بی ام وهوندا

دوئل هوندا سیویک تایپ R و ب‌ام‌و M135i

مرحلهٔ مقدماتی، گروه اول، هاچ‌بک‌های داغ، دوئل سوم

نتایج دوئل قبلی بین فورد فوکوس ST و هیوندای i30 N

مجموع آراء: ۱۱۸۷

آراء فورد: ۸۶۴

آراء هیوندای: ۳۲۳

پیروز دوئل: فورد فوکوس ST با کسب ۷۳ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

مرسدس A35 AMG

رنو مگان RS

مرسدس A35 AMG

فورد فوکوس ST

هیوندای i30 N

فورد فوکوس ST

ب‌ام‌و M135i

هوندا سیویک تایپ R

؟

فولکس‌واگن گلف R

کوپرا لئون

؟

آئودی S3

مزدا ۳ توربو

؟

ب‌ام‌و M135i

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹

پلت‌فرم: UKL2 ب‌ام‌و

امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵

امتیاز از اتواکسپرس: ۴.۰ از ۵

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۸۳ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۶ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۲ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: کابین فوق‌العاده، پرفورمنس خوب، کارایی بیشتر نسبت به نسل قبلی

نقاط منفی: فقدان شخصیت یک ب‌ام‌و، فضای سر کم در عقب، قیمت گران‌تر از رقبا

چکیده: نسل جدید M135i بدون شک خودروی سریعی است اما برخی از ویژگی‌های شخصیتی نسل قبلی را از دست داده است

هوندا سیویک تایپ R

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷

پلت‌فرم: کامپکت جهانی هوندا

امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵

امتیاز از اتواکسپرس: ۵.۰ از ۵

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۹۲ درصد

حفاظت از کودکان: ۶۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۸ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۳ سال یا ۱۴۵ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پرفورمنس چشمگیر، هندلینگ فوق‌العاده، طراحی کاربردی، شاسی متعادل، قابلیت استفادهٔ روزانه

نقاط منفی: طراحی بیرونی بحث‌برانگیز، فقدان ناوبری به‌صورت استاندارد، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ضعیف

چکیده: سیویک تایپ R خودرویی چابک و پاسخگو است که بدون قربانی کردن راحتی و کارایی، هیجان را برای راننده فراهم می‌کند

مقایسهٔ مشخصات فنی

ب‌ام‌و M135i

هوندا سیویک تایپ R

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 ۲.۰ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۳۰۶ اسب بخار ۳۲۰ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دستی
محور محرک چهارچرخ جلو
شتاب صفرتاصد ۴.۸ ثانیه ۵.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۷۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۷.۸ لیتر ترکیبی ۸.۵ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۷۷ گرم/کیلومتر ۱۹۲ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۵۰ لیتر ۴۷ لیتر
وزن ۱۵۲۵ کیلوگرم ۱۴۱۶ کیلوگرم
طول ۴,۳۱۹ میلی‌متر ۴,۵۵۷ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۷۰ میلی‌متر ۲,۷۰۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۳۸۰ لیتر ۴۲۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۳۵,۸۸۸ پوند ۳۴,۴۱۵ پوند

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام هاچ‌بک داغ را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. عارف

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (326 ديدگاه)

    سویک نسبت به بی ام و نظر کارشناسان را بیشتر به خودش جلب کرده ، با توجه به فعالیت کمتر هوندا تو این سالها و در این کلاس

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. ممد ژانگولر

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4129 ديدگاه)

      خداییش کیفیت ساخت بی ام وه فوق العاده بالاست و همچنین موتور و پرفورمنس ?
      ولی من بخاطر ظاهر خشن و اسپرته هوندا سیویک و الخصوص اون بال عقب فوق العاده زیباش رأی دادم به هوندا سیویک ??

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. محمدرضا

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1075 ديدگاه)

        بله ولی متاسفانه این زیبایی رو به طور کامل در نسل جدید از دست داده

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Mad.z.Max

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اصلا اینطور نیست، پیشنهاد میکنم عکسای نسل جدید تایپ R رو سرچ کنین، حتی همینجا هم مقالش هست. بینهایت زیبا و پخته طراحی شده. حتما تایپ R جدید رو ببینین..

