بامو سرانجام رسماً نسل جدید هاچبک سری یک را معرفی کرده است. سری ۱ در نسل جدید خود برای اولین بار سیستم انتقال قدرت سنتی دیفرانسیل عقب را کنار گذاشته و به خودرویی دیفرانسیل جلو تبدیل شده است. بدین ترتیب پس از ۱۵ سال باید برای همیشه با سری ۱ دیفرانسیل عقب خداحافظی کنیم. نسل جدید این هاچبک لوکس روی پلتفرم UKL بامو ساخته شده که با کراساوورهای X1 و X2، مینیونهای سری ۲ و همینطور مینی کانتریمن مشترک است.
اما در نسل سوم سری ۱ تنها پلتفرم و سیستم انتقال قدرت تغییر نکرده بلکه طراحی داخلی و خارجی آن نیز بهطور کامل متحول شده و حالا سری ۱ جدید شباهت قابلتوجهی به کراساوور X2 پیدا کرده است. در بخش جلویی این ماشین جلوپنجرهٔ کلیوی شکل معروف بامو دیده میشود که بزرگتر از قبل بوده و برخلاف گذشته به هم متصل شده است. این جلوپنجره با چراغهای تیزی احاطه شده که بهصورت مورب در طرفین دماغهٔ خودرو جای گرفتهاند. با پرداخت هزینهٔ اضافی میتوان چراغهای تمام LED را هم برای خودرو سفارش داد.
در پروفیل جانبی سری ۱ جدید، خم هافمیستر بروز شده و خط شانه نیز از زیر دستگیرهٔ درها عبور کرده است. در همین حال درحالیکه در نسل قبلی خط کمر خودرو صاف بود، در نسل جدید این خط از جلو به عقب بهتدریج به سمت بالا حرکت کرده و نمای پویاتری را ایجاد کرده است. علاوه بر این، پنجرههای جانبی با زه کرومی نسبتاً ضخیمی احاطه شدهاند و رینگهای آلیاژی مختلفی با اندازهای از ۱۶ تا ۱۹ اینچی هم برای هاچبک جدید بامو قابل سفارش خواهند بود.
در بخش عقبی خودرو هم چراغهای باریکی به چشم میخورد که حتی بیش از نسل قبلی روی درب صندوق کشیده شده و نمای عریضتر و باابهتتری به بخش عقبی بخشیدهاند. همانند جلو، برای این چراغها هم نمونههای LED قابل سفارش خواهد بود. در سپر سری ۱ مدل ۲۰۲۰ نیز دیفیوزر ظریفی کار شده که سر اگزوزها را در خود جای داده است.
برخلاف روند صنعت خودروسازی که خودروها در نسل جدید خود بزرگتر میشوند، سری ۱ جدید ۵ میلیمتر کوتاهتر شده و طول آن به ۴.۳۲ متر رسیده درحالیکه فاصلهٔ محوری آن نیز با ۲۰ میلیمتر کاهش به ۲.۶۷ متر رسیده است. در نسل جدید اما عرض خودرو ۳۴ میلیمتر افزایش پیدا کرده و به ۱.۸۰ متر رسیده و ارتفاع آن نیز افزایشی ۱۳ میلیمتری را تجربه کرده است.
به گفتهٔ بامو طراحی و شکل جدید سری ۱ و همینطور استفاده از پلتفرم دیفرانسیل جلو موجب افزایش قابلتوجه فضای داخلی آن شده است بهگونهای که حالا سرنشینان عقب از ۱۹ میلیمتر فضای سر، ۳۳ میلیمتر فضای پا و ۱۳ میلیمتر فضای زانوی بیشتری برخوردار خواهند بود. همچنین حجم صندوق بار نیز به ۳۸۰ لیتر رسیده که ۲۰ لیتر بیشتر از نسل قبلی است. علاوه بر این، بارگیری صندوق بار نیز سادهتر از قبل شده زیرا حالا تنگترین قسمت دهانهٔ صندوق ۶۷ میلیمتر عرض دارد که از نسل قبل بیشتر است درحالیکه درب صندوق برقی هم برای آن قابل سفارش است. با خواباندن صندلیهای نیز حجم صندوق تا ۱۲۰۰ لیتر افزایش پیدا میکند.
در کابین نسل جدید سری ۱ مثل دیگر محصولات جدید بامو دو صفحهنمایش ۱۰.۲ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی به چشم میخورد که اولی جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بامو را ارائه میکند. علاوه بر این، برای این هاچبک آلمانی یک نمایشگر سربالای ۹.۲ اینچی هم قابل سفارش است. شارژر بیسیم گوشیهای هوشمند و سقف پانورامای برقی هم از دیگر آپشنهای قابل سفارش برای این خودرو هستند که دومی برای اولین بار است که برای سری ۱ ارائه میشود. این سقف پانوراما امکان ورود نور بیشتری را به کابین فراهم میکند.
بامو نسل جدید سری ا را در ابتدا با سه پیشرانهٔ دیزلی و دو موتور بنزینی به بازار عرضه میکند. موتور دیزلی پایه که در مدل 116d ارائه میشود، یک واحد ۱.۵ لیتری سه سیلندر با ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور است. مدل دیزلی بعدی 118d نام داشته و از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند.
بالاترین مدل دیزلی نسل جدید سری ۱ اما 120d XDrive نام دارد که در زیر کاپوت آن یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور جای گرفته است. انتقال نیرو در دو مدل دیزلی اول بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت میگیرد اما برای اولی یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و برای دومی هشت سرعتهٔ اتوماتیک هم قابل سفارش است درحالیکه مدل 120d XDrive صرفاً با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ارائه میشود. این مدل همچنین بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز است درحالیکه در دو مدل اول نیرو فقط به چرخهای جلو منتقل میشود.
مدل بنزینی پایهٔ این هاچبک لوکس به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر با ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز بوده و 118i نام دارد. نیروی موتور در این مدل بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند اما برای آن یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه هم قابل سفارش خواهد بود.
و نهایتاً مدل بنزینی دوم در نسل جدید این خودرو M135i XDrive نام دارد که نسخهای داغ و اسپرت بوده و پرچمدار خانوادهٔ سری ۱ محسوب میشود. این مدل به همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مورداستفاده در کراساوور X2 M35i مجهز شده که ۳۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور داشته و قویترین موتور چهار سیلندر تاریخ بامو بهحساب میآید. نیروی این موتور نیز توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند.
M135i XDrive در حالت عادی به لطف برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک و سیستم لانچ کنترل، ظرف ۴.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند اما از ماه نوامبر پکیج سفارشی M Performance هم برای این مدل ارائه خواهد شد که یکدهم ثانیه از این عدد کم میکند. حداکثر سرعت این هاچبک اسپرت نیز بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
بامو طیفی از سیستمها و تکنولوژیهای ایمنی را هم بهصورت استاندارد یا سفارشی برای نسل جدید سری ۱ در نظر گرفته است که ازجملهٔ آنها میتوان به هشدار برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده و ترمز شهری، هشدار خروج از خط با قابلیت بازگرداندن خودرو به خط، کروز کنترل فعال، هشدار تغییر خط، هشدار برخورد عقب و هشدار ترافیک عقب اشاره کرد. علاوه بر این، سیستم کمک پارک و دوربین دید عقب هم برای این هاچبک آلمانی قابل سفارش خواهند بود.
بامو در رویدادی بنام NextGen که در تاریخ ۲۵ تا ۲۷ ژوئن در مونیخ برگزار میشود، نسل جدید سری ۱ را برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آورد درحالیکه در این رویداد مدل سری ۸ گرن کوپه هم رونمایی خواهد شد. اولین حضور نمایشگاهی سری ۱ جدید اما در ماه سپتامبر در نمایشگاه فرانکفورت صورت خواهد گرفت. فروش سری ۱ جدید نیز از ماه سپتامبر در اروپا آغاز میشود.
