بی ام و

معرفی رسمی نسل جدید ب‌ام‌و X5، بزرگ‌تر و تهاجمی‌تر

پس از افشای تصاویر، نهایتاً ب‌ام‌و رسماً نسل جدید کراس‌اوور X5 را رونمایی کرده است. بررسی این کراس‌اوور جدید آلمانی را با طراحی بیرونی آن شروع می‌کنیم. نمای جلویی X5 کاملاً به‌عنوان خودرویی جدید قابل‌تشخیص است و با جلوپنجرهٔ کرومی بزرگ و سپر جلوی اسپرت با ورودی‌های هوای بزرگ، نمای تهاجمی‌تری دارد. در نمای جانبی هم خط شانهٔ پررنگی دیده می‌شود که در میانهٔ درب عقب به سمت بالا حرکت کرده است. در بخش جانبی همچنین ورودی هوای روی گلگیرهای جلو هم جلب‌توجه می‌کند.

در عقب اما چراغ‌ها از فرم L شکل آشنای ب‌ام‌و فاصله گرفته‌اند و حالا شاهد چراغ‌های باریکی هستیم که پیش‌ازاین در ساخته‌های باواریایی‌ها دیده نشده بود. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های برجستهٔ نمای عقبی نسل جدید X5 نیز می‌توان به دو سر اگزوز در طرفین سپر و اسپویلر بالای درب صندوق اشاره کرد. برای این خودرو همچنین پکیج‌های ظاهری XLine و M Sport هم قابل سفارش خواهد بود که اولی شامل‌تریم آلومینیومی مات و رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی می‌شود.

پکیج M Sport اما تفاوت‌های ظاهری بیشتری را به همراه داشته و قطعات همرنگ بدنه، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، تریم مشکی براق و رینگ‌های ۲۰ اینچی را به خودرو اضافه می‌کند. در بخش ابعاد نیز X5 جدید از همه لحاظ نسبت به نسل قبلی رشد داشته است به‌گونه‌ای که طول آن ۳.۶ سانتیمتر، عرضش ۶.۶ سانتیمتر و ارتفاع آن ۱.۹ سانتیمتر افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، فاصلهٔ محوری خودرو نیز با افزایش ۴.۲ سانتیمتری به ۲.۹۷ متر رسیده است.

طراحی تکاملی در کابین X5 هم ادامه پیدا کرده اما حالا از متریال باکیفیت‌تر، کنترلرهای جدید و تکنولوژی بروز شده برخوردار شده است. همچنین راننده نیز پشت غربیلک فرمان جدیدی خواهد نشست درحالی‌که در مقابل وی نیز صفحه آمپری دیجیتالی قرار گرفته است. در کنار این نمایشگر، یک صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی هم برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده که منوهای آن بهبود یافته است. علاوه بر این، یک صفحه‌نمایش دیجیتال کوچک هم برای نمایش تنظیمات سیستم تهویه تعبیه شده است.

ازجملهٔ تجهیزات رفاهی استاندارد این کراس‌اوور جدید آلمانی می‌توان به مواردی چون سیستم تهویهٔ چهار منطقه‌ای، سقف شیشه‌ای پانورامیک ۳۰ درصد بزرگ‌تر از قبل، نورپردازی داخلی LED و نگه‌دارنده‌های لیوان با گرم‌کن و سردکن اشاره کرد درحالی‌که خریداران می‌توانند یک سیستم صوتی پیشرفتهٔ Bowers & Wilkins با ۲۰ بلندگو و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عقب که شامل دو نمایشگر ۱۲.۲ اینچی و سیستم بلوری پلیر می‌شود را هم برای آن سفارش دهند.

هرچند X5 یک کراس‌اوور لوکس است اما بسیاری از افراد از این خودروها برای انجام کارهای روزانه استفاده کرده و کارایی آن‌ها برایشان اهمیت زیادی دارد. این افراد باید خوشحال باشند چراکه X5 جدید صندوق باری به حجم ۶۴۵ لیتر را ارائه می‌کند که می‌توان با خواباندن صندلی‌های عقب این ظرفیت را به ۱۸۶۰ لیتر افزایش داد. البته X5 جدید همچنان با ردیف سوم صندلی‌ها ارائه خواهد شد اما بااین‌حال کسانی که خواهان یک اس‌یووی هفت‌نفرهٔ تمام و کمال هستند باید تا زمان معرفی مدل X7 صبر کنند.

