بی ام و

معرفی ب‌ام‌و X3 M و X4 M، موشک‌های 500 اسبی

ب‌ام‌و به‌طور هم‌زمان مدل‌های اسپرت و قدرتمند X3 M و X4 M را معرفی کرده است. این کراس‌اوورهای عملکرد بالا به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی جدید مجهز شده‌اند که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک M استپ‌ترونیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک عقب محور، به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. X3 M و X4 M با تکیه بر این قوای محرکه ظرف ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند درحالی‌که توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت را هم دارند.

ولی کسانی که به قدرتی حتی از این هم بیشتر نیاز دارند می‌توانند نسخهٔ کامپتیشن را خریداری کنند. در این نسخه، قدرت پیشرانه به ۵۱۰ اسب بخار افزایش پیدا می‌کند اما گشتاور آن بدون تغییر باقی می‌ماند. تعجبی ندارد که نسخهٔ کامپتیشن کمی سریع‌تر بوده و زمان رسیدن آن از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۴ ثانیه کاهش پیدا می‌کند. در این نسخه همچنین امکان سفارش پکیج M Driver هم وجود دارد که در این صورت حداکثر سرعت خودرو به ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند.

ازآنجایی‌که X3 M و X4 M خودروهای M واقعی هستند، علاوه بر پیشرانهٔ قدرتمند از ارتقاءهای عملکردی دیگری هم برخوردار شده‌اند. بررسی این ارتقاءها را با سیستم تعلیق آغاز می‌کنیم یعنی جایی که مهندسان M پاور آن‌را به بلبرینگ‌های چرخان و بازوی گشتاور مجهز کرده‌اند. بخش عقبی سیستم تعلیق نیز در کنار این ارتقاءها، از آنتی رول بار بزرگ‌تر، بوش‌های سفارشی و دیگر قطعات ویژه برخوردار شده است.

علاوه بر این، برای هماهنگی با افزایش قدرت، مهندسان M پاور روی تقویت شاسی هم تمرکز داشته‌اند و به‌عنوان‌مثال، به‌منظور افزایش استحکام پیچشی، محور عقب را به بازوهای کنترلی ویژه‌ای مجهز کرده‌اند. تمامی مدل‌های X3 M و X4 M به دیفرانسیل فعال M، سیستم تعلیق فعال M و سیستم فرمان M با ضریب متغیر مجهز شده‌اند. ب‌ام‌و همچنین برای این کراس‌اوورهای اسپرت سیستم ترمز عملکرد بالایی با دیسک‌های ۱۵.۶ اینچی در جلو و ۱۴.۶ اینچی در عقب را طراحی کرده است. کمک‌فنرهای این خودروها نیز به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شوند و به سه حالت راحت، اسپرت و اسپرت پلاس مجهز هستند.

به‌منظور متمایز کردن X3 M و X4 M از مدل‌های دیگری مثل X3 M40i و X4 M40i، این مدل‌های پرچم‌دار از دماغه‌ای تهاجمی‌تر با جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر برخوردار شده‌اند. وظیفهٔ ایجاد این تمایز در نمای عقبی خودروها نیز بر یک عهدهٔ دیفیوزر منحصربه‌فرد و چهار سر اگزوز گذاشته شده است. ازجملهٔ دیگر تغییرات بیرونی این مدل‌های اسپرت نیز می‌توان به قاب آئرودینامیک آینه‌های جانبی، اسپویلر ویژهٔ M و رینگ‌های ۲۰ اینچی با تریم خاکستری اشاره کرد.

نسخه‌های کامپتیشن نیز در ظاهر تا حد زیادی با نمونه‌های معمولی یکسان هستند اما بااین‌حال از چند ویژگی خاص خود نیز سود می‌برند. برجسته‌ترین این ویژگی‌ها شامل‌تریم مشکی براق، رینگ‌های ۲۱ اینچی و سیستم اگزوز M با سر اگزوزهای کرومی مشکی می‌شود. علاوه بر این، در آینده امکان سفارش پکیج بیرونی فیبر کربنی هم برای این دو ماشین وجود خواهد داشت که قطعاتی مثل دیفیوزر و قاب آینه‌های جانبی را از جنس فیبر کربن تقویت‌شده با پلاستیک ارائه می‌کند.

X3 M و X4 M در داخل هم از ویژگی‌های خاصی مثل صندلی‌های چرمی اسپرت، تریم آلومینیوم کربنی، غربیلک فرمان اسپرت با روکش چرمی، صفحه آمپر ویژهٔ M، شیفتر دندهٔ منحصربه‌فرد و پد زانو در کنسول مرکزی برخوردار هستند. در نسخه‌های کامپتیشن نشان‌های خاص و صندلی‌های M اسپرت استاندارد با روکش چرم مرینو هم به این موارد اضافه می‌شوند. این دو کراس‌اوور اسپرت آلمانی در ایالات‌متحده با چراغ‌های جلوی LED، ناوبری و سیستم صوتی هارمن کاردون اراده می‌شوند.

علاوه بر این تجهیزات، خریداران می‌توانند آپشن‌های مختلفی مثل ‌تریم فیبر کربنی، نمایشگر سربالا و شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند را هم برای کراس‌اوور اسپرت خود سفارش دهند. همچنین پکیجی بنام Executive هم برای این دو ماشین قابل سفارش است که گرم‌کن غربیلک فرمان و گرم‌کن صندلی‌های عقب و جلو را ارائه می‌کند. X3 M و X4 M از مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده مثل سیستم محافظت فعال، دستیار فعال رانندگی و هشدار برخورد جلو با قابلیت جلوگیری از تصادف‌های شهری بهره می‌برند. به گفتهٔ ب‌ام‌و، تولید این دو خودرو از ماه آوریل در کارخانهٔ اسپارتانبورگ در کارولینای جنوبی آغاز خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    باز هم‌ از بی‌ ام‌ و شاهد جلو‌داشبورد قدیمی
    و دریچه‌های کولر نه‌چندان دلچسب‌ هستیم

    Mercedes GLC 63S هر دوی این ها رو قورت میده

    1. فرامرز

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      بله با ۱۰ هزار یورو قیمت بیشتر و لذت رانندگی کمتر!

