هفتمین نسل سدان بامو سری ۳ (کد G20) بهصورت رسمی معرفی شده است. باواریایی ها در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ غوغایی به پا کردند و تا به اینجا بازخوردهای دریافت شده مثبت بوده است. البته شاید متوجه شده باشید که این سدان اسپورت جمعوجور به آن اندازه هم که تصور میشود جمعوجور نیست! این خودرو از هر نظر در مقایسه با نسل پیشین رشد کرده و اصلاً آن را نمیتوان با اولین نسل سری ۳ کد E21 اواسط دهه ۷۰ میلادی مقایسه کرد. در واقع اگر بخواهیم به بزرگی ابعاد نسل جدید سری ۳ پی ببریم باید آن را با یکی از دوستداشتنیترین نسلهای سری ۵ یعنی کد E39 مقایسه کنیم.
برای یادآوری باید گفت بامو سری ۵ کد E39 اواسط دهه ۹۰ میلادی وارد خط تولید شد و تا سال ۲۰۰۳ هم در بازار حضور داشت. البته طول عمر این خودرو ضرورتاً خیلی زیاد نیست زیرا متوسط سن خودروهای کارکرده برابر با ۱۲ سال میباشد. E39 اولین نسلی بود که قلب ۸ سیلندر را در دل M5 قرار داد و تا به امروز هم محبوبیت فراوانی بین دوستداران بامو دارد. آیا سری ۳ جدید میتواند توسط سری ۵ در جاده حکمرانی کند؟
اما سال آینده شاهد عرضهی سری ۳ جدید با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو خواهیم بود. این قلب آهنین قدرت ۳۸۲ اسبی داشته و بهخوبی میتواند با M5 قدیمی رقابت کند اما خب این مقایسه خیلی دقیق نخواهد بود. وظیفهی رقابت با M5 قدیمی بر عهدهی نسل جدید M3 خواهد بود که سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد و قطعاً حدس میزنید که چه بلایی بر سر M5 E39 خواهد آورد!
shirko
۱۴ مهر ۱۳۹۷واقعا ادم از دیدن این سری ۳ جدید لذت می بره .
BehNam
۱۴ مهر ۱۳۹۷بهتر از این نمیشد،تو یک کلمه عالیه👌
بی صبرانه منتظر m3 جدید هستم
نوید جهرمی
۱۴ مهر ۱۳۹۷بعد از اینهمه سال هنوز هم میبنیمش و میگم زیباست.
اشکال طراحیهای جدید و بازاری شده همینه که ماندگاریشون و روحشون کم شده.آیا اینام ارزش کلاسیک بودن پیدا خواهند کرد؟ زمان ثابت میکنه.
منتظر تستهاش با ماشینهای رقیبش هستم ببینم چی تو چنته داره.نسل فعلی که خوب جلوی رقیبا ظاهر شده.
mahdy
۱۴ مهر ۱۳۹۷واقعا چطور دلشون میاد بعضیا که در مورد سری سه اون حرفارو بزنن
خدایا شکرت که واسه ما ماشین بازا یه عشقی مثل M3 هست
emad1990
۱۴ مهر ۱۳۹۷این افزایش سایز خودرو ها تا کجا قراره ادامه پیدا کنه؟!
NAVID۰۰۹۸
۱۴ مهر ۱۳۹۷اصلاً ترفدار بی ام و نیستم ، ولی برای سری ۵ و x4 بسیار احترام قائلم ، اما این نسل سری ۳ واقعاً عالی شده و نمیشه دوستش نداشت .
فقط اِی کاش نمای عقبش کمتر شبهه لکسوس بود تا بیشتر با هُویت میشد .
Mohammad
۱۴ مهر ۱۳۹۷بر اساس نظر سنجی شرکت gocompare در انگلستان ۲۵ درصد مردم این کشور بی ام و سواران را بدترین راننده های کل بریتانیا میدانند
خب از انتخاب ماشینشون معلومه چجوری اند نه
از خودم درنیاوردم
Trx (taimaz)
۱۴ مهر ۱۳۹۷کاشکی امیر تتلو رو الگوی خودت قرار ندی
نوید جهرمی
۱۵ مهر ۱۳۹۷رانندگی بد اونا ب ام و رو بد نمیکنه.
کاش میومدن یه آمار از نیسان آبی یا گاوی میگرفتن.
رامتین
۱۴ مهر ۱۳۹۷نمای جلوی سری3 واقعا با ابهته. ای کاش دلار برگرده و نسخه پایه این خودرو یعنی 320i با حدود 500 تومن را بشه خرید. الان با 500 میشه تالیسمان خرید که البته از نظر زیبایی خیلی خوبه اما فنی یه خودروی متوسطه. گرچه نسل جدید تالیسمان با موتور 1.8 توربو 220 اسبی و سیستم تعلیق مستقل اگر عرضه بشه، میشه بهش واقعا فکر کرد.
رضا
۱۴ مهر ۱۳۹۷دوستان کسی اطلاع داره نسخه 320i با موتور بنزینی در این نسل چه توانی داره؟ بعضی نوشتند 204 بعضی 184 ! بالاخره کدام درسته؟
Trx (taimaz)
۱۴ مهر ۱۳۹۷M5 E39 اولین عشق من بود. هیچ وقت احساس نکردم این ماشین قدیمی شده باشه دقیقا برعکس E60/E61
ارش
۱۵ مهر ۱۳۹۷خیلی و شیک و زیبا شده .بی ام و به غیر از مدل z4 عالی کارکرده.