بی ام و

معرفی رسمی ب‌ام‌و سری 8 گرن کوپه، جذابیت چهارنفره!

اعضای خانوادهٔ ب‌ام‌و سری ۸ همچنان در حال افزایش است زیرا پس از مدل M8 حالا نسخهٔ گرن کوپهٔ این ماشین هم رسماً معرفی شده است. این ماشین که جذاب‌تر از سری ۶ گرن کوپه به نظر می‌رسد، در جلو نمای آشنایی دارد که تقریباً به‌طور کامل با نسخهٔ کوپه یکسان است؛ بنابراین در اینجا هم جلوپنجره‌ای عریض دیده می‌شود که توسط چراغ‌های LED تطبیقی احاطه شده است.

اما با وجود طراحی آشنا، شیشهٔ جلوی گرن کوپه شیب کمتری داشته و سقف آن نیز بلندتر است. این مدل همچنین از دو در اضافه و یک خط شانه هم برخوردار است. در این خودرو سقف پانورامیک شیشه‌ای با سانروف به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود اما برای مدل M850i سقف فیبر کربنی هم قابل سفارش خواهد بود. سری ۸ گرن کوپه در مقایسه با نسخهٔ کوپهٔ خود ۲۲.۸ سانتیمتر طول بیشتر، ۳.۰۵ سانتیمتر عریض بیشتر و ۵.۵۹ سانتیمتر ارتفاع بیشتری دارد. علاوه بر این، فاصلهٔ محوری خود نیز به میزان ۲۰ سانتیمتر افزایش یافته است تا صندلی‌های عقب کاربردی‌تر شوند.

به لطف این افزایش ابعاد، حالا در صندلی‌های عقب گرن کوپه ۸.۶۴ سانتیمتر فضای سر و ۱۸ سانتیمتر فضای پای بیشتری وجود دارد درحالی‌که ظرفیت صندوق بار نیز ۲۰ لیتر افزایش یافته است. قسمت جلویی کابین خودرو اما تقریباً به‌طور کامل با نسخهٔ کوپه یکسان است و در اینجا هم همان صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده می‌شود. دیگر ویژگی‌های داخلی برجستهٔ این کوپهٔ چهاردر نیز شامل گرم‌کن صندلی‌های جلو، نورپردازی داخلی، صندلی‌های تاشوی عقب با نسبت ۴۰:۲۰:۴۰، نمایشگر سربالا، شارژر بی‌سیم و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۶ بلندگو می‌شود.

علاوه بر این، برای سری ۸ گرن کوپه مجموعه‌ای از آپشن‌ها مثل پکیج کمک‌رانندهٔ حرفه‌ای هم قابل سفارش خواهد بود که شامل کروز کنترل فعال، پایش فعال نقاط کور، هشدار خروج از خط، دوربین دید اطراف، سیستم کمک پارک، هشدار ترافیک عقب و اطلاعات محدودیت سرعت می‌شود.

سری ۸ گرن کوپه در ابتدا با سه پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود که یکی دیزلی و دوتای دیگر بنزینی هستند. پیشرانهٔ دیزلی که در مدل 840d XDrive ارائه می‌شود، از نوع ۳ لیتری شش سیلندر خطی با ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور است. این مدل که به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive مجهز است، ظرف ۵.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

مدل بنزینی اول نیز 840i نام داشته و به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین‌پاور توربو مجهز است که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل عقب ارائه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive هم برای آن وجود دارد که در این صورت می‌تواند ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این مدل نیز روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

اما کسانی که به قدرت بیشتری نیاز دارند می‌تواند سراغ مدل بنزینی دوم بنام M850i XDrive بروند که از یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این مدل به لطف قدرت بیشتر خود، برای اینکه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند به تنها ۳.۹ ثانیه زمان نیاز دارد اما حداکثر سرعت آن بازهم روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. کسانی که حتی از این هم قدرت بیشتری می‌خواهند اما باید منتظر معرفی مدل پرچم‌دار M8 گرن کوپه بمانند. نیروی همهٔ این موتورها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند.

در ایالات‌متحده مدل دیزلی 840d عرضه نخواهد شد اما آمریکایی‌ها امکان خرید مدل‌های بنزینی 840i و M850i را خواهند داشت. قیمت پایهٔ سری ۸ گرن کوپه در مدل 840i از ۸۴,۹۰۰ دلار آغاز شده و در صورت سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک، ۲۹۰۰ دلار به آن اضافه می‌شود درحالی‌که قیمت مدل M850i از ۱۰۸,۹۰۰ دلار شروع می‌گردد. سری ۸ گرن کوپه از ماه سپتامبر در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Amirferrari

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    به نظر من حتی از مدل کوپه هم قشنگتر شده،قطعا نسخه m این ماشین یکی از بهترین سدان های پرفورمنس دنیا خواهد بو،من الان بیشتر از هر چی مشتاق دیدن نسل جدید x5m هستم…

    1. Reza.M

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (311 ديدگاه)

      جدای بخش فنیش که معرکس… به نظرم اون سری 6 گرن کوپه طراحیه زیبا تر مستقل تر و یک پارچه تری نسبت به این سری 8 داشت…اصلا نتونستن اون فرم عضلانیه سری 6 رو خصوصا در بخش گلگیر عقب دوباره ایجاد کنن

    2. محمد

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      فوق‌العاده است
      خط صندوق عقبش اسپرت جذاب و در ترکیب با چراغها، لوکس از آب درومده
      اما کنسول وسط برای این کلاس، بیش از اندازه ساده است
      این قسمت احتیاج به تجمل بیشتر مثل بنز داره

  2. MAHDI

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بی نهایت جذابه.البته برای مدل گرن کوپه یک نوع سپر دیگه طراحی شده که حالتی لوکس داره که شبیه سپر کانسپت سری8 کوپه هستش که هنوز عکس های معرفی شده اش نیومده اما عکس هاش با پوشش استتاری زطاد هست که چندتاش رو فرستادم.اون مدل سپر هم خیلی جذابه

  3. سورنا

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    عالیه حرفی واس گقتن نزاشته
    شدیدا منتظر رقابتش با amg ۴ در هستم این دوتا کنار هم جذابیتشون حد نداره …

  4. ایمان

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    بلاخره رخ نمایان کرد ؛ چه دلربا شده ??

  5. MAHDI

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این ماشین رو باید در مدلM8 دیدکه جذابیت دوچندان داره. حتی عکس های جاسوسیش هم خیره کننده است.هرچند مدل معمولیش هم خیلی دلبری میکنه.واسه کسایی که مدل ساده تر وطراحی آرام تر ولوکس تری رو دوست دارن هم یه مدل دیگه از سپر جلوقابل سفارشه.مثل X5 وX7 وسری3 وZ4 و X4 وX3 که همگی دومدل قابل سفارش دارن برای سپرها

  6. OMID-LAMBO

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (424 ديدگاه)

    بی ام دبلیو بر خلاف مرسدس داره تو طراحی مدلاش به
    پختگی کامل میرسه !
    صاحب این ماشین فقط باید بشینه نگاش کنه ! ♥

  7. Bilbo

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (516 ديدگاه)

    زیبایی​ش واقعا تکان دهنده هست…نمی‌دونم چه سیستمیه وقتی سقف رو تمام مشکی میکنن، چرا ابهت ماشین این قدر می‌ره بالاتر

    1. MAHDI

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      Bilbo جان سری 8 یک مدل با سپری کامل شبیه به همین کانسپت سری8 کوپه که عکسش رو گذاشتی هم داره که چندتاازعکس های جاسوسیش روفرستادم وفکر کنم خیلی از اون مدل خوشت بیاد چون خیلی شبیه تره به کانسپت سری8 کوپه

  8. Mohsen

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (38 ديدگاه)

    آن چه همه خوبان دارند بی ام و یکجا دارد???

  9. net

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3396 ديدگاه)

    اگر صندوق عقبش کشیده تر بود و سپر جلو سوراخ بزرگ نداشت و سپر جلو بسته بود خیلی زیباتر میشد و اگر این دو عیب نداشت مخصوصا صندوق عقبش کشیده تر بود عالی میشد
    بی ام و باید به عنوان سدان لوکس سایز بزرگ چهاردرب به جای سری ۷ این ماشین رو جایگزینش کنه چون خیلی زیبا و مدرن و به روز هست
    بی ام و سری ۸ دو درب کانورتیبل هم در حال حاضر زیباترین ماشین روباز جهان هست

  10. shirko

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (499 ديدگاه)

    زیباترین ب ا م و ی 4 دری که تا الان ساخته شده .

    1. MAHDI

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      بزار مدلM8 کامپتیشن معرفی بشه. هرچند مدل معمولیش هم طراحیش توان رقابت با تمام رقباروهم داره

  11. بهنام

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    نمای عقب بهم ریخته و درهم برهم، نمای جلو فقط تا حدودی زیباست. بنظرم نصف جذابیت و قلدری سری شیش گرن کوپه رو هم نداره

  12. Km

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (47 ديدگاه)

    فوق العادست ، تنها مشکل طراحی داخلیه که باید به نظرم تغییرات اساسی بدن

  13. بهراد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (754 ديدگاه)

    منتظر قوای هیبریدی قوی (نه از اون الکی ها با چن تا کابل نارنجی) هستیم.
    البته با 750 الی 800 اسب بخار و گشتاور 850 الی 900 نیوتن متری

    1. MAHDI

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      بهزاد جان حتی مدل M850 که 530 اسب قدرت داره شتابش از تمام رقبا که S63S کوپه با 620 اسب وبنتلی کنتیننتال با628 اسب و استون مارتین لگرا با620 اسب سریع تر بود درمدل کوپه.درپیست هم بازم ازاین خودروها سریع تربود وشتاب 3/5ثانیه داشت.حالا چه M8 کوپه وچه سدانش حدود 625 اسب در مدل کامپتیشن قدرت خواهند داشت.پس واقعا این قدرت فعلا خیلی هم زیاده.ولی در آینده شاید مدل های قوی تربا موتور ترکیبی تولید بشه. اما فعلا واقعا کافیه. شما به اعداد نگاه نکن.برای مثال M850 با 530 اسب از استون مارتین لگرا با 620 اسب چه درشتاب اولیه وثانیه وپیست سریع تره.پس باید ببینیم این میزان قدرت در چه خودرویی باهاش طرف هستیم.
      مثلا M5 با600 اسب بخار از پانامراتوربوS با بیش از 670 اسب بخار در پیست وشتاب گیری سریع تره!!!

      1. بهراد

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (537 ديدگاه)

        مهدی جان ، البته منظور من نسخه ی آلپینای این ماشین بود(کمپانی مدل هیبریدی قوی رو تولید کنه و بعدا تیون بشه)، در جریان رکورد ها و گیربکس فوق العادش هستم ولی قراره خیلی زودتر این کلاس به جنگ اسب بخار بره چون کاهش وزن تو این کلاس بیشتر از این به صرفه نیست،برای پیروزی تو پیست هم به گشتاور بالا نیازه که معمولا از رقیب هموطنش کمتره(البته الانشم با نتایجش کولاک کرده)،
        و همچنین ثبات هنگام ریس و رکورد زنی،که با کمک یک یا دو موتور الکتریکی قوی و گشتاور آنی این کمبود رو میشه جبران کرد،همین نسخه چیز کمتری از رقبا نداره ولی مدل GT73 که بیاد شاید معادله فرق کنه.
        به نظرم باید تا اون موقع یه نسخه ی قوی تر بیاد.

  14. Khosrow

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    دشبورد خیلی اشفته ست / در برابر AMG GT خیلی کار داره / توعکس 26 نشون میده چقدرضعف داره ..

    1. MAHDI

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      بله حتما بهش میگیم.لطفا آشغال های bmw رو واسه ما ول کن همون بنز خودت رو بچسب

    2. shirko

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (499 ديدگاه)

      نمی دونم اقا خسرو شما چه خصومتی با ب ام و دارید ، تا کامنت شمارو می خونم از ب ام و انتقاد می کنید و از بنز تعریف !!! اقا مجبورت که نکردن خو نیا تو مقالاتی که در باره ی ب ام و نوشته می شه ،منم مثل شما بنزو دوست دارم ولی دلیل نمی شه بیام ماشین رقیبو بکوبم . با تشکر

      1. Khosrow

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2293 ديدگاه)

        شما E38 – ب ام و – رونگاه کن – زیبایی محض / این واقعا خوب نیست / از طراحی های الان مرسدس هم خوشم نمیاد ..

        1. Taimaz

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (320 ديدگاه)

          طراحی هاش برای ما قابل قبول هست .
          خیلی بهتر بود کارخونه ی مرسدس همونقدر که روی طراحی ماشینهاش کار میکنه روی بحث پرفورمنسش هم کار میکرد تا شرمنده ی M5 نشه

        2. Seyed AMG

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (145 ديدگاه)

          شرمنده M5 نشه!!! اولا مرسدس AMG E63S هم تو چندتا درگ M5 رو تو درگ شکست داده و البته تو پیست ازش کمی کندتر بوده ولی به جاش GT63S AMG تو پیست حتی از خجالت M5 کامپتیشن هم دراومده.
          دوما بعضی از محصولات بی ام و هم از رقبای اشتوگارتی خودشون شکست خوردن .

        3. MAHDI

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          سیدجان درسته که AMG GT4 63 در نوربرینگ ازM5 سریع تر بوده که البته نکته مهم اینه که شرکت BMW خودش برای ثبت رکورد نرفته وفقط یه مجله خودروییM5 رو به این پیست برده وباهاش زمان گیری کرده.درحالیکه خودروسازان برای ثبت رکورد بهترین شرایط آب وهوایی و با راننده های حرفه ای وبا لاستیک های ایدآل میرن برای ثبت رکورد. تازه AMG GT4 63 بخاطر داشتن اسپویلر فعال باید در پیست بهتر باشه.
          وهمینطور در پیست مگنی کورس بازهم AMG GT4 سریع تر بوده.
          اما در پیست زاکسنرینگ و پیست هوکنهایم این M5 بوده که زمان سریع تری رو ثبت کرده. شما دوتا از زمان گیری های M5 در پیست هوکنهایم دیدید در حالیکه در رقابتی که بین خودروهای پزفومنس سال انجام گرفت M5 زمان خودش در این پیست چندثانیه ارتقا داد که لیست اون زمان گیری هارو قبلا گذاشتم براتون(((مطلب اصلی رو با تصاویر اون رقابت)))
          سید جان M5 در چندپیست تونسته حتی ازAMG GT C سریع تر باشه.البته منظورم این نیست که که در تمام پیست ها سریع تر بوده. وفعلا در دوپیست تونسته ازش سریع تر باشه که بعدا فیلم این رقابت هارو براتون میفرستم.شاید اینطور دیگه باورتون بشه.
          اما جدای از این ها در اولین رقابتش M5 پیروز شد حالا ببینیم شاید در مجلات دیگه نتیجه متفاوت باشه.اما M5 فعلا از دید چندین مجله بهترین سوپرسدان جهان معرفی شده که یکیش مجله AUTO EXPRESS بودکه به این موضوع اشاره کرد ویکی هم کارانددرایو.
          البته AMG GT4 63 هم سوپر سدانی بسیار قدرتمند هستش که نمیشه اینو انکار کرد.

        4. Seyed AMG

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (145 ديدگاه)

          آقا مهدی من از رکورد جدید M5 تو پیست هوکنهایم خبری ندارم اگه میشه دوباره لینکش رو بفرستید …

  15. رضا

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عقبش مثل اپتیما شده

  16. احمدرضا

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (227 ديدگاه)

    خیلی جذابه خیلی خوب تونستن ماشینی بسازن که
    یک لول بالاتر از سری ۶ گرن کوپه باشه چون واقعا طراحی سری ۶ فوق العاده بود

  17. Ferrari Fxx K Evo

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    طراحی زیبا و باوقاری داره

  18. L-H-P-TT

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    لعنت بهت BMW ….
    این چیه ساختی ….
    اینقدر خوب بودن خیلی نامردیه ….
    منتظر رقابتش با GT4 و پانامرا هستم ???????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا