حدود ۳۵ سال پس از معرفی اولین سری ۳ کانورتیبل، بامو رسماً نسل جدید سری ۴ کانورتیبل را رونمایی کرده است. تفاوت کلیدی میان این سری ۴ کانورتیبل جدید با نسل قبلی، جایگزینی سقف فلزی سنگین قبلی با سقف پارچهای جدید است. به گفتهٔ بامو، سقف پارچهای یا سافتتاپ جدید موجب کاهش وزن، افزایش فضای بار و کاهش ارتفاع مرکز ثقل میشود که هندلینگ را بهبود میبخشد.
این سقف از عایق چندلایه و یک روکش پارچهای تشکیل شده که در حالت استاندارد مشکیرنگ است اما رنگ مشکی مهتابی هم برای آن قابل سفارش است که موجب درخشش در زیر نور خورشید میشود. این سقف ظرف ۱۸ ثانیه در سرعتی تا حداکثر ۵۰ کیلومتر بر ساعت باز یا بسته میشود. فضای بار نسل جدید سری ۴ نیز به ۲۵۵ لیتر رسیده که ۳۴ لیتر نسبت به نسل قبلی افزایش یافته است.
مثل نسخهٔ کوپه، نسل جدید سری ۴ کانورتیبل هم نسبت به نسل قبلی بزرگتر شده و حالا ۱۳۲ میلیمتر کشیدهتر، ۲۵ میلیمتر عریضتر و ۲ میلیمتر بلندتر است. فاصلهٔ محوری خودرو نیز ۴۰ میلیمتر نسبت به قبل رشد داشته است. این کانورتیبل آلمانی در ایالاتمتحده با همان پیشرانههای نسخهٔ کوپهٔ خود در دو مدل 430i و M440i عرضه میشود.
نسخهٔ پایهٔ 430i به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است درحالیکه مدل M440i از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده میکند که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد و هردو مدل در نسخههای محرک عقب و چهارچرخ محرک XDrive عرضه میشوند. مدل M440i اما بهصورت استاندارد به دیفرانسیل عقب M اسپرت مجهز است.
قیمت نسل جدید بامو سری ۴ کانورتیبل مدل ۲۰۲۱ در ایالاتمتحده از ۵۳,۱۰۰ دلار برای مدل 430i و ۵۵,۱۰۰ دلار برای مدل 430i XDrive آغاز میشود. کسانی که خواهان مدل قویتر M440i هستند اما باید حداقل ۶۴ هزار دلار برای نسخهٔ محرک عقب و ۶۶ هزار دلار برای نسخهٔ چهارچرخ محرک پرداخت کنند.
فريد
۱۰ مهر ۱۳۹۹من نمیدونم سقف پارچه ای چه زهر ماریه هی میرن سمتش گند میزنه به قیافه و استایل ماشین عههه ?
مزدا
۱۰ مهر ۱۳۹۹سقف فلزی خیلی جذابش میکنه . کلا سقف باز رو دوست ندارم حیف این ماشین نیست گرد و غبار توش بشینه.
دست من بود حتی شیشه هاشو رو هم پایین نمیدادم نکنه گرد و غبار بره توش!!!
علیx76
۱۰ مهر ۱۳۹۹پدال جان ، ” کاهش مرکز ثقل ” غلطه ، ” کاهش ارتفاع مرکز ثقل ” درسته
ارشیاSVJ
۱۰ مهر ۱۳۹۹حیف شد اون سقفه رو دوس داشتم???
Hadi
۱۰ مهر ۱۳۹۹همین سقف پارچه ای رو کم داشت…
آخه مگه چقدر اختلاف وزن بین سقف پارچه ای و فلزی هست که ارزش گند زدن به ظاهر ماشینو داشته باشه؟
نسل قبل کجا و این کجا…
NAVID۰۰۹۸
۱۰ مهر ۱۳۹۹سقف پارچهای را هر کارش که بکنند باز پس از چند سال از حالت اولیه خارج میشه و مُدام باید خرجش کرد ، کلاً این مدل از خودروهای کروک ، بسیار پُراستهلاک هستند .
BMW سری6 های کروک وارداتی به ایران تماماً به هزینه بالا معروف هستند .
♤Angus_812♤
۱۰ مهر ۱۳۹۹زشت بود که هیچ
بد استایلم شد
پارسا عشق ماشین
۱۰ مهر ۱۳۹۹دیگه این چیه خود شما بی ام وه دوستا نگاه کنید اصلا دیگه چیه دیگه خودم دنا پلاس توربو رو انتخاب می کنم و فقط طراحیش رو
مهرداد كمال
۱۰ مهر ۱۳۹۹متاسفانه ماشینای بی سقف داره دورانشون به افول میره وگرنه که لذت رانندگی با این جور ماشینا توی منطقه کوهستانی تجربه و خاطره شیرین و نابی داره
ماکان
۱۰ مهر ۱۳۹۹سلام . انشاالله که نسخه ی آلپینا B4 را هم در نسل جدید سری 4 با مجموع قدرت حد اقل 490 اسب بخار بسازند و تولید انبوه کنند .
ماکان
۱۰ مهر ۱۳۹۹در ضمن بنده منتظر نسل بعدی بی ام و M5 که احتمالاً به صورت پلاگین هیبرید و یه نسخه از آن هم به صورت تمام الکتریکی هستش را هستم .
73_AMG///
۱۰ مهر ۱۳۹۹نظر سنجی
C کلاس کروک جدید ??
سری 4 کروک جدید ??
73_AMG///
۱۰ مهر ۱۳۹۹اونایی که گفتن سری چهار میخوام نظرشون رو بدونم ?
Sina
۱۰ مهر ۱۳۹۹این رنگ زیبا و چراغاش خیلی قشنگه ولی این جلوپنجره زشت دوباره آدمو نا امید میکنه. هرچند اینجا احساس میکنم کوچیک تر کرده ، که یکم اوضاع رو بهتر میکنه، مطمئنم خودش آخر پشیمون میشه و یه فیس لیفت میزنه تا مشکلو حل کنه
ولی نسل قبل با سقف فلزی انقدر قشنگ بود مخصوصا فرم سقفش که قیافش رو بی نظیر میکرد
رامتین
۱۰ مهر ۱۳۹۹سقف پارچه ای هیچ مزیتی نداره جز سبکتر بودن نسبت به فلزی که آنهم زیاد نیست. بعد مگه مهمه روی ماشین 4 سیلندر که مثلا شتاب سقف فلزیش 6 باشه و پارچه ای 5.9!! شیرون که نیست که برای اهداف رقابتی بخواد تولید بشه. ظاهر ماشین با سقف پارچه ای افتضاحه و ضمنا بعد 5 سال افتضاحتر هم میشه با چین و چروک گرفتن بیشتر. با یک تیغ موکت بری بسیار ساده به قیمت 10000 تومان میشه سقف مذکور به قیمت 100 میلیون را نابود کرد.
ماکان
۱۱ مهر ۱۳۹۹با سلامی مجدد . بنده منتظر ساخت و تولید نسخه ی آلپینا B7 در نسل بعدی بی ام و سری 7 می مانم و بعد هم که به بازار عرضه شد آن را انشاالله می خرم البته در صورتی که انشاالله پلاگین هیبرید باشد و مجموع قدرت آن حد اقل 850 اسب بخار باشد یا اینکه بهتر و بالاتر از اینی باشد که بنده میزان قدرت آن را گفتم . در ضمن نسخه ی i7 را هم به اضافه ی آن انشاالله می خرم .
حسین وی
۱۱ مهر ۱۳۹۹گل بود و به سبزه نیز اراسته شد
بهنام
۱۱ مهر ۱۳۹۹فقط امیدم به آلپینا س که این جلوپنجره رو عوض کنه