[دانلود ویدئو]
MAHDI
۷ خرداد ۱۳۹۸https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/05/BMW-1-Series-M-Performance-Parts-03.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/05/BMW-1-Series-M-Performance-Parts-08.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/05/BMW-1-Series-M-Performance-Parts-12.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/05/BMW-1-Series-M-Performance-Parts-01.jpg
اینم مدلMاسپرت
Ahmadreza 2002
۷ خرداد ۱۳۹۸قیمنش چی
کسی حدود قیمتش رو میدنه؟
sina
۷ خرداد ۱۳۹۸قیمت نهایی مدلهای مختلف بیامو سری یک، هنوز اعلام نشده است اما میتوان انتظار داشت، حدود ۳۰ هزار دلار برای نسخهی 118i و ۵۰ هزار دلار برای مدل M135i با امکانات سفارشی، قیمتگذاری شود
Ahmadreza 2002
۷ خرداد ۱۳۹۸ممنون
به نظرتون گرون نیس یکم؟
درسته ب ام و س اما خب سی هزار تا تم خیلیه
sina
۹ خرداد ۱۳۹۸پنجاه تا هزارتا خعلیه واقعا
سی تا اکیه برا پایه اش
مزدا
۷ خرداد ۱۳۹۸طراحی داخلیش فوق العاده زیبا شده .ولی ای کاش دیفرانسیل جلو نمیکرد??
دیفرانسیل عقب یه چیز دیگه هستد
عطا
۷ خرداد ۱۳۹۸البته این که دف عقب همواره بهتر از دف جلو هست حرف غلطی هست الان بعضی مزیت هایی که تو دف جلو بودن هست توی دف عقب پیدا نمیشه
مزدا
۷ خرداد ۱۳۹۸آقا عطا چندتا از مزیتش ها رو بشمار ما هم آگاه بشیم
مانی
۸ خرداد ۱۳۹۸یسری از مزیت ها رو تو متن گفته! ! !
یسری از دوستان میگن هیچ مزیتی نداره
مگه میشه؟
طراحی داخلیش برای این کلاس خیلی خیلی خوبه
Ahmadreza 2002
۸ خرداد ۱۳۹۸در پاسخ به اقا یا خانم مزدا
مزیت های زیادی داره
مثلا این ک وزن کمتری داره که باعث مصرف سوخت کمتر و عملکرد بهتر ترمز ها میشه که امنیت رو به مراتب بالا میره
پیچیدگی و تعداد قطعات کمتر و هزینه های جانبی کمتر میشه همچنین هزینه ساخت و قیمت تمام شده
فضای کابین و صندوق جادار تر میشه و…
البته خب ی سری فاکتور مثل لذت رانندگی کمتر میشه
MAHDI
۷ خرداد ۱۳۹۸https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/05/2019-BMW-M135i-xDrive-F40-Misano-Blau-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/05/2019-BMW-M135i-xDrive-F40-Interieur-02.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/05/2020-BMW-M135i-xDrive-exterior-interior-08.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-conten/uploads/2019/05/2019-BMW-M135i-xDrive-F40-Interieur-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/05/2019-BMW-1er-F40-Sport-Line-118i-Frontantrieb-07.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/05/2019-BMW-1er-F40-Sport-Line-Interieur-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/05/2019-BMW-1er-F40-Sport-Line-Interieur-06.jpg
ایمان
۷ خرداد ۱۳۹۸فقط نسخه پرچمدارش اونم با رنگ آبی ??
Ferrari Fxx K Evo
۷ خرداد ۱۳۹۸هیچ جوره به جذابیت رخ تهاجمی A کلاس نمیرسه
کابین A کلاس صد برابر حس لوکس تری به ادم
میده و بروز تر و قشنگ تر از کابین سری ۱ هست
MAHDI
۷ خرداد ۱۳۹۸دوست عزیز به هیچ وجه نظرشما درست نیست.
طراحیش اتفاقا خیلی گیرا وهیجان انگیزه.نطر شما فقط واسه کوبیدن bmwاست. و الا اگه هزار برابر این هم جذاب بود باز همین نظر رو داشتید.
درمورد کابین هم فوق العاده کار کردن.در مورد کیفیت کابین حتی نسل قبل سری 1 در رقابتی که پدال گذاشته بود ازسری1 وaکلاس و آیودی نظر اون مجله این بود که کابین سری1 خوش ساخت تر ازaکلاس هستش.هرچند درطراحی aکلاس مدرن تربود.