        2. Amirreza

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2732 ديدگاه)

          دوست عزیز قبول کن که نسل جدید مخصوصا تایپ آر به زیبایی نسل قبللش نیست ، شما این ظاهر فانتزیو دوست داشتنیه سیویک رو ملاحضه بفرمایید

        3. Mad.z.Max

          ۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          بخدا من که عاشق نسل جدیدش شدم، مخصوصا تایپ R

    2. Reza

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      BMW M135i

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. Ali

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (295 ديدگاه)

        ب ام و از هر لحاظ بهتره با اینکه بی ام و واقعی با شخصیت دیگر ب ام و ها نیست و نخواستن بخوبی مثلا سری ۳ بسازن ولی بازم خوبه.
        سیویک هم گزینه مناسبیه طوری که مثل کارشناسای مجله مورد بررسی ممکنه بگی ب ام بهتر هم باشه ولی مشکلی نیست من سیویک رو انتخاب میکنم

  2. محمد رستمی نژاد

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    این bmw بسیار بیش فرمانی داره .
    خبرش هم توی پدال بود .
    نوشته بود : بیش فرمانی ، بلای bmw m135i . هندلینگ خیلی بدی داره.

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. محمدرضا

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      من که باورم نمیشه یک bmw m performance چهار چرخ محرک .بیشفرمانیه بیشتری از یک هوندا داشته باشه.
      قطعا bmw m performance در تمام کلاس هایی که حضور داره بهترینه.شاید در موارد معدودی هم سطح amgباشه

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. محمد رستمی نژاد

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        خبرش در پدال هست میتونی بخونی .
        بیش فرمانی بلای جان bmw m135i

        موافقم 1
        مخالفم 2
  3. MOS

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    قطعا سیویک تایپ آر
    نسل جدیدشم که بیاد دیگه حرفی باقی نمیمونه

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. Amirreza

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      نه ، چون دلیلی که شما الان به سیویک رای دادین این بود که سیویکو دوست دارین ، ولی مشخصات فنی بی ام و با اختلاف بهتره ، پس سیویک خیلی جا برای پیشرفت داره

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. MOS

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        بهتره رکورد های این دو تا ماشین رو تو پیست های مختلف مقایسه کنید تا متوجه منظورم بشین

  4. Amir

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (13 ديدگاه)

    جالبه اینجاست که هندا محور متحرکش جلو هست درسته که مصرف ترکیبیش بیشتر هست اما حداکثر سرعت بیشتری داره
    قاعدتا خودرو هایی که محور متحرکشون عقب هست سرعت بیشتری دارن .
    نکته جالب تر اینه که پیشرانه های جفتشون یکسان هست پس تنها عامل تعیین کننده آیرودینامیک بدنه و… هست اما در کل هندا سیویک به دلیل ظاهرش برتری پیدا نمی کنه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Mad.z.Max

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      مساله همینجاس دیگه، محور محرک ب ام و هم توی این نسل به جلو منتقل شد، پلتفرمش دیف جلو هست، و بعد برای سری ام، از سیستم چهارچرخ استفاده کردن روی همین پلتفرم دیف جلو. اصن واسه همین از لحظه رونمایی این نسل میگفتن سری یک بیشخصیت شده

  5. Farzad

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    از نظر زیبایی بخوام بگم ( البته میدونم سلیقه ایه ) واقعا سیویک در سطح بالاتری هست ، نمای عقب خودرو که اوج یک طراحی سامورایی وار هست با اون اسپویلر زیبا . در کل پرستیژ و شخصیت یک هوندای ژاپنی رو داره ، اما اون طرف BMW این گیرایی هارو نداره متاسفانه ، چراغ های جلویی که اصلا با جلو پنجره هماهنگی ندارن .

  6. Aryan???judo

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    هوندا خیلی بهترو اسپرت تر و خشن تر هستش بی ام و زیاد شخصیت نداره نسبت به مدل های دیگه خودش مثل سری ۲ یا ۳

  7. زیزیگولو

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    آراء خیلی نزدیک بِهمه و رقابت شونه به شونه هستش

  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    راستش این مدل ب‌ام‌و واقعاً درحد باقی سری های ب‌ام‌و نیست،از نظر طراحی و لذت رانندگی هم این نسل از سیویک خیلی جذابه،انتخاب من درآخر سیویکه…

  9. میثم

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    هوندا رکورد نوربرینگ رو داره
    این خودش گویای همه چیزه
    رفتار و عملکرد یه ماشین رو خیلی نمیشه با اعداد و ارقام نشون داد
    ولی نتایج بدست آمده و رکوردها خیلی گویاتر هستند
    انتخاب من هوندا

  10. Amirreza

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    مگه میشه بیخیال اصالت و کیفیت و کابین بینظیر بی ام و شد؟ بی ام و یه برند کاملا لوکس و حرفه ایه یا بهتر بگم ، از سرزمینیه که همه خودروسازاش لوکس و حرفه این . سیویکم خیلی خوبه ولی بی ام و بهتره و مشخصات فنیشم بهتره

  11. sina

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2657 ديدگاه)

    سیویک در گلب ماست همواره

  12. porsche

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    قطعا هوندا

  13. محمدرضا

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    Bmw قطعا از هر لحاظ کیفیت بهتری داره.شتاب ۱ثانیه بهتر.چهار چرخ محرک. نمیدونم دلیل انتخاب سیویک چیه.وقتی میتونی یک bmw بهتر داشته باشی باهمون قیمت.چطکر امکان داره هندلینگ یک bmw m performance از یک هوندا سیویک بهتر نباشه.
    من ترجیح میدم با همون قیمت یک bmw داشته باشم تا یک هوندا.

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. Aryan???judo

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (574 ديدگاه)

      چرا امکان نداره هر کی بهتر بسازه همون بهتره حالا بخواد یه برند بار۲۰۰ سال سابقه باشه یا با ۲ سال سابقه واقعا در ساخت خودرو تاثیر داره اما نمیشه گفت که همیشه اونی که با سابقه تر هست پس بهتره نوکیا هم از سامسونگ بیشتر سابقه داشت الان کجاست؟

      1. محمدرضا

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1075 ديدگاه)

        در حال حاظر bmw لوکس تر و با کیفیت تر از هوندا هست.شاید از بیرون نشه تشخیص داد ولی به راحتی با کمی راننده گی تفاوت یک bmw m performance با یک سیویک type R در کیفیت کابین و … مشخصه.
        علاوه بر این در مدل m135 نسبت به سیویک .شتاب ۱ثانیه بهتر.۴چرخ محرک.مصرف کمتر.رو داره

        موافقم 1
        مخالفم 2
    2. Amirreza

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      من بی ام و رو بیشتر دوست دارم ولی بدونید که هوندا هم برند کمی نیست

  14. mahan

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    قطعا هنودا سیویک با اون ظاهر فوق العاده و اسپویلر و طراحی چراغ های جلو و مخصوصا عقب!استایل خشن ساموراییش بیشتر نظرمو جلب می کنه و ازون طرف هم که سیویک امتحان خودشو پس داده و یکی از ستون های این کلاسه.ازون طرف با اینکه خودم بی ام و فن هستم و مشتریش هستم ولی هیچ وقت از سری 1 خوشم نیومده نه برای اقایان و نه خانم ها!باز نسل قبلش بنظرم اصیلتر بود و توازن بهتری داشت ولی این یکی اصلا هویتی نداره و جلوپنجرهش بهش نمیخوره همچنین چراغ ها و طرح سپر هیچ کدوم به کار ننشسته.
    کلا تو این کلاس بنز و بی م و بیخیال بشند و به فوکوس و گلف باید واگذار کنند.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Amirreza

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      آقا ماهان یه جای حرفتونو درک نمیکنم مرسدس یه خودرویی داره که از همه هاچبک ها سریعترو بهتره و به قول آقای سر دبیر یه مگا هاچبکه و چون خیلی قویه کسی باهاش در نمیوفته a45 s

      1. mahan

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        امیررضا جان درسته ولی با قیمت بالاتر از سری 3 ایا منطقی هست خریدش؟طیف قیمت منطقی این هاچبک ها بین 27 تا 38 هزارتا هست ایا بنظرت 72 هزارتا برای یک هاچبک منطقی هست؟این خودروها خودروهای جوون ها هستند و باید علوه بر هیجان و لذت قیمت مناسب هم داشته باشند.خب با 72هزارو خورده ای چه سدان های توپی که نمیشه خرید چه نو چه دست دوم

  15. Philipp

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    جلوپنجره سری یک کپی خوکه

  16. e36 s62

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (716 ديدگاه)

    به سیویک را دادم چون خشن،جوان پسند و اسپرت هست

  17. محمد مختاری آذر

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    فکر کنم بی ام و بهتر باشه
    همیشه آلمان بهترینه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  18. محمد

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بازم بی ام و انتخاب منطقی تری است

    موافقم 1
    مخالفم 1
  19. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا انتخاب سختیه، سیویک طراحی خشن و جذابی داره که واقعا فاکتور مهمیه تو این کلاس دنده دست‌ هم که داره!

  20. Amirreza

    ۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    اگه بی ام و طراحیاشو به همین شکل ادامه بده ، سازمان حمایت از خوک ها و خوکچه ها و انواع خانواده خوک ها از بی ام و به دلیل کپی از خوک شکایت میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا