدون نام M5 انگار خیلی خالیه
اینجا هم که نیاز به گفتن نیست ، خیلی راحت مازراتی رو شکست داده
فکر میکنم اگه اتفاقی مثل اون دوئل عجیب چارجر نیوفته خیلی راحت تا فینال میره
فقط منتطرم که بامو خودش واسه رکورد زدن M5 CS توی نوربرگرینگ اقدام کنه!!!
R@m!n
۱۳ تیر ۱۴۰۰بی ام و “طراحی بیرونی بیهیجان” !!!!!!!!!! و مازراتی “ظاهر فوقالعاده جذاب که سرها را برمیگرداند” !!!!!!!!! عجب !!!!!
جالبه تو نقاط مثبت بی ام و به شتاب عالی و هندلینگ و گیربکس خوبش اشاره میشه بعد تو نکات منفیش فرمون بی حسه !!!!!
از این حجم از تناقض تَرَک خوردم واقعا 😂
Amir Machine
۱۳ تیر ۱۴۰۰خب فرمون چه ربطی به گیربکس و شتاب داره؟
M5 شتاب فوقالعادهای داره و گیربکسش بینظیره اما فرمونش اون حس کافی رو القا نمیکنه، من که تو این عبارت تناقضی نمیبینم
R@m!n
۱۳ تیر ۱۴۰۰فرمون رابط حسی بین موتور و رانندس چطور یه ماشین که شتاب و هندلینگ خوبی داره فرمونش بی حسه ؟؟؟ اصلا بی حس یعنی چی ؟؟؟
Amir Machine
۱۳ تیر ۱۴۰۰تا جایی که من میدونم احساس فرمون ارتباطی با شتاب نداره
فرمون ماشین باید طوری باشه که حس مسیر رو به راننده منتقل کنه، یعنی راننده کاملاً از طریق فرمون بفهمه که موقعیت دقیق چرخهای جلو چطوریه
انتقادی که اوایل به فرمونهای برقی که جایگزین هیدرولیک شدن وارد بود این بود که حس کافی نداره و یه جوری مصنوعی شده
حالا یه ماشین مثل M5 شتاب عالی داره ولی فرمونش حس کافی رو از مسیر به راننده منتقل نمیکنه
حتی بخاطر همین مشکل، مکلارن تو آرتورا از فرمون هیدرولیک استفاده کرده:
«هرچند فرمان هیدرولیک این روزها تکنولوژی کاملاً قدیمیای محسوب میشود اما در آرتورا از همین سیستم استفاده شده زیرا مکلارن میگوید به سیستم هیدرولیک که امتحان خود را پس داده، به خاطر بازخورد و تعامل با راننده علاقه دارد»
HamiD
۱۳ تیر ۱۴۰۰در حضور ام فایو … حتی نمیشه لحظه ای به مازراتی فکر کرد!!!
محمد مختاری آذر
۱۴ تیر ۱۴۰۰به نظر من قطعا مازراتی با طراحی زیباتر بی ام و ام5 نمیدونم چرا زیبا نیست یه مقدار حال بهم زن هستش
مهدی
۱۶ تیر ۱۴۰۰ام 5 واقعا فوق العادس
پدال اخر متن نوشتی ما برای شناخت خودرو های محبوب تر بین ما این نظر سنجی هارو میزاری
و به نظرم باید تا الان متوجه شده باشید که توی پدال کسی نیست که عاشق ام 5 نباشه
SIAVASH
۴ مرداد ۱۴۰۰مازراتی!
پارک شده جلو ویلا های سیسیل.فروشگاه های آرمانی
ایتالیایی های مغرور با کت و شلوار های ابریشمی
مازراتی یعنی اصالت ایتالیایی با روح فراری