درهرصورت این ماشین خیلی خیلی دوست داشتنی شده نسبت به قبل.حتی نسخه پایه هم جذابه.هم aکلاس وهم سری1 وهم آیودیa3 الان زیباترین وباکیفیت ترین خودروهای این کلاس هستن
F22RAPTOR
۷ خرداد ۱۳۹۸داداش واسه کابین که نمیتونم نظر بدم،ولی خب باوجود اینکه ظاهر خودرو سلیقه ای هست بازم طراحی آ کلاس تو قسمت عقب اصلا در حد سری یک نیست،قسمت جلو هم که کاملا مشخص
Seyed.AMG
۷ خرداد ۱۳۹۸تو استوری پیج carlifestyle در مقایسه بین سری ۱ جدید و A کلاس بیشتر از 60 درصد A35 AMG رو دوست داشتن و تو چند تا پیج دیگه هم همینطور بوده . با توجه به درصد ارای بیشتر ، طراحی A کلاس از دیدگاه عموم جذاب تره .
مانی
۸ خرداد ۱۳۹۸جلو هم که کاملا مشخص؟ ؟ ؟ ؟
چندتا کلیپ از A-Class جدید ببین
جلوش خیلی خوبه چطور دلت میاد اینجوری بگی
پارسا
۷ خرداد ۱۳۹۸اتفاقاً تو این نسل از نظر ظاهری حد اقل از مرسدس زد جلو
MAHDI
۷ خرداد ۱۳۹۸خیلی خیلی زیباست.البته مدلM135 خیلی جذاب تره.طراحی کابین هم خیلی شیک شده.فقط در مدل پایه فرمانش قشنگ نیست که امیدوارم BMW یه فرمان جدید طراحی کنه.اما فرمانMخیلی زیبا و جذابه.
دوستان چندتا عکس از مدلM اسپرت هم براتون فرستادم.به همراه تصاویر بیشتر از کابین
F22RAPTOR
۷ خرداد ۱۳۹۸واقعا خوب شده و در کل خیلی از آکلاس شیکتره
Bilbo
۷ خرداد ۱۳۹۸کابین نسخه ام پرفورمنس فوق العاده هست
فیس هم بنظرم کاملا قابل قبوله، نمیگم درخشان مثل سری هشت و سری سه، ولی اصلا هم قبول ندارم که زیباییش در برابر رقباش کم بیاره….
MAHDI
۷ خرداد ۱۳۹۸دوستان عکس های مدلMاسپرت رو که فرستادم که پکیچ Mهستش(رنگ سفید) به نظرتون چطور شده؟؟؟؟
دقت کردید سری1 هم حالت تخم مرغی شده طراحیش مثل باقی رقباش. چون نسل قبل کابین به عقب کشیده شده بود وکاپوت کشیده ای داشت
Ahmadreza 2002
۷ خرداد ۱۳۹۸اینم نسخه سدان خواهد داشت مث a class؟
sina
۷ خرداد ۱۳۹۸نه احمدرضا جان
نداره
Ahmadreza 2002
۷ خرداد ۱۳۹۸حیف شد
برای رقابت با a class هم ک شده باید ی سدان میزد هر چند اونم به نظرم استایل سدانش مث mvm 315 سدان میمونه
MAHDI
۷ خرداد ۱۳۹۸نخیر نداره.
اما مدل گرن کوپه سری2 درحال تست هستش. مدل چهار در سری2
فکرکنم مدل M140 هم در راه باشه
Ferrari Fxx K Evo
۷ خرداد ۱۳۹۸کابین رو نمیتونی نظر بدی چون میدونی کابین
Aکلاس هزار برابر زیبا تر از کابین سری۱ هست
Hosseinbimmer
۷ خرداد ۱۳۹۸تنها چیزی که از a class بدم میاد طراحی شلوغ و پر زرق و برق داخلشه با اون مانیتورش که چسبیده به بخش پشت فرمون. چیش جذابه خدایی؟
مانی
۸ خرداد ۱۳۹۸https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fcrain-platform-autoweek-prod.s3.amazonaws.com%2Fs3fs-public%2Fstyles%2F1152x647%2Fpublic%2F18c0480_10.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fautoweek.com%2Fgallery%2Fcar-news%2Fgallery-2019-mercedes-benz-class-interior&docid=As_8Sc08rUmf8M&tbnid=W0kcfPZMcufCnM%3A&vet=10ahUKEwiA3_-4tL_iAhVSVRUIHU9NClMQMwiTASgWMBY..i&w=1000&h=438&bih=945&biw=1920&q=mercedes%20a%20class%20interior&ved=0ahUKEwiA3_-4tL_iAhVSVRUIHU9NClMQMwiTASgWMBY&iact=mrc&uact=8
sina
۷ خرداد ۱۳۹۸جز همون دیفرانسیل عقب نبودنش ایراد دیگه ای نمی بینم من توش
اللت بی ام و قول داره نحوه توزیع قدرت و ایناش جوری باشه که همون لذت رانندگی روبه ارمغان بیاره.
پ. ن: کاش جلو پنجره ای بزرگ روتو این مدل هم اسفاده میکرد.
MAHDI
۷ خرداد ۱۳۹۸https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/05/2019-BMW-1er-F40-Tuning-M-Performance-Zubehoer-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/05/2019-BMW-1er-F40-Tuning-M-Performance-Zubehoer-16.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/05/2019-BMW-1er-F40-Tuning-M-Performance-Zubehoer-12.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/05/2019-BMW-M135i-F40-Tarnwerkstatt-Fotos-10.jpg
Seyed.AMG
۷ خرداد ۱۳۹۸طراحی نمای عقب خیلی خیلی جذاب ، اما خشونت نمای جلو A کلاس رو بیشتر میپسندم .
اما وقتی از نمای سه رخ بهش نگاه میکنم اصلا شباهت به یک هاچبک نداره ، بیشتر شبیه به یک استیشن ، حالا شاید هم مشکل از چشم های من باشه !!!
در کل سلطان این کلاس هوندا سیویک تایپ R .
Sajjad
۷ خرداد ۱۳۹۸به نظر من بخاطر اینه که زبان طراحی بی ام و به شدت مناسب سدان های بزرگه و دیدن به بی ام و با این سایز یه مقداری غیر عادیه
Seyed.AMG
۷ خرداد ۱۳۹۸اگه اینطور که شما میگی باشه بی ام و باید یه فکری به حال زبان طراحی خودش بکنه ، اخه مگه میشه قیمه ها رو ریخت تو ماستا ؟؟؟
Sajjad
۷ خرداد ۱۳۹۸قرار نیست بی ام و زبان طراحیش رو عوض کنه
چون چشم بعد از مدتی به این ساختار عادت میکنه و نیازی به تغییر زبان طراحی نیست
بی ام و شرکت بی اصالتی نیست که زبان طراحیش رو ناگهانی تغییر بده
بلکه یه شرکت با اصالت آروم آروم طراحی رو تغییر میده تا خودروهای به مراتب زیباتری نسبت به قبل تولید کنه
کافیه مدتی از عرضه این ماشین بگذره و نسل های بعدیش تولید بشه
اونوقت دیگه ذهن عامه مردم نه تنها به این طراحی عادت میکنه، حتی اونو زیبا هم میبینه
البته الان هم زیباست.
تفاوت این ماشین با هاچبک بنز اینه که طراحای بنز بسیار زیرکانه تر عمل کردن و بنز هاچبک زیبا تری تولید کرده
Amir Machine
۷ خرداد ۱۳۹۸حیف حیف حیف
من عاشق سری یک قبلی بودم، مخصوصاً مدل M140i
اون مدل با دیفرانسیل عقب و موتور شش سیلندر خطی 340 اسبی کجا و این M135i چهار سیلندر دیفرانسیل جلو کجا
حتی از لحاظ طراحی هم بنظر من نسل قبلی جذابتر بود، یه بامو اصیل بود اما این چی؟
سری یک تو نسل جدید یه هاچبک دیفرانسیل جلوی معمولی شده مثل باقی هاچبکهای بازار، هیچ ویژگی خاص و منحصربهفردی نداره
برای من که سری یک تو نسل قبلی تموم شد، این هرچی هست سری یک نیست
AMG 63
۷ خرداد ۱۳۹۸نماى عقب جذابى داره به عنوان یه هاچبک ولى تعجب میکنم کسى به چراغاى جلوش خورده نگرفته تا الان ؟ طراحى داخلیشم که تو رودروایسى ( اصل لغت هم بلدم => رو در رو بایستى ) قرار گرفته که مانیتورارو نچسبونده به هم !
به نظرم نماى جلو و خطوط کناریشم تو دوره اى که اکثر خودرو سازها دنبال زیبایى ماندگار با استفاده از ساده سازى و طراحى سیال هستن هم خیلى شلوغ شده و خوشم نیومد
احمدرضا
۷ خرداد ۱۳۹۸طراحیش خیلی روبه جلو بوده به نظرم عالیه
taha malek
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ماشین خفنی ولی همه میدونن به a45 نمیرسه