پس از اندکی تأخیر نسبت به زمان معرفی رسمی، بامو جزئیات مربوط به خودروهای الکتریکی i4 و iX در بازار آمریکا را اعلام کرد. هر دو خودرو از سهماهه اول سال آینده روانه بازار خواهند شد.
- بامو i4
این سدان الکتریکی با دو نوع قوای محرکه الکتریکی عرضه خواهد شد. نسخه eDrive40 از نوع دیفرانسیل عقب بوده و قدرت ۳۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متری خواهد داشت. این مدل شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۹ ثانیهای را ثبت میکند. باتری مدل موردبحث از نوع ۸۳.۹ کیلووات ساعتی بوده و شعاع حرکتی تخمینی آن ۴۸۳ کیلومتر اعلام شده است.
مدل دیگر از نوع M50 و چهار چرخ محرک است. این مدل از دو پیشرانه الکتریکی سود برده و خروجی کل ۵۳۶ اسبی دارد. باواریایی ها فعلاً گشتاور این مدل را اعلام نکردهاند اما گفتهاند که M50 در عرض ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. مدل موردبحث از همان باتری نسخه eDrive40 استفاده کرده اما برد آن به ۳۹۴ کیلومتر کاهش یافته است.
بامو i4 را میتوان با شارژرهای متنوعی شارژ کرد اما در صورت استفاده از شارژر سطح ۲ دیواری باید ۸ ساعت منتظر شارژ کامل باتری بمانید. در صورت استفاده از شارژر سریع تنها ۱۰ دقیقه زمان برای دستیابی به ۱۴۵ کیلومتر برد زمان نیاز خواهید داشت.
بامو هماکنون تصاویر کابین i4 را نیز منتشر کرده است. داخل این خودرو یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و صفحه کنترل ۱۴.۹ اینچی وجود دارد که با طراحی خاص خود همچون یک نمایشگر کلی به نظر میرسند. سیستم اطلاعات سرگرمی از نرمافزار iDrive 8 سود برده و بهروزرسانی از راه دور نیز دارد.
قیمت بامو i4 eDrive40 از ۵۵۴۰۰ دلار شروع خواهد شد درحالیکه قیمت پایه M50 برابر با ۶۵۹۰۰ دلار است.
- بامو iX
اگر کراس اوورها را به سدان ها ترجیح میدهید iX xDrive50 2022 احتمالاً گزینه بهتری خواهد بود. این خودرو دارای دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۵۱۶ اسبی بوده ولی گشتاور آن فعلاً اعلام نشده است. این مدل شتاب ۴.۶ ثانیهای و برد تخمینی ۴۸۳ کیلومتری دارد. قیمت آنهم از ۸۳۲۰۰ دلار شروع میشود.
بامو iX از باتری با ظرفیت ۱۱۱.۵ کیلووات ساعتی استفاده کرده و شارژ آن با شارژر سطح ۲ حدود ۱۱ ساعت زمان نیاز دارد. در صورت استفاده از شارژر سریع میتوان در عرض ۱۰ دقیقه به برد ۱۴۵ کیلومتری دست یافت و اگر ۴۰ دقیقه زمان بگذارید ۸۰ درصد باتری شارژ خواهد شد.
این خودرو بهصورت سفارشی با سیستم تعلیق بادی تطبیقی نیز عرضه میشود. این سیستم میتواند ارتفاع بدنه را تا ۲۰.۳ میلیمتر افزایش داده یا در حالت اسپورت ارتفاع را تا ۱۰.۲ میلیمتر کاهش دهد.
داخل کابین این خودرو شاهد زبان طراحی متفاوت بامو هستیم که سادهتر بوده و ۵۰ درصد دکمههای کمتری دارد. راننده پشت فرمانی متمایز خواهد نشست.
کراس اوور الکتریکی بامو بهصورت استاندارد از سانروف پانورامیک سود میبرد. پوشش داخلی نیز ترکیبی از چرم یا چوب و میکروفیبر میباشد.
این خودرو نیز همانند i4 دارای نمایشگرهای ۱۲.۳ و ۱۴.۹ اینچی بوده به هدآپ دیسپلی مجهز است.
بامو همچنین تائید کرده نسخه قویتر iX M60 در راه بوده، خودرویی که قدرت فراتر از ۶۰۰ اسب بخار خواهد داشت.
پرهام رهام
۱۳ خرداد ۱۴۰۰یعنی گند زدن تو طراحی ix
محمد مختاری آذر
۱۳ خرداد ۱۴۰۰یه سوال داشتم شما کراساوور با طراحی بهتر نسبت به ix سراغ داری ؟؟؟؟ من که ندارم و اتفاقا برعکس طراحیش هزار برابر بهتر از سری ایکس هستش
AHMET 2002
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ار یو کیدینگ می؟
واقعا از این خوشگل تر کراس اوور پیدا نکردی؟
تقیربا هر شرکتی یه دونه خوشگل تر از این داره حتی خود بیمر و حتی بعضی چینیا
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ خرداد ۱۴۰۰من کراس اوور های لینکلن و کادیلاک رو به این ترجیح میدم،باز طراحی قابل تحملی داره اما این فاجعه شده…
Reza
۱۳ خرداد ۱۴۰۰هیچکدوم به دلم ننشست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ خرداد ۱۴۰۰منم همینطور….
محمد مختاری آذر
۱۳ خرداد ۱۴۰۰به نظر من بی ام و ix واقعا طراحی زیبایی داره واقعا زیبا هستش !!! و کابین هم که چه عرض کنم سنگ تمام گذاشته است و در مورد بی ام و i4سدان هم باید بگم طزاحیش خوب هست کابینش زیاد بد نیست و پرفورمنس عالی ولی یک مقداری طراحیش ضعیف تر از بی ام و M4 هستش
RezaRs
۱۴ خرداد ۱۴۰۰کابینو قبول دارم اما ظاهر بیرونش خیلی رادیکال و سفینه فضاییه
NAVID۰۰۹۸
۱۳ خرداد ۱۴۰۰من که از ix خوشم آمده !
به دل مینشند بخصوص در طراحی و متریال داخلی گُل کاشته bmw !
RezaRs
۱۳ خرداد ۱۴۰۰من برعکس i4 رو بیشتر دوس دارم که جدا از طراحی بیرونی بهتر i4 ( در سلیقه و چشم خودم) من کلا کلاس کراس اور هارو دوست ندارم البته یکسری تفاوت های ظریفی در تعریف فرق گراس اور و suv به وجود اومده مثلا من از x7 خوشم میاد البته نه اونقدر یعنی واقعیتش x7 رو بعد سه نره غول آمریکایی دوس دارم تو اونام اول جیپ
MAHDI
۱۳ خرداد ۱۴۰۰نسخه ix طراحی خیلی جذابی داره
ارش
۱۳ خرداد ۱۴۰۰چقدر زشت؟!!! انگار فقط برا چینیها طراحی کردن!!!!
taha malek
۱۳ خرداد ۱۴۰۰من اینو میگم این زبان طراحی که بی ام وه پیش گرفته فقط روی سری x قشنگه
ولی سری 3 و سری چهار بد نیستا افتضاحه
Erfan
۱۳ خرداد ۱۴۰۰طراحی خاص و البته از نظر من قشنگه.
ولی خب عامه پسند نیست و قرار نیست همه دوسش داشته باشن. 😊
من خوشم اومد از طراحی IX ولی خب از نظر هرکسی متفاوته.
ماکسیمیلیان ، یا ضامن آهو (علیه السلام)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰بنده نپسندیدم و با احترام به سلایق شما ، به نظر شما منفی دادم 😊🌷
mahan
۱۳ خرداد ۱۴۰۰خاص و منحصر به فرد هست و طراحی خوبی داره به نسبت ولی ماندگار و دلنشین نمیتونه باشه.
BenzSLR
۱۳ خرداد ۱۴۰۰بنظرم این برقی ها اول با اخ اخ مردم مواجه میشن ولی بعد اکثرا ازشون خوششون میاد اصلا دیگه ماشینا دارن میمیرن
بخواب دنیا کسی با درونسوز دیگه کاری نداره ….
BenzSLR
۱۳ خرداد ۱۴۰۰راشتی درباره طراحی این بی ام و باید بگم i4 رو کمی میشه تحمل کرد ولی xi خصوصا جلوش …..
سهند
۱۳ خرداد ۱۴۰۰از هر دو خوشم آمد.
طراحیشان خوبه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ خرداد ۱۴۰۰I4 به نسبت قشنگ تره اما هیچکدوم اصلا به بامو نمیان،من یکی که دوست نداشتم…
TaimazTRX
۱۳ خرداد ۱۴۰۰i4 همون سری ۴ گرندکوپ قدیم هست که حالا با موتور الکتریکیش رفته تو سبد محصولات سری i بی ام و به نظر من معقول تر از ix هست البته از لحاظ بیرونی . تجربه ی نزدیک من از سری ۴ گرند کوپ نسل قدیم خودروی جذابی بود یه جورایی هم دلت میخواست داشته باشی هم نه (از نمای جلو و کنار خیلی جذاب بود اما وقتی صندوق عقب باز میشد یهو دلتو میزد) و همیشه هم سری ۳ رو بهش ترجیح میدادم
نسل جدید فرمون های بی ام و رو هم توی این دوتا خودرو میبینیم. که فرمون i4 احتمالا در محصولات جدید درون سوزش هم استفاده بشه و فرمون ix احتمالا در یه سری محصولات خاص دیده بشه.
امیدوارم یه جایگزین در خور شءن i8 هر چه سریعتر معرفی کنه.
ماکسیمیلیان ، یا ضامن آهو (علیه السلام)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ب ام و هم باغ وحش شد ؛ همین را کم داشتیم ، جلو اسب آبی و پشت لاکپشت😑
چقدر خوب از حیوانات الهام گرفتند 🧐
akrh78
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ینی i4 بهشته در مقابل ix
یه چیز تو مایه های چنگیز و فرنگیس هستن
به i4 که نگا میکنم متوجه میشم چرا سری 4 اینقد زشته
این طراح و این جلوپنجره از اول برای i4 طراحی کردن بعد برای اینکه میخواستن به فروشش کمک کنن اومد سری 4 رو هم با همین طرح تولید کردن (جلوپنجره i4 به اندازه سری 4 تو ذوق نمیزنه)
مثل کاری که فورد برای مک ای کرد و از اعتبار و اسم ماستنگ استفاده کرد
Sina10
۱۴ خرداد ۱۴۰۰طراحی بیرونی هر دو فاجعه ولی iX فاجعه تر البته پشت هر دو زیبا در اومده تقریبا و کاین جذابی دارن مخصوصا i4 که دیگه اون تکراری بودن رو نداره ولی همچنان به سبک قبلی بامو متعهد هست و دکمه های فیزیکیش رو حفظ کرده ، شاید قبلی زیباتر بود ولی برای بقا توی بازار و پیشرفت و تنوع کابین i4 عالیه
حسین
۱۴ خرداد ۱۴۰۰من از شاسی بلنده بدم اومد ولی سدانش را خیلی دوست داشتم.من ماشین برقی خوشم میاد.