نسل جدید X5 در ابتدا مجموعاً با چهار پیشرانهٔ بنزینی و دیزلی مختلف به بازار عرضه خواهد شد. پیشرانهٔ بنزینی پایه یک واحد ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ است که در مدل ۴۰i XDrive ارائه می‌شود. این موتور ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و ماشین را قادر می‌سازد ظرف ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۴۳ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

اما خریدارانی که خواهان موتور بنزینی قوی‌تری هستند باید مدل ۵۰i XDrive را انتخاب کنند که به یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۶۲ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. X5 با تکیه بر این موتور می‌تواند در ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. البته این موتور در اروپا ارائه نخواهد شد.

علیرغم نگرانی‌های روزافزونی که در مورد پیشرانه‌های دیزلی وجود دارد، ب‌ام‌و همچنان دو پیشرانهٔ دیزلی مختلف را برای نسل جدید X5 ارائه خواهد کرد. موتور دیزلی پایهٔ این خودرو یک واحد ۳ لیتری شش سیلندر خطی با ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور است اما مدل قوی‌تر که M50d نام دارد، نسخه‌ای عملکردی محسوب می‌شود. این مدل از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی چهار توربو استفاده می‌کند که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

این نیروگاه قدرتمند، ماشین را ظرف تنها ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسانده و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را برای آن فراهم می‌کند؛ اما غیرازاین چهار پیشرانه، در آینده یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی و همین‌طور مدل عملکرد بالای X5 M نیز ارائه خواهند شد. انتقال نیروی تمامی این چهار موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد که نیرو را از طریق سامانهٔ چهارچرخ محرک عقب متمرکز، به هر چهارچرخ می‌رساند.

نسل جدید X5 به‌صورت استاندارد به سیستم کنترل پویای کمک‌فنرها مجهز شده است درحالی‌که امکان سفارش سیستم فرمان گیری چهارچرخ و همچنین دیفرانسیل عقب لغزش محدود هم برای آن وجود دارد. علاوه بر این، خریداران می‌توانند سیستم تعلیق بادی را هم برای X5 سفارش دهند که می‌تواند به‌منظور سهولت در بارگیری صندوق بار یا بهبود قابلیت‌های آفرود، ارتفاع خودرو را به میزان چهار سانتیمتر کاهش یا افزایش دهد.

این در حالی است که ب‌ام‌و یک پکیج آفرود جدید را هم برای X5 ارائه کرده است که شامل تعلیق بادی و دیفرانسیل لغزش محدود مذکور به همراه پوشش‌های محافظ بخش پایینی بدنه می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های آفرودی این خودرو نیز کنترلی اختصاصی برای تنظیم حالت‌های رانندگی است که شامل حالات خاکی، سنگلاخی، ماسه‌ای و برفی می‌شود.

از سوی دیگر، مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده نیز برای نسل جدید X5 در نظر گرفته شده‌اند که شامل سیستم‌های آشنایی چون سیستم حفظ حرکت میان خطوط و سیستم کمکی ترافیک می‌شود؛ اما علاوه بر این‌ها، X5 به یک سیستم توقف اضطراری هم مجهز شده که اگر راننده به دلیل مسائل پزشکی از کنترل ماشین ناتوان گردد، خودرو را به‌صورت ایمن متوقف می‌کند. نسل جدید ب‌ام‌و X5 از ماه نوامبر در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد و قیمت آن نیز نزدیک به زمان عرضه اعلام می‌شود.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. امير

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (171 ديدگاه)

    فوق العادس طراحیش محصور کنندس

    1. فرهاد

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (138 ديدگاه)

      مسحور کننده

      1. امير

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (171 ديدگاه)

        فرهاد عزیز محصور کننده یعنی یه حصار دور خودش کشیده که از چشم بد دور بمونه

        1. Bilbo

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (516 ديدگاه)

          عالی بود، من میخواستم دقیقا یه همچین مفهومی رو بگم و بگم زود قضاوت نکنید، اما ترسیدم شما ناراحت بشید نذاشتم. ??

        2. حسین دهمرد

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (2642 ديدگاه)

          آقا ما قبولت داریم.