      1. علی رضا

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (223 ديدگاه)

        نمیدونم چرا طرفدار های بی ام و اینقدر تعصب دارن و نمیخوان قبول کنن از نظر پرفورمنس اینا در برابر glc63s هیچی نیستن و دیسلایک میدن و مغالطه میکنن

        1. علی رضا

          ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (223 ديدگاه)

          در ضمن x4 یک صدم از جذابیت glc کوپه رو نداره و طراحی glc خیلی اسپرت تر در جواب به اون افرادی که همیشه میگن فقط طراحی ماشین های بی ام و اسپرت

        2. ADAK

          ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          ولله بعضیا بیمارن
          اومده نظر میده !
          این اونو قورت میده ، اون اینو فلان میکنه …
          اون در برابر این چیزی نیست
          اون لذتش بیشتره و …

          داداش بحث فنی نمیکنی جهنم . دعوا به پا نکن

      2. مانی

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        تو پیست رکورد به اون خوبی‌ زده و هرکی‌ هم باهاش رانندگی‌ کرده
        گفته ماشین خیلی‌ سرگرم کننده یی هست
        GLC63s سه دهم ثانیه ۰تا۱۰۰ بهتری از کامپتیشن داره و موتور ۸سیلندر AMG
        باید هم گرونتر باشه

    2. مهدی

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      دوست عزیزکابین X4وX3 خیلی باکیفیت تر ومدرن تر از کابین بنزGLCهستش.سندحرفم بورو رقابت های بینX4وGLC رو مطالعه کن که حتی پدال هم مطلبش رو گذاشت

    3. مهدی

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      همین حرفارو در موردM5 هم میزدید ولی در عمل کاملا برعکس شد. اینا توهم شماست

  2. Cadillac

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    فقط اون عکس که ایکس۴ام نارجی رو از بغل نشون میده
    چقد قشنگه لامصب

    1. sina7

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (436 ديدگاه)

      آینه بغلارو…

  3. عرفان

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    بنظرم مشکل اصلی شاسی بلندای bmw وزن بالای اونهاس والا از جهت کیفیت ساخت حرف اولو میزنن..

  4. Amir

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    واقعا نمیدونم چرا اینقدر از طراحی x4 جدید بدم میاد به نظرم خیلی بد قواره اس به هیچ وجه جذابیت نسل قبل رو نداره اما x3 جذاب شده.x3 m میتونه مهم ترین رقیب پورشه ماکان توربو باشه.

  5. emad1990

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    قیافه x4 نسل جدید یه پسرفت رو تجربه کرده نسبت به نسل قبل

  6. مهدی

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    الحق که گل کاشتهbmw.طراحی خشن واسپرت باعملکرد بسیار قدرتمند.در مورد کابین که بحث نمیشه کرد.کیفیت کابینx3وx4باکیفیت تراز تمام رقبا بودن والان خیلی لوکس ترهم شدن(دوستانی که جزاین فکرمیکنن رقابت های قبلا x3وx4 باتمام رقبا رو مطالعه کنن تا متوجه حقیقت بشن.bmwبازم گل کاشته مثلM5

  7. M

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    مگه داریم گیراتراز MX3

  8. مهدی

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یعنی میشه زودتر X5MوX6M وهمینطورM8هم معرفی بشه زودتر.آخه آدم کدومM رو انتخاب کنه. دوستان الان چندتاعکس جدید ازآلپیناB7هم براتون میفرستم

  9. حسین وی

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    چقدر x3 جذاب شده مخصوصا با این رنگ ?

  10. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    من دارم‌ با چشمای خودم‌ کلی پلاستیک داخله
    کابین‌اش میبینم‌ این‌ هی میگه کیفیت کابین فلان…

    1. M

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      این دوستمون رو هوا نمیگه
      بی ام دابلیو در کلاس های خودش توسط هرررر مجله ای بررسی شده بهترین کیفیت کابین رو داشته !
      حتی سری هفت کیفیت کابینش از اس کلاس با اون عظمت بیشتره
      اینو دیگه تو مجلات خارجی که سهله تو بررسی که Car.ir روی 730Li انجام داد هم میشه فهمید

      1. مهدی

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        دوست عزیزMجان در آخرین بررسی بینX4جدید وبنزGLCکوپه که پدال هم مطلبش رو گذاشت ازنظرمجله اتواکسپرس کابین X4خیلی باکیفیت تر ومدرن تر از کابین GLC کوپه بود.جالب اینه میگه GLCکوپه کابینش کاملا سطح پایین تر از کابینX4هستش.حتی اونجا در نقاط قوتGLCمیگه:طراحی شبیه بهX4
        اینا خودشون اون بررسی ها رو خوندن اما بخاطر تعصب انکار میکنن حتی زیر اون رقابت کامنت هاشون هست.

  11. ADAK

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    فقط اُبهت

  12. بهاري

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    واقعأ برایه ادم انتخاب بین این دو ماشین خیلی سخته هرکدوم و انتخاب کنی یه جورایی به خودت و اون یکی ماشین خیانت کردی واقعأ بی ام و یه چیزه دیگه است واقأ لوکسن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا