آلپینا ماه گذشته در نمایشگاه فرانکفورت در اقدامی عجیب در ابتدا B3 جدید را در نسخهٔ تورینگ یا استیشن رونمایی کرد اما حالا در نمایشگاه توکیو نسخهٔ سدان آنرا هم معرفی کرده است؛ بنابراین کسانی که نمیتوانند تا زمان معرفی نسل جدید بامو M3 صبر کنند، میتوانند سراغ آلپینا B3 جدید بروند. البته آلپینا بیشتر قصد دارد با این خودرو شکاف بین بامو M340i و M3 آینده را پُر کند.
آلپینا در B3 جدید از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بامو استفاده کرده است که در سینهٔ نسل آیندهٔ M3 هم قرار خواهد گرفت. قویترین نسخهٔ این موتور برای اولین بار چند ماه پیش در کراساوورهای X3 M و X4 M معرفی شد اما آلپینا خود این پیشرانه را بازمهندسی کرده و از آن ۴۶۲ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور بیرون کشیده است.
این یعنی B3 کاملاً بالاتر از M340i با ۳۷۴ اسب بخار قدرت قرار میگیرد اما درعینحال وارد قلمروی M3 کامپتیشن که احتمالاً ۵۱۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت نمیشود. بااینحال بسیاری از خریداران احتمالاً B3 را جایگزینی برای M3 معمولی میدانند زیرا این خودرو باید مثل نسخهٔ معمولی (غیر کامپتیشن) کراساوورهای اسپرت مذکور، قدرتی در حدود ۴۸۰ اسب بخار داشته باشد.
در B3 نیروی پیشرانه از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF انتقال پیدا میکند و خودرو را ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند که یکدهم ثانیه از نسخهٔ تورینگ سریعتر است. سدان کامپکت اسپرت آلپینا همچنین ظرف ۱۳.۴ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و درنهایت توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۰۳ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.
این سدان اسپرت همانند برادر استیشن خود، به سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند مبتنی بر سیستم XDrive بامو مجهز است که در صورت لزوم میتواند گشتاور را بهطور متغیر بین دو محور توزیع کند. علاوه بر این، دیفرانسیل لغزش محدود عقب با کنترل الکترونیکی هم در هنگام پیچیدن در سرعتهای بالا، کشش را به حداکثر میرساند. سیستم تعلیق خودرو نیز از نو تنظیم شده و از سه حالت مختلف شامل راحت پلاس، راحت و اسپرت برخوردار تا سواری پویا و درعینحال راحتی را ارائه کند. علاوه بر این، برای تنظیم فرمان اسپرت، توزیع گشتاور و گیربکس هم حالت رانندگی اسپرت پلاس تعبیه شده است.
چندین عنصر آئرودینامیکی و سیستم اگزوز اسپرت با چهار سر اگزوز یکپارچه درون دیفیوزر، تعدادی از ویژگیهای ظاهری B3 هستند اما مهمترین مشخصهٔ این خودرو، رینگهای فورجکاری شدهٔ ۲۰ اینچی نمادین آلپینا هستند که با لاستیکهای پیرلی پوشیده شدهاند. علاوه بر این، خریداران میتوانند رنگهای انحصاری آلپینا شامل آبی متالیک و سبز متالیک را هم برای B3 خود سفارش دهند.
کابین این سدان آلمانی هم با پارکابیهای آلپینا، پلاک حاوی شمارهٔ تولید خودرو و غربیلک فرمان اسپرت چرمی دستدوز تزئین شده است. علاوه بر این، فروشگاه چرم داخلی آلپینا هم گزینههای سفارشیسازی نامحدودی را ارائه میکند و به خریداران این امکان را میدهد تا کابین خودرو را مطابق با سلیقهٔ شخصی خود تودوزی کنند. آلپینا B3 جدید در سهماههٔ نخست سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه میشود.
حسین
۲ آبان ۱۳۹۸تو کمپانی bmw انقدر حق انتخاب و گزینه جلوت میذارن فقط ۱ روز طول میکشه بفهمی چی انتخاب کنی از چه ماشینی
دمشون گرم ?
parvaz
۲ آبان ۱۳۹۸عاشق طراحی های ساده اسپرت و دل نشین آلپینام ولی اون نوشته ی آلپینای جلوی سپرهاش رو نمیپسندم، بدون اون نوشته هم ماشین داره داد میزنه من یه آلپینام…
یانکی
۲ آبان ۱۳۹۸هیچ m3 برای من مثل e46 معروف به ثمیری تو رخ نمیشه و هیچ m3 از لحاظ وحشی گری برام e93 نمیشن.v8 طبیعی نعره تا دور 8500
MAHDI
۲ آبان ۱۳۹۸زیبای دوست داشتنی!!!!!
اتفاقا همین روزا بود که کانال auto topNL که خودروهارو در اتوبان تست میکنه آلپینا B3 نسل قبل که 440 اسب قدرت و 660 نیوتن گشتاور داره رو در جاده تا 301 کیلومتر در ساعت باهاش شتاب گرفت که البته تا 306 کیلومتر هم جا داشت و همینطور با آلپینا B7 جدید تا 331 کیلومتر در ساعت باهاش رانندگی کرد!!!!!
رامتین
۲ آبان ۱۳۹۸واقعا با ابهت و در عین ساده و شکیله. اما من کلا M4 را بیشتر می پسندم، چون طراحی کاملا سنت شکن داره و فکر میکنم در تفکر خود مدیران بی ام و، بهترین خودروی اسپرتشون بعد از M8، خودروی M4 خواهد بود. البته ممکنه اشتباه کنم!
رامین
۲ آبان ۱۳۹۸سری 3 بی ام دبلیو محبوب ترین خودرو این برند هستش. برای بی ام دبلیو همیشه مثه یه برگ برنده بوده. خودرویی لوکس با قیمت مناسب و پرفومنس فوق العاده در کنار مهندسی ناب آلمان. مثه سری C بنز. البته تو ایران فرقی نداره با این قیمتا :))
رامین
۲ آبان ۱۳۹۸بسیار بسیار بسیار با کلاس و در عین حال اسپرت و تهاجمی. چه کرد آلپینا