      2. net

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (3385 ديدگاه)

        بی ام و بعد از ۲۰ سال چراغ عقب ماشینش تغییر داد

    2. net

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (3385 ديدگاه)

      اگر صندلیها مشکی بود قشنگتر میشد اگر سپر جلو رو سوراخ نمیکرد مخصوصا زیر چراغ جلو و مثل سپر عقب یکپارچه بود بهتر بود اگر ال سی دی روی داشبورد از صفحه نمایش اولد سامسونگ استفاده میکرد زیباتر میشد اگر رینگش شاخه های بیشتری داشت و استیل نبود رنگ خاکستری داشت قشنگتر میشد اگر دو ردیف صندلی داشت بهتر بود اگر جلو پنجره مثل x7 بزرگ نبود و کوچیکتر بود بهتر بود.بقیه چیزاش خوبه مخصوصا سیستم صوتی و چراغ جلو و عقب

    3. net

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (3385 ديدگاه)

      سپر جلو خیلی تو ذوق میزنه.چراغ عقبش شبیه چراغهای ماشین کیا هست اگر اون خط سفید داخل چراغ عقب نبود بهتر بود

  2. moein

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (913 ديدگاه)

    واقعا محشر شده
    الان که تکنولوژی های بکار رفته تو این نسل رو میبینم،نسل قبلش واقعا به نظرم نمیاد

  3. shirko

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    یه شاهکار دوباره از ب ام و ، واقعا غوله تمام رقیباش باید خودشونو بازنشست کنن .

  4. sina

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2657 ديدگاه)

    دوسش دارم
    بهترین قسمتش کابین هست بنظرم
    و ضعیف ترین قسمتش پشتش هست که منو یاد کراس اوورهای پورش انداخت.

  5. Bilbo

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    بنظرم واقعا فوق العاده شده، ایراداتی که به چراغ عقب میگیرن حتی تو سایت‌های خارجی هم هست، بنظرم وقتی ابهت خیره کننده چراغ عقب های نسل قبل تو پس‌زمینه ذهنمون هست، ناخودآگاه یا خودآگاه این نسل جدید رو باهاش مقایسه میکنیم و حکم به دلپسند نبودن این چراغ میدیم وگرنه به خودی خودش واقعا مشکل خاصی تو این چراغ ها نیست. بعلاوه فرم چراغ عقب های ب‌ام‌و به ترتیب تو نسل های جدید دارن باریک میشن، ممکنه، تو این روند یکی دوتاش خوب در نیان اما اون چیزی که تو رندرهای نزدیک به واقعیت زد4 و سری 3 جدید و سرآمد همشون، سری هشت دیده میشه، باریک شدن چراغ های عقب جلوه بی ظیری به فرم عقبی ماشین بخشیده. در هر حال بنظرم اگر فرمی مشابه اما پخته تر از ایکس 3 جدید استفاده می‌شد، میتونست این موج انتقادی رو کمتر کنه.
    اما بزرگتر شدن جلو پنجره، حالت تهاجمی تر فرم چراغ های جلو، خطوط حجم دهنده بدنه فوق العاده، تعویص کابین پس از مدتهای مدید و بسیار جذاب شدن داخل ماشین در کنار کاهش وزن حدودا 200 کیلویی، اهمیت یافتن هرچه بیشتر قابلیت افرود، حفظ روند طراحی جدید مدلهای ایکس(تقریبا از ایکس 1 تا ایکس 4 میشه تشابهات خیلی خوبی با این مدل رو براشون مثال زد)، همه اینها واقعا تعویض نسل فوق العاده ای بوده برای مهمترین شاسی بلند ب‌ام‌و.

    1. Bilbo

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (516 ديدگاه)

      عجالتاً من نمای عقب و جلوی نزدیک ترین رندرها به مدلهای آزمایشی زد4 و سری 3 رو میذارم تا هم با فیس احتمالی آشنا بشید و هم زیبایی چراغ عقب های باریک رو خصوصا، خصوصا تو سری 3 ملاحظه بفرمایید؛

      سری سه جدید:
      http://uupload.ir/files/56d6_g20-white.jpg
      http://uupload.ir/files/e1rg_g20-1-white.jpg

      زد 4 جدید:
      http://uupload.ir/files/z05d_nu4psgc.png
      http://uupload.ir/files/wyqe_wuizbuv.png

      1. #ali.m#

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        نمای عقب سری 3چقدر شبیه لکسس is شده .

        1. Bilbo

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (516 ديدگاه)

          ناموسا شبیه نیست، انتهای چراغهای is داره کاملا میره به سمت سپر، تو این یکی به سمت بالا هدایت شده، باریکی تو سری 3 تقریبا ثابته اما تو لکسس از ابتدا به انتها عرض چراغ بنا رو به پهن تر شدن میذاره. تنها جایی که یه مقدار شبیهن ، نقطه شروع چراغها رو درب صندوق عقبه.
          بنظرم اگر همین باشه، بینی و بین الله از چراغ عقب لکسس قشنگتره.

        2. #ali.m#

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          منو یاد لکسس انداخت .یه ترکیبی از is و gs ولی طبیعیه الان خیلی از ماشینا به هم شباهت دارن .ولی به قول خودت نااموسا از لکسس قشنگ تر نیست?
          اخم چراغ عقب لکسس خیلی زیبا تره .
          مخصوصا اون خط کجش که از انتهای چراغ عقب تا زیر در جلو اومده .
          البته اینجا بحث سلیقست .هر کسی نظر خودشو داره .نظر شما هم محترمه .

        3. Bilbo

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (516 ديدگاه)

          داداش حداقل بذارید من برم بعد تحریف کنید حرفم رو 😂😂😂

      2. فتنه گوساله سامری

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        دوست گرامی اگه میشه عکس اون دسته دنده کریستالی X5روبفرست.bmw blog چندتا عکس ازش هست.باتشکر

        1. Bilbo

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (516 ديدگاه)
      3. shirko

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (499 ديدگاه)

        وای خدا زد ۴ چه طراحی وحشتناکو و فوق العاده ای داره ??

  6. javad

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    عالی عالی عالی
    فقط عقبش میتونست یطور دیگه باشه

  7. فتنه گوساله سامری

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بی نهایت زیباست .ولی واسه انتخاب دسته دنده یه انتخاب دیگه هم هست که کاملا کریستالیه وخیلی جذاب تره.مثل الماس میدرخشه

  8. فتنه گوساله سامری

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    طراحیش نشون دهنده یکsuvواقعیه که قطعا هم هست.ولی نسخهMاین قراره به چی تبدیل بشه

  9. javad

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    الان بازم نگاه کردم دیدم عقبش هم ایرادی نداره?
    من که عاشقش شدم

  10. ایلیا

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    من اگه این ماشین رو بخرم میخوام که چراغ عقبش کاملا قرمز باشه و اون نوار سفید داخلی رو نداشته باشه شاید اینجوری یخورده بهتر بشه.
    اون نوار سفید یخورده حس ارزون بودن بهم القا میکنه چون خودروهایی مثل توسان نسل قبل و سورنتو 2010 که از این سبک استفاده میکردن رو واسم تداعی میکنه

  11. فتنه گوساله سامری

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان چطورمیشه عکس فرستاد.که لینک عکس مورد نظررومیارید؟؟؟

    1. Bilbo

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (516 ديدگاه)

      برید تو سایتهای اپلود(مثلا uupload. ir) بعد عکس های مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید تو اون فیلدهای مشخص، آپلود کنید و بعد لینک مستقیمی که بهتون میده رو کپی کنید اینجا. چون معلوم نیست عکس چیه باید به تایید مدیریت برسه و تاییدش یه مقدار طول میکشه.

  12. Kian70

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    زیباترین ماشینی که دیدم همین لعنتی بوده

  13. Omid622

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    با این حجم موتور پایه واقعا شتابش عالیه

  14. فتنه گوساله سامری

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    file:///storage/emulated/0/Download/New-BMW-X5-real-life-images-21.jpg

  15. MMA

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بی ام دبلیو همیشه تکنولوژی هاش از بقیه خودرو سازان پیشرفته تره
    بهترین جای بی ام دبلیو اون طراحی دندون خرگوشی جلوشه

  16. حیدر

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (20 ديدگاه)

    بیا حالا اون دانشمند و متخصصایی که میگفتن کره پیشرفت نمیکنه و طراح های اون اورپایی ان بیان عقبش شبیه کیا سورنتو بی ام و از روی کیا دو روز دیگه چینم و ترکیه هم ماشینای قدرتمند میسازه یه زمانی کره ای ها در حسرت ساخت پیکان بودن بعد سی و چند سال اونا کجا و ما